HELSINGIN SANOMAT TIISTAINA 25.10.2005
"Tukholman poliisimestari varoittaa maahanmuuttajien rikollisuudesta
Julkaistu 21:48
Tukholma. Tukholman seudulla rahankuljetuksia tänä vuonna ryöstäneet ovat saaneet saaliikseen jopa kymmenien miljoonien eurojen arvosta käteistä, Tukholman läänin poliisimestari sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa. Poliisimestari Carin Götbladin mukaan lähes poikkeuksetta ryöstöliigat tulevat Suur-Tukholman lähiöistä, joihin on kasvanut syrjäytyneiden maahanmuuttajanuorukaisten sukupolvi.
Avustuksilla elämään tottuneiden pakolaisperheiden nuoret ajautuvat Götbladin mukaan helposti kovan rikollisuuden piiriin. Hän vaatii alentamaan mm. kielitaitovaatimuksia maahanmuuttajien työllistymisen helpottamiseksi. ”Ruotsissa on kipeä keskustelunaihe, että passivoimme ihmisiä. Ihmiset oppivat elämään avustuksilla, eivätkä opi ruotsia”, Götblad sanoo.
Väkivaltaisten ryöstöjen valtavat saaliit ovat Götbladin mukaan seurausta Ruotsin epäonnistuneesta pakolaispolitiikasta, joka on 1980-luvulta alkaen kasvattanut lähiöihin syrjäytyneiden maahanmuuttajanuorukaisten sukupolven.... He kuuluvat jengeihin, joilla on juurensa lähes poikkeuksetta Suur-Tukholman lähiöissä. Näihin on vuosien varrella pakkautunut sosiaalisia ongelmia, joita Götblad on kuvannut ruutitynnyriksi.
Alkusyksystä Tukholman seutua ravisutti kaksi hätkähdyttävää aseellista ryöstöä ja mellakka, joka huipentui rynnäkkökivääritulitukseen poliisiasemaa vastaan. Tänä vuonna tehdyistä 31:stä rahankuljetusauton ryöstöstä 26 on tehty Tukholman läänissä. Lähes poikkeuksetta rikoksista epäiltyjen joukossa on maahanmuuttajia. ..."
Itse näetty ja koettu
4
164
Vastaukset
- Rinkeby...
Olen niissä Tuholman lähiöissä minäkin asunut. Olen kulkenut yksin kenenkään häiritsemättä läpi Tukholman ydinkeskustan kuten myös Hallundan, Huddingen, Brandbergenin, Rinkebyn ja Handenin lähiöiden viikonloppuiltaisin. Rauhallista oli. 1970-luvun lopussa ja 80-luvun alussa. Sitten kaikki muuttui.
- puistoa
Se on pyhitetty homoille.
Itse joskus 70 luvulla menin useasti illalla, ravintolakierroksen jälkeen, vahvasti humalassa sen läpi.
Joka kerta minua pantiin perseeseen. - 80-luvun puolivälissä
Ainakin Hallundan ja Huddingen seutu, jossa vietin kesiä äitini asuessa siellä. Ei tarvinnut pelätä ja väkivaltaa ei ollut oikeastaan ollenkaan.
- kyllä
loppui hyysärien äänestäminen, valmis malli Ruotsissa, mutta ei uskota mitään. Allah on tehnyt hallituksen hulluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770