Lakiliitto vai rakkaus?
"Laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja Totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta!" Joh. 1:16-17.
Laki on siis eri asia kuin armo ja Totuus.
Armon kautta täytetty laki on Raamatussa tarkoitettu Totuus. "Pyhitä heidät Totuudessa; sinun Sanasi on Totuus!"
Rakkaus on lain täyttymys!
Room. 13. kertoo, miten kymmenen käskyn laki täytettiin:
"Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja MIKÄ MUU KÄSKY TAHANSA, ne sisältyvät KAIKKI tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sen tähden on rakkaus lain täyttämys." Rm. 13:8-10.
Saat siis kirjoittaa jokaisen kymmenen käskyn päälle sanan RAKKAUS.
Tässä selitys:
=
1. käsky: En tietenkään pidä muita Jumalia, koska Oikea Jumala vuodatti rakkauden sydämeeni, ja siksi rakastan Häntä yli kaiken. 1 Joh. 4:7-21.
2. käsky: En tietenkään tee itselleni jumalankuvaa, koska rakastan Jeesusta, joka sovitti syntini verellään ja kuolemallaan. Hän on Ainoa ja riittävä Jumalan kuva. Kol. 1:15.
3. käsky: En tietenkään lausu turhaan Herran Nimeä, vaan teen mielelläni kaiken, mitä Hän on sanonut (Luuk.6:46), koska rakastan Häntä yli kaiken!
4. käsky: En tietenkään riko tätä todellista sapatin lepotilaa, jonka Hän antoi sydämeeni, kun tulin Hänen tykönsä ja otin Hänet vastaan. Hän antoi levon sydämelleni. Se on todellinen sapatinlevon täyteys/täyttymys, joka on sydämessäni 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä. Matt. 11:28-30 ja Hebr. 4:3-11. Olen päässyt "Hänen lepoonsa" (Hebr.4:10).
5. käsky: Tottakai kunnioitan vanhempiani, biologisia sekä hengellisiä seurakunnan vanhimpia. Rakastan heitä, ja siihen sisältyy kunnioitus sekä menestymiseni salaisuus.
6. käsky: En tietenkään tapa rakastamaani ihmistä!
7. käsky: En tietenkään tee huorin. Siinähän turmelisin rakastamiani ihmisiä, sekä huoruuden kohdetta, että muita lähimmäisiäni. Siinä tuhoaisin itseäni, jota myös rakastan. = "Rakasta lähimmäistäsi, niin kuin ITSEÄSI!".
8. käsky: En tietenkään varasta rakastamaltani ihmiseltä.
9. käsky: En tietenkään tahdo saattaa rakastamaani lähimmäistäni huonoon valoon puhumalla hänestä pahaa tai sanomalla väärää todistusta minulle rakkaasta ihmisestä.
10. käsky: En tietenkään tahdo himoita lähimmäiseltäni hänen omaansa, vaan tahdon hänelle kaikkea hyvää, koska rakastan häntä.
Edellä mainitun voisi kokonaisuudessan otsikoida näin:
UUDEN LIITON ANTAMA TÄYTTYMYS KYMMENEN KÄSKYN LAKIIN on RAKKAUS!
2 Moos. 20.
18
478
Vastaukset
- Yks-tämmönen
Rakkaus myös antaa kaiken.
Edelliseenkään avaukseesi et käynyt kommentoimassa mitään vastauksiin.
Teet avauksia, joissa on omia opetuksiasi ja jätät ne heitteille.
Avauksesi ei ole edes keskustelua helluntailaisuudesta vaan oma saarnasi.- J.Edgar
kuudes käsky, että saatat tappaa jonkun sivullisen, jota et rakasta?
- Yks-tämmönen
tarkoita Raamattuun uskovalle ihmiselle.
Matt. 5:44
Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
Luuk. 6:27
Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
Room. 13:10
Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. - keskustelua etsivä
Opetusta joka herättää keskusteluakin.
Kirjoitus neuvoo rakastamaan kaikkia.
Koska jos rakastaa kaikkia niin ei vahingoita ketään. Tahtoo hyvää kaikille.
- tuo 8. käsky
tarkottaa Weijon mielestä varmaankin sitä, että niiltä voi varastaa, joita ei rakasta.
- käsky jossa sanotaan
että muista pyhittää lepopäivä, onko mielestäsi yks' hailee minkä päivän pitää pyhänä?
- hyvää vai ?
Mitä se "hyvää kaikille" tarkoittaa?
- rikon tai
tulen rikkomaan niitä kaikkia vastaan ja siksi turvaan Jeesukseen Isän edessä, hän on minun tukeni ja turvani.
Amen ja Siunausta Veljellemme !
- selitys
"4. käsky: En tietenkään riko tätä todellista sapatin lepotilaa, jonka Hän antoi sydämeeni, kun tulin Hänen tykönsä ja otin Hänet vastaan. Hän antoi levon sydämelleni. Se on todellinen sapatinlevon täyteys/täyttymys, joka on sydämessäni 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä. Matt. 11:28-30 ja Hebr. 4:3-11. Olen päässyt "Hänen lepoonsa" (Hebr.4:10)."
Miksi se on laitettu 4. käskyksi? Eikö lepopäiväkäsky ole kolmas. - WeijoLindroos
selitys kirjoitti:
"4. käsky: En tietenkään riko tätä todellista sapatin lepotilaa, jonka Hän antoi sydämeeni, kun tulin Hänen tykönsä ja otin Hänet vastaan. Hän antoi levon sydämelleni. Se on todellinen sapatinlevon täyteys/täyttymys, joka on sydämessäni 24 tuntia vuorokaudessa viikon jokaisena päivänä. Matt. 11:28-30 ja Hebr. 4:3-11. Olen päässyt "Hänen lepoonsa" (Hebr.4:10)."
Miksi se on laitettu 4. käskyksi? Eikö lepopäiväkäsky ole kolmas.Uskoon tulleet alkavat nykyään ymmärtää yhä paremmin, mitä merkitsee "se on täytetty!" huuto ristiltä. Suurin rakkaus tuli lain täyttäjäksi.
Käskyjen numeroinnin olen päätellyt itse 2 Moos. 20 luvusta, niin kuin sen siitä vain voi tehdä. Katekismuksen käskyjen numerointi on toinen. Se on muuttunut sen tähden, että kirkkojen katekismuksista on toinen käsky jätetty kokonaan pois.
Tutki asia. WeijoLindroos kirjoitti:
Uskoon tulleet alkavat nykyään ymmärtää yhä paremmin, mitä merkitsee "se on täytetty!" huuto ristiltä. Suurin rakkaus tuli lain täyttäjäksi.
Käskyjen numeroinnin olen päätellyt itse 2 Moos. 20 luvusta, niin kuin sen siitä vain voi tehdä. Katekismuksen käskyjen numerointi on toinen. Se on muuttunut sen tähden, että kirkkojen katekismuksista on toinen käsky jätetty kokonaan pois.
Tutki asia.ristillä huutanut.
Vanhemmissa evankeliumeissa lukee se mitä hän huusi.
Hän huusi Jumalan hyljänneen hänet.
Se on täytetty lukee noin sata vuotta myöhemmin kirjoitetussa Johanneksen evankeliumissa, joka ei ole apostoli Johanneksen kirjoittama.- Weijo hyvä
WeijoLindroos kirjoitti:
Uskoon tulleet alkavat nykyään ymmärtää yhä paremmin, mitä merkitsee "se on täytetty!" huuto ristiltä. Suurin rakkaus tuli lain täyttäjäksi.
Tutki asia.Jeesus sanoo:"Minun isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".Eikö se sapatin lepo ole varmasti vasta tuleva.
