3 kastetta raamatussa

raamatun mukaan

22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

Täällä on muistettu ahkerasti tuomita kadotukseen kaikki ne jotka on käyneet uskovien kasteella vaikka olisivatkin lapsenakin saaneet kasteen vanhempiensa toimesta, on ilkeästi syytetty kasteenuusijoiksi ym. Mutta raamatusta löytyy uskovia jotka itseasiassa kastettiin kolmekin kertaa elämänsä aikana, kuten allaolevista sananpaikoista jokainen voi todeta.

1. Johanneksen kaste
2. Jeesuksen opetuslasten suorittama kaste
3. Apostolien suorittama kaste helluntain jälkeen.

Ajallisesti nämä kaikki on niin lähellä toisiaan, että joku henkilö on hyvinkin voinut osallistua jokaiseen näistä kasteista.

1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-

38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

22

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kastetapahtuma

vaati paljon vettä

"Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä"

• Trubaduuri

Unohdit sen kasteen jonka Kristus antoi. Hän antoi kasteen jossa pyhä Henki tuli ihmisten ylle, aivan samoin kuin jonka hän itsekkin sai kerran kokea. Tulla siis pyhällä Hengellä kastetuksi. Vettä tai nestettä ei siinä ole, vaan Henkeä jota ei mitalla tietenkään anneta kellekkään. Vedestä ja Hengestä siis Luoja, taivaallinen Isä synnyttää itselleen
      valon lapsia, joita pimeys kavahtaa.

• ole kuullut enkä

tavannut yhtäkään vauvaa, joka olisi saanut PH kasteen. Jos joku on tavannut ilmoittakaa muillekin (olisi se aika ihme)

• palvojat
        ole kuullut enkä kirjoitti:

tavannut yhtäkään vauvaa, joka olisi saanut PH kasteen. Jos joku on tavannut ilmoittakaa muillekin (olisi se aika ihme)

paljon muutakaan ole kuulleet,tyhmiä kun ovat!!

• verivaloja
        palvojat kirjoitti:

paljon muutakaan ole kuulleet,tyhmiä kun ovat!!

oikias sie oot eipähä nämä saatanaa palvovat ole tavanneet muita vauvoja kui mitä ovat murhanneet menoissaan

• Trubaduuri

Etpä tietenkään. Koska, harvemmin pienten lasten vihaajat näkevät edes pyhän Hengen toimivan. Eli, kyllä sinun kaikki sanomasi ja koko toimintasi vaikuttimet ymmärretään sangen hyvin. Ei niitä kyllä hyväksytä. Mutta ethän sinä narsistinen ja henkisesti muutoinkin sairas resukka siitä välitä.
        Lopulta kuitenkin oikeus voittaa, ja sinutkin tullaan tuomitsemaan tekojesi pohjalta.

• Ved.2

Jeesus kastoi minut, kun olin lapsi. Tätä olin vuosikausia kysynyt Herralta. Minulla on myös muita ystäviä jotka ovat paastonneet ja rukoilleet ja saaneet saman vastauksen.

Jos saisin samanlaisen ilmoituksen, että pitäisi mennä uudelleen kasteelle, niin tietysti menisin.
        Onneksi minulla on kasterauha. Ja jos jollakin on jokin muu toditus, niin pitäköön sen. En lähde kinaväittelyihin. Ne vain todistavat, että jolla rauha on ja jolla ei ole. Pitäköön kukin rauhansa.

Olen myös muissa asioissa huomannut, kun rukoilee vilpittömästi, niin Herra vastaa. Silloin ei tarvitse lihan kanssa väitellä. Uskokoon ken voi.

• muu herra, kuin
        Ved.2 kirjoitti:

Jeesus kastoi minut, kun olin lapsi. Tätä olin vuosikausia kysynyt Herralta. Minulla on myös muita ystäviä jotka ovat paastonneet ja rukoilleet ja saaneet saman vastauksen.

