Maahanmuuttokeskustelua

puurot ja vellit sekaisin

Tässä hieman nyt faktaa!!!

Eli maahanmuuttaja (työperäinen)

Muuttaa suomeen työn perässä. Näistä ihmisistä on tällä hetkellä pula. Liian korkea verotus,liian kallis maa,kaukana,kylmät talvet,
Liian pieni palkka.
Noiden asioiden takia noi kaikki ihