iskiasvaiva

Rambo

Nyt sitten jysähti pahaksi. Jalka puutuu oikealta sivulta pikkuvarvasta myöten ja pohje on kovana. Lantioon sattuu. Onko jollain kokemusta miten paha juttu on kyseessä? Oottelenko vaan ja laahustamalla hoitelen hommani.

On ollut aiemminkin selkävaivaa, mutta se on ollut rampauttavan pirullisena kipuna ristiselässä eikä missään jalassa.

25

21318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rambo

      Oikeasti tarvitsisin jo magneettikuvauksen. Mitä tuollaiset maksavat yksityisesti? Pitääkö olla pää kainalossa, jotta sellaisen saa arvauskeskuksen kautta? Kokemusksia?

      • magneettikuvaus

        kävin yksityisesti magneettikuvauksessa. kuvattiin lantio ja lanneranka. hinta yli 800 euroa josta itse maksoin 425 euroa.kela korvasi loput.oireet lonkkakipu,jalkakipu polveen asti.
        selkäkipu, pirulliset oltavat!!!


      • jousipyssy

        Just nii! Arvayskekukseen pitää mennä pää kaialossa ennenkuin siellä tehdään mitään - jos sulla on joku vaativa vaiva kuten iskias.
        Nimitys arvauskeskus on jo liikaa terveyskeskuksen kehumista: Sitä pitää mun kokemukseni perusteella nimittää "ARVAAMATTOMUUSKESKUKSEKSI" täällä Vilmanstrandissa. Syy moiseen on: siellä ei ole edes yritetty arvata vaivaani, vaan on jo pian 2v. syötetty vääriä PARKINSONLÄÄKKEITÄ JA KIPULÄÄKKEITÄ A 12 PURKKIA AINA KERRALLA JOKA 6 KK JÄLKEEN???? Suomalaista SISUA kun pitää vaalia ja hyödyntää. Terveyskeskus hyödyntää rahapulassaan tunnettua suomalaista sisua ja harjoittaa typeryydellään laillistettua kidutusta.
        V. Vennamo totesi aikanaan osuvasti ja värikkäästi:"KYLLÄ KANSA TIETÄÄ" Tätä teesiä kannattaa hyödntää käytännössä,sillä kansa on todella valtava tietopankki, pankki jonka edessä lääkäritkin häpeävät.
        - Siis kansa tietää myös minun ja sinun diagnoosin sekä hoidot ja toimenpiteet aina tervehtymiseen asti. Siis menkäämme kansan pariin ja kysykäämme kansalta diagnosia ja hoitoa vaivaan joka nyt on iskias! Sitten voitte mennä arvaamattomuuskeskukseen ja esittä lekurile valmiin iagnoosin ja hoito-ohjeet! Jousipyssy!


      • Topi H

    • välilevypullistuma

      Sain saman jysärin selkään lähes kaks vuotta sitten samanlaisten oireitten jälkeen.Kipu säteili oikean pakaran kautta pohkeeseen ja pikkuvarpaisiin. Akuuttina terkkariin, josta kovat kipulääkkeet viikkonloppuna, työterveyslääkäriä,erikoislääkäriä.Välilevypullistuma joka ois magneettikuvattu vain jos leikkaus olis katottu tarpeelliseksi.Kipulääkkeitä söin pari kuukautta ja sinnittelin töis ja pikkuhiljaa rupes antaan periksi,mut en ole vieläkään kunnos.Selkä nostaa päätään aina silloin tällöin ja pikkuvarpaas on puutumisen tunnetta. Muualta se on häipynyt. Tässä olikin hyvä viiden kuukauden jakso jolloin pääsin juokseen (urheilen: mm.juoksua ja pyöräilyä) lähes täyspainoisesti. Nyt tuli taas stoppi ku selkä ei meinaa oieta kun on hetken istunut. Olen jo ruvennut asennoitumaan siihen ettei se koskaan tule täysin kuntoon. Varottu on mutten tiedä mikä on se juttu mihin selkä reagoi. Kaikki voi muuttua päivässä. Kannattaa ettii tietoa välilevypullistumasta;se on aika yleinen juttu vaikka monet jää haavi auki kun yrittää selittää mikä itseä vaivaa. Ite oon 39 v mies ja muuten erinomaises kunnossa

      • Sini

        kuin miehellä 39v.,mulla magneettikuvattiin,mutta sanottiin,ettei herkästi leikata,koska tulokset eivät välttämättä ole hyvät.No,ota tuosta selvä,mutta melko samaan tyyliin olen taaplannut kuin mies 39v.,välillä parempi,välillä pahempi.Ittekin liikun paljon,ei oo ylipainoo,ei perussairauksia.Lääkäri sanoo,että pitäisi saada enemmän massaa selkään,mutta mites sitä lihottaa vaan selkää.Jumppaa oon tehnyt joka pitää ryhtiä hyvänä ja tukee samalla selkää.T.Nina.


      • Nina
        Sini kirjoitti:

        kuin miehellä 39v.,mulla magneettikuvattiin,mutta sanottiin,ettei herkästi leikata,koska tulokset eivät välttämättä ole hyvät.No,ota tuosta selvä,mutta melko samaan tyyliin olen taaplannut kuin mies 39v.,välillä parempi,välillä pahempi.Ittekin liikun paljon,ei oo ylipainoo,ei perussairauksia.Lääkäri sanoo,että pitäisi saada enemmän massaa selkään,mutta mites sitä lihottaa vaan selkää.Jumppaa oon tehnyt joka pitää ryhtiä hyvänä ja tukee samalla selkää.T.Nina.

        mun piti alussa sanoo et heiluin sinipiian varressa kun tuli toi jysäri.Eli nimi on Nina jos sillä nyt on mitään merkitystä.Tsemppiä kaikille!!!!!!!!!


      • lumikki

        Minulla oli iskiasvaiva joka kesti 2vuotta,muutama terve päivä koko aikana.Kävin kaikki hoidot,hieronnat,venytykset ja ym,liikuin säännöllisesti,mikään ei auttanut ei edes kipulääkkeet.Kerran tuli oivallus että parin vuoden aikana ruokavaliostani pikkihiljaa hävisi liha.Ei vain maistunut tai söin haluttomasti.Ostin apteekistä B12 vitamiinit ja söin kuuriluonteisesti.Kipu yllättäen hävisi.Sitten parin kk päästä alkoi taas ja minä taas apteekkiin.Eli minulla oli B-vitamiini puutos,jonka seurauksena seurasi iskias-hermon ärtymystila.Nyt sitten kuukauden välein syön B-vitamiinit ja vaiva vain silloin tällöin antaa tietää itsestään esim. jos vilustun.Kokeilkaa!Jospa se auttaa jotakuta


    • Anna

      mulla on kohta ollut tuo vaiva vuoden päivät. lääkärit vain sanovat että kyllä se siitä itsestään menee ohi, minua se ainakin haittaa todella paljon, en pysty harrastamaan liikuntaa ja ainainen kipu alkaa ja tympimään, olen vasta 21-vuotias

    • samma här

      Mulla kanssa välillä iskias vaivaa. Parhaiten mulla on ollut avuksi kiropraktikko. Yleensä kerran vuodessa mulla ärtyy niin pahaksi, että on pakko jotain tehdä. Kävin ennen lekurissa, nykyisin en edes viitsi, kun ne särkylääkkeet toimii kyllä päivällä, mutta aamuisin on niin tuskaista päästä liikkeelle. Kiropraktikolla muutaman naksautuksen jälkeen se paine lähtee välilevyiltä ja on taas kuin uusi, ainakin vuodeksi :)

      • Desdemona

        Mulla alkoi selkä ja jalan puutuminen vaivaamaan helmikuussa 2001. Kävin ortopedillä, jolla olen ennenkin joutunut hyppäämään paskan jalan takia. No hän laittoi lähetteen magneettikuvaukseen, mutta jonot oli pitkät ja lääkärilakko vielä pidensi odotusta. Viimeinkin sain joulukuussa 2001 tietää, että mulla on lannerangassa kolme välilevynpullistumaa. Jouduin lopettaan lukion vuodeksi, koska en pystynyt enää selkäni kanssa osallistumaan tunneille. Nyt koitan taas jatkaa iltalukiossa. Onhan tossa muutaman vuoden aikana oppinut selän kanssa elämään ja kaksi kertaa olen käynyt Turussa kuntoutuksessa, mutta eipä siitä mitään hyötyä ole ollut.
        Täytin nyt joulukuussa 19v. eli ongelmat alkoi ollessani 16v.

        Tsemiä kaikille saman vaivan kanssa kärsiville!! Ja rattoisaa joulun odotusta!


      • 25-v.
        Desdemona kirjoitti:

        Mulla alkoi selkä ja jalan puutuminen vaivaamaan helmikuussa 2001. Kävin ortopedillä, jolla olen ennenkin joutunut hyppäämään paskan jalan takia. No hän laittoi lähetteen magneettikuvaukseen, mutta jonot oli pitkät ja lääkärilakko vielä pidensi odotusta. Viimeinkin sain joulukuussa 2001 tietää, että mulla on lannerangassa kolme välilevynpullistumaa. Jouduin lopettaan lukion vuodeksi, koska en pystynyt enää selkäni kanssa osallistumaan tunneille. Nyt koitan taas jatkaa iltalukiossa. Onhan tossa muutaman vuoden aikana oppinut selän kanssa elämään ja kaksi kertaa olen käynyt Turussa kuntoutuksessa, mutta eipä siitä mitään hyötyä ole ollut.
        Täytin nyt joulukuussa 19v. eli ongelmat alkoi ollessani 16v.

        Tsemiä kaikille saman vaivan kanssa kärsiville!! Ja rattoisaa joulun odotusta!

        Uteliaisuudesta... nuo pullistumat eli välilevyn repeämät eivät synny itsestään. Mikä ne aiheutti, oletko analysoinut sitä? Oletko kenties ollut mansikkamaalla töissä tai repäissyt jonkun painavan esineen ylös?


      • Desdemona
        25-v. kirjoitti:

        Uteliaisuudesta... nuo pullistumat eli välilevyn repeämät eivät synny itsestään. Mikä ne aiheutti, oletko analysoinut sitä? Oletko kenties ollut mansikkamaalla töissä tai repäissyt jonkun painavan esineen ylös?

        Tota tota.. mä en oo syitä paljo miettinyt, mutta riparilla vuonna 99 kaaduin tuolin kanssa kaks porrasta takaperin maahan. Tuolissa oli kyllä selkänoja (sellanen muovinen tuoli), mutta se ei varmaan paljoo suojannu. Sitten oon ajatellu, että nää voi olla myös perinnöllisiä, koska isällä ja hänen äitillään on kanssa huonot selät.

        Voiskohan toi kaatuminen olla syynä? Eli ongelmat alko vasta puoltoista vuotta tapahtuman jälkeen suunnilleen.


      • 25-v.
        Desdemona kirjoitti:

        Tota tota.. mä en oo syitä paljo miettinyt, mutta riparilla vuonna 99 kaaduin tuolin kanssa kaks porrasta takaperin maahan. Tuolissa oli kyllä selkänoja (sellanen muovinen tuoli), mutta se ei varmaan paljoo suojannu. Sitten oon ajatellu, että nää voi olla myös perinnöllisiä, koska isällä ja hänen äitillään on kanssa huonot selät.

        Voiskohan toi kaatuminen olla syynä? Eli ongelmat alko vasta puoltoista vuotta tapahtuman jälkeen suunnilleen.