Jos saisin samanlaisen ilmoituksen, että pitäisi mennä uudelleen kasteelle, niin tietysti menisin.
        Onneksi minulla on kasterauha. Ja jos jollakin on jokin muu toditus, niin pitäköön sen. En lähde kinaväittelyihin. Ne vain todistavat, että jolla rauha on ja jolla ei ole. Pitäköön kukin rauhansa.

Olen myös muissa asioissa huomannut, kun rukoilee vilpittömästi, niin Herra vastaa. Silloin ei tarvitse lihan kanssa väitellä. Uskokoon ken voi.

itse Herra Jeesus puhunut!!!!!

Jeesus ei kasta ketään, koska Hän antoi kastamisen opetuslapsille tehtäväksi!

Et sinä tarvitse mitään erityistä ilmoitusta kas-
        teellemenosta, koska SE ON JO ILMOITETTU RAAMATUSSA:
        "Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastaa ITSESI...."
        Ap 22:16.

Ei missään kehoiteta kastamaan vauvoja!

"Ottakoon kukin teistä kasteen...." Ap 2:38

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanastani ei
        katoa pieninkään piirto."

• Johannes.
        muu herra, kuin kirjoitti:

itse Herra Jeesus puhunut!!!!!

Jeesus ei kasta ketään, koska Hän antoi kastamisen opetuslapsille tehtäväksi!

Et sinä tarvitse mitään erityistä ilmoitusta kas-
        teellemenosta, koska SE ON JO ILMOITETTU RAAMATUSSA:
        "Nouse, mitä viivyttelet. Anna kastaa ITSESI...."
        Ap 22:16.

Ei missään kehoiteta kastamaan vauvoja!

"Ottakoon kukin teistä kasteen...." Ap 2:38

"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanastani ei
        katoa pieninkään piirto."

3:22 Tämän jälkeen Jeesus lähti opetuslapsineen Juudeaan. Hän viipyi siellä heidän kanssaan jonkin aikaa ja kastoi ihmisiä.

• se ja sama missä

niitä päitä tai ruppia läträtään, tai kastetaanko lainkaan. Uskontojen hörhötystä! Sydän (eli omatunto) sanoo mikä on oikein, mikä väärin ja eletyn elämän mukaan saa jokainen palkkansa. Ei sen mukaan monestiko on tai ei ole kastettu. Ei vois olla joutavampaa jutustelua kuin kaste. Ja on sille oma palstakin jos pitää tuosta asiasta läärytä!

• totean.

Uudestikaste eli lahkolaiskaste uskonlahkoon (anabaptismi) on Jumalan pilkkaamista ja erittäin paha hengellinen synti,josta ei saa tunnonrauhaa tuollaisten jakeiden perusteella.

• Trubaduuri

Miten nyt käykään näiden opetuslasten jotka tulivat uudelleen kastetuksi? Heräsi vain kysymys.

Toisaalta, eihän Luojamme, taivaallinen Isä ole kasteesta sanonut halaistua sanakaan, tai vaatinut sellaisen suorittamista. Ja itse Hän antaa kasteen tulla niin kukille kuin eläimillekkin. Voisiko ihminen olla huononpi kuin kedon kukka. ;)

• Et tunne raamattua.

Millään et voi niin raamattua väärentää, että voisit kumota sen kasteen, joka on vain Jeesukseen uskoville tarkoitettu. Liukuhihnapakanakaste on perin väärin. Lue raamattua, niin ymmärryksesi lisääntyy.

• ei ole yhtään

esimerkkiä vauvakasteesta!!!!

Tuossa listassasi nuo kohdat 2 ja 3 ovat samaa
      kastetta.
      Niissä kastettiin vain niitä, jotka olivat tulleet
      uskoon!

