Nokia ilmoittaa taas vähentävänsä Suomesta 700 työpaikkaa ja aivan hiljattain Espoossa suljettiin kokonainen tehdas, kuitenkin Jyrki Kataisella on kanttia vakuutella, että kaikki on niin fantastista. Nyt on herännyt vakava kysymys, kenen tai keiden hallitus tämä porvarihallitus on, vaikka kokoomus ennen vaaleja rastastikin voitoon työväen puolueena. Taisi tapahtua oikein kokoomuksen taholta sahausta työväen nilkkaan, kun nyt Suomessa työttömien määrä aloitti rajun kasvun 90-luvun kaavalla.
Kaiken kukkuraksi Jyrki Katainen ei ole täpinöissään eväänsä täräyttänyt irtisanotun tai lomautetun puolesta, vaan päin vastoin syytää rahaa näille yrityksille sillä varjolla, että työpaikkoja syntyisi. Oikein Iltalehdessa Nokian entinen toimitusjohtaja Isokallion huutelee jo oppositon apua, että tälle rahojen syytämiselle tulisi edes jonkilaista tolkkua.
Taitaa tämä valtion velkarahalla elvyttäminen tehdä enemmän työttömiä, kuin työpaikkoja? Jyrki Katainen on pitänyt huolen siitä, että näillä Suomessa olevilla yrityksillä on nyt rahaa siirtää toimintojaan muualla halvan työvoiman maihin.
Onko elämämme niin fantastista?
tuntoja kuunnellen
1
94
Vastaukset
- etenkin tuo viimeisin
Obamahan haluaa lisäveron sellaisille yrityksille, mitkä siirtävät tuotantoaan halpamaihin, mutta säilyttävät päämajansa jenkkilässä. Täällä Suomessa siitä ei ole puhuttu sanaakaan, vaikka yrityksille ollaan taas lapiomassa rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181