        Välilevyn repeämät = pullistumat eivät johdu perinnöllisistä tekijöistä. Välilevyn haurastumista tapahtuu meillä kaikilla, mutta ei se kyllä sun iässä pitäisi vielä ilmetä. HUOM! En ole lääkäri, mutta olen kahlannut koko netin läpi ja lukenut aika monta erikoislääkärin artikkelia.

        Tuolilta putoaminen voisi ehkä tehdä jotain, mutta ettei oireita 1,5 vuoteen... itse en uskoisi tuohon. Se mansikkamaa kommentti viittasi siihen, että usein nämä pullistumat syntyvät, kun henkilö on staattisessa, kumarassa tai muuten selän kannalta huonossa asennossa, tuntikausia. Itselläni luultavasti tämä aiheutti repeämän, ja oireet tulivat heti seuraavana päivänä.

        Itse välilevyhän on kovempaa tavaraa kuin nikamat! Periaatteessa jotkut kaatumiset siis eivät tee välilevyille mitään, ehkä joillekin muille osille sitäkin enemmän. Yritäpä analysoida taaksepäin ja funtsi, mikä olisi voinut tuottaa ongelmasi. Ehkä... jos vanhemmillasi on huonot selät, olisiko pelkästään huono asento pulpetissa voinut aiheuttaa vaivasi? Syy on siinä mielessä hyvä selvittää, että vaikka se ei parannakaan nykyistä tilaasi, tiedät ainakin välttää vastaavia tilanteita jatkossa.


    • Rambo

      Onko jollain kokemusta venyttämisestä. Siis rangan venyttämisestä tavalla tai toisella. Olen kuvitellut, että jotenkin pää alaspäin vinolla laverilla nilkoista kiinnitettynä painetta voisi helpottaa. Mutta tuleeko venytys enää oikeaan nivelväliin?

      Lääkäri epäili, että puristustila on mieluummin hiukan sivussa, eli lonkan lihasten seassa. Ja poikkeava tunne aikaisemmasta ristiselän kivusta onkin merkittävä. Varsinkin kun pikkuvarvasta myöten on puutunut. Aikaisemmilla kerroilla sattui vain ristiselkään niin paljon, että aivastuskin jäi puolitiehen mutta mikään ei puutunut.

      Vai olisiko juttu pahenemassa vaan? Tässä viimeisten pahojen ristiselkäkipujen jälkeen välivuotena parina oli kummallinen puutunut alue hiukan polven yläpuolella oikealla. Kipu on oikeassa jalassa ja lonkassa.

      • Nina

        kirjoitin jo kommenttia omasta "tyrästäni".No,mulle tk-lääkäri kuvat nähtyään suositteli fysioterapeutille "venytykseen" menoa,samaan kuin mainitsit.Mullakin välilevypullistuma viistää oikealle.Kuitenkin se venytys varovasti aloitettuna auttoi,sen kerrotiin lievittävän painetta nikamaväleissä.En kyllä käynyt kuin viisi kertaa,sitten tuli rahanpuute kuvaan mukaan,olen opiskelija.Mutta kysy oikeilta asiantuntijoilta,miten se mahdollisesti voisi auttaa sinua.Jokaisen tapaus on kuitenkin niin erilainen.Hyvää jatkoa.


      • Rambo
        Nina kirjoitti:

        kirjoitin jo kommenttia omasta "tyrästäni".No,mulle tk-lääkäri kuvat nähtyään suositteli fysioterapeutille "venytykseen" menoa,samaan kuin mainitsit.Mullakin välilevypullistuma viistää oikealle.Kuitenkin se venytys varovasti aloitettuna auttoi,sen kerrotiin lievittävän painetta nikamaväleissä.En kyllä käynyt kuin viisi kertaa,sitten tuli rahanpuute kuvaan mukaan,olen opiskelija.Mutta kysy oikeilta asiantuntijoilta,miten se mahdollisesti voisi auttaa sinua.Jokaisen tapaus on kuitenkin niin erilainen.Hyvää jatkoa.

        Tuli sitten ramboiltuakin tänään. Löntystin naapuriin sata metriä. Hiljakseen vaan kun tuntuu ettei veri kierrä kaikissa lihaksissa. Jutut alkoivat muuten mopoiässä, kun harrastettiin ns. maastavetoa punttisalilla. Järjetöntä hommaa. Armeijassa helpotti kumma kyllä. Ja sen jälkeen on kiusannut muutaman kerran vuodessa. Rakentaessa ei kiusannut ihme kyllä, vaikka kaadoin rakennuspuutkin moottorisahalla.

        Jostain venytysjutusta nyt haaveilen sitten. Ehkä se voisi olla kuntoväline myös, jossa voisi vatsalihaksia treenata ja selkälihaksia, kun kivut hellittää. Ja kipujen kanssa vain olla pää alaspäin venymässä.


      • 25-v.
        Rambo kirjoitti:

        Tuli sitten ramboiltuakin tänään. Löntystin naapuriin sata metriä. Hiljakseen vaan kun tuntuu ettei veri kierrä kaikissa lihaksissa. Jutut alkoivat muuten mopoiässä, kun harrastettiin ns. maastavetoa punttisalilla. Järjetöntä hommaa. Armeijassa helpotti kumma kyllä. Ja sen jälkeen on kiusannut muutaman kerran vuodessa. Rakentaessa ei kiusannut ihme kyllä, vaikka kaadoin rakennuspuutkin moottorisahalla.

        Jostain venytysjutusta nyt haaveilen sitten. Ehkä se voisi olla kuntoväline myös, jossa voisi vatsalihaksia treenata ja selkälihaksia, kun kivut hellittää. Ja kipujen kanssa vain olla pää alaspäin venymässä.

        tilanne itsellänikin. Nämä jutut ovat auttaneet:

        - pakaroiden ja ylipäätään koko alakerran venyttely

        - kuntopyörällä pitkä, tasavauhtinen lenkki, SELKÄ SUORANA
        -> tekee helvetin hyvää

        - selkälihasten vahvistaminen asennoissa, joissa selkä on likimain suorana, niitäkin meinaan on

        Olen itse potenut nyt 5 kuukautta ja hyvin hitaasti edistystä on tapahtunut. Ei kannata vajota masennukseen, kyllä se pullistuma siitä itsestään surkastuu, KUNHAN ET PIDÄ SELKÄÄSI PITKÄÄN MISSÄÄN KUMARASSA ASENNOSSA. ÄLÄKÄ HERRAN TÄHDEN TEE YHTÄÄN NOSTOLIIKETTÄ SELÄLLÄ VAAN NOSTA KAIKKI KAMAT SELKÄ SUORANA JALOILLASI! =)


      • Nina
        25-v. kirjoitti:

        tilanne itsellänikin. Nämä jutut ovat auttaneet:

        - pakaroiden ja ylipäätään koko alakerran venyttely

        - kuntopyörällä pitkä, tasavauhtinen lenkki, SELKÄ SUORANA
        -> tekee helvetin hyvää

        - selkälihasten vahvistaminen asennoissa, joissa selkä on likimain suorana, niitäkin meinaan on

        Olen itse potenut nyt 5 kuukautta ja hyvin hitaasti edistystä on tapahtunut. Ei kannata vajota masennukseen, kyllä se pullistuma siitä itsestään surkastuu, KUNHAN ET PIDÄ SELKÄÄSI PITKÄÄN MISSÄÄN KUMARASSA ASENNOSSA. ÄLÄKÄ HERRAN TÄHDEN TEE YHTÄÄN NOSTOLIIKETTÄ SELÄLLÄ VAAN NOSTA KAIKKI KAMAT SELKÄ SUORANA JALOILLASI! =)

        nimim. 25-v., ihan olen kokeillut samaa kuin sinä,fysiatri ja fysioterapeutti korostivat juuri tuota selkälihasten vahvistamista! En toista hyvää kirjoitustasi kuin toteamalla että oikeassa olet.Auttanut on.


      • 25-v.
        Nina kirjoitti:

        nimim. 25-v., ihan olen kokeillut samaa kuin sinä,fysiatri ja fysioterapeutti korostivat juuri tuota selkälihasten vahvistamista! En toista hyvää kirjoitustasi kuin toteamalla että oikeassa olet.Auttanut on.

        Kyllä se niin lämmittää, kun joku kehuu!!!! Tk-lääkäreistä kuten usein myös yksityisen puolen puoskareista olen saanut kyllikseni "stressiä se vaan on, älä muuta urheilutottumuksiasi, kyllä se häviää, kun et ajattele asiaa!"

        Eilen poljin kuntopyörää 45 min. ja ai että tuli raukea olo selkään...

        TSEMPPIÄ MEILLE KAIKILLE!!!!!!!!!!! ;=)


    • apua

      jättipallojumppa ja selkä: kaksi hyvää asentoa välilevyjen tilaa parantamaan, pallon päällä vatsallaan ja selällään niin kaarella kuin pystyy olemaan.
      Välilevy toimii kuin pesusieni, sillä ei ole omaa aineenvaihduntaa, vaan kasaan puristuessaan se luovuttaa (ravinne)nesteitään ja laajentuessaan imee niitä itseensä. Päivän mittaan me kaikki painumme hiukan kasaan, se johtuu siitä, että välilevyjen nestepitoisuus pienenee. Venyttely kuvaamallani tavalla laajentaa välilevyjen tilavuutta, samalla puristuksiin joutuneet kohdat helpottavat. Pelkkä istuminen pallon päällä pistää ristielän automaattisesti oikeaan asentoon, mitä tuolilla istuminen ei koskaan tee. Myös tankoriipunta niin, että jalat ovat istumaasennossa on erinomainen lääke selkäkipuihin. Tankoja saa urheiluosastoilta, ne kiinniteään yleensä ovenpieliin.

    • Rambo

      Tylsä olotila jatkuu. Jalkaterän puutuneella puolella tuntuu kylmältä kuin olisi lumella jalka. On oltu sairaslomalla 2 viikkoa nyt. Kävely ei suju kunnolla, kun sattuu reiteen taakse ja kramppaa.

      Voltarenia syön ja sirdaludiakin olisi, mutta muutamalla nappulalla ei ollut kertakaikkisen mitään relaksoivaa vaikutusta muuta kuin typerä tokkura. En siis syö niitä. Mitä mieltä raati on, kannattaisiko olla tokkurassa?

      • Nina

        lääkkeet ei varsinaiseen särkyyn auta,ei mulle ainakaan ollut mitään hyötyä tokkurastakaan.Samat lääkkeet oon käynyt läpi,ja miten nopeasti ne on menettäneet tehonsa!Onko sulle mitään venyttely-/voimisteluohjelmaa,joka lievittäisi(toivon mukaan)oireita? Mulla parempi puolisko joskus kirjaimellisesti vetää oikeaa jalkaa,että helpottaisi edes vähäksi aikaa.Ja vielä,mulle pistetään kerran kuussa pahimpaan kipukohtaan vaihtelevasti pitkävaikutteista puudutetta,joskus kortisonia mukana.Lievittänyt se kyllä on,jos ei nyt ole kivuttomaksikaan ihan tehnyt.Tk-lääkäri osaa pistää,jos pyydät.Sinnitellään...


      • Anu

        Jos Sirdalud ei auta, niin turhaan sitä syöt. Ei se ole itsellenikään koskaan mitään apua tuonut. Yötä myötenhän se kyllä kannattaa ottaa, ettei tokkura niin kovasti haittaa. Mutta oletko kokeillut kiropraktikkoa (DC)? Täällä jo joku aikaisemmin mainitsikin kiropraktikon tuoneen apua. Minä myös olen saanut käsittelystä apua samoin kuin mieheni, jolla iskias (välilevytyrä) vaivaa vielä enemmän kuin minua.


    • Anonyymi

      Itselläni kiilaa reisiin. Olisiko häntäluun. Kun kaaduin pakaroille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe