KAHVI ja TEE...

mietityttää.

Yritän nyt karsia kaiken hammaseroosiota aiheuttavan HAPON ruokavalioistani pois...!

MITEN on kahvin ja teen laita...?

Viimeisimpien www-tietojen mukaan TEE EI sisällä parkkihappoa, mutta KAHVI SISÄLTÄÄ.

http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/artikkeli.shtml/489772?hyvinvointi-voin_hyvin-ravinto

Onko se "parkkiHAPPO" siis hampaita syövyttävää HAPPOA, kuten itse sanasta voisi päätellä, vai ei...?

Kiitos jo etukäteen, jos tiedätte/jaksatte ottaa selvää.

7

3160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

...ja mites on sokeripitoisuuden laita...teessä ei ilmeisesti ole YHTÄÄN sokeria, mutta entäs kahvi(pavut)...?

"Ennen wanhaan" kahvipavuissa kuulemma OLI sokeria...siis että miten ne nykyään käsitellään - jääkö niihin sokeria...?

• odottaen

Istuin hammashoitolassa ja odotin vuoroani.

Ilman silmälaseja lueskelin infotaulua. Jos muistan oikein niin PH-arvo yli 5.5. niin ei syövytä hampaita. Esim. appelsiinimehu taisi olla jotain 3:sen luokkaa, mutta kahvi ehkä jotain 5.3 eli ei siis kovin syövyttävää. Tee ei ollut ollenkaan syövyttävää.

• ap.

Okei, tänks.

No olisiko se sitten juuri se kahvin parkkihappo, joka tekee kahvista LIEVÄSTI hapanta/syövyttävää...?

Tiedätkö myös näiden juomien sokeripitoisuudesta silloin kun sokeria ei siis ole lisätty "omatoimisesti", ts. jos juo teensä/kahvinsa ILMAN sokeria?

• syöt..
        ap. kirjoitti:

Okei, tänks.

No olisiko se sitten juuri se kahvin parkkihappo, joka tekee kahvista LIEVÄSTI hapanta/syövyttävää...?

Tiedätkö myös näiden juomien sokeripitoisuudesta silloin kun sokeria ei siis ole lisätty "omatoimisesti", ts. jos juo teensä/kahvinsa ILMAN sokeria?

joka kerta kun laitat jotain suuhusi alkaa happohyökkäys, joka aiheuttaa eroosioita ja kariesta, jos suuhygieniasta ei huolehdi hyvin. Poikkeuksena ovat esim. vesi ja kahvi (myös maidolla, mutta ILMAN sokeria!). Kahvi ei aiheuta happohyökkäystä, mutta tummentumia kylläkin, kuten myös tee. Molempi pahempi:)

• hammasmies

kahvi tee ja juomat missä on vain hiilihappoa eivät vahingoita hampaita happoinaan eli ei aiheuta eroosiota mutta kaikki muu eli mehut vaikka olisi light ja sokeriton myös sokerittomat kolat ynnm... aiheuttaa aina eroosiota koska niissä on sitruunahappoa joka on pahin kaikista kun taas maito on parasta mitä voit juoda tai vesi ainut mitä kahvi aiheuttaa on värjääntymät mitkä ei ole muuta kuin ulkonäöllinen haitta eli mä olen ajatellut näin asian ja voin sanoo että niin paljon on hammaslääkäreis juostu että mun tiedoilla pääsis varmaan jo hammastieteen tohtoriksi hehehe

eroosio = paha eli älä juo mitään hapanta mielellään ikinä mä juon vaan vesi maito piimä kahvi tee hiilihapollinen vesi herkku juomana suosittelen jos on pakko saada niin esim:joku maitokahvi se on tosi laimee hampaanvahingoittaja siin on vahongollista happoo mut erittäin lievästi

reiät =saa paikattua tietysti niitä ei mielellään ota mutta syön kyllä karkkia ku huvittaa mut myös vedän ahkerasti purkkaa ja pesen all the time

värjäytymät =ei kiinnosta hampaat saa vähän kellertää mun mielestä kuuluu aikuisuuteen koirallanikin kellertää vanhemmiten hampaat ja se ei juo kahvia ynnm...

oikomishoito = kannattaa aina hoitaa itse olen hoitanut sen pois alta

muistakaa myös että älkää ottako mitään läväreitä suun alueelle itselläni jouduttiin poistamaan hammas ku mulla oli läväri se kulutti mun ikenen pois kokonaan alhaalta et VAROKAA

ja vielä maustettu tee aiheuttaa eroosiota (juo siis teenä joko normaalia tai vihreetä tai esim:valkosta joka on tosi smoottia) koska on haitallisia happoja ja ei haitallisia ja tos maustetus tees on haitallisia kun taas toi kahvin parkkihappo ei ole yhtään vaarallinen ja esim:vihrees tees on hampaita hoitavia ainesosia...

• exkarppi

Maito ei ole parasta juotavaa, sillä siinä on sokeria, ja mitä rasvattomampi sortti sitä sokerisempi. Itse jos juon maitoa niin kohta onkin suussa ihan paskanmaku, hammaspeikot ne siellä piereskelee maitosokeriateriansa päätteeksi. Kahviin käytän tästä syystä nykyään kermaa.

Maitoa pidetään hampaille terveellisenä koska siinä on kalsiumia, jota hampaat tarvitsevat. Kalsiumin voi kuitenkin syödä esim. juuston tai kalsiumtablettien muodossa, jolloin ei saa päälle sokerikuorrutusta hampailleen.

Ja potaskaa on tuokin aimmin ketjussa esitetty väite, että aina kun syö, käynnistyisi happohyökkäys. Se nimittäin käynnistyy vain jos syö tai juo jotain hiilihydraattipitoista. Esimerkiksi paistettu pekoni ja kananmuna ei mitään happohyökkäystä käynnistä. Pari vuotta sitten kokeilin muodikasta vähähiilihydraattista ruokavaliota. Muuten se ei minulle sopinut (oli kallis, närästi enkä laihtunut, heikotti vain), mutta hampaat kyllä tykkäsivät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe