Fundamentalismi aitoa uskoa

Usko rehellisesti

Todellista uskoa on se, että noudatetaan kirjaimellisesti esim. kristillisyydessä raamatun opetusta ja islamissa koraanin.

En tiedä noudatetaanko missään kristillisessä yhteisössä enää raamattua, mutta Koraanin lakeja kaiketi vielä sentään jossakin päin.

Jos kaikki uskovaiset olisivat rehellisiä uskossaan niin uskontoihin kuuluisi vain äärimmäisen pieni murto-osa nykyisistä uskovaisista. Uskonnon historiasta voi ottaa yhtenä rapautumisesimerkkinä roomalaiskatolisen uskonnon kehittymisen. Sen alkuvaiheessa vallan vei suuntaus, jossa synnit saa anteeksi vaikka tekisi kuinka usein ja tietoisesti syntiä. Vastakkainen suuntaus olisi ollut katolilaisuuden kasvun ja suosion kannalta katastrofi.

Usko ja uskonto ovat Totuuden, Jumalan, Elämän ja Rakkauden suurimmat viholliset, koska ne estävät tai hämärtävät niiden näkemisen ja elämisen. Kun uskoo ei tiedä ja kun tietää ei usko.

Tiedän, ettei tätä totuutta pysty moni vastaanottamaan, mutta jos saat siitä totuuden kipinän niin voit vapautua ja nähdä asiat yhä enemmän sellaisina kuin ne todellisuudessa ovat.

Fundamentalistit kuolkoon sukupuuttoon ja uskonnot hävitköön orjuuttamasta ihmisten mielet.
Näin voi kuitenkin tapahtua vain yksilölle eli sinulle tai minulle, koska jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa ja elää harhassa näkemättä totuutta koskaan jos niin tahtoo.

3

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoa uskoa?

Ymmärsinköhän nyt oikein kirjoituksesi? Tuli mieleen kirja, jonka just' hiljattain 'kahlasin' läpi. Se oli de Mellon HAVAHTUMINEN.

Siitä kirjasta ei voi sanoa, uskovan näkökulmasta, muuta kuin, että se on harhaoppinen ja korostaa vain ihmisen 'itseä'.

Kristinoskon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Esim. seuraava lauseesi:
      # Usko ja uskonto ovat Totuuden, Jumalan, Elämän ja Rakkauden suurimmat viholliset, koska ne estävät tai hämärtävät niiden näkemisen ja elämisen. Kun uskoo ei tiedä ja kun tietää ei usko.#....on melkein kuin siitä kirjasta.

Ja sitten toteat:## Tiedän, ettei tätä totuutta pysty moni vastaanottamaan, mutta jos saat siitä totuuden kipinän niin voit vapautua ja nähdä asiat yhä enemmän sellaisina kuin ne todellisuudessa ovat.##

Siis, mitä 'totuutta'?

Ajatuksesi:

Uskonnoista olen samaa mieltä, vaan en siitä, että otetaan tosissaan Jumalan sana/Raamattu. Se, nimittäin, on fundamentalismia.

Sinä 'puhut' totuudesta, näköjään, tietämättä mitä se on.

Totuus EI ole asia, vaan henkilö, Jeesus Kristus. Hän on tie, totuus ja elämä! Muu on harhaa, kuten asian ilmaiset.

• Usko rehellisesti

Et tainnut ymmärtää oikein. Kyseistä de Melloa tai hänen kirjaansa HAVAHTUMINEN en tunne.

Uskonnollinen fundamentalismi on tietämättömyyden syvin ilmentymä. Se on kritiikitöntä uskoa ja siten sokeaa.
        Muuhun uskonnonharjoittamiseen verrattuna se on kuitenkin aidompaa ja rehellisempää, koska siinä ei tehdä itselle sopivia kompromisseja. Sama luoviminen koskee kirkkoa instituutiona. Luterilainen kirkkokin on ajan saatossa muuttunut ja lieventänyt oppejaan ja ohjeitaan sitä mukaan kun ympäristö on vaatinut ja on ollut vaarana kannattajien tai uskottavuuden menetys.

Puhut harhaoppisuudesta.
        Kaikki uskonnot ovat harhaoppeja. Elämä ja Jumala on aina tässä hetkessä ja sen voi tuntea vain sisällään. Tämä on myös Jeesuksen opetuksen perimmäinen sanoma eli ”Minä olen tie totuus ja elämä”. Kukin ihminen on itse tie elämän ja totuuden tuntemiseen. Siihen ei tarvita mitään välikäsiä tai tulkkeja vaan mitä enemmän tukeutuu tai uskoo pappeihin, uskontoon ja sen oppeihin niihin sitä kauemmas todellisen elämän ja Jumala kokemus kaikkoaa.

Kaikki uskonnot ovat eri ihmisten itsekkäistä lähtökohdista luomia ja muuntelemia rakennelmia siitä miten heidän mielestään pitäisi elää. Voi olla, että jotkut heistä ovat tosissaan uskoneet tekevänsä lähimmäisilleen hyvää, mutta käytännössä uskonnot ja niiden määräykset ja säännöt tekevät ihmiset onnettomiksi.

Usko ja uskonto ovat Totuuden, Jumalan, Elämän ja Rakkauden suurimmat viholliset.

Tämä on karmea totuus, mutta alä usko minua vaan havainnoin ja voi olla, että huomaat, että yllä olevassa on perää. Minulla prosessi kesti vuosia.

Älä kuitenkaan usko minua tai mitä minä kirjoitan.

• 1947

Sinä itse olet valheen kahleissa tietämättäsi. Minä elän vapaana uskossa Jeesukseen. Minua ei mikään kahlitse. Olen jopa onnellinen. Se onni ei ole kuitenkaan tästä maailmasta. Sinä vaikutat katkeralta. Osaatko pyytää anteeksi keneltäkään? Tai kadutko mitään? Ellet, olet itsellesi jumala. Varo nousemasta Jumalan edelle, sitä Hän ei salli. Kirkon opit ovat menneet pois Raamatusta. On kuitenkin uskovia, jotka ainakin pyrkivät elämään Raamatun ohjeiden mukaan. Kahleissa ei kuitenkaan. Ne asiat ovat meissä sisällä ilman pakkoa. Vaikea sitä on sivullisen ymmärtää. Toisekseen on paljon niitä muodollisesti uskovia, joilta puuttuu Pyhä Henki. He pyrkivät teoillaan taivaaseen, eikä se onnistu. Jeesus on sanonutkin; Minä olen tie, totuus ja elämä. Etsi, niin löydät ja yllätyt positiivisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe