Olen huomannut erään asian. Fundamentalisti rakastaa vain itseään ja kaltaisiaan. Lähimmäinen on hänelle vain käännytyskohde.
Lähimmäinen vain käännytyskohde
24
539
Vastaukset
- Jeesuksen opetuslapsi
Rakkaudestaan Isä Jumala antoi Herran Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta ihmiselle mahdollisuuden tulla Jumalan lapsiksi. Rakkaudestaan Herra Jeesus Kristus meni ristille Isän tahdon mukaan. Sen suurempaa rakkautta ei ole kuin kuolee lähimmäisten rikkomusten puolesta. Rakkaudestaan profeetat ja Jumalan ihmiset todistavat Pyhän Hengen voimassa Herran Jeesuksen Kristuksen sovitustyöstä ja ylösnousemuksesta sekä tulevasta tuomiosta. Vaikka heistä puhutaan kaikkinaista pahaa Jumalan tahdon tekemisestä, niin siinä lähimmäisen rakkaus täyttyy, koska he ilmoittavat, kuinka ihmiset voivat tulla tuntemaan Totuuden ja kuinka tuo totuus voi tehdä heidät vapaaksi rikkomusten orjuudesta ja palkasta, kuolemasta. Jeesus Kristus oli fundamentalisti sanan varsinaisessa merkityksessä, olkaamme hänen seuraajiaan, vaikka saisimmekin kokea ahdistuksia. Totisesti Jumala on hyvä antaa meidän kokea myös armoaan ja totuuttaan ja rakkauttaan. Kunnia ja kiitos yksin Jumalalle. Paavali, Jeesuksen Kristuksen valitsema pakanoiden apostoli, toivoi, että jokaisesta tulisi kuin hän, kahleita lukuunottamatta. Hän tahtoi ihmisten kääntyvän ainoa todellisen elävän Jumalan puoleen, joka on luonut maan ja taivaan. Herra Jeesus Kristus lähetti opetuslapsensa Pyhässä Hengessä julistamaan: `Tehkää parannus, kääntykää elävän Jumalan puoleen, että saisitte Elämän. Joka tahtoo, anokoon elävää vettä, pyytäköön Pyhän Hengen armolahjaa, niin se anovalle annetaan.
Anova saa ja etsivä löytää.` - Pieni kulkija
Näinhän se on. Fundamentalistilta puuttuvat alkeelliset vuorovaikutustaidot. Hän ei lähesty toista siksi,että rakastaisi lähimmäistään. Hän lähestyy siksi, että hän suorittaa "uskomista" ja ostaa itselleen hyvän ihmisen identiteettiä.
Jokainen joka joskus on ollut rakastunut, muistaa miten idioottimainen tila on rakkauden ensihuuma. Siinä istuu toista vastapäätä käsi poskella ja kuuntelee ja kuuntelee ja kuuntelee... mitä toinen sanoo, loputtomiin.
Jos haluaa oppia puhumaan Jumalasta ihmisten kanssa, olisi syytä ensin opetella kuuntelemaan. Muuten piilee vaara, että puhuu toisen ohi. Sellainen puhe valuu kuin vesi hanhen selästä ja on hyödytöntä. Ei iske tavoitteeseen.
Kerropa tämä fundamentalistille.- Jeesuksen opetuslapsi
Kun tiedät mitä rakastaminen on, niin voisitko sen minulle kertoa. Onko Jumalan rakkaus sinuakin kohtaan, kuten olet sen esittänyt? Toivottavasti tunnet Pyhän Hengen voiman ja Herran läsnäolon. Kerropa nämä fundamentalistille.
- Jeesuksen opetuslapsi
> fundamentalisti ostaa hyvän ihmisen identiteettiä.
Raamatussa Jeesus kohtasi paljon näitä, jotka hakivat ihmiskunniaa. Jeesus varoitti fariseuksien ja kirjanoppineiden ulkokultaisuudesta ja kutsui sitä hapatukseksi. Jeesus sanoi: "Kavahtakaa ulkokultaisuutta, se on hapatusta". Fundamentalisti, kuten Jeesus, saivat sellaisilta ihmisiltä ylenkatsetta ja vääriä todistuksia. Fariseukset olivat myös rahanahneita, se on epäjumalan palvelusta.