• miten se

on tuo jalkojen pesu? Jeesushan mainitsi,että"tekin olette velvolliset pesemään toistenne jalat".
      Nimittäin Hänhän oikein näytti mallia ja kun Pietari esteli, ei se käynyt.Meinaan, kun Jeesus mainitsi, että joka on jo pesty, ei tarvitse, kuin jalkojen pesun.
      Nyt sanot, että se on vertauskuva ns.ripistä, Mutta silloin joudut ristiriitaan itsesi kanssa, koska kastekin voi silloin olla vain vertauskuva.
      Ja Jeesus käytti sanaa "velvolliset".Tosin meistä monikaan ei ole opetuslapsi,ts."liian hapokasta" se homma.
      Paavalikin mainitsee asiasta Leskien kohdalla joita avustetaan. Yksi kriteereistä oli "että on pyhien jalkoja pessyt".
      Miten on, velvoittaako nuo Jeesuksen sanat tuollaiseen kuuliaisuuteen?

• Raamatussa.

Israelin kansa sai kasteen "were all baptized" vauvat mukaan lukien kansan ylittäessä Punaisen meren.

Lisäksi alkukirkossa kaste tapahtui perheittäin. Voidaan puhua perhekasteista.

Kristinuskon rinnalla juutalaiseen uskoon kastettiin kokonaisia perhekuntia ns. käännynnäiskasteella eli proselyyttikasteella.Sekin oli ns. perhekaste,kuten kristillinen kaste. (mainitaan Raamatussa "erilaiset pesot", ilmaisulla.)

Ja jos joku ennätti kuolla kastamattomana,hänen puolestaan tehtiin jollekin toiselle henkilölle kaste kuolleiden puolesta, joka mainitaan Raamatussa.

• voidaan kenties lopettaa sen jälkeen, kunhan tällekin keskustelupalstalle
      ilmestyy ensimmäinen tuolla saatanallisella kasteella kastettu,
      joka vielä sen jälkeen olisi päässyt ahtaasta portista sisälle
      Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi.

• ovatkin jo

ahtaan portinkokeneet, jotka ovat käyneet uskoville tarkoitetulla uskovien kristillisellä kasteella. Kastamattomat taas eivät ole voineetsuurella todennäköisyydellä kokeneet ahdasta porttia.

Sitäpaitsi, jos pitäisi hyväksyä sinun määritelmäsi ahtaasta portista, niin niten me sen todentaisimme kuka sen on kokenut? Pitäisikö vain hyväksyä se mitä sinä hyväksyt ja tunnustat? sellaista asemaa sinulla ei ole yhdenkään kristityn suhteen kuin vain omassa mielessäsi.

• ovatkin jo kirjoitti:

ahtaan portinkokeneet, jotka ovat käyneet uskoville tarkoitetulla uskovien kristillisellä kasteella. Kastamattomat taas eivät ole voineetsuurella todennäköisyydellä kokeneet ahdasta porttia.

Sitäpaitsi, jos pitäisi hyväksyä sinun määritelmäsi ahtaasta portista, niin niten me sen todentaisimme kuka sen on kokenut? Pitäisikö vain hyväksyä se mitä sinä hyväksyt ja tunnustat? sellaista asemaa sinulla ei ole yhdenkään kristityn suhteen kuin vain omassa mielessäsi.

tunnistaa heidän kirjoituksistaan, ja siitä Pyhän Hengen ilmoituksesta,
        minkälaisen tehtävän he ovat Jeesukselta Kristukselta saaneet.

Ja huomaa: "Vain harvat löytävät sen."

Ei saatanallisen kastealtaan löytyminen ole suinkaan niin piilossa,
        että siitä voitaisiin sanoa tuo sama.

Ne kuuluvat laven tien varustukseen, jossa niitä on kuin altaita estejuoksuradalla.

• ovatkin jo kirjoitti:

"Älkää lähtekö"

Kun tämä Jeesukselta saatu koulutus, Henki ja lähtökäsky puuttuu,
        silloin puuttuu kaikki, vaikka väärämieliset kuinka taitavasti osaisivat
        sanoja selitellä ja mieleisiään raamatunjakeita ihmisten ällistykseksi
        tänne keskusteluun tuoda:

"Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan jääkää odottamaan sitä, minkä Isä
        on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä,
        mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, siihen ei ole enää montaakaan päivää.

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika,
        jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa
        voimalla on asettanut. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa
        ja maan ääriin saakka."

Minut hän kutsui opetuslapsekseen 11.8.1985

30.1.1988 heti aamun tunteina aloitti Jumala kurituksensa kuolemantuomion
        julistuksella:

"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
        viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.

Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
        hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
        se vielä maata laihduttaa?'

Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
        minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
        mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

Kun hän vielä antoi Saatanan julistaa tuomionsa, oli pakko huutaa kolmas, ja
        puolueeton osapuoli apuun: "Herra Jeesus, armahda!"

Hän tuli, puhdisti sydämen ja armahduksen merkiksi antoi sydämeeni oman
        Henkensä aamuyön ensihetkillä 31.1.1988.

Ja 8.11.1988 kello 03.30 sain tämän todistajan tehtävän:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
        olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
        ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
        sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Esittäkää oma historianne - kaikki te ihmisopeilla tekopyhitetyt.

• Sinun kirrjoituksesi
        TeuvoSuni kirjoitti:

"Älkää lähtekö"

Kun tämä Jeesukselta saatu koulutus, Henki ja lähtökäsky puuttuu,
        silloin puuttuu kaikki, vaikka väärämieliset kuinka taitavasti osaisivat
        sanoja selitellä ja mieleisiään raamatunjakeita ihmisten ällistykseksi
        tänne keskusteluun tuoda:

on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi vedellä,
        mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, siihen ei ole enää montaakaan päivää.

Silloin ne, jotka olivat koolla, kysyivät häneltä: "Herra, onko nyt tullut se aika,
        jolloin sinä rakennat Israelin valtakunnan uudelleen?"

Hän vastasi: "Ei teidän kuulu tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa
        voimalla on asettanut. Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa
        ja maan ääriin saakka."

Minut hän kutsui opetuslapsekseen 11.8.1985

30.1.1988 heti aamun tunteina aloitti Jumala kurituksensa kuolemantuomion
        julistuksella:

"Ja hän puhui heille tämän vertauksen: "Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna
        viinitarhassaan ja hän tuli etsimään hedelmää, mutta ei löytänyt.

Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä
        hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois, mitä varten
        se vielä maata laihduttaa?'

Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi: sillä aikaa
        minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä. Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää:
        mutta jos ei, niin hakkaa se pois.'

Kun hän vielä antoi Saatanan julistaa tuomionsa, oli pakko huutaa kolmas, ja
        puolueeton osapuoli apuun: "Herra Jeesus, armahda!"

Hän tuli, puhdisti sydämen ja armahduksen merkiksi antoi sydämeeni oman
        Henkensä aamuyön ensihetkillä 31.1.1988.

Ja 8.11.1988 kello 03.30 sain tämän todistajan tehtävän:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
        olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
        ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
        sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Esittäkää oma historianne - kaikki te ihmisopeilla tekopyhitetyt.

paljastaa heikoimmallekin epäilijälle, mihinkä
        tuo porttopapilta saatu kaste johtaa.
        Monen silmät ovat avautuneet ymmärtämään raama-
        tullista kastetta, kun ovat lukeneet sinun rienaavia kirjoituksiasi ja pilkkaamistasi Jumalan
        Sanaa kohtaan.

Tässä osoittautuu oikeaksi se Raamatun sana, että
        Jumala panee joskus pahan palvelemaan hyvää!

• Sinun kirrjoituksesi kirjoitti:

paljastaa heikoimmallekin epäilijälle, mihinkä
        tuo porttopapilta saatu kaste johtaa.
        Monen silmät ovat avautuneet ymmärtämään raama-
        tullista kastetta, kun ovat lukeneet sinun rienaavia kirjoituksiasi ja pilkkaamistasi Jumalan
        Sanaa kohtaan.

Tässä osoittautuu oikeaksi se Raamatun sana, että
        Jumala panee joskus pahan palvelemaan hyvää!

Saatanan lipeväkielisestä vastauksestasi, sillä tuon herran kasteen
        kautta hän on sinustakin tehnyt Pyhästä Hengestä osattoman kasteen orjan:

Aikoinani ihmettelin sitä miksi Jumala poisti käytöstä ympärileikkauksen
        ja toi sen tilalle Johannes Kastajan kautta kasteen.

Koulutuksen myötä sekin selvisi, koska Jumala toi Poikansa kautta
        maailmaan kokonaan verettömän uskonnon, ja siksi poisti käytöstään
        niinkin pienen vertatihkuvan rituaalin kuin mitä ympärileikkaus oli.
        Ja sehän tehtiin vain miehille, mutta Poikansa kautta Jumala tahtoi
        liittää valtakuntaansa myöskin naiset.

Alkuperäinen Jeesuksen kastekäsky oli varsin selkeä:

"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis
        ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksesi: kastakaa heitä Isän
        Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
        mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen oleva
        teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Ja tähän käskyyn hän liitti jyrkän kiellon:

on teille luvannut ja mistä olette minulta kuulleet. Johannes kastoi
        vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Siihen ei ole enää
        montaakaan päivää. Ja te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin,
        ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja maan
        ääriin saakka."

Ja Paavalille hän vielä taivaasta Henkensä kautta tämän käskyn
        pelkisti yksinkertaiseen muotoon 30 vuotta myöhemmin,

"On vain yksi ruumis ja yksi Henki, niin kuin myös se toivo, johon teidät
        on kutsuttu, on yksi. Yksi on Herra, yksi usko, yksi kaste."

Mutta kun Saatana tuli jo alkuseurakunnan keskellee aiheuttamaan monenlaista
        hajaannusta, niin parhaiten se on onnistunut juuri tämän kasteen kohdalla.
        Sillä jos ympärileikkaus olisi vielä ollut voimassa, niin lieneekö tässäkään
        maassa montakaan sellaista miestä, joka olisi antanut ympärileikkauttaa itsensä
        vaikka kolme kertaa, jos Saatanan palvelijat olisivat hänelle ilkkuneet:

"Ei tuo leipäpapin surorittama ympärileikkaus sinua pelasta. Sinun on annettava
        ympärileikata itsesi oikeiden uskovien ympärileikkauksella."

Ja tällainen sekasotku jo alkuseurakunnan aikana kasteesta syntyi:

"Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille
        ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?"

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen
        nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

Tätä Pietarin ohjetta minä edelleen ihmettelen, sillä kyllä hänellä piti olla muistissa
        Jeesuksen lähetyskäsky: Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastamisesta.

Huomatkaa myös, ettei kasteessa saada syntejä anteeksi ja automaattisesti Pyhää
        Henkeä. Ei sitä saanut itse Pietarikaan, vaan erikseen joutui katkerasti itkemään
        syntejänsä ja Pyhän Hengenkin sai vasta helluntaina.

Ei ole montaa päivää sitten, kun uudestikastajat toivat minullekin tarkastettavaksi
        Raamatun ulkopuolisen kasteopastuksen:

Didakhe (Ensimmäisen vuosisadan lopulta)
        Luku 7

Mutta liittyen kasteeseen, kastakaa näin: selostettuanne ensin kaikki nämä säännöt,
        kastakaa Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimeen juoksevassa vedessä.

Mutta jos ei ole juoksevaa vettä, kastakaa jossakin muussa vedessä, ja jos et voi kastaa
        kylmässä niin lämpimässä vedessä.

Mutta jos ei ole kumpaakaan, kaada vettä kolme kertaa päähän Isän Pojan ja Pyhän
        Hengen nimeen.

Mutta ennen kastetta, paastotkoon kastaja ja kastettava, ja muut, jotka kykenevät.
        Ja käskekää kastettavaa paastoamaan yksi tai kaksi päivää aikaisemmin.

Katkelma on yksi varhaisimpia tekstejä kristittyjen kasta käytännöstä Raamatun ulkopuolella
        olevista teksteistä.

Vastasin tähän minulle esitettyyn kysymykseen:

Eksytyshän jysähti käyntiin
        Kirjoittanut TeuvoSuni 20.2.2009 klo 21.16

täydellä vauhdilla juuri tuolloin. Sillä olivathan ensimmäiset antikristukset - ihmisoppien
        saatanalliset opettajat - ilmestyneet Efeson seurakunnan keskelle jo vuonna 90,
        kuten apostoli Johannes kirjoitti:

"Lapseni, viimeinen aika on käsillä. Te olette kuulleet, että on tulossa Antikristus, ja niin
        onkin nyt monia antikristruksia ilmaantunut. Tästä me tiedämme, että viimeinen aika on käsillä."

Ja 9 vuotta myöhemmin Efeson seurakunnan johtajaksi päässyt ensimmäinen Raamatussa
        nimeltä mainittu antikristus, Saatanan palvelija Diotrefes, oli jo toimittanut Johanneksen
        vankeuteen pois seurakunnalta totuutta vaatimasta:

"Minä, veljenne Johannes, jolla on sama ahdinko ja Jeesukselta tuleva kestävyys kuin teillä,
        olin joutunut Patmos.nimiselle saarelle, koska olin julistanut Jumalan sanaa ja todistanut
        Kristuksesta."

Joten tuo ensimmäisen vuosisadan lopun kasteteksti on suoraan Saatanan ohjekirjasta,
        jolla yritettiin jo tuolloin kumota tuo alussa mainittu Jeesuksen lähetyskäsky, ja siihen
        liitetty jyrkkä kielto.

Kun nuo Jumalan pelkästä armosta annetun kasteen hylänneet tuosta Saatanan kasteesta
        kuivalle maalle tulevat, jäävät he siihen Jumalan paaduttamina ja hengettöminä haukkomaan
        henkeään niin kuin kalat kuivalla maalla. Ja siihen pysähtyy heidän hengellinen kehityksensä,
        kun eivät enää pysty Jumalan ääntä kuulemaan, vaan heidän on omaksi ravinnokseen
        haettava Raamatusta niitä viestejä, jotka Pyhä Henki 2000 vuotta sitten saneli valituilleen.
        Ja tähän heidän lopun ajan elämänsä pysähtyy:

"Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme
        täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia
        asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan, oppi
        kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden
        ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio.

Menkäämme eteenpäin, jos Jumala suo."

Jumala kyllä suo, mutta kaikki uudelleen kastamansa Saatana pysäyttää
        tuon kastealtaansa äärelle, jossa he hihuloivat tätä yhtä ja samaa kuolemaansa
        ja viimeiselle tuomiolle asti.

- - -

Samankaltaiseen, Jumalan paaduttamaan ja Hengestä osattomaan olotilaan pääsevät
        myös kerran kastetut, jo eivät malta odottaa Jumalan asettaman kolmen vuoden etsikkoajan
        täyttymistä vaan jo sitä ennen antavat jonkun porttopapin itsensä alttarille kaataa, tai
        antavat elämänsä jonkun porttopaimenen käsien alla hänen uskonsa mukaiselle valheen
        hengelle. Tai ryhtyvät jonkun epäuskoisen aisapariksi, kuten tällä palstalla syksyllä
        muutamalle veljelle tapahtui.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5335
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      57
      1981
    3. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1713
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      17
      1689
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      27
      1305
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1290
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1048
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      887
    Aihe