Jumalan läsnäolo

Jumalan läsnäolo

Puhutaan että jumala on läsnä kaikkialla,mutta onko joku nähnyt "jumalaa",että voisiko joku kertoa minkä näköinen "hän" on?Ja kuka on mahdollisesti nähnyt "hänet"?

13

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valohoitoa saanut

Olen etsinyt Jumalaa koko pienen ikäni ja viimeaikoina on alkanut tuntumaan että olen vihdoin ja viimein 'oikealla' polulla.

Olet varmastikkin kuullut puhuttavan alitajunnasta taikka piilotajunnasta, entäpä jos tämä alitajunta on yhteinen kaikille maailman ihmisille ja Jumala=alitajunta.

Ilman alitajuntaa ihmistä ei olisi, se hoitaa kaikkia prosesseja ihmiselimistössä jopa ihmisen ajatuksia,tuntemuksia.

Ajatteleppa vaikka käveliä taikka juoksua, et hirveästi ponnistele pystyäksesi kävelemään syystä että alitajunta hoitaa homman.

Eli ei ole aivan tuulesta tempaistu lausahdus että ihminen ajattelee oman todellisuutensa taikka että jokainen on oman onnensa seppä.

Aiheesta löytyy paljon tietoa ja kirjallisuutta.

• arjuuna

olet oikeassa synnyttämästä yhteisestä tajunnasta
        ihmisen jumala käsitys on saanut alkunsa
        minä olen maailma ja maailma on minä
        eli ihminen vaikuttaa yksilönä kokonaisuuteen
        ja tuo kokonaisuus vaikuttaa takaisi yksilöön
        ja tuosta tapahtumasta on saaut alkunsa se käsitys että on jumala joka on yksilön yläpuolella ja luonut kaiken
        näinollen tuo jumala jota palvellaan on ihminen itse
        se on persoonallinen ja syitten seurausten lai alainen niinkuin ihminenkin
        kun ihminen muuttuu todellisesti ei pinnallisesti
        niin tuo vaikuttaa myös yhteiminään sitä kautta
        koko yhteiskuntaan ja maailma muuttuu
        kun ihminen vapautuu syitten ja seurausten ketjusta niin silloin on se joka ei ole l
        koskaan syntynyt eikä se myöskään koskaan kuole

• Minäkö Jumala
        arjuuna kirjoitti:

ja tuosta tapahtumasta on saaut alkunsa se käsitys että on jumala joka on yksilön yläpuolella ja luonut kaiken
        kun ihminen vapautuu syitten ja seurausten ketjusta niin silloin on se joka ei ole l

Kuinka ihminen voisi olla Jumala jos ihmisen on Jumala luonut ?

Eikö Raamattukin sano että on vain yksi Jumala !

• - monta osasta
        arjuuna kirjoitti:

> näinollen tuo jumala jota palvellaan on ihminen itse

Jos ajatellaan että ihminen on osa kaikkea, niin parempi olisi sanoa, että ihminen on osa Jumalaa. On yksi Jumala, jolla on lukemattomia osasia eli pikkujumalia. Ihminen eräs pikkujumalista. Tämä yksi Jumala osineen on luonnollisesti kaikki mitä on, universumi ja kaikki mitä voidaan sen lisäksi kuvitella.

Raamatussakin sanotaan kansalle, että te olette jumalia. Tällä viitataan ihmisen jumalalliseen alkuperään, ihminen osa yhtä ja samaa jumaluutta.

• pohdittavaa,,,,,,,,,

Kerrot:

^^ Olen etsinyt Jumalaa koko pienen ikäni ja viimeaikoina on alkanut tuntumaan että olen vihdoin ja viimein 'oikealla' polulla.^^

Mistähän sinä oikein olet Jumalaa etsinyt ja etsitköhän Häntä vieläkään oikeasta suunnasta?

Jumalan löytää Hänen sanastaan, Raamatusta, ja Hänen tekonsa, ympärilläsi luonnossa, todistavat Hänestä.

Sitten selität, miten ihminen 'toimii' (suora kopio kirjoituksestasi): ^^Ajatteleppa vaikka käveliä taikka juoksua, et hirveästi ponnistele pystyäksesi kävelemään syystä että alitajunta hoitaa homman.^^

Kyllä huomaa, ettet paljonkaan tiedä anatomiasta ja fysiikasta, varsinkaan aivojen ja hermoston toiminnasta ja merkityksestä esim. liikkumiseen.

Ja kuka on ihmisen luonut, ihmeelliseksi, toimivaksi olennoksi? JUMALA!

Mutta niin on, että vaikka kuinka ajattelisit ja 'alitajuntasi' toimisi, et kävelemään pystyisi, jos saisit aivoinfarktin.
        Toimisiko ajatuksesikaan kunnolla siinä tilanteessa?

Joten, pysytäänpä asiassa.

Tuo loppukaneettisi: ^^Eli ei ole aivan tuulesta tempaistu lausahdus että ihminen ajattelee oman todellisuutensa taikka että jokainen on oman onnensa seppä.^^

Ei voi kuin nauraa, vai itkeäkö pitäisi.

Kyllä se on niin, että Jumala viimekädessä määrää sinunkin elämäsi ja sen päättymisen. Mitään sinulla ei olisi, ellei Jumala sitä antaisi, ei edes elämää. Hänen on kaikki.

• Valohoitoa saanut
        pohdittavaa,,,,,,,,, kirjoitti:

Kerrot:

^^ Olen etsinyt Jumalaa koko pienen ikäni ja viimeaikoina on alkanut tuntumaan että olen vihdoin ja viimein 'oikealla' polulla.^^

Mistähän sinä oikein olet Jumalaa etsinyt ja etsitköhän Häntä vieläkään oikeasta suunnasta?

Jumalan löytää Hänen sanastaan, Raamatusta, ja Hänen tekonsa, ympärilläsi luonnossa, todistavat Hänestä.

Sitten selität, miten ihminen 'toimii' (suora kopio kirjoituksestasi): ^^Ajatteleppa vaikka käveliä taikka juoksua, et hirveästi ponnistele pystyäksesi kävelemään syystä että alitajunta hoitaa homman.^^

Kyllä huomaa, ettet paljonkaan tiedä anatomiasta ja fysiikasta, varsinkaan aivojen ja hermoston toiminnasta ja merkityksestä esim. liikkumiseen.

Ja kuka on ihmisen luonut, ihmeelliseksi, toimivaksi olennoksi? JUMALA!

Mutta niin on, että vaikka kuinka ajattelisit ja 'alitajuntasi' toimisi, et kävelemään pystyisi, jos saisit aivoinfarktin.
        Toimisiko ajatuksesikaan kunnolla siinä tilanteessa?

Joten, pysytäänpä asiassa.

Tuo loppukaneettisi: ^^Eli ei ole aivan tuulesta tempaistu lausahdus että ihminen ajattelee oman todellisuutensa taikka että jokainen on oman onnensa seppä.^^

Ei voi kuin nauraa, vai itkeäkö pitäisi.

Kyllä se on niin, että Jumala viimekädessä määrää sinunkin elämäsi ja sen päättymisen. Mitään sinulla ei olisi, ellei Jumala sitä antaisi, ei edes elämää. Hänen on kaikki.

Et tainnut aivan ymmärtää asian ydintä, mitä yritin selittää !

>Kerrot:

Mistähän sinä oikein olet Jumalaa etsinyt ja etsitköhän Häntä vieläkään oikeasta suunnasta?<

Mielestäni etsin Jumalaa juuri sieltä missä 'hän on'.

>Jumalan löytää Hänen sanastaan, Raamatusta, ja Hänen tekonsa, ympärilläsi luonnossa, todistavat Hänestä.<

En ole kiistänyt että näin ei olisi.

>Sitten selität, miten ihminen 'toimii' (suora kopio kirjoituksestasi): ^^Ajatteleppa vaikka käveliä taikka juoksua, et hirveästi ponnistele pystyäksesi kävelemään syystä että alitajunta hoitaa homman.^^

Kyllä huomaa, ettet paljonkaan tiedä anatomiasta ja fysiikasta, varsinkaan aivojen ja hermoston toiminnasta ja merkityksestä esim. liikkumiseen.<

En tosiaankaan ole mikään lääkäri, niin...aivot! se vasta onkin mielenkiintoinen kapistus, mutta harva osaa sitä elintä tehokkaasti ja oikein käyttää !

>Ja kuka on ihmisen luonut, ihmeelliseksi, toimivaksi olennoksi? JUMALA!<

Näin myöskin uskon !

>Mutta niin on, että vaikka kuinka ajattelisit ja 'alitajuntasi' toimisi, et kävelemään pystyisi, jos saisit aivoinfarktin.
        Toimisiko ajatuksesikaan kunnolla siinä tilanteessa?<

Olen miettinyt ihan samaa itsekkin, esimerkiksi pahasti kehitysvammaiset ihmiset...he ovat vankeina elimistössä joka ei toimi niin kuin pitäisi.

>Joten, pysytäänpä asiassa.

Ei voi kuin nauraa, vai itkeäkö pitäisi.<

Huomaa että et todellakaan ymmärrä/tajua alitajuntasi voimaa !

>Kyllä se on niin, että Jumala viimekädessä määrää sinunkin elämäsi ja sen päättymisen. Mitään sinulla ei olisi, ellei Jumala sitä antaisi, ei edes elämää. Hänen on kaikki. <

Totta !

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään mitä vilpitön usko itseasiassa on ja miksi lumelääke voi olla tehokkaampi kuin 'oikea' lääke ? ;)

Ihmisen alitajunta on kiva juttu....kaikki kunnia siitä Jumalalle !

• YHTÄ

Jumala on läsnä kaikessa. Siitä on kaikki mitä on. Mitään ei ole sen ulkopuolella. Jumala on henki, voima ja viisaus. Sillä ei ole erillistä omaa olemusta, vaan kaikki on sitä...sinäkin ja löydät sen kun hiljennät mielesi ja kutsut sitä ilmaisemaan itsensä. Sen nimi on 'minä olen' eli se tarkoittaa juuri tuota eli meille kaikille yhteistä tunnetta itsestä...ja jonka me luulemme omaavamme yksilöllisesti. Olemme siis kaikki yhtä eli toisin sanoen Jumalaa, sen ilmentymiä. Tätä on vain niin kauhean vaikea ymmärtää ja varsinkaan hyväksyä parituhatvuotisten aivopesu-uskontojen ansioista.

• sunnyriver

Jumala on tosiaan persoona, Hän.
        Kaikista rakkain.

Jos joku on paljon saanut,
        saanut elää yhdessä kaikkivaltiaan Jumalan kanssa,
        ei hän luovu hyvästä aivopesukirjoitusten vuoksi.

• ,,,,,,,,,,

eiköhän se ihminen ole keksinyt tämän jumalan.

• arjuuna

uskontojen jumalat ovat ihmisen luomuksia
        ihminen ei ole yksilöllinen vaan elää yksilöllisyyden harhassa
        on olemassa yksi elämä jonka osa me kakki olemme
        mutta ihminen on menettånyt siihen kosketuksensa
        tuon luomansa erillisyyden harhan takia
        en sanoisi sitä jumalaksi koska se voidaan ymmärtää väärin
        sanoisin sitä kaiken perustaksi josta kaikki on saanut alkunsa ja jojka on kaiken energian summa

• pippuri

ympärillesi! Mikään tiede ei voi selittää maailmaa ja sen ihmeitä. Kun katsot Jumalan kätten töitä olet lähellä Jumalaa joka hetki ja kaikkialla.Hän on rakastava Isä meille luoduillensa.

• tas23

tuntenut tai kokenut jumalan,miltä lie rakkaus näyttää.jeesuksen elämä oli ja on rakkauden kuva,kattele sitä.

• sunnyriver

Raamatun mukaan kukaan muu ihmisenä elänyt
      kuin Jeesus ei ole nähnyt Jumalaa emmekä mekään näe. Tai oli siellä Vanhassa Testamentissa yksi
      poikkeus.
      Mutta emme joka tapauksessa näe Jumalaa. Jeesuksen
      ja enkeleitä ovat monetkin nähneet, minäkin.
      Sydämeni pysähtyi ja kävin rajan takana.
      Jeesus oli henkiruumiissa eli hänellä oli yllään keltaiselle ja valkoiselle hohtavasta
      valosta oleva viitta, kuin samettia, mutta kuitenkin aineetonta, valoa. Se rakkaus, mikä
      Hänestä säteili, oli niin paljon enemmän kuin
      mikään täällä maan päällä kokemamme, että
      ainakin minulle se jäätti vahvan taivaskaipuun.
      Tajuaa tosiaan, että tämä kaikki on pelkkä jumalallisen rakkauden varjo, murto-osa siitä.

Jumala on kolmiyhteinen, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki. Pyhän Hengen läsnäolon tajuaa kyllä
      rukouksessa ollessaan helpostikin. Usein on olo
      kuin olisi lämpimään pumpuliin, rakkauteen kokonaan kääritty. Samoin kielilläpuhuminen
      voimistuu, tulee monivivahteisemmaksi.
      Välillä puhe on hyvin hellää, kuin pienelle
      lapselle puhuisi. Välillä taas tulee kyyneleet,
      Pyhä Henki suree jotakin, haluaa lohduttaa.
      Ja välillä sitten tulee selkeää profetiaa
      ihmisen menneisyydestä, nykyhetkestä tai tulevasta.

Eli Isää emme näe, Pojan ja enkelit saatamme nähdä ja Pyhän Hengen tunnemme/
      kuulemme/ näemme esim. kyyhkysen muodossa
      niin kuin Jeesuksen kasteelle mennessä
      ihmiset näkivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5875
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3233
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2400
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2095
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      2008
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1619
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1222
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      81
      1075
    Aihe