remmejä käyttää mavessa jos nostaa "vastaotteella" eli oikee käsi on normaalisti eli rystyset eteenpäin ja vasen käsi nii että rystyset osoittaa itseen päin? ku oon ostanu remmit että ois vielä parempi nostella. ku tahtoo välillä lipsua ote. mut oon aino nostellu vastaotteella ja kaveri treenaa kans samanlaisilla remmeillä sillä normaalilla otteella(kummatki rystyset eteenpäin)
miten on??
remmeistä
6
378
Vastaukset
- ensin
"Vastaote" on se kun kämmenet on supinaatiossa, eli täysin ulospäin kierrettynä,
http://keho.net/artikkelit/vastaote.jpg
"myötäote" on se kun kämmenet on pronaatiossa, eli täysin sisäänpäin kierrettynä
http://keho.net/artikkelit/myotaote.jpg
"ristote" tai sekaote, on sitten tuo sinun kuvailemasi
http://keho.net/artikkelit/ristiote.jpg
Remmien tarkoitushan on toimia "ylimääräisenä peukalona" , jottei tanko pääse pyörimään alas sormia pitkin heikon puristusvoiman takia. ristiotteella pyörimistä ei tapahdu koska käsien sormet ovat eripuolilla tankoa, jolloin pelkkä kitka pitää tangon paikallaan. Joten unohda remmit jos välttättä haluat ristiotetta käyttää- 250kg vetäjä
että myötäote remmien kanssa on paras tapa. unohda ristiotteet kokonaan.
- kiellettyjä
250kg vetäjä kirjoitti:
että myötäote remmien kanssa on paras tapa. unohda ristiotteet kokonaan.
Kisoissa ei remmejä saa käyttää.
- Arska
Pystyy toki, mutta remmien käyttäminen ei kyllä poista tuota näppiongelmaa. Mieluummin vaikka öljyät tangon, sillä jossain vaiheessa ne näpit kyllä alkaa pitämään, kun treenaa vaan sitkeesti.
Ja kun muistat vielä sen, että koska kisat käydään ILMAN remmejä, niin ei ole järkeä opetella luottamaan niihin...
Sitten kun näpit alkaa pitämään, voit kokeilla vielä rajumpia näppiotteita, kuten peukalolukkoa, tai sitten koukkuotetta, jossa ei käytetä peukaloa ollenkaan... - kannattaa?
vaihdella. Mulla on ainakin hartiat eri korkeudella yläasennossa. Olen kuullut, että jatkuvasti samoin päin ristiotetta käyttäjillä kasvaa selkä ja niskalihat epäsymmetrisiksi. Tuo aiheuttaa sitten jossain vaiheessa vaivoja.
Minä teen sarjat myötäotteella niin kauan kun sormissa riittää jerkku, sitten (n 70-80% 1rm, tangon karheudesta riippuen) vaihdan ristiotteeseen, jota vaihdan sarjojen välillä. Kannattaa myös kokeilla eri otteita: karhealla tangolla kämmenpohjalla kiinni, liukkaammalla se on mulla sormilla. Toistaseks on ainakin pysynyt ryhti kunnossa ja saan ylös sen mitä perse kestää.
Käytäthän magnesiumia: siis sitä ensin, remmit vasta viimehädässä. - 65-v
Mielestäni yhtä, ainutta, oikeaa tapaa ei ole olemassakaan.
Itse olen vetänyt myötäotteella ja sormilukolla.
Ensimmäisen kerran kun toisesta kämmenestä kuoriutui nahka vereslihalle valmistin ensimmäiset remmini saappaan varresta.
Kisoja ajatellen täytyi säilyttää remmitön tuntuma myös maksimipainoihin.
Uudelleenheräämiseni aikana olen laiskuuttani vedellyt pelkästään remmeillä.
Pienemmillä raudoilla (kaikkihan ne nykyään) sormilukolla.
Tiedän peukaloiden tottuvan lukkoon muutamassa viikossa mutta en näe syytä remmeistä luopumiseen.
Räjähtävyyteen pyrkivissä vedoissa, tempaus, rinnalle, ovat remmit hyödyksi ainakin minulle.
Mavessa lienee ristiote hyvä vaihtoehto sormilukolle.
Ristiotteen olen jostain syystä mielessäni yhdistänyt sen sumotekniikkaan.
Remmit säästävät kämmeniä.
Nyt joku heittäytyy karskiksi moittien mamoilusta.
Ko. henkilöiden kämmenet ovat, syystä tai toisesta, säästyneet.
Kukin tyylillään.
Osa vedoista normaaliotteella, osa apinaotteella, osa sormilukolla jaosa remmeillä.
Tilanteen mukaan.
Ei ole syytä tuomita mitään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928