Missä on kotiseutusi

Grey_1

1.Missä olet syntynyt?

2.Missä asut nyt (kaupunki/ kunta)?

3. Viihdytkö asuinkunnassasi?
- Nimeä viisi parasta asiaa asuinkunnassasi.

5. Haluaisitko muuttaa? Mihin??

6. Miksi haluaisit muuttaa?

7. Kumpi on parempaa meno, vai olo? Kotimaisema vai reissailu?

8. Tunnetko olevasi kotonasi Suomessa, vai kaipaatko jotain muuta kulttuuria?
-Mitä kulttuuria kaipaat?

9. Tunnetko olevasi missään kotonasi, vai onko joskus olo, ettet kuulu edes tälle planeetalle. =)

6

214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysely

pakko vastata :)

1. ihanassa pikkukunnassa Keski-Pohjanmaalla, alltså Vetelissä, josta tuleepi syksyllä tosi-tv-ohjelma, joten kassokaapas ;)
      2. Jyväskylässä
      3. kaupungiksi ihan mukava, mutta maalle syrämmeni halajaa...
      4. ja 5 parasta siis:
      - kauneus ja maantieteellinen sijainti: järvet, puut, lehdet, kukkulat...
      - ei oo niin hirveen suuri, muttei kuitenkaan ollenkaan ahdas, niinku esim. kokkola... eikä oo niin betoninen, varmaan vois ympätä tän kaiken käsitteellä kaupunkisuunnittelu
      - JYP, ja ylipäänsä mahollisuus päästä kattomaan liigapelejä
      - yliopisto, heh ;)
      - liikuntamahollisuudet, laaja pyörätieverkosto...
      5. juu, kotiin veteliin!!!
      6. se vaan on mun koti, ei siitä mihkään pääse, sydän on sielä
      7. olo kotimaisemissa, tosin aika vähän reissailukokemusta, ni en sitte tiiä
      8. Suomi on koti, mut kyllähän sitä muita kulttuureita voi kattelemassa käydä, ja vaikka jonki vuoden viipyäkki... sveitsiin mieli tekis, ja sinne kupeeseenhan mää pian pääsenki =)
      9. vetelissä oon kotona, love you

• Marjo27

1.Missä olet syntynyt
      * Imatralla

* Parikkalassa

* Viihdyn erittäin hyvin :)
      1. ei sukulaisia joka nurkalla, 2. kauniit maisemat, 3. hiljasuutta sopivasti, 4. lähikaupunkeihi lyhyt matka, 5. järvi

* En haluu muuttaa täältä mihikään

-

* molempi parempi, kotiin on aina kiva tulla.

* Tääl on just hyvä

9. Tunnetko olevasi missään kotonasi, vai onko joskus olo, ettet kuulu edes tälle planeetalle. =)
      -

• StippaS

1.Missä olet syntynyt?

- Tays

- Sama stnan hiippakunta.

- Kyllä. Tosin kaipaan tällä hetkellä nyt niin palavasti maalle ja omaan rauhaan, etten tiedä mitä kohta teen tai minnekä menen. En jaksa ihmisiä, kysyy ajoittain voimia taistella omasta tilastaan ja siitä kun ei v***u halua kuulua mihinkään mitenkään eikä halua enää ikinä kuulla kenenkään suusta sitä mitenkä olet tyyliin puolesi valinnut, etkö tajua olla aloillasi ja sitä rataa. Kukaan ei määrää minun asioistani muuta minä itse jos tuolle linjalle lähdetään. Hemmetin uivelot.

- Täältä en haluaisi minnekään muuttaa, korkeintaan kesämökin tahtoisin tosiaan jostain bambumaalta, jossa ei ole edes sähköä eikä ihmisen ihmistä niin saa olla tyystin omissa oloissaan.

- No höh, katsoo vaan tuota edellistä vastausta x)

- Meno siltä osin jos on jotain mitä odottaa ja olo siltä osin jos saapi olla rauhassa. Kotimaisema :)

- Suomea en tule milloinkaan hylkäämään, tosin olen utelias eli en laita pahakseni tutustumista muihinkin kulttuureihin ajan kanssa. Se kun tuppaa kasvattamaan ja näkemään asioita taas ihan uusien näkökulmien kautta. Toivottavasti se on kohdallani joskus vielä mahdollista :)

- No sinähän sen sanoit. Eilisestä alkaen ollut taas sellainen fiilis, että tekisi mieleni pakata kimpsut ja kampsut ynnä kissat ja muut sen sellaiset ja painua täältä niin pitkälle kuin pippuri kasvaa. Mikä siis ei todellisuudessa ole mahdollista, kunhan nyt muuten vaan olen sitten viiden metrin kyrpä otsassa johtuen aivottomista ihmisistä ja utopistisista reviirikiistoista ynnä johonkin kuulumisesta ja oman paikan ymmärtämättömyydestä ja siitä miten saatanan tyhmä kuulemma on kun ei halua kuulua joukkoon.

En ole ikinä ollut mikään sopuli mikä iloisesti piipertää muiden mukana ajattelematta mitenkään mitään. En ole sitä nyt enkä sellaiseksi tule. Ja jos ei osata rehellisyydellä, avoimuudella ja toisen kunnioituksella lähestyä niin saapi pysyä poissa mun silmistäni.

Ja nyt lähden hetikohta heittelemään sitä rataa painoja, että isoinkin bodari kalpenee. Nimenomaan heittelemään enkä nostamaan.

• grey1

Kyllähän nuo sun "aargh" -tunnelmat osittain aika tutuilta kuulostaa. Mun kyllä annetaan olla oma itteni, oman polun kulkija, ehkä liikaakin. Ei mulle kukaan tuu kinaamaan. Ite taitaisin haluta just Tampereelle asumaan, ei liian pieni, ei liian iso. Sieltä löytyis kai enemmän tekemistä erilaisille ihmisille, ku täällä Jyväskylässä tuntuu enemmän olevan vain perustarjontaa taviksille. Meinaa mökkihöperyys iskeä... xP

• kaikille tasapuolisesti

1.Missä olet syntynyt?
      Joensuussa

Joensuussa

sopiva koko, kesällä kaunis, paljon opiskelijoita, karjalainen kansanluonne & luonto lähellä

En, sillä asuin monta vuotta poissa eli Helsingissä ja Lahdessa.

Sopivassa suhteessa molemmat

Olen ihan kotonani Suomessa, mutta talvisin veri vetää lämpimimpiin maihin lomailemaan.

Joskus sitä tuntee olevansa jostain ihan muualta kuin kaikki muut, mutta onneksi vain joskus :)

• ämiiaa

1.Missä olet syntynyt? ***********

2.Missä asut nyt (kaupunki/ kunta)? *****

Oma koti, ei muuta.

5. Haluaisitko muuttaa? Mihin?? LAPPIIN!!!!!!!!!

6. Miksi haluaisit muuttaa? Siks kun siel o lappalaisiiiii

7. Kumpi on parempaa meno, vai olo? Kotimaisema vai reissailu? Laiskottelu

-Mitä kulttuuria kaipaat? -Lappalaiskultturii.

9. Tunnetko olevasi missään kotonasi, vai onko joskus olo, ettet kuulu edes tälle planeetalle.
      Joooo. asdfghjklöä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe