Onko Doximed 150mg

hidasvaikutteinen?

Sain keuhkoputken tulehdukseen Doximed 150mg.Syöty jo 4:ttä päivää ja kuume vaan nousee aina iltaisin 37,5. Samoi yskä on ja pysyy, nyt tuli vielä kaupan päälle korvatkin kipeiksi...
Taitaa olla liian mietoa mun paranemiseen, vai mitä mieltä olette? Pitäisikö lääkkeen purra jo samana päivänä? Aattelin et tää on hidasvikutteinen?

27

57243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikee lääke

just sun tulehdukseen. Itse en muuten kykene edes tuota lääkettä käyttämään. Tulee salamana takas kun sen on onnistunut nielaisemaan ja olo entistä pahempi.

• *^'**

Yleensä muutaman päivän kuluttua aikaisintaan eli juuri sinulla pitäisi alkaa tehota ,mut yskä voi säilyä pitkään.
      Odottele vielä muutama päivä ja sitten katso kunto uudelleen ja voit sen jälkeen ottaa uudestaan yhteyttä lekuriin.
      Itse olen syönyt tota ihan hyvä antibiootti toki muitakin antibioottia viimeeksi tais olla doxitin keuhkoputken tulehdukseen.

Joskus se tauti vaan kestää ja kuumeilee ainaskin itselläni.

Minulla on tapana saada parannuttuani taudista ja muutaman päivän päästä antibiootin loputtua uusi kuume ja röhä ...

Lääkärit sanoo et vast.kyky heikentynyt uusi pöpö sairasta vaan rauhassa....

• JokuPoika

Minulla on just sama flunssa. Monta päivää on jo vaivannut ja keuhkot pukkaavat limaa ulos. Eilen iski vielä korvakipu. KÄvin lääkärillä ja sain samaa lääkettä, mutten ostanut sitä vielä. Eipä se, näemmä, autakaan.

• antbio

mulla auttaa ihmee hyvin toi doximed, ekan päivän jälkeen ei irtoo enää nii paljo limaa. tosin duacti siinä rinnalla kuivattaa niin on vähän kivempi sitte elellä ku ei kokoajan valu nieluun limaa. Suosittelen duactia tuohon rinnalle jos tapana olla vuotava nenä ym.

• Yaaaakkkssss87

Ihan kaamee pahoinvointi tosta Doximedist!!
      ja silmat on tosi valonarat:(
      Kohtutulehdukseen maarattiin.
      VIEL PITAA SINNITELLA 6 PV..

• Anonyymi

Minullakin ihan sama juttu!!!!!

• samuli----

Syönyt kaksi kuuria, pidemmän keuhkokuumeeseen pari vuotta sitten ja nyt lyhyemmän sitkeään poskiontelotulehdukseen. Molemmilla kerroilla auttoi hyvin, joskus kolmen-neljän päivän jälkeen alkoi olo parantua selkeämmin. Itsellä ei vatsaoireita, mutta maitohappobakteeria minäkin olen syönyt antibioottien rinnalla. Ja laktoosi tosiaan heikentää Doximedin imeytymistä eli maitotuotteita ei saa ottaa tuntia paria ennen eikä jälkeen lääkettä.

• Jemesouviens

Minulla Doximed auttoi kyllä poskionteloiden tulehtuneisuuteen (ei mätää/räkää, tulehtuneet vain) , mutta aiheutti hengenahdistusta koko kuurin ajan, ja tunne voimistui n.½h-1h tabletin ottamisen jälkeen. Sinnittelin kuurin loppuun mutta enää en kyseistä troppia syö, sillä mielestäni olen allerginen sille. Kummasti loppui ahdistus 2-3 pv kuurin jälkeen, seliteltiinpä esim. valmistajalta mitä vain niin mielestäni Doximed sen aiheutti.

• jep4

söin poskiontelon takia...menee ala vatsa ihan sekaisin ja tulee molemmista päistä ulos,otin maitohappo bakteeria ja auttoi vähän..sinnillä piti kuitenkin pitää sisässä.
      näköhäiriöitä tuli sitten, jonkin verran: Semmoisia ylimääräisiä valopilkkuja.
      ja lääke loppu niin alkoi nukuttamaan aivan älyttömästi.

• jep5

Doximed alkaa mullakin vaikuttaa vasta kuurin loppupuolella ja joskus joutunut kaks kuuria syömään ennekö helpottaa.
      Mulla ainakin noi sivuvaikutukset loppu siihen kun otin lääkkeen lämpösen ruoan kanssa. Piti siis aamullakin lämmittää ruokaa. Mutta maitotuotteita ei tietenkään samaan aikaan, eli miettimistä on mitä suuhunsa pistää kuurin aikana.

• äkstu

Itselläni toinen doximed 150mg kuuri kolmen kuukauden sisällä. Uusi flunssa alkaa kuurin ollessa vielä kesken. Ainoo hyvä puoli että vain yksi tabletti päivässä.huonoa toi maidon rajoittaminen tuntia ennen ja jälkeen!

• doximed?

sama fiilis!

• jantsu2

Hei minäkin olen viikon käyttänyt doximed 1kpl/vrk 150 mg, 3kpl/vrk Duactia ja 2kpl/vrk Flavamed 30 mg pillereitä tähän flunssaan. Nenä aina vaan täysi, yskittää ja nyt on otsikko tullut kipeäksi kun laittaa pään alas ja päätä särkee?? Olisiko hyviä neuvoja uusien lääkkeiden hankintaan. Kyllästynyt !

• päätäynnäräkää

Sulla on virustulehdus, johon ei antibiootit auta. Lääkäri on ilm varmuuden vuoksi antanut ne. Eipähän sitten tule jälkitautina bakteeri niin helposti. Doximed on niin laajakirjoinen, että tehoaa kyllä takuulla jos on bakteeriperäinen pöpö. Nyt vaan Nasolinin ja nenäkannun avulla tyhjennystä. Ja lepoa ja hunaja-timjamiteetä - muu ei nyt auta, valitan.

• Anonyymi

Ei ole mitään tehoa virusperäisiin flunssiin antibiooteilla.

• olut

saako lääkkeen kanssa ottaa kaljaaa ?

• nyhluied

Onkohan tää placebolääke?!

• Turhalääkärireissu

Sain itse saman lääkkeen lääkäriltä joka ensin kieltäytyi määräämästä antibiootteja. Poskiontelot vaan pahentuivat ja googlasin kyseisen lääkkeen. Pharmasia Fennicasta ei löydy lääkettä tällä nimellä,ei myöskään Ratiopharmin omasta lääkehausta löytynyt. Eikö ole lääke lainkaan vaan placebo? Ratiopharmin sivuilta löytyi Orphan drugs (erikoislääkkeet)jossa kerrottiin että on valmistettu vain Suomen markkinoille.Käyttötarkoitusta ei kerrota. Lääke on sahanjauhomainen ja miltei mauton. Ilmiselvä placebo?

• Lääkärihoitaja

Löytyy Pharmaca Fennican tiivistelmä osasta tetrasykliinit ja tuoteseloste löytyy vain Pharmaca Fennican sähköisestä muodosta...ei ole placebo..

• RAL

Miksi flunssiin pitää ottaa tällaisia bakteerimyrkkyjä? Flunssat ovat minulla parantuneet itsestäänkin. En ole kymmeneen vuoteen ottanut antibiootteja. Nykyään harvemmin tulee flunssaa. Kun joskus tulee niin paranee itsestään. Nuo tappavat hyötybakteerejakin ja silloin uuden pöpön on helpompi iskeä.

• 325

no kyllä mielelläni otin kun 39 kuumeessa yhdeksän kokonaista päivää ja hevosyskä päälle. Ekapäivänä otin tupla-annoksen ja heti tuntuu illasta että yskä ei ärstytä niin. Ei jaksa kovin montaa viikkoa kuumeessa olla.

• Anonyymi

Tämä lääke ei tehoa viruksiin niinkuin ei mikään muukaan antibiootti. Flunssat ja esim.keuhkoputken tulehdus on suurimmalta osilta virusperäisiä eli näillä lääkkeillä ei tee mitään.

• Tritritritri

Keuhkoputkentulehduksista 80 % on virusten aiheuttamia. Siinä selitys.

• Anonyymi

Itselläni Doximed hajoittaa limakalvot, eli olen ALLERGINEN tuolle lääkkeelle.

Tereystiedoissani on nyt maininta TUON lääkkeen, ja sen kaltaisten, tetrasykliinilääkeaineelle, sopimattomuudesta itselleni.

• Anonyymi

söin 3 iltaa asmaatikkona kuristava tunne tuli ja flunssa oireet palasivat ikäänkuin. vatsassa väänsi vaikka söin ja join 5dl lopuksi otin samarinin ja se auttoi. ahdistuinkin. nyt hyllkään tuon koska tulehdus arvonikinolivat alle 10. rupean käyttämään puhalluspulloa jonka sain keuhkopolilta viimeksi kun oli kova keuhkokuume halpa ja yksinkertainen jospa tuolla lähtis. ei pahaa yskää jos pysyn sisällä mutta ulos ei parane mennä. paineen tuntua keuhkoissa toki. aamuisin syön kortisonia jospa se auttaisi myöskin

• Anonyymi

Kuudetta viikkoa jatkuvaan yöllä yskimiseen sain Doximed 150mg työterveyslääkäriltä vuonna 11/2022 ja tehosi heti. Nyt sama vaiva eli saa yskiä keuhkot puhki läpi yöt jo kolmatta viikkoa. Olen jo eläkkeellä, joten pitänee mennä kerjäämään troppeja Hyvinvointialueelta (vai Pahoinvointialue). Saa nähdä mikä nyt on diagnoosi. Ettei olisi tubia, mitä itse kovin epäilen. Tubia on ollut liikkeellä niin lapsissa, kuin aikuisikäisissäkin. Tauti palannut takaisin ja yleistynyt. Eivät lääkäritkään kovin usein edes ota sitä huomioon dignooseissaan. "Eihän tubia ole enää", mutta kun on.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe