kahteen joukkoon: "lähimmäisiin" ja "vihollisiin". Vihollisiakin on toki rakastettava.
Ensin mainittuihin kuulunevat uskonveljet, perhe ja muut lähipiirin ihmiset.
Jälkimmäisiin taas harhaoppiset ja epäuskoiset. Tärkeä ryhmä jälkimmäisissä ovat ne, jotka "vainoavat" uskovia. Varsinkin heitä pitää rakastaa.
Jos ei ole helluntailainen, on harhaoppinen, ateisti, uskosta muuten vain osaton. Tosin helluntailaisissakin on paljon harhaoppisia.
Uskova on mustavalkoinen: "Jos et ole puolestamme, olet meitä vastaan".
Uskovan kaksinapaisuus lähtenee taivas/helvetti- ajattelusta. Vain uudestistisyntyneet pääsevät taivaaseen. Muut joutuvat (joutavat) helvetin tuleen kärvistelemään. Mitään kolmatta vaihtoehtoa tai ns. harmaata vyöhykettä ei ole olemassa. Taivaassa ei ole odotushuonetta ja helvetistä ei ole pääsyä pois.
Voi helvetti.
Helluntailaiset jakavat ihmiset
11
324
Vastaukset
Taivas ja helvetti,ei ole olemassa kolmatta paikkaa,ihminen on syntiinlankeemuksen takia vihan alainen,Jumala vihaa syntiä,mutta rakastaa kuitenki luomaansaa ihmistä,sen takia Hän lähetti Poikana Jeesuksen ihmiseksi,joka lunasti ihmiskunnan synnin kirouksesta.Meidän tehtävä on vaan ottaa uskossa vastaan,se on Armoa,epäusko ajaa kuitenki ihmisen kadotukseen..Ihmisellä on valinnanvapaus.
- J.Edgar
mitä virkaa sillä Jeesuksen ristinkuolemalla ja syntien sovituksella oli. Jumala vihaa syntiä samalla tavalla ennen ja jälkeen sovituksen.
Eihän tilanne miksikään muuttunut.
Teidän oppinne on kyllä rankka. Pelkkä epäusko johtaa kadotukseen ja helvettiin.
Tuskin kukaan järkevä ihminen voi olla tuntematta epäuskoa, kun lukee Raamatun ihmekertomuksia. Kuka voi esimerkiksi 100% uskoa Jeesuksen neitseelliseen syntymään? Väitän, ettei juuri yksikään.
- Ja epäusko johtaa kadotukseen ja helvetin tuleen... :)
- ei hellari
On väärin sanoa, että uskovaiset erottelee ihmiset. Pitää sanoa, että on uskovaisia jotka erottelevat ihmisiä. Helölareissa on valitettavan paljon juuri tärtä lajia, jotka tuomitsevat muut uskovat ja ei uskovat, vaikka tuomiovaltaa ei ole kuin Kristuksella. Minulla on paljon ystäviä myös ei uskovissa ja eri piireihin lukeutuvia uskovia. Myöskin monia viihdeartisteja on ystäväpiirissäni. He kunniottavat uskoani ja minua ja minä taas puolestani heitä.
- J.Edgar
tässä tapauksessa on ääriuskova. Helluntailaisissakin on varmasti ihmisiä, joita ei voi lukea ääriuskoviin.
J.Edgar kirjoitti:
tässä tapauksessa on ääriuskova. Helluntailaisissakin on varmasti ihmisiä, joita ei voi lukea ääriuskoviin.
helluntaiuskovista, ikäänkuin me olimme jokin VAIN helluntaiuskova?
* Maailmassa on kahdenllaisia ihmisiä, syntisiä, ja armahdettuja syntisiä, siinä se raja menee, muuta ei ole, ei ole UudenTestamentin aikana edes erikseen juutalaista, hekin ovat vaan syntisiä, tai uskovaisia juutalaisia.
* Ja uskovat erottuu silloin kun Jeesus tulee, henkilökohtainen suhde Jeesukseen ratkaisee kohtalomme Jeesuksen tullessa. Niin yksinkertaista se on!- J.Edgar
Mohikaani_27 kirjoitti:
helluntaiuskovista, ikäänkuin me olimme jokin VAIN helluntaiuskova?
* Maailmassa on kahdenllaisia ihmisiä, syntisiä, ja armahdettuja syntisiä, siinä se raja menee, muuta ei ole, ei ole UudenTestamentin aikana edes erikseen juutalaista, hekin ovat vaan syntisiä, tai uskovaisia juutalaisia.
* Ja uskovat erottuu silloin kun Jeesus tulee, henkilökohtainen suhde Jeesukseen ratkaisee kohtalomme Jeesuksen tullessa. Niin yksinkertaista se on!mestari.
Helluntailaiset ovat helluntailaisia. Et sinä sitä miksikään voi muuttaa. Arvaan kyllä, mitä ajat takaa. Helluntailaiset ovat niitä "oikeita uskovia" ja muut uskovat väärällä tavalla.
Minä kuulun paljon mieluummin tuohon syntisten ryhmään. Jätän henkiolentoihin uskomisen sinulle ja muille saman mielisille.
Olkaapa hyvät. - onko sitä
J.Edgar kirjoitti:
mestari.
Helluntailaiset ovat helluntailaisia. Et sinä sitä miksikään voi muuttaa. Arvaan kyllä, mitä ajat takaa. Helluntailaiset ovat niitä "oikeita uskovia" ja muut uskovat väärällä tavalla.
Minä kuulun paljon mieluummin tuohon syntisten ryhmään. Jätän henkiolentoihin uskomisen sinulle ja muille saman mielisille.
Olkaapa hyvät.mihin seurakuntaan tahansa kuuluva. Voipi olla niinkin ettei ehdi MIHINKÄÄN srkntaan liittymään, kun tärkein pointti on se että kadut väärintekemisiäsi, ja pyydät niitä anteeksi Jumalalta, Hänen poikansa Jeesuksen antaman sovituksen ansiosta. Ja sitä katumista tapahtuu pitkin matkaa ts. ei riitä että olet kerran saanut kaikki anteeksi.Me teemme syntiä senkin jälkeen. Ei olla synnittömiä siinä mielessä ennenkuin viimeinen portti loksahtaa, kun olemme astuneet sisään Taivaan ovista!
Ei me olla täällä tuomitsemassa toisiamme, vaikka jollakin siihen intoa onkin. Kaikki into ei ole hyväksi, paree kun tekisivät jotain muuta,eikö?
JUMALAN SANA on se, joka on sinut tuomitseva teoistasi, ellet ole tehnyt sovintoa yläkerran kanssa. Tavallaan olet kuitenkin tuomittu jo nyt, mutta voit vielä kääntää kohtalosi kääntymällä Jumalan puoleen kun vielä pystyt sen täysissä järjenvoimissasi tekemään. Paljon on vanhuksia jotka eivät enää pysty vastaanottamaan vaivojensa keskellä muuta kuin nappia särkyihinsä, ja toivovat kuolemaa. (kamala yhdistelmä ilman Jeesusta elämässään)
Puhut henkiolentoihin uskomisista, että jätät sen toisille. Me uskovaiset ymmärrämme, että hengen maailma on koko ajan meissä ja samoin meidän ympärillämme, ikuisuutta koko ajan, koska ei ikuisuudella ole alkua eikä loppua. Jeesus siellä Isän kanssa hallitsee iänkaikkisesti.
Tämä näkyväinen mikä on ajallista meille, vaan jokaisen kohdalla miten kenelläkin eräänä päivänä loppuu ( ystävämme kuoli hiljattain), ja sen jälkeen olemme OMAN vapaan valintamme mukaan astumassa iloisina siihen toiseen olotilaan, jota jo täällä kaipaamme!
Syntisiä olemme kaikki, en yhtään sinua parempi enkä Jumalalle rakkaampi kuin sinä. Ja eikö Jeesuksen kertomuksessa Hyvä Paimen jättänyt niitä 99:ää odottelemaan, ja lähtenyt etsimään sitä yhtä kadonnutta.? Ne olivat jo turvassa, mutta tämä yksi hukkumassa. Sellainen on Jeesuksen Isän sydän.
- todé
opiskella ukkoköörin opastuksella.. ja valmista tulee, näemmä.
Oletko sinä meidän uskovaisten puolella?Uskovaisuuteen kuuluu olennaisesti kaikenlaisten asioiden naivi jaottelu hyvään ja pahaan, saatanasta ja Jumalasta lähtöisin olevaan. Aihe sopii oikein hyvin tällä palstalla käsiteltäväksi.
- todé
Työmies2 kirjoitti:
Uskovaisuuteen kuuluu olennaisesti kaikenlaisten asioiden naivi jaottelu hyvään ja pahaan, saatanasta ja Jumalasta lähtöisin olevaan. Aihe sopii oikein hyvin tällä palstalla käsiteltäväksi.
lyö leimasinta asiassa, jonka oikeellisuutta et voi varmasti tietää. Sinä olet päättänyt, että on naivia uskoa Jumalaan. Minä taasen väitän, että se ei ole naivia, vaan minun (etu)oikeuteni.
todé kirjoitti:
lyö leimasinta asiassa, jonka oikeellisuutta et voi varmasti tietää. Sinä olet päättänyt, että on naivia uskoa Jumalaan. Minä taasen väitän, että se ei ole naivia, vaan minun (etu)oikeuteni.
Kuten sanoin aloitukseni alla olevassa vastineessani, en itse asiassa oikeastaan pidä Jumalaan uskomista naiviutena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873755
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813320Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.693164On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702780Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502352- 671923
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,291869- 401867
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601708