Sony vai ipod ?

Henriikka - 75

Heipä hei!

Vanha mp3-soittimeni alkaa olla täynnä ja muutenkin vedellä viimeisiään, joten uusi pitäisi hankkia.

Olen katsellut Sonyn malleja NWZ-E438 ja uudempi 638 ... ja sitten toisaalta 8 gb ipodeja.

Kumpikohan olisi fiksumpi ostos? Vai onko niissä oikeastaan mitään oikeita eroja (=makuasia kummasta tykkää) ?

Kertokaahan asiantuntijat näkemyksiänne!

-Henriikka

4

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujdhysrgtafeDws

      No heipä hei!

      Kyllä minä ainakin suosittelen tuota ipod nanoa (4th generation).
      Todella helppo käyttää, hyvä ääni ja kappaleet löytää helposti. En oo ennen yhtä täydellistä mp3 soitinta nähny.
      Ja tuohon saa vaikka mitä lisälaitteitakin.
      En tosin nuita sonyn malleja ole kokeillu mutta aika loistavia pitäs olla että olis parempi kun ipod.

    • pieniä eroja

      Sony toistaa mp3, wma ja AAC-biisit mutta viimeksimainitut vain ilman kopiosuojausta (DRM)
      Applen soitin toistaa mp3 ja AAC-biisit mutta vain iPodeissa on tuki kopiosuojatulle AAC:lle (iTunes)

      Jos sinulla on iTunesista ostettuja biisejä joissa on DRM, joudut jatkossakin hankkimaan iPodin. Mutta jos olet itse ripannut CD-levyjä AAC-muotoon tai ostanut iTunesista kopiosuojaamatonta mussaa, ne toistuvat myös Sonyssa.

      Sony toistaa myös wma-biisit ja wmv-videot joita Apple ei soita.

      Sonyn mekaaninen laatu on IMHO samaa tasoa iPodien kanssa mutta muotoilusta saat muodostaa ihan oman mielipiteen.

      Sonyn akut kestävät huimasti enemmän kuin Applella jonka akut ovat tunnetusti aivan persiistä ja antavat käytännössä kuunteluaikaa puolet luvatusta.

      iPodien kanssa joudut aina käyttämään iTunesia mutta Sony (tuota mallia en ole itse kokeillut) toimii yleensä ihan USB-massamuistin tavoin.

      Mikäli satut vartavasten pitämään iTunesista, väittää sony tukevansa myös sitä (ei omia kokemuksia). Sonyssa on myös radio josta voi kuunnella mm. sihinää ja kahta ylen ruotsinkielistä kanavaa.

      • 1stMacFinn

        Täytyy Sonylla olla mahtavia akkuja, jos kestävät tuplan iPodien akkuihin verrattuna.


    • ipod on paras oon pitäny siitä aina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      244
      2249
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1571
    3. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      92
      1384
    4. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1379
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      40
      1117
    6. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      55
      940
    7. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      53
      884
    8. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      53
      851
    9. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      816
    10. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      82
      780
    Aihe