Se keitetään ensin vedessä ja sen jälkeen vesi heitetään pois.
Sitten se keitetään maidossa ja maito heitetään pois.
Sitten keitetään konjakissa ja telkkä heitetään pois.:-)
Miten telkkä valmistetaan?
38
1717
Vastaukset
- Z100
Mikä on telkkä ?
Keitto ohje oli muuten hyvä mutta tarvitsen viellä sellaisen telkän ;)- Kössönöm
Mutta miksi lotrata sitä jossain konjakissa, kun sen viinan voi juoda ilman höyheniäkin.
- Kuikka.,.,.
Kössönöm kirjoitti:
Mutta miksi lotrata sitä jossain konjakissa, kun sen viinan voi juoda ilman höyheniäkin.
Tarkoitus on tietysti valmistaa tästä herkullisesta linnusta viimeisen päälle maukas ateria mutta loppujen lopuksi on huomattu, että on parempi vaan juoda se viina kun se Telkkä maistuu ihan paskalle :D
- Entinen metsästäjä
tämä resepti oli alkujaan Kuikkakeitolle ja tehtiin Kuikasta ja em. aineksista samalla tavoin.
- myös ex metsästäjä
Tämä ohje on Majavalle. Jokainen tietää miksi kun on majavaa kerran maistanut =) :D
Voin kertoa majava maistuu kirjaimellisesti puulle. eritoten haavalle ja pajulle =)
Bon apetit.. - rivo-jeesus
myös ex metsästäjä kirjoitti:
Tämä ohje on Majavalle. Jokainen tietää miksi kun on majavaa kerran maistanut =) :D
Voin kertoa majava maistuu kirjaimellisesti puulle. eritoten haavalle ja pajulle =)
Bon apetit..eikkä muute maistu.
- ürpå
Se on se kossu/konjamiini/viski/whatever yhtä tyhjän kanssa jos sitä keittää!
Alkoholi kun haihtuu aika nopeesti nääs.
Antakaa lintujen elää ja juokaa viinaa.oikeasti olen luonnonsuojelun kannattaja, mutta tämä oli Vitsi.
Kyllä sen konjamiinin voi keittää: laitetaan metalli vati levylle,johon laitetaan kattila. Kattilalle laitetaan kattilaa suurempi kansi, mutta vatia pienenpi. Näin, kun alkoholin haihtuu 78 asteessa ja tiivistuu kattilankannelle, se tippuu vatiin, josta sen voi juoda. Näin tehdään pikapontikkaa.:-)- ürpå
Teotwawki kirjoitti:
oikeasti olen luonnonsuojelun kannattaja, mutta tämä oli Vitsi.
Kyllä sen konjamiinin voi keittää: laitetaan metalli vati levylle,johon laitetaan kattila. Kattilalle laitetaan kattilaa suurempi kansi, mutta vatia pienenpi. Näin, kun alkoholin haihtuu 78 asteessa ja tiivistuu kattilankannelle, se tippuu vatiin, josta sen voi juoda. Näin tehdään pikapontikkaa.:-)No ei kai tässä nyt niin raivopäisen tosissaan kukaan ollu.
Mutta alkoholin väärinkäyttöä (esim. sen haihduttamista ilmaan) en suvaitse! :D
Tuo jälkimmäinen vinkki onkii hyvä jos väkisin haluaa kossun makusta majavaa. - olisi tarkoitus
Teotwawki kirjoitti:
oikeasti olen luonnonsuojelun kannattaja, mutta tämä oli Vitsi.
Kyllä sen konjamiinin voi keittää: laitetaan metalli vati levylle,johon laitetaan kattila. Kattilalle laitetaan kattilaa suurempi kansi, mutta vatia pienenpi. Näin, kun alkoholin haihtuu 78 asteessa ja tiivistuu kattilankannelle, se tippuu vatiin, josta sen voi juoda. Näin tehdään pikapontikkaa.:-)toimittaa se lehti? Luepa uudestaan tuo kirjoituksesi ja mieti mitä kirjoitusvirheitä siinä on. Huomaatko niitä edes?
olisi tarkoitus kirjoitti:
toimittaa se lehti? Luepa uudestaan tuo kirjoituksesi ja mieti mitä kirjoitusvirheitä siinä on. Huomaatko niitä edes?
että en käytä oikolukuohjelmaa aina kirjoittaessni lehtijuttuja. Huomaa, olen kirjoittanut 20 vuotta lehtiartikkeleita, mutta tänne kirjoittaessa nopeiden ajatusten kirjoitumuotoon saattaminen aiheuttaa lähes jokaiselle joskus kirjoitusvirheitä. Eiköhän olisi aika mennä nukkumaan näsäviisas ääliö!
- Dupaduuri
Lupaankin samantein kyhätä huomenna telkänpöntön. Sitten vaan konjamiinipullon kanssa ventailemaan!
- konna
mutta ei konjakkia pidä mennä keittämään. Siitä haihtuu alkoholi samalla.
Ja jos minä olin ainoa, joka huomasi tämän karmaisevan virheen, niin olette te melkoisia maitopartoja:DDD- Kössönöm
Kai sen nyt jokainen tietää, että prosut viinasta häviävät keitettäessä.
Onhan tuossa jo ketjussa siitä mainittu, mutta sinä hitaana et ole ehtinyt lukea.
Oli muinoin Krakovassa opiskelijahotellissa aamupalana konjakkia ja kuivahtanutta maalaisleipää. Ja hirveä kankkunen. On siitä valokuva todisteena. - konna
Kössönöm kirjoitti:
Kai sen nyt jokainen tietää, että prosut viinasta häviävät keitettäessä.
Onhan tuossa jo ketjussa siitä mainittu, mutta sinä hitaana et ole ehtinyt lukea.
Oli muinoin Krakovassa opiskelijahotellissa aamupalana konjakkia ja kuivahtanutta maalaisleipää. Ja hirveä kankkunen. On siitä valokuva todisteena.lukea niitä vastauksia. Mikä sinä oikein luulet minun olevan? Speedy Gonzalesko? Tiedoksi vain, se on hiiri;)
Mutta alkoi houkuttamaan ajatus, että jos tuo Teotwawki vaihtais minut tuon telkän paikalle. Siinä tapauksessa toivomuksena keittovedeksi olisi Monet, VSOP:D
Kuivahtanut maalaisleipä on tosiaan aika karmea aamupala. Mitä tästäkin taas opimme?
Älä ikinä matkusta Krakovaan, ainakaan kameran kanssa:D - Kössönöm
konna kirjoitti:
lukea niitä vastauksia. Mikä sinä oikein luulet minun olevan? Speedy Gonzalesko? Tiedoksi vain, se on hiiri;)
Mutta alkoi houkuttamaan ajatus, että jos tuo Teotwawki vaihtais minut tuon telkän paikalle. Siinä tapauksessa toivomuksena keittovedeksi olisi Monet, VSOP:D
Kuivahtanut maalaisleipä on tosiaan aika karmea aamupala. Mitä tästäkin taas opimme?
Älä ikinä matkusta Krakovaan, ainakaan kameran kanssa:Detkö sitä tiennyt? Etpä tietenkään.
Siitä Krakovan kuvasta ei minua tunnistaisi edes Karkki. En meinannut millään saada katsetta kohdistettua kameraan. Onneksi se oli sitä aikaa, kun valokuvat kellastuivat vuodessa.
Olen tässä funtsinut, että ennen kuin kuolen, niin haluaisin käydä Krakovassa. Se on kaunis kaupunki. Sitähän ei voi tietää millainen se nykyään on, mutta oli ainakin ainoa kaupunki, jota natsit eivät pommittaneet maan tasalle. Upeita kellariravintoloita ja hienoja rakennuksia. - konna
Kössönöm kirjoitti:
etkö sitä tiennyt? Etpä tietenkään.
Siitä Krakovan kuvasta ei minua tunnistaisi edes Karkki. En meinannut millään saada katsetta kohdistettua kameraan. Onneksi se oli sitä aikaa, kun valokuvat kellastuivat vuodessa.
Olen tässä funtsinut, että ennen kuin kuolen, niin haluaisin käydä Krakovassa. Se on kaunis kaupunki. Sitähän ei voi tietää millainen se nykyään on, mutta oli ainakin ainoa kaupunki, jota natsit eivät pommittaneet maan tasalle. Upeita kellariravintoloita ja hienoja rakennuksia.että et nyt sentään sotkenut minua hiireen. Nilviäiseen ja sammakkoon vasta olet sotkenut;)
Juu, Pat Boonen alkuperäisversio tuo Meksikon nopein hiiri
http://www.youtube.com/watch?v=JIFgouHdlro
Puolalaisia en ole tavannut kuin kerran elämässäni, silloin kun elettiin vielä neukkuaikaa. Olivat ihan mukavia ihmisiä, mutta kielivaikeudet olivat kohtuullisen suuria. Tulkkikin taisi kääntää vain valitut kohdat meidän puheestamme.
Vanhat kaupungit ovat kyllä ihan jees. Minulla on niille oma arvonimikin. Se on "Vanha rouva". Jotkut harhaoppiset käyttävät samaa lempinimeä eräästä jalkapallojoukkueesta:DD - sgsgdhdghdgh
Kössönöm kirjoitti:
etkö sitä tiennyt? Etpä tietenkään.
Olen tässä funtsinut, että ennen kuin kuolen, niin haluaisin käydä Krakovassa. Se on kaunis kaupunki. Sitähän ei voi tietää millainen se nykyään on, mutta oli ainakin ainoa kaupunki, jota natsit eivät pommittaneet maan tasalle. Upeita kellariravintoloita ja hienoja rakennuksia.Ensin hiiri, sitten laulu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Speedy_Gonzales - Kössönöm
konna kirjoitti:
että et nyt sentään sotkenut minua hiireen. Nilviäiseen ja sammakkoon vasta olet sotkenut;)
Juu, Pat Boonen alkuperäisversio tuo Meksikon nopein hiiri
http://www.youtube.com/watch?v=JIFgouHdlro
Puolalaisia en ole tavannut kuin kerran elämässäni, silloin kun elettiin vielä neukkuaikaa. Olivat ihan mukavia ihmisiä, mutta kielivaikeudet olivat kohtuullisen suuria. Tulkkikin taisi kääntää vain valitut kohdat meidän puheestamme.
Vanhat kaupungit ovat kyllä ihan jees. Minulla on niille oma arvonimikin. Se on "Vanha rouva". Jotkut harhaoppiset käyttävät samaa lempinimeä eräästä jalkapallojoukkueesta:DDsilloin joskus, kun se oli vielä halpa maa ja ruoka oli kamalaa.
Puolankieltä kuunnellessa alkaa omaa suuta sattumaan. Zcszcskxsksc jotain. Mutta ei se varmaan sen vaikeampaa ole kuin suomenkielikään. Lapsetkin sen oppivat.
Joo, ihmiset siellä ovat mukavia, jos eivät ole tarjoilijoita tai konnareita:) Saattaa olla ja varmasti onkin, että siellä on systeemit muuttuneet.
Täällä meillä päin on paljon puolalaisia keikkatyöläisiä. Silloin kun vielä meidän baarissa kävin, niin niitä oli aina perjantaisin iso lauma naisia tanssittamassa. Sellaista hartiahumppaa ne vetelivät, ei mitään väliä vaikka olisi ollut valssi tai foxi. Kaikki meni samaan tahtiin.
Tuo jalkapallojuttu meni ihan ohi. Inhoan niin paljon urheilua ja ihan Tapio Suomisen äänen takia, että en katso sitä telkusta. - konna
Kössönöm kirjoitti:
silloin joskus, kun se oli vielä halpa maa ja ruoka oli kamalaa.
Puolankieltä kuunnellessa alkaa omaa suuta sattumaan. Zcszcskxsksc jotain. Mutta ei se varmaan sen vaikeampaa ole kuin suomenkielikään. Lapsetkin sen oppivat.
Joo, ihmiset siellä ovat mukavia, jos eivät ole tarjoilijoita tai konnareita:) Saattaa olla ja varmasti onkin, että siellä on systeemit muuttuneet.
Täällä meillä päin on paljon puolalaisia keikkatyöläisiä. Silloin kun vielä meidän baarissa kävin, niin niitä oli aina perjantaisin iso lauma naisia tanssittamassa. Sellaista hartiahumppaa ne vetelivät, ei mitään väliä vaikka olisi ollut valssi tai foxi. Kaikki meni samaan tahtiin.
Tuo jalkapallojuttu meni ihan ohi. Inhoan niin paljon urheilua ja ihan Tapio Suomisen äänen takia, että en katso sitä telkusta.Puolan kieli, samoin kuin tsekki voi aika äkkiä alkaa koskemaan kitalakeen, kun ne ovat heittäneet kaikki vokaalit telkän mukana jonnekin mäkeen. Niitten pitäisi ostaa muilta kansoilta aika monta vokaalia.
