Olen jo vähän aikaa seurannut huolestuneena lähinnä Islamin leviämistä. Sekä kotimaassa että nykyisin täällä keskieuroopassa.
Se että porukka eroaa kirkosta ja etääntyy kristin uskosta helpottaa aktiivisesti leviävän Islamin leviämistä.
Ei tarvitse katsoa kuin naapurimaahan mitä siellä jo tapahtuu.
Mielestäni Luterilainen kirkko on omalta osaltaan ollut vahvasti tekemässä meistä Suomalaisista sitä mitä olemme. Ja voin kertoa että meillä ei ole mitään hävettävää siinä että olemme suomalaisia. Päinvastoin!!
Minä pysyn kirkossa ihan sen takia että voisin omalta osaltani säilyttää Suomalaista perinnettä ja elämäntapaa. Ja ei ne Luterilaisen kirkon opit mitään huonoja ole. Ne on varsin erinomaisia verrattuna kilpailevan Islamin oppeihin.
Ei ikinä Sharia lakia tähän maahan eikä toivottavasti mihinkään maahan euroopassa.
Pidetään kiinni siitä mikä on hyväksi todettu ja istuu meidän hallintojärjestelmään.
Miettikää nyt vielä
7
393
Vastaukset
- Kössönöm
niin se on sitten siinä. Mutta ettehän te halua etuoikeuksistanne luopua.
- ...
"Se että porukka eroaa kirkosta ja etääntyy kristin uskosta helpottaa aktiivisesti leviävän Islamin leviämistä."
Miten?
"Ei tarvitse katsoa kuin naapurimaahan mitä siellä jo tapahtuu."
Huonosti kotiutuneet maahanmuuttajat hilluvat. Miten se liittyy kirkosta eroamiseen?
"Ja ei ne Luterilaisen kirkon opit mitään huonoja ole. Ne on varsin erinomaisia verrattuna kilpailevan Islamin oppeihin."
Puunkuori ei ole huonoa ruokaa ydinjätteeseen verrattuna, miksemme siis kaikki söisi puun kuorta?
"Ei ikinä Sharia lakia tähän maahan eikä toivottavasti mihinkään maahan euroopassa."
Tästä olen tasan samaa mieltä. Mutta uskontoja maalliseen hallintoon sotkemalla siihen pisteeseen ei ainakaan päästä.
"Pidetään kiinni siitä mikä on hyväksi todettu ja istuu meidän hallintojärjestelmään."
Siis sekularismistä, eikö? - pelottelua
voi kauhiata kun uskikset aina pelottelee helvetillä ja kommunismilla ja arvojen menetyksellä ja nyt vielä islamilla.
niillä on varmaan itellä paska jäykkä kauhusta koko ajan ja luulevat että ne saa muittenkin paskat jäykistymään.
Mutta älkää murehtiko. Iloitkaa elämästä jos möröiltänne pystytte. - Dara
Käsittääkseni mikään tutkimus ei ole osoittanut, että evankelisluterilaisesta kirkosta eronneet olisivat joukolla kääntyneet islamiin. Ei moinen ole minullakaan tullut mieleenkään, vaikken kirkkoon ole koskaan kuulunutkaan.
- ürpå
Eikö kristinopilla ole mitään muuta tapaa hallita ihmisiä kuin pelolla? Eipä tietenkään...
Nykyään kun ihmisten pelottelu helvetillä alkaa olla jo aika vaikeaa, niin nyt keksitään sitten, että islam onkin se seuraava väline.
Onneksi ihmiset yhä enemmän ajattelevat itse eivätkä enää niin herkästi usko kädenheiluttajia. - Kokemuksen läpikäynyt
Eroaminen kirkosta ei vaikuta mitään islamin etenemiseen ellei sitten liity itse islamin uskoon. Hyvä muistaa että niin islamin kuin kristillisyyskin ja niiden kaikki alalahkot jne. ovat juutalaisuuden lahkoja eli kaikki on saman uskon eri tulkintoja, joita lahkojen perustajat ja heidän seuraajansa ja papit ovat hallitakseen sinua ja minua kehitelleet oman etunsa ja valtansa pöhkittämiseksi. Abrahamin perustaman juutalaisuuden päälahkojahan ovat kristillisyys, jonka perustaja oli paavali sekä Islam, jonka perusti Mohammed.
Yhteys elämään tai jumalaan ei vaadi mitään uskontoa eikä tulkitsijoita ( pappeja tai muita uskonoppineita ) jumalan ja sinun väliin vaan päinvastoin ne estävät tai vaikeuttavat yhteyttä elämään ja jumalaan.
Ainoa todellinen tapa pysäyttää islam ja muidenkin uskontojen eteneminen on se, että kukin yksilönä huomaa ympärilleen kudotun valheiden verkon ja yrittää päästä eroon kotona, koulussa, rippikoulussa jne. päähän syötetyistä uskonopeista ja uskomuksista olet sitten luterilainen, katolinen, jehovantodistaja, islamilainen tai muun uskonnon perintöön sidottu.
Kun huomaa tulleensa harhautetuksi niin sen jälkeen alkaa vapautumisvaihe, jossa koko vyyhti alkaa purkautua pikkuhiljaa ja jossain vaiheessa havaitset, kuten minä, että ei ole mitään syytä olla kirkon jäsen. Aikaa voi kulua ennen sitä, mutta tärkeintä on, että totuus paljastuu ja sitä kautta eheytyminen ja puhdistuminen alkaa vaikka vain hitaasti.
Periaatteessa sinulla on vapaus kuulua mihin uskontoon tahansa tai erota siitä, mutta käytännössä asia ei ole niin helppoa koska olet osa ainakin näennäisesti uskovaista yhteisöä, josta eroaminen voi tuntua uhkaavalta perhesuhteiden ja ystävyyssuhteiden ym. osalta. Oma kokemus on, että pelko on turhaa. Eri asia on tietysti lahkot, joista eroaminen tarkoittaa käytännössä perheestä ja ystävistä eroamista. Pahin tilanne on islamin osalta tietyissä maissa, jossa eroamisesta seuraa kuolemantuomio.
Matalaa profiilia kannattaa noudattaa, ettei tule turhia vaikeuksia ja jos voi jollain tavalla auttaa kanssaihmisiä heräämään niin se on parasta mitä voi lähimmäiselleen antaa. Totuus on kuitenkin, että vain itsensä voi pelastaa. Toista voi vain auttaa jos hän apua haluaa. - urbanus paganus
Ovatpa. Mutta kun ei edes luterilaiset itsekään noudata niitä,harva teistä edes tuntee oppejanne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770