Onko mahdollista olla raskaana, jos on ilman ehkäisyä vain yhden kerran käynyt sisällä ja mitään ei ole tullut? Ovulaatiosta noin viikon verran, joten onko hedelmöittyminen enää mahdollista?
mahdollista olla raskaana?
6
604
Vastaukset
- se...
...mahdollista. Siittiöitä voi olla esim. edellisen laukeamisen jälkeen jäljellä miehen sukupuolielimissä, ja myös ns. touhutipoissakin saattaa olla siittiöitä. (Tämä on tosin kiistanalaista, ja joidenkin tutkimusten mukaan näin ei ole.)
Oletko varma, että ovulaatiosta on viikko? Jotkut naiset tuntevat ovulaation, kun se tapahtuu, tai heille tulee siitä tiettyjä "oireita" kuten pientävuotoa, rintojen arkuutta tms. Näistä merkeistä on mahdollista melko luotettavasti päätellä ovulaation ajankohta, jos on opetellut tuntemaan oman kiertonsa ja eri vaiheiden "oireet". Kierron pituuden perusteella taas ei voi varmuudella sanoa, milloin ovulaatio kussakin kierrossa tapahtuu, koska vaikka se yleensä tapahtuisi tiettynä kierron päivänä, näin ei välttämättä ole joka kierrossa. Lisäksi ovulaatio voi joskus tapahtua useamman kerran kierron aikana, mikä tietenkin tekee mahdottomaksi raskauden välttämisen ns. varmojen päivien avulla.- mietinvain
Kyllä olen aika varma, että ovulaatiosta on se noin viikko. Ja itse olen lukenut, että touhutipoissa ei olisi yhtään siittiöitä.
- siittiöitä
mietinvain kirjoitti:
Kyllä olen aika varma, että ovulaatiosta on se noin viikko. Ja itse olen lukenut, että touhutipoissa ei olisi yhtään siittiöitä.
ja ed.siemensyöksystä on voinut jäädä siittiöitä jotka sitten tulevat seur.touhutippojen yhteydessä.
Ja hyvissä olosuhteissa siittiöt elävät naisen elimistössä 5-7 vuorokautta...
Joten on, raskaus on täysin mahdollinen.
Ja ovuloida voi useamman kerran kuukaudessa=)
- artikkelin
... mukaan niissä ei ole siittiöitä: http://www.mtv3.fi/helmi/viikonvaihde/artikkeli.shtml/453106?viikonvaihde-viihdetta-kolumnit
- edellisestä syöksystä on vä...
Jos miehellä on ollut siemensyöksy samana päivänä voi touhutipoissa olla siittiöitä. Ne kun eivät putkista heti kuole.
- pelkkää p@skaa
ei kannata olla niin tyhmä että luulee että kaikki "tieteellinen" tutkimus on luotettavaa. tuosta ko tutkimukssta on keskustelu useasti ja se on pelkkää paskaa, sillä se on tehty aivaan päin metsää ainakin tilastollisen osuuden puolesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2335111Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1194151- 583753
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363609- 513490
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413205Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202586Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv42397- 232386
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo592377