Kyllä se mielestäni on ihmistä varten tuo lepopäivä, suojaksi annettu.Meinaan jos alat puskea hommia lepopäivistä/ajoista välittämättä, on siitä seuraukset piankin näkyvissä.Täällä synnin maailmassa kuitenkin vielä vaelletaan ja olemme sen lakien alaisia Weijo hyvä kirjoitti:
Jeesus sanoo:"Minun isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".Eikö se sapatin lepo ole varmasti vasta tuleva.
Kyllä se mielestäni on ihmistä varten tuo lepopäivä, suojaksi annettu.Meinaan jos alat puskea hommia lepopäivistä/ajoista välittämättä, on siitä seuraukset piankin näkyvissä.Täällä synnin maailmassa kuitenkin vielä vaelletaan ja olemme sen lakien alaisiaKuntelee mitä Pyhä Henki sinulle halua opettaa ! Älä Usko minua tai Weijoa ! Jeesuxen Henki sua haluaa opettaa ja kertoa että sabattia on vain vertauskuva tulevasta kun he viettivät sabattia Vanhassa Liittossa. Nyt on Uusi Liitto tullut ja saamme syödä Sabattina Jeesuxen LIha ja JUoda Häneen Verensä että me Hänen Voimassa pelastutaan ja saadaan Hänen Rauha joka kestää ikuisesti !! Älä jää vertauxissa ja kuvissa vaan hae todellisuutta ja totuus !!
Kyllä Isä Tekee työtä saada sua sabattiin ja myös Jeesus !
Päivät ja sapatti,,, oliko se sitten perjantai, lauantai tai sunnuntai ei meinaa mitään,, jos sulla ei ole Vapautunut työnteosta ja on pelastuxen Rauha vaikka teet työtä 24 t joka päivä.
Minulla on joka pv sapatti !! Amen !! : )- WeijoLindroos
savonarola kirjoitti:
Kuntelee mitä Pyhä Henki sinulle halua opettaa ! Älä Usko minua tai Weijoa ! Jeesuxen Henki sua haluaa opettaa ja kertoa että sabattia on vain vertauskuva tulevasta kun he viettivät sabattia Vanhassa Liittossa. Nyt on Uusi Liitto tullut ja saamme syödä Sabattina Jeesuxen LIha ja JUoda Häneen Verensä että me Hänen Voimassa pelastutaan ja saadaan Hänen Rauha joka kestää ikuisesti !! Älä jää vertauxissa ja kuvissa vaan hae todellisuutta ja totuus !!
Kyllä Isä Tekee työtä saada sua sabattiin ja myös Jeesus !
Päivät ja sapatti,,, oliko se sitten perjantai, lauantai tai sunnuntai ei meinaa mitään,, jos sulla ei ole Vapautunut työnteosta ja on pelastuxen Rauha vaikka teet työtä 24 t joka päivä.
Minulla on joka pv sapatti !! Amen !! : )Jos joku tahtoo tutkia syvällisemmin Jumalan antaman lahjalepopäivän ja sapatin eroavaisuutta, niin tästä linkistä löytyy opetusta:
http://www.Jeesus-on-Herra.com/laki.htm
- hirvas
annettiin laki? Eikö se ole ydinkysymys tässäkin asiassa, eli ketä laki koski ja miksi sen annettiin?
Pakanoille sitä ei ole koskaan annettu, joten se ei ole koskaan koskenutkaan pakanoita, ainoastaan vain israelilaisia.
3. Moos. 26:46
Nämä ovat ne käskyt, säädökset ja lait, jotka Herra asetti itsensä ja israelilaisten välille Siinain vuorella, Mooseksen kautta.
3. Moos. 27:34
Nämä ovat ne käskyt, jotka Herra Siinain vuorella antoi Moosekselle israelilaisia varten.- Onko se. .
Parempi mennä ahdasmielisenä Taivaaseen
kuin löysämielisenä helvettiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847