> Jos haluaa oppia puhumaan Jumalasta ihmisten kanssa, olisi syytä ensin opetella kuuntelemaan. Muuten piilee vaara, että puhuu toisen ohi. Sellainen puhe valuu kuin vesi hanhen selästä ja on hyödytöntä. Ei iske tavoitteeseen.
Jokainen puhuu tavallaan. Se, että puhuu toisten ohi on aivan ymmärrettävää, mutta ei johdu ainoastaa puhujasta vaan voi johtua myös kuulijoista. Jeesus sanoi: "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö". Lisäksi kun hän puhui puheen verensä juomisesta ja lihansa syömisestä. Häntä jäivät kuuntelemaan vain 12 opetuslasta. Opetuslapset sanoivat, että olipa kova puhe. Jeesus kysyi: "Tahdotteko tekin mennä pois". Pietari sanoi hyvin: "Minne me menisimme, sinulla on iankaikkisen elämän sanat, Herra". Tämä oli hyvin sanottu ja totta. Useimmille se Herran Jeesuksen puhe ei kelvannut, vaan he lähtivät pois.
Isä Jumala sinua siunatkoon Herran Jeesuksen tuntemisessa, varokaa kuitenkin ihmisoppeja, koska voi käydä niin, että tunnekkaan Jumalan tahtoa. Tämä koskee luonnollisesti myös minua. Rukoillaan kaikkien pyhien puolesta, että Herra Jeesus Kristus antaisi meille kaikkea hyvää taivaallista siunausta. - Pieni kulkija
Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Raamatussa Jeesus kohtasi paljon näitä, jotka hakivat ihmiskunniaa. Jeesus varoitti fariseuksien ja kirjanoppineiden ulkokultaisuudesta ja kutsui sitä hapatukseksi. Jeesus sanoi: "Kavahtakaa ulkokultaisuutta, se on hapatusta". Fundamentalisti, kuten Jeesus, saivat sellaisilta ihmisiltä ylenkatsetta ja vääriä todistuksia. Fariseukset olivat myös rahanahneita, se on epäjumalan palvelusta.
> Jos haluaa oppia puhumaan Jumalasta ihmisten kanssa, olisi syytä ensin opetella kuuntelemaan. Muuten piilee vaara, että puhuu toisen ohi. Sellainen puhe valuu kuin vesi hanhen selästä ja on hyödytöntä. Ei iske tavoitteeseen.
Jokainen puhuu tavallaan. Se, että puhuu toisten ohi on aivan ymmärrettävää, mutta ei johdu ainoastaa puhujasta vaan voi johtua myös kuulijoista. Jeesus sanoi: "Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö". Lisäksi kun hän puhui puheen verensä juomisesta ja lihansa syömisestä. Häntä jäivät kuuntelemaan vain 12 opetuslasta. Opetuslapset sanoivat, että olipa kova puhe. Jeesus kysyi: "Tahdotteko tekin mennä pois". Pietari sanoi hyvin: "Minne me menisimme, sinulla on iankaikkisen elämän sanat, Herra". Tämä oli hyvin sanottu ja totta. Useimmille se Herran Jeesuksen puhe ei kelvannut, vaan he lähtivät pois.
Isä Jumala sinua siunatkoon Herran Jeesuksen tuntemisessa, varokaa kuitenkin ihmisoppeja, koska voi käydä niin, että tunnekkaan Jumalan tahtoa. Tämä koskee luonnollisesti myös minua. Rukoillaan kaikkien pyhien puolesta, että Herra Jeesus Kristus antaisi meille kaikkea hyvää taivaallista siunausta.Nokkelaa.
Olit kirjoittanut riviesi väleihin ylemmyydentuntoa, opillista sivistystä ja avointa halveksuntaa pientä tuulihattua kohtaan.
Mitenköhän tästä lähdetään rakentamaan sitä vuorovaikutusta? Sinä pidät minua tyhmänä ja minä sinua (miehenä) joka lyö raamatulla ja lujaa.
Huumorintajumme on ilmeisen erilainen. Ennakko-asenteet kummallakin vahvat - samaan taivaaseen matkalla. Taidan hypätä kyydistä pois tässä ja tällä pysäkillä. - Jeesuksen opetuslapsi
Pieni kulkija kirjoitti:
Nokkelaa.
