8-vuotiaana mun nuorimmainen tyttö sain enoltaan syntymäpäivälahjaksi akustisen kitaran.pari kuukautta tyttö ei tehnyt mitään muuta kuin soitti kitaraa ja soitto jatkui vuodesta vuoteen.12-vuotiaana hänen eno teki hälle
sähköbasson ja osti siihen vahvistimen,silloin tyttöä ei saatu irti bassosta .nyt hän on 14-vuotias ja soittaa kitaraa että basso aivan mielettömän hyvin ja hän itse suunnittelee ostavansa sähkökitaraa.hän purisi vaikka kätensä poikki jos joku lupaisi ostaa hänelle sähkökitaran.Tyttö palvoo näitä soittiamia heti kun viimestä päivää,jos menen siirtämään niitä ja se sattuu kolahtamaan johonkin niin siitä meinaa syttyä sota.hän kirjoittaa omia lauluja ja kauniita ne ovatkin,hän laulaa niitä sukulaisille.tulevaisuudessa hän haluaa olla muusikko,mutta pelkään että hän tulee pettymään ja tekee jotain todella tyhmää,vaikkakin lahjoja löytyy.hän pyrki musiikkiopistoon,mutta ei päässyt sinne.opiston opettaat soittivat sitten minulle että,miksi tuollainen tyttö joka jo osaa ne asian mitä siellä opetetaan pitäisi päästää sisälle opistoon.tyttö rakastaa esiintymistä.
lisää intoa hälle toi se kun meidän kikkarapäinen sukulainen oli idolsissa ja yllättäen pärjäsi siellä hyvin.pitäisikö mun kannustaa tyttöä vielä enemmän ja enemmän vai olla tekemättä mitään ?onko tuo ihan normaalia että 14-vuotias palvoo soittimiaan ?
apua onko tämä normaalia?
2
297
Vastaukset
Eiköhän pitäisi hankkia se sähköskitta ensi tilassa. Palvontavaihe menee ohi, etenkin sitten kun soittimia on jo lukuisia. Oikea kitaristihan ei oikein yhdellä pärjää, eikä edes muutamalla. ;)
- on...
...sisua.
Anna sen laulaa ja soittaa ja esiintyä. Osta sille se skitta.
Jos on noin intohimoisesti musiikissa kiinni niin eikun antaa palaa vaan. Kannusta ja tue.
Ja vaikkei siitä muusikkoa tulisi (miksei tulisi, sehän on jo semmonen) niin sen varmaan kantsii kattella vaihtoehtoammattiakin alan suunnalta, eikä ryhtyä joksikin hoitsuks tai makkaranpakkaajaks.
Opintojakin voi miettiä sen mukaan kuinka niistä saisi hyötyä sekä musiikkiin että johonkin joka liippaa läheltä. Jos ei pääse alan kouluun (mihin pyrkimistä kannaattaa edelleen jatkaa), niin sitten uraa voi luoda jossain muussa viihdeteollisuuden osassa; PR-toiminnassa, manageroinnissa, markkinoinnissa, ym. josta on myös omalle taiteelliselle uralle hyötyä. Kaikki tuommoinen julkaisu ym. toiminta tukee hommaa ja antaa laajemman kuvan ko. bisneksen luonteesta ja siitä kuinka siellä selvitään.
Parasta ois tietysti päästä toteuttamaan just sitä omaa juttuaan; soittamista.
Viihdeteollisuus on yksi kasvavimpia aloja kun savupiipputeollisuus kualee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1245211Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241594- 501588
- 411560
- 231481
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv311411- 141312
- 291293