Sitten toisekseen, yhtäkkiä muistin, että olenhan minä tavannut puolalaisen tytön tässä hiljan. Eli ei ollut aivan ainoa kohtaaminen puolalaisten kanssa tuo, mistä äsken kerroin.
Tyttö tuli minua kotiovelle vastaan, mutta en älynnyt tarrata kiinni. Hitaudesta joutuu aina välillä maksamaan. Tosin harvoin niin paljon kuin suunnattomasta nopeudesta...
Vanhalla rouvalla tarkoitin Juventusta (italialaisen futisjoukkueen lempinimi). On se tainnut Reijo Mäkikin liittää johonkin romaaniinsa aineksia siitä fanaattisuudesta.
Olisko ollut se eka kirja "enkelipölyä". Luultavasti, koska en ole juuri muuta häneltä lukenutkaan:D
Vai ovat Puolassa konnarit hankalia tapauksia. Pitää sitten varmaan lähteä paikanpäälle niitä vähän kristillisesti ripittämään:D - Kössönöm
konna kirjoitti:
Puolan kieli, samoin kuin tsekki voi aika äkkiä alkaa koskemaan kitalakeen, kun ne ovat heittäneet kaikki vokaalit telkän mukana jonnekin mäkeen. Niitten pitäisi ostaa muilta kansoilta aika monta vokaalia.
Sitten toisekseen, yhtäkkiä muistin, että olenhan minä tavannut puolalaisen tytön tässä hiljan. Eli ei ollut aivan ainoa kohtaaminen puolalaisten kanssa tuo, mistä äsken kerroin.
Tyttö tuli minua kotiovelle vastaan, mutta en älynnyt tarrata kiinni. Hitaudesta joutuu aina välillä maksamaan. Tosin harvoin niin paljon kuin suunnattomasta nopeudesta...
Vanhalla rouvalla tarkoitin Juventusta (italialaisen futisjoukkueen lempinimi). On se tainnut Reijo Mäkikin liittää johonkin romaaniinsa aineksia siitä fanaattisuudesta.
Olisko ollut se eka kirja "enkelipölyä". Luultavasti, koska en ole juuri muuta häneltä lukenutkaan:D
Vai ovat Puolassa konnarit hankalia tapauksia. Pitää sitten varmaan lähteä paikanpäälle niitä vähän kristillisesti ripittämään:DMinua kiinnostaa urheilusta oikeastaan vain sellaiset lajit kuin kilpatanssi ja uimahypyt. Nyt ei just tule muuta mieleen.
Tapio Suomisen ääni ON kamala. Hakkaa kamaluudessa puolankielen milloin vaan.
Olen kerran nähnyt Reijo Mäen livenä. Se oli sellainen kiinalaisravintola jossain vähän syrjemmällä. Mäki oli niin kännissä, että ei meinannut edes enää turkua osata, kun tilausta teki:)
Puolassa on muuten sitten kirkkoja kaksi per kortteli, että ole varovainen. - konna
Kössönöm kirjoitti:
Minua kiinnostaa urheilusta oikeastaan vain sellaiset lajit kuin kilpatanssi ja uimahypyt. Nyt ei just tule muuta mieleen.
Tapio Suomisen ääni ON kamala. Hakkaa kamaluudessa puolankielen milloin vaan.
Olen kerran nähnyt Reijo Mäen livenä. Se oli sellainen kiinalaisravintola jossain vähän syrjemmällä. Mäki oli niin kännissä, että ei meinannut edes enää turkua osata, kun tilausta teki:)
Puolassa on muuten sitten kirkkoja kaksi per kortteli, että ole varovainen.kun Reijo ei vielä ollut kuuluisa kirjailija, olimme kahdestaan erään pienen kapakan asiakkaina.
Eihän siinä sitten ollut muuta tekemistä kuin kiusata niitä kahta aika mukavan näköistä tarjoilijaneitoa oikein urakalla. Tai siis hän kiusasi, enhän minä moista edes osaisi, hidaskin kun olen. Oli hauska ilta, ei siinä mitään. On hän aika velmu livenä:)
Tiedä sitten mikä noissa kirjoissa tökkii. "Jäätynyt enkeli"kin on ollut kait kohta puoli vuotta kesken yöpöydällä. Vaan vika ei välttämättä ole kirjassa; olen huomannut, että ei nykyään tahdo kärsivällisyys riittää kirjojen lukemiseen.
Mutta onneksi tilani ei ole niin vakava kuin näköjään sinulla. Minulle sentään kelpaa kaikki urheilu, jopa noi kaksi, mitä mainitsit. Mutta futis ja formulat nyt tietenkin etusijalla. Suomi-lätkästä en niin erityisesti perusta, joten siinä suhteessa itsekin olen jonkinlainen kummajainen;D - Kössönöm
konna kirjoitti:
kun Reijo ei vielä ollut kuuluisa kirjailija, olimme kahdestaan erään pienen kapakan asiakkaina.
Eihän siinä sitten ollut muuta tekemistä kuin kiusata niitä kahta aika mukavan näköistä tarjoilijaneitoa oikein urakalla. Tai siis hän kiusasi, enhän minä moista edes osaisi, hidaskin kun olen. Oli hauska ilta, ei siinä mitään. On hän aika velmu livenä:)
Tiedä sitten mikä noissa kirjoissa tökkii. "Jäätynyt enkeli"kin on ollut kait kohta puoli vuotta kesken yöpöydällä. Vaan vika ei välttämättä ole kirjassa; olen huomannut, että ei nykyään tahdo kärsivällisyys riittää kirjojen lukemiseen.
Mutta onneksi tilani ei ole niin vakava kuin näköjään sinulla. Minulle sentään kelpaa kaikki urheilu, jopa noi kaksi, mitä mainitsit. Mutta futis ja formulat nyt tietenkin etusijalla. Suomi-lätkästä en niin erityisesti perusta, joten siinä suhteessa itsekin olen jonkinlainen kummajainen;Dkuuluisuuden kanssa, joka tuntee Reijo Mäen. Annatko nimmarin, jos joskus nähdään?
Tuli mieleen Junnun laulu Mies joka tapasi Dingon.
http://www.youtube.com/watch?v=9NHyo8jT_d0
Pidin Mäen ensimmäisistä kirjoista, mutta sitten jotenkin ne alkoivat mennä samoja latuja. Mutta siitä pojot Mäelle, että hän ei ole jumalharhainen. Kolumneissaan on ainakin suominut uskontoja melko rankastikin.
Vai formulat? Siinä on ehkä kaikkein ärsyttävin "urheilulaji" minkä tiedän. Unohtui yöllä mainita mäkihyppy. Sitä sentään joskus jaksan katsoa. Nyt kun Janne Ahonen on tulossa takaisin, voisi olla kiva seurata miten hyppy kulkee. tämä asia on huomioonotettu. :-D)))))))))))))
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000042575360- konna
Teotwawki kirjoitti:
tämä asia on huomioonotettu. :-D)))))))))))))
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000042575360käsittämättömin pontikankeitto-ohje, jonka olen kuullut;)
Ethän pahastu, jos pidättäydyn niissä malleissa, jotka esiteltiin Mikko Niskasen leffassa Kahdeksan surmanluotia.
Korpikuusen kimalluksessa on ihan oma hohtonsa, varsinkin jos vallesmanni on maisemissa:D - konna
Kössönöm kirjoitti:
kuuluisuuden kanssa, joka tuntee Reijo Mäen. Annatko nimmarin, jos joskus nähdään?
Tuli mieleen Junnun laulu Mies joka tapasi Dingon.
http://www.youtube.com/watch?v=9NHyo8jT_d0
Pidin Mäen ensimmäisistä kirjoista, mutta sitten jotenkin ne alkoivat mennä samoja latuja. Mutta siitä pojot Mäelle, että hän ei ole jumalharhainen. Kolumneissaan on ainakin suominut uskontoja melko rankastikin.
Vai formulat? Siinä on ehkä kaikkein ärsyttävin "urheilulaji" minkä tiedän. Unohtui yöllä mainita mäkihyppy. Sitä sentään joskus jaksan katsoa. Nyt kun Janne Ahonen on tulossa takaisin, voisi olla kiva seurata miten hyppy kulkee.kuuluisista ystävistäni;)
Tässä tulee lisää suolaa haavoihin:
Olen kerran tavannut Kari Suomalaisen kävelyretkellään Espalla. Mihinkään vastaavaan ei siellä Aura-joen rantamilla ollut edes teoreettisia mahdollisuuksia. Tässä Karin profetia:
http://naurunappula.com/kuvat/454319/Myynninkehitys
Olet varmaan hänen suuri faninsa:D
R.M. on kyllä atte, ei siinä mitään. Eihän se nyt mikään tyhmä ole..
Jaksat joskus katella mäkihyppyä? Vau, oletko nyt aivan varma, ettet liioittele?;p - Kössönöm
konna kirjoitti:
kuuluisista ystävistäni;)
Tässä tulee lisää suolaa haavoihin:
Olen kerran tavannut Kari Suomalaisen kävelyretkellään Espalla. Mihinkään vastaavaan ei siellä Aura-joen rantamilla ollut edes teoreettisia mahdollisuuksia. Tässä Karin profetia:
http://naurunappula.com/kuvat/454319/Myynninkehitys
Olet varmaan hänen suuri faninsa:D
R.M. on kyllä atte, ei siinä mitään. Eihän se nyt mikään tyhmä ole..
Jaksat joskus katella mäkihyppyä? Vau, oletko nyt aivan varma, ettet liioittele?;pOlen ihan haltioissani, että tunnen jonkun, joka on kännännyt Reijo Mäen kanssa!
Minäpä olen tavannut Aurajoen rantamilla Esko Valtaojan ja jutellut hänen kanssaan ja jopa kätellyt. Mitäs siihen sanot?
Hänet tapaa varmimmin kai Uudessa Apteekissa, missä Mäkikin kuppia ottaa. Pitääkin mennä joku kerta katsastamaan, jos vaikka näkisi nämä kuuluisuudet.
Kari Suomalaisella oli herkullisia piirroksia. Hän ei armoa antanut kenellekään.
En liiottele mäkihypyn suhteen. Just pari vuotta sitten viimeksi kattelin. konna kirjoitti:
käsittämättömin pontikankeitto-ohje, jonka olen kuullut;)
Ethän pahastu, jos pidättäydyn niissä malleissa, jotka esiteltiin Mikko Niskasen leffassa Kahdeksan surmanluotia.
Korpikuusen kimalluksessa on ihan oma hohtonsa, varsinkin jos vallesmanni on maisemissa:Dtämän me kerran teimme, kun laitteet olivat lainassa ja kanuuna kauhea.
- konna
Kössönöm kirjoitti:
Olen ihan haltioissani, että tunnen jonkun, joka on kännännyt Reijo Mäen kanssa!
Minäpä olen tavannut Aurajoen rantamilla Esko Valtaojan ja jutellut hänen kanssaan ja jopa kätellyt. Mitäs siihen sanot?
Hänet tapaa varmimmin kai Uudessa Apteekissa, missä Mäkikin kuppia ottaa. Pitääkin mennä joku kerta katsastamaan, jos vaikka näkisi nämä kuuluisuudet.
Kari Suomalaisella oli herkullisia piirroksia. Hän ei armoa antanut kenellekään.
En liiottele mäkihypyn suhteen. Just pari vuotta sitten viimeksi kattelin.minä olen kyllä sinulle vähän katkera. Hänet olisi ihan oikeasti mukava tavata joskus.
Kari Suomalainen oli oman aikansa nero kaikkine hankaline piirteineen. Mutta olihan sillä myös sitä itseironiaa mukana kaikkine luulosairauksineen.
Ihmeelliset urheilulajit sulla siedettävien listalla. Korkealta ja kovaa, vai?
Taitoluistelusta en ainakaan minä osaa päättää, onko se taidetta vai urheilua. On niin vedenjakajalla koko laji. Kuten kilpatanssikin. - konna
Teotwawki kirjoitti:
tämän me kerran teimme, kun laitteet olivat lainassa ja kanuuna kauhea.
varmaan, mutta miksi te ette juoneet siihen krapulaanne sitä konjakkia suoraan tai lantrattuna?
- Kössönöm
konna kirjoitti:
minä olen kyllä sinulle vähän katkera. Hänet olisi ihan oikeasti mukava tavata joskus.
Kari Suomalainen oli oman aikansa nero kaikkine hankaline piirteineen. Mutta olihan sillä myös sitä itseironiaa mukana kaikkine luulosairauksineen.
Ihmeelliset urheilulajit sulla siedettävien listalla. Korkealta ja kovaa, vai?
Taitoluistelusta en ainakaan minä osaa päättää, onko se taidetta vai urheilua. On niin vedenjakajalla koko laji. Kuten kilpatanssikin.terveisiä mieheltä joka tapasi Mäen, jos häntä kesällä maisemissa näkyy. Lohduttaako?
Urheilu on parhaimmillaan taidetta. Näin se on.
Formuloitten aikaan ei ole baariin menemistä. Screeniltä näytetään kun autot painaa ympyrää uu-uu-uu ja volyymit on niin täysillä, ettei lehteä näe lukea.
Perustelen urheilumieltymyksiäni. Uimahyppy on hienoa seurattavaa koska se on niin pienestä kiinni plumpsahtaako mahalleen, vai putoaako sillä lailla, ettei pärskeitä juurikaan näy.
Kilpatanssi taas on samoin kuin taitoluistelukin äärimmäisen vaikea yhdistelmä tekniikkaa ja taiteellisuutta. Hiukan kyllä varsinkin lattaritansseissa ärsyttää ne joidenkin tanssijoiden naamanilmeet.
Näitä kumpaakaan ei ole selostamassa Tapio Suominen, mikä on myös tärkeä pointti.
Kuka muuten selostaa mäkihyppyä? Voihan siitä sitten laittaa äänen pois, kun Ahonen hyppää ja hymyilee:) - konna
Kössönöm kirjoitti:
terveisiä mieheltä joka tapasi Mäen, jos häntä kesällä maisemissa näkyy. Lohduttaako?
Urheilu on parhaimmillaan taidetta. Näin se on.
Formuloitten aikaan ei ole baariin menemistä. Screeniltä näytetään kun autot painaa ympyrää uu-uu-uu ja volyymit on niin täysillä, ettei lehteä näe lukea.
Perustelen urheilumieltymyksiäni. Uimahyppy on hienoa seurattavaa koska se on niin pienestä kiinni plumpsahtaako mahalleen, vai putoaako sillä lailla, ettei pärskeitä juurikaan näy.
Kilpatanssi taas on samoin kuin taitoluistelukin äärimmäisen vaikea yhdistelmä tekniikkaa ja taiteellisuutta. Hiukan kyllä varsinkin lattaritansseissa ärsyttää ne joidenkin tanssijoiden naamanilmeet.
Näitä kumpaakaan ei ole selostamassa Tapio Suominen, mikä on myös tärkeä pointti.
Kuka muuten selostaa mäkihyppyä? Voihan siitä sitten laittaa äänen pois, kun Ahonen hyppää ja hymyilee:)"Voin sanoa Valtaojalle terveisiä.."
Matelijana minulla ei ole suuria luuloja viehätysvoimastani. Ainakaan mitä tulee parrakkaisiin, miespuolisiin tähtitieteilijöihin:D
Edelleen nyt askaroin näitten urheilumieltymystesi kanssa: Miksi sitten jalkapallo ei kelpaa, jos sen lajin pitää olla hiljaista, älykästä, taitavaa ja esteettistä?
Mikä siinä tökkii? - Kössönöm
konna kirjoitti:
"Voin sanoa Valtaojalle terveisiä.."
Matelijana minulla ei ole suuria luuloja viehätysvoimastani. Ainakaan mitä tulee parrakkaisiin, miespuolisiin tähtitieteilijöihin:D
Edelleen nyt askaroin näitten urheilumieltymystesi kanssa: Miksi sitten jalkapallo ei kelpaa, jos sen lajin pitää olla hiljaista, älykästä, taitavaa ja esteettistä?
Mikä siinä tökkii?olen joskus seurannut silloin, kun vielä pelasivat ne hienot brassitähdet joilla oli kummalliset nimet. Sokrates ainakin oli yksi. Se oli taidetta.
En tiedä miksi ei kiinnosta. En minä säännöistäkään mitään ymmärrä, mutta toki on hienoa seurata taitavaa pallonkäsittelyä.
Olen minä kerran Unkarissakin ollut jalkapallomatsissa. Se oli joku pikkukaupunki, minkä nimeä en nyt muista. Syötiin auringonkukansiemeniä ja minä hurrasin väärälle joukkueelle. Olen yleensä häviäjien puolella;)
Ja mikäs vuosi se nyt oli kun viimeksi oli MM-kisat, kun oltiin Budapestissa. Siellä oli Voiton aukiolla iso kaljateltta ja jättiscreeni ja jalkapalloa näytettiin tietty. Ihmiset huusivat ihan hulluina, vaikka Unkarin joukkue ei edes ollut pelaamassa. Ne on ihan jalkapallohullua porukkaa.
Jos sinä sanot jalkapalloa hiljaiseksi peliksi, niin sinulla on kuulossa vikaa. konna kirjoitti:
varmaan, mutta miksi te ette juoneet siihen krapulaanne sitä konjakkia suoraan tai lantrattuna?
konjakkia vaan mäskiä:-)
- konna
Kössönöm kirjoitti:
olen joskus seurannut silloin, kun vielä pelasivat ne hienot brassitähdet joilla oli kummalliset nimet. Sokrates ainakin oli yksi. Se oli taidetta.
En tiedä miksi ei kiinnosta. En minä säännöistäkään mitään ymmärrä, mutta toki on hienoa seurata taitavaa pallonkäsittelyä.
Olen minä kerran Unkarissakin ollut jalkapallomatsissa. Se oli joku pikkukaupunki, minkä nimeä en nyt muista. Syötiin auringonkukansiemeniä ja minä hurrasin väärälle joukkueelle. Olen yleensä häviäjien puolella;)
Ja mikäs vuosi se nyt oli kun viimeksi oli MM-kisat, kun oltiin Budapestissa. Siellä oli Voiton aukiolla iso kaljateltta ja jättiscreeni ja jalkapalloa näytettiin tietty. Ihmiset huusivat ihan hulluina, vaikka Unkarin joukkue ei edes ollut pelaamassa. Ne on ihan jalkapallohullua porukkaa.
Jos sinä sanot jalkapalloa hiljaiseksi peliksi, niin sinulla on kuulossa vikaa.Et sentään kokonaan boikotoi jalkapalloa. Minä jo ehdin huolestua..
"Syötiin auringonkukansiemeniä ja minä hurrasin väärälle joukkueelle. Olen yleensä häviäjien puolella;)"
Kyllä, kyllä, sehän just on homman kluu! Ja nyt en tarkoita niitä auringonkukansiemeniä *Kuinka hemmetissä niitä muka ihminen voi syödä*
Omaa suosikkijoukkuettani en kehtaa tässä edes mainita. On ne sen verran huonoja:D
Ja pelihän voi olla hiljaista, vaikka yleisö ei olekaan. Vaikka en minä kyllä näitä ääri-ilmiöitä siinäkään lajissa hyväksy. - konna
Teotwawki kirjoitti:
konjakkia vaan mäskiä:-)
Äkkiäkös sitä sitten kotiteatterin valjastaa, jos nyt on kuitenkin sitä mäskiä:D
- Kössönöm
konna kirjoitti:
Et sentään kokonaan boikotoi jalkapalloa. Minä jo ehdin huolestua..
"Syötiin auringonkukansiemeniä ja minä hurrasin väärälle joukkueelle. Olen yleensä häviäjien puolella;)"
Kyllä, kyllä, sehän just on homman kluu! Ja nyt en tarkoita niitä auringonkukansiemeniä *Kuinka hemmetissä niitä muka ihminen voi syödä*
Omaa suosikkijoukkuettani en kehtaa tässä edes mainita. On ne sen verran huonoja:D
Ja pelihän voi olla hiljaista, vaikka yleisö ei olekaan. Vaikka en minä kyllä näitä ääri-ilmiöitä siinäkään lajissa hyväksy.että auringonkukansiemenet ovat unkarilaisten kansallisnaposteltavaa yhtä lailla kuin jalkapallo on niiden kansallisurheilu. Pakkohan niiden on niitä syödä, kun auringonkukkapeltoja on silmänkantamattomiin.
Se oli muuten vuonna 2000 kun oltiin siellä Budapestissa MM-kisojen aikaan. Niin se aika menee.
Unkarilaisten jalkapallohulluudesta kertoo hyvin se, että siinä näkemässäni matsissa pelasi muistaakseni Ruotsi ja Turkki ja nämä unkarilaiset möykkäsivät silti kuin viimeistä päivää. Luulinkin ensin, että siellä on Unkari loppuottelussa:)
On jalkapallo hiukan vaarallistakin. Etelä-Amerikassa on oikein sotakin lähtenyt käyntiin jalkapallomatsista. Ei kiva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760