Olit kirjoittanut riviesi väleihin ylemmyydentuntoa, opillista sivistystä ja avointa halveksuntaa pientä tuulihattua kohtaan.
Mitenköhän tästä lähdetään rakentamaan sitä vuorovaikutusta? Sinä pidät minua tyhmänä ja minä sinua (miehenä) joka lyö raamatulla ja lujaa.
Huumorintajumme on ilmeisen erilainen. Ennakko-asenteet kummallakin vahvat - samaan taivaaseen matkalla. Taidan hypätä kyydistä pois tässä ja tällä pysäkillä.Voit syyttää minua, Jumala Jeesuksen nimessä sinua siunatkoon.
Lähdetään rakentamaan vuorovaikutusta siten, että rukoillaan toinen toisemme puolesta Jeesuksen nimessä. Siunataan toisiamme, kuten Herran Jeesuksen Kristuksen tahto on kaikkien osalle. Rukoillaan lisäksi kaikkien pyhien puolesta, että Jumalan armo ja rauha voisi olla keskuudessamme. - Ev.lut.
Kun tiedät mitä rakastaminen on, niin voisitko sen minulle kertoa. Onko Jumalan rakkaus sinuakin kohtaan, kuten olet sen esittänyt? Toivottavasti tunnet Pyhän Hengen voiman ja Herran läsnäolon. Kerropa nämä fundamentalistille.
Koen aidon ja todellisen (Jumalan)rakkauden lähimmäiseni kautta. Fundamentalistilta sitä ei heru. Fundamentalistilta puuttuu rakkaus ja sen myötä kaikki.
- Jeesuksen opetuslapsi
Ev.lut. kirjoitti:
Koen aidon ja todellisen (Jumalan)rakkauden lähimmäiseni kautta. Fundamentalistilta sitä ei heru. Fundamentalistilta puuttuu rakkaus ja sen myötä kaikki.
Sinun kannattaa rukoillen lukea Raamatun kirjoituksia ja oppia paremmin tunteamaan Isää Jumalaa, tämä on totta myös meille kaikille ihmisille. Sanot, että en rakasta sinua tai niitä ihmisiä, joille olen kirjoinnut, voisitko osoittaa sen. Todellinen rakkaus tuo ihmisille tiedoksi totuuden ja armon todellisuuden. Rakkautta ei ole se, että ei uskalleta kirjoittaa tai sanoa toiselle sellaisia asioita, jotka voivat loukata heitä. Toivon, että ymmärrät, miksi Isä Jumala antoi meille Ilmestyskirjan, joka loukkaa ja ihmetyttää monia, koska siinä on kerrottu Jumalan rakkaudesta ihmisiä kohtaan ja lisäksi siinä on kerrottu Jumalan tulevista tuomioista ihmiskuntaa kohtaan. Pidätkö Ilmestyskirjaa Jumalan totuuden ja armon sanomana? Minä pidän, koska tiedän, että Jumala on vanhurskas niin armossaan kuin tuomioissaan. Monia tämäkin asia voi loukata, mutta vain Jumalan armon avulla voimme oppia tuntemaan Isää Jumalaa, ihmisen Luojaa, niin että emme ymmärtäisi Evankeliumia väärin. Uskotko tämän kirjoituksen:
`Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille. Ja hän sanoi suurella tunueea: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet". Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat". Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella tunueea: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Ja minä kuulin tunua taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti-sanoo Henki-he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."`
Jos uskot tämän iankaikkisen evankeliumin Isän Jumalan vanhurskaudessaan ihmisille antamaksi, niin olet autuas ja onnellinen. Jos et usko, niin sinun pitää oppia tuntemaan Isä Jumala ja hänen totuutensa ja armonsa Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa paremmin.
Yritä ymmärtää, että en tässäkään pyri lyömään sinua Raamatulla päähän, vaan tuomaan Jumalan totuutta, että voisit ymmärtää paremmin Jumalan vanhurskautta ja tulevaa tuomiota, josta ihminen voi pelastua vain hänen ainoan Poikansa kautta Pyhässä Hengessä. Rakkauden Isä siunatkoon sinua ja myös meitä kaikkia, että hänen armonsa ei jäisi osaltamme tyhjäksi, niin ettemme pääsisi tuohon Uuteen Jerusalemiin, johon hän jokaista ihmistä kutsuu. Meitä kaikki tullaan kuitenkin tulessa koettelemaan, aivan kuin Pietari on kirjoittanut niille, jotka tahtovat turvata Isän armoon ja totuuteen:
`Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne, että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä". Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa, teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat! Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.`
Toivothan pääseväsi Isän Jumalan valmistamaan Uuteen Jerusalemiin, minä ainakin toivon, samoin toivon että myös sinä ja kaikki maailman ihmiset sinne pääsisivät. Kuitenkin tiedän Jumalan totuudellisen ilmoituksen, että harvat ovat ne, jotka löytävät perille. Lisäksi meidän, jotka odotamme Herran Jeesuksen Kristuksen tulemista, tulee varoa, ettemme eksy Jumalan evankeliumista, niinkuin Herra itse niin monesti ja monin tavoin on meitä varoittanut. Rukoillaan ja valvotaan kaikkien pyhien puolesta. Jumala on vuodattamassa Pyhää Henkeä niille, jotka sitä häneltä anovat. Olkaamme niinkuin viisi viistasta neitsyttä, jotka ylkäänsä odottavat, että he pääsisivät häihin ja siihen kultakaupunkiin, jonka ylkä on morsiammelleen valmistanut. Tule, Herra Jeesus. Tiedän kuitenkin, että Herra Jeesus ei tule ennenkuin laittomuuden ihminen ensin ilmestyy ja hänen kauttaan kauhea epäjumalanpalvelus ja pedon merkki, jota ilman ei voi ostaa eikä myydä. - Jeesus
Isä Jumala sinua siunatkoon Herran Jeesuksen tuntemisessa, varokaa kuitenkin ihmisoppeja, koska voi käydä niin, että tunnekkaan Jumalan tahtoa. Tämä koskee luonnollisesti myös minua. Rukoillaan kaikkien pyhien puolesta, että Herra Jeesus Kristus antaisi meille kaikkea hyvää taivaallista siunausta.Fariseukset olivat juuri niitä, jotka jaottelivat ihmisiä oman mittapuunsa mukaan, samoin kuin nykyajankin fundamentalistit tekevät.
Fundamentalistiksi Jeesuksesta tuskin olisi. Hän oli liian suvaitseva. - Jeesuksen opetuslapsi
Jeesus kirjoitti:
Fariseukset olivat juuri niitä, jotka jaottelivat ihmisiä oman mittapuunsa mukaan, samoin kuin nykyajankin fundamentalistit tekevät.
Fundamentalistiksi Jeesuksesta tuskin olisi. Hän oli liian suvaitseva."Laupeutta minä tahdon, enkä uhria". Sanon minäkin Amen. Isä on kirjoittanut, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa. Herra Jeesus antoikin tästä meille esimerkin laupiaasta samarialaisesta. Lisäksi hän sanoi kuulijoille että tehkää tekin samoin. Toisin tarinassa tekivät niin pappi kuin leeviläinen, joiden olisi pitänyt olla Jumalan palvelijoita, mutta heillä ei ollut Jumalan rakkautta itsessään eivätkä siis rakastaneet lähimmäistään. Valitettavasti tänäkään päivänä Jumalan rakkautta Pyhässä Hengessä ei meillä ihmisillä ole. Joillakin kuitenkin on, niillä, jotka ovat pyytäneet Isältä Pyhän Hengen lahjaa ja ovat sen saaneetkin, kunnia ja kiitos yksin Isälle Jumalalle Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Anotaan kaikki, että Isä vuodattaisi runsaasti Pyhää Henkeään sydämmiinne. Yhtykää tähän rukoukseen kaikki, jotka sitä tahdotte.
> Fundamentalistiksi Jeesuksesta tuskin olisi. Hän oli liian suvaitseva.
Fariseuksista ja kirjanoppineista, jotka eivät olleet pyytäneet Pyhää Henkeä heille kirjoituksia opettamaan, Jeesus sanoi:
`Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."` - Ex-fundamentalisti
"Laupeutta minä tahdon, enkä uhria". Sanon minäkin Amen. Isä on kirjoittanut, että ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa. Herra Jeesus antoikin tästä meille esimerkin laupiaasta samarialaisesta. Lisäksi hän sanoi kuulijoille että tehkää tekin samoin. Toisin tarinassa tekivät niin pappi kuin leeviläinen, joiden olisi pitänyt olla Jumalan palvelijoita, mutta heillä ei ollut Jumalan rakkautta itsessään eivätkä siis rakastaneet lähimmäistään. Valitettavasti tänäkään päivänä Jumalan rakkautta Pyhässä Hengessä ei meillä ihmisillä ole. Joillakin kuitenkin on, niillä, jotka ovat pyytäneet Isältä Pyhän Hengen lahjaa ja ovat sen saaneetkin, kunnia ja kiitos yksin Isälle Jumalalle Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä. Anotaan kaikki, että Isä vuodattaisi runsaasti Pyhää Henkeään sydämmiinne. Yhtykää tähän rukoukseen kaikki, jotka sitä tahdotte.
> Fundamentalistiksi Jeesuksesta tuskin olisi. Hän oli liian suvaitseva.
Fariseuksista ja kirjanoppineista, jotka eivät olleet pyytäneet Pyhää Henkeä heille kirjoituksia opettamaan, Jeesus sanoi:
`Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa. Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan. Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."`Näyttää siltä että sinä saarnaat niin innokkaasti itsellesi, ettet huomaa muita ollenkaan. Mitä Jeesus todella sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."
- Saara
Ex-fundamentalisti kirjoitti:
Näyttää siltä että sinä saarnaat niin innokkaasti itsellesi, ettet huomaa muita ollenkaan. Mitä Jeesus todella sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."
...rakkautta! Ettekö huomaa sitä? Vai ettekö halua huomata? Minä iloitsen kovasti hänen rakkaudellisista kirjoituksista joista ei totuus puutu, sillä rakkaus ilman totuutta on julmuutta!
- miloz
Fundamentalisti leikkii olevansa jeesus, vähä niinku larppari leikkii olevansa gandalf.
- mitä leikit?
** Fundamentalisti leikkii olevansa jeesus, vähä niinku larppari leikkii olevansa gandalf. **
Mikä sinä leikit olevasi, vitseinesi? - Jeesuksen opetuslapsi
Isä Jumala on Henki, jota kukaan ihminen ei voi nähdä, en minä etkä sinä. Herra Jeesus Kristus on Jumalan ainoa Poika ja hänestä minäkin tahdon todistaa samoin hänen Raamatun totuuksista ja armosta, jota voimme Pyhän Hengen kautta kokea Isässä Jeesuksen nimessä. Jeesus kuoli ihmisenä, ja Isä herätti hänet kuolleista ja korotti oikealle puolelleen. Sieltä Herra Jeesus tulee, niin että kaikkien silmät saavat hänet nähdä, niin minun kuin sinun. Minä en leiki mitään, kuten kirjoitit, vaan kirjoitan Jumalan sanan totuuksia, niin että voisimme oppia tuntemaan niitä siltä osin, kuin Isä Jumala on minullekkin antanut tiedoksi. Monesti me kaikki erehdymme, mutta onneksi Isä on armollinen ja tahtoo meitä auttaa. Minä tahdon olla Herran Jeesuksen opetuslapsi ja todistaja. Olen ihminen kuten sinäkin, turvatkaamme siis taivaalliseen Isään, joka voi meitä siunata taivaallisella hyvällä. Nämä asiat ovat pyhiä eikä mitään leikkiä.
- käännytyskohdeko?
^^Olen huomannut erään asian. Fundamentalisti rakastaa vain itseään ja kaltaisiaan. Lähimmäinen on hänelle vain käännytyskohde. ^^
Noinko ev.lut 'rakastaa' lähimmäisiään? Fundamentalistikin on lähimmäinen.
Se ero on ev.lut.-lähimmäisissä fundamentalisteihin verrattuna, että he eivät välitä, vaikka 'lähimmäinen' olisi menossa helvettiin, fundamentalisti välittää. Siksi hän evankelioi. - Jeesuksen opetuslapsi
Fundamentalisti on sellainen, joka uskoo, että Raamatun kirjoitukset ovat Jumalan oma ilmoitus itsestään ja hänen ainoasta Pojastaan, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Herra Jeesus Krisus ilmoitti meille Isän Jumalan kirkkauden. Hän oli fundamentalisti, koska uskoi pyhiin kirjoituksiin, juutalaisten ja myös kristittyjen Vanhaan Testamenttiin. Joka halventaa fundamentalisteja, halventaa mielestäni myös Herraa Jeesusta Kristusta ja kaikkia hänen seuraajiaan, jotka evankeliumia ja Raamatun kirjoituksia tahtovat lukia ja tutkia ja myös koroittaa sitä, että ne on Pyhän Hengen kautta annettu koko ihmiskunnalle, että voisimme oppia tuntemaan Isän Jumalan ja hänen tahtonsa. Jos olen alkuperäisen viestin ymmärtänyt väärin sen suhteen mitä kirjoittaja mielestäni viestitti, niin olen siitä pahoillani ja pyydän anteeksi. Jos sen olen ymmärtänyt oikein, en sitä pyydä anteeksi vaan tahdon rukoilla kirjoitajan puolesta ja myös siunata häntä, että hän oppisi paremmin tuntemaan ainoan elävän Jumalan, Herran Jeesuksen Kristuksen Isän ja Jumalan, ja myös meidän Isän ja Jumalan, jotka tahdomme todistaa Isästä ja Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta. Rukoillaan kaikkien pyhien puolesta, että Isä Jumala siunaisi taivallisella hyvällä kaikkia niitä, jotka häntä tahtovat tuntea ja hänen hyvää tahtoaan tehdä. Rukoilkaamme Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja pyydetään Pyhän Hengen täytetty, kuten Herramme Jeesuksen tahto on jokaisen ihmisen osalla.
- epärehellisiä
Fariseukset ja kirjanoppineet olivat mielestäni melko rehellisiä fundamentalisteja.
Samaa ei voi sanoa nykyajan fundamentalisteista. He ottavat Raamatusta lauseen sieltä ja toisen täältä omaan korvasyyhyynsä. - Jeesuksen opetuslapsi
epärehellisiä kirjoitti:
Fariseukset ja kirjanoppineet olivat mielestäni melko rehellisiä fundamentalisteja.
Samaa ei voi sanoa nykyajan fundamentalisteista. He ottavat Raamatusta lauseen sieltä ja toisen täältä omaan korvasyyhyynsä.Valitettavasti et ymmärrä alkuunkaan, mitä tarkoittaa korvasyyhyyn kirjoittaminen tai saarnaaminen. Kannattaa tutkia kirjoituksia ja rukoille Isältä Jumalalta Jeesuksen nimessä, että saisit Pyhän Hengen opettamaan ja pyhittämään sinua. Se on Jumalan suurinta armoa.
- Ex-fundamentalisti
Valitettavasti et ymmärrä alkuunkaan, mitä tarkoittaa korvasyyhyyn kirjoittaminen tai saarnaaminen. Kannattaa tutkia kirjoituksia ja rukoille Isältä Jumalalta Jeesuksen nimessä, että saisit Pyhän Hengen opettamaan ja pyhittämään sinua. Se on Jumalan suurinta armoa.
Oletko sinä Jeesuksen opetuslapsi lainkaan, kun pidät itseäsi minua viisaampana, vaikka Jumala on minullekin tämän kirjoittamani ymmärryksen antanut. Kehtaat vielä antaa ymmärtää ettei minulla ole Pyhää Henkeä.
Lue Raamatustasi vaikka Jeesuksen vertaus fariseuksesta ja publikaanista temppelissä rukoilemassa ja tee sinäkin parannus.
- Ev.lut.
Tämä koskee tietysti kaikkia fundamentalisteja, niin Jehovantodistajia, helluntailaisia kuin muslimi-fundamentalistejakin
- Saara
tarkoittaa fundamentalisti?
- Saara
Saara kirjoitti:
tarkoittaa fundamentalisti?
Sitä vain vielä, että tietenkin olen surullinen jos olet kokenut ettei sinua ole kuunneltu vaan olet tullut jyrätyksi, sellainen ei ole ainakaan minun tahtoni ketään kohtaan!
- huippu...
Fundamentalisti tarjoaan omaa kokemustaan ja omaa ratkaisuaan - siis itseään - mittapuuksi myös lähimmäisensä jumalasuhteelle ja uskolle. Voiko itsekkäämpää ajatusta enää olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää382181Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten642032Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211930HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363881670Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031641Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241464Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821092Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53967- 75915
- 27899