Ekivaarilta kysyisin

sivusta seurannut

että mikä se pyhyydenhenki on josta sinä kerrot? Tarkoitatko sillä Pyhää Henkeä vai mitä sillä tarkoitat?

16

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AskoT.

liian vaikean kysymyksen? Tuskin hän on osannut tuollaista järkeillä, että sitä pyhyydenhengen puolesta syntymisestä joku tuollaista kysyy. Eli eki on nyt puun ja kuuoren välissä, luulen mä.

• luulottele:

Matt. 15:16
        Jeesus vastasi: »Oletteko tekin yhä noin ymmärtämättömiä?»" [Matt. 13:51; Mark. 4:13, 8:17]

Luuk. 24:25
        "Silloin Jeesus sanoi heille: »Voi teitä ymmärtämättömiä! Noinko hitaita te olette uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet?»"

Room. 1:31
        "ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä."

2. Kor. 10:12
        "Meillä ei ole rohkeutta katsoa kuuluvamme sellaisiin, jotka itse suosittelevat itseään, eikä verrata itseämme heihin. He ovat ymmärtämättömiä, kun ottavat mittapuukseen omat saavutuksensa ja vertaavat itseään vain itseensä." [Sananl. 27:2; 2. Kor. 3:1, 5:12]

Tit. 3:3
        "Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä ja tottelemattomia, olimme eksyksissä ja monenlaisten himojen ja nautintojen orjia, elimme pahuuden ja kateuden vallassa, vihattuina ja toisiamme vihaten." [1. Kor. 6:11; Ef. 2:1]

• 'sivusta seurannut', ajatella hieman itsekin, että "mikä on pyhästä, se on pyhää" koska Jumala on sanonut:

1. Piet. 1:16
      "Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

Ja koska Jumala on pyhä, on myös kaikki Jumalasta lähtöisin oleva pyhää:

Joh. 10:36
      "niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?"

1. Kor. 6:11
      "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

Hepr. 10:10
      "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."

• sivusta seurannut

minun kysymykseeni, että mikä on se pyhyyden henki? Teinkö tosiaan sinulle liian vaikean kysymyksen. Kysyn siksi kun en itse tiedä! Pyhän Hengen minä kyllä tiedän, mutta tuo sinunkäyttämäsi henki on minulle vieras. Joten olisi hyvä jos selittäisit sen mikä se on. Vastaukseksi ei tietenkää riitä se, että sanot sen olevan pyhyyden henki. Vaan kerro mikä se pyhyyden henki on?

• hirvas
        sivusta seurannut kirjoitti:

minun kysymykseeni, että mikä on se pyhyyden henki? Teinkö tosiaan sinulle liian vaikean kysymyksen. Kysyn siksi kun en itse tiedä! Pyhän Hengen minä kyllä tiedän, mutta tuo sinunkäyttämäsi henki on minulle vieras. Joten olisi hyvä jos selittäisit sen mikä se on. Vastaukseksi ei tietenkää riitä se, että sanot sen olevan pyhyyden henki. Vaan kerro mikä se pyhyyden henki on?

välttämättä saivarrella, niin voihan tuollaisia kysellä, jotka tietysti löytyvät ahkeralle raamatuntutkijalle muutenkin.

Sana todistaa näin:

Room.1:1-4

1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
        2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta pyhissä kirjoituksissa,
        3 hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja PYHYYDEN HENGEN puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,

Ehkäpä tuo mieltäsi kaihertanut nippelijuttu tuli nyt selväksi.

• sivusta seurannut kirjoitti:

yksinkertaisuus tuota tietämättömyyttä! Pyhyyden henki on Jumalan pyhä henki, jonka Isä Jumala on poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta meille antanut puolustajaksi, neuvojaksi, opastajaksi, voimaksi, pyhitykseksi, lunastukseksi j.n.e.!

Eräät luulevat omistavansa koko Jumalan, kun ovat Pyhällä hengellä täyttyneet. Mutta ei Jumalan koko täyteys sovi yhteen ihmiseen, vaan miljoonat hengellä täyttyneet saattavat olla samaan aikaan ja samalla tavalla täynnä Jumalaa, eli hänen Pyhää henkeänsä.

• sivusta seurannut
        ekivaari kirjoitti:

yksinkertaisuus tuota tietämättömyyttä! Pyhyyden henki on Jumalan pyhä henki, jonka Isä Jumala on poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta meille antanut puolustajaksi, neuvojaksi, opastajaksi, voimaksi, pyhitykseksi, lunastukseksi j.n.e.!

Eräät luulevat omistavansa koko Jumalan, kun ovat Pyhällä hengellä täyttyneet. Mutta ei Jumalan koko täyteys sovi yhteen ihmiseen, vaan miljoonat hengellä täyttyneet saattavat olla samaan aikaan ja samalla tavalla täynnä Jumalaa, eli hänen Pyhää henkeänsä.

Sanoinhan minä että tiedän mikä Pyhä Henki on, mutta sitä henkeä mitä sinä kerrot käyttäväsi mainiten pyhyyden hengestä, se on minulle vieras. Eli miksi et sitten puhu Jumalan Pyhästä Hengestä, että esim: Pyhän Hengen kautta, ja niin edelleen....

Jotenkin minusta tuntuu, että sinun on vaikeata puhuu Pyhästä Hengestä. lisikohan niin, että et tunne sitä henkeä. Oletkohan sinä täyttynyt Pyhällä Hengellä? Ajattelen sitä, että jos sinä olisit täyttynyt Pyhällä Hengellä, niin ei se silloin pitäisi olla vaikeata sinulle siitä puhuu. Nythän sinä naamioidut pyhyyden hengen taakse, sillä pyhyyden hengellä vidaan tarkoittaa montaa eri asiaa, mutta Pyhä henki on yksi ja sama kaikille!

• mikä hänessä vaikuttaa.
        sivusta seurannut kirjoitti:

Sanoinhan minä että tiedän mikä Pyhä Henki on, mutta sitä henkeä mitä sinä kerrot käyttäväsi mainiten pyhyyden hengestä, se on minulle vieras. Eli miksi et sitten puhu Jumalan Pyhästä Hengestä, että esim: Pyhän Hengen kautta, ja niin edelleen....

Jotenkin minusta tuntuu, että sinun on vaikeata puhuu Pyhästä Hengestä. lisikohan niin, että et tunne sitä henkeä. Oletkohan sinä täyttynyt Pyhällä Hengellä? Ajattelen sitä, että jos sinä olisit täyttynyt Pyhällä Hengellä, niin ei se silloin pitäisi olla vaikeata sinulle siitä puhuu. Nythän sinä naamioidut pyhyyden hengen taakse, sillä pyhyyden hengellä vidaan tarkoittaa montaa eri asiaa, mutta Pyhä henki on yksi ja sama kaikille!

Hän sanoo omaavansa turmeltumattoman ja neitseellisen mielenlaadun.

----------------------------------

>> Noudatan apostolien
        Kirjoittanut: ekivaari 13.2.2009 klo 05.57

Siihen tarvitaan turmeltumaton ja vilpitön, neitseellinen mielenlaatu, jolla voi tarttua ja pysyä Kristuksessa pilkasta huolimatta! Epäpyhät, Marian lihallisella neitsyydellä ratsastavat, totuutta tuntemattomat naiset eivät siihen kykene.> Mikähän teitä
        Kirjoittanut: ekivaari 23.2.2009 klo 21.59

riivaa kun niin kovasti yhden naisen lihallisesta neitsyydestä mahtailette?

Millä tavalla te luulette Jeesuksen hengellisesti pyhempi tai puhtaampi olleen, jos hän vaikka olisikin Marian naimattoman v*t*n kautta syntynyt? Luulisi sen ainakin jo synnytyksessä revenneen? Mikä siinä lihan neitsyydessä tekee lapsesta sen pyhempää kuin naidusta aukosta syntyminen? >> Jeesus lihan mukaan syntyi lihallisen Marian lihallisesta kohdusta ja peri lihallisen äitinsä niin heikkouksia kuin vahvuuksiakin ja oli "lihasta syntynyt", riippumatta yhtään siitä, kuka hänet siitti! (3.8.2008)

• sivusta seurannut
        mikä hänessä vaikuttaa. kirjoitti:

Hän sanoo omaavansa turmeltumattoman ja neitseellisen mielenlaadun.

----------------------------------

>> Noudatan apostolien
        Kirjoittanut: ekivaari 13.2.2009 klo 05.57

Siihen tarvitaan turmeltumaton ja vilpitön, neitseellinen mielenlaatu, jolla voi tarttua ja pysyä Kristuksessa pilkasta huolimatta! Epäpyhät, Marian lihallisella neitsyydellä ratsastavat, totuutta tuntemattomat naiset eivät siihen kykene.> Mikähän teitä
        Kirjoittanut: ekivaari 23.2.2009 klo 21.59

riivaa kun niin kovasti yhden naisen lihallisesta neitsyydestä mahtailette?

Millä tavalla te luulette Jeesuksen hengellisesti pyhempi tai puhtaampi olleen, jos hän vaikka olisikin Marian naimattoman v*t*n kautta syntynyt? Luulisi sen ainakin jo synnytyksessä revenneen? Mikä siinä lihan neitsyydessä tekee lapsesta sen pyhempää kuin naidusta aukosta syntyminen? >> Jeesus lihan mukaan syntyi lihallisen Marian lihallisesta kohdusta ja peri lihallisen äitinsä niin heikkouksia kuin vahvuuksiakin ja oli "lihasta syntynyt", riippumatta yhtään siitä, kuka hänet siitti! (3.8.2008)

onkin aivan oma henki kyseessä, se ei olekaan sitä mitä Raamattu opettaa. Nythän se selkis!

kirjoituksissa ei saivarrella isojen ja pienten kirjaimien kesken, vaan kaikki teksti, mikä on Jumalan puhuma, on yhtä arvokasta. Eikä Näyttänyt Paavalikaan isoja ja pieniä kirjaimia pyhyyden hengestä kirjoittaessaan noudattaneen:

Room. 1:4
        "ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

Sinun jaarituksesi ovat Jumalan edessä arvottomia, ihmisen lihanmielessä tehtyjä jaarituksia, ihmisten perinnäissääntöjä, joilla yrität raskauttaa kanssavaeltajiesi pyhää vaellusta!

onkin aivan oma henki kyseessä, se ei olekaan sitä mitä Raamattu opettaa. Nythän se selkis!

Jumalan edessä puheistani ja kirjoituksistani, sillä Herra parhaiten tietää, missä hengessä ne ovat puhuttuja ja kirjoitettuja. Teitä pyydän huolehtimaan vain omista puheistanne ja kirjoituksistanne.

Kovasti tuo Marian alapää tuntuu sinua kiinnostavan, koska olet kerran kirjoittamani jutun nostanut esille monen monta kertaa! Jos pelkäisit sen pyhää ympäristöäsi vahingoittavan, niin loogidesti ajatellen pitäisit sen piilossa, etkä toistuvasti nostaisi kaikkien luettavaksi!

Muista, että sinäkin vastaat Jumalalle kaikista esille ottamistasi sanoista ja teoista!

• mutta eiväthän
        ekivaari kirjoitti:

kirjoituksissa ei saivarrella isojen ja pienten kirjaimien kesken, vaan kaikki teksti, mikä on Jumalan puhuma, on yhtä arvokasta. Eikä Näyttänyt Paavalikaan isoja ja pieniä kirjaimia pyhyyden hengestä kirjoittaessaan noudattaneen:

"ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

Sinun jaarituksesi ovat Jumalan edessä arvottomia, ihmisen lihanmielessä tehtyjä jaarituksia, ihmisten perinnäissääntöjä, joilla yrität raskauttaa kanssavaeltajiesi pyhää vaellusta!

häiriköt normaaleja ihmisiä olekaan! :((

• sivusta seurannut
        ekivaari kirjoitti:

sillä veljesrakkaudella yritän sinua ohjata löytämään totuus, Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta. Tämä siksi, kun olen havainnut sinun olevan harhaan johtavalla tiellä. Mielestäni silloin tulee veljeä auttaa löytämään oikea tie, joka johtaa pelastukseen Jeesuksessa Kristuksessa. En ymmärrä, miksi koet ohjaukseni nekatiivisesti, sillä en halua sinulle mitään pahaa. Ainoastaan sitä, että löytäisit pelastuksen, sitä minä haluan.

Olen siis huolissani sinusta, ja tiedät kyllä miksi.

sillä veljesrakkaudella yritän sinua ohjata löytämään totuus, Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta. Tämä siksi, kun olen havainnut sinun olevan harhaan johtavalla tiellä. Mielestäni silloin tulee veljeä auttaa löytämään oikea tie, joka johtaa pelastukseen Jeesuksessa Kristuksessa. En ymmärrä, miksi koet ohjaukseni nekatiivisesti, sillä en halua sinulle mitään pahaa. Ainoastaan sitä, että löytäisit pelastuksen, sitä minä haluan.

Olen siis huolissani sinusta, ja tiedät kyllä miksi.

pysy asiassa ja keskustele siitä aiheesta, mistä keskustellaan? Ei tällä palstalla ole tarkoitus keskustella ekivaarista eikä muistakaan palstalla olijoista, vaan helluntailaisuudesta ja Raamatun kirjoituksista!

• sivusta seurannut
        ekivaari kirjoitti:

pysy asiassa ja keskustele siitä aiheesta, mistä keskustellaan? Ei tällä palstalla ole tarkoitus keskustella ekivaarista eikä muistakaan palstalla olijoista, vaan helluntailaisuudesta ja Raamatun kirjoituksista!

tehnyt asiallista aloitusta, tähän ketjuun?

tehnyt asiallista aloitusta, tähän ketjuun?

siihen asiallisesti, että mikä henki pyhältä Jumalalta on saatu, se on pyhä henki!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      55
      5685
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      74
      2834
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      19
      2058
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1905
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      161
      1819
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      1781
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1538
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1161
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      82
      1145
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      66
      965
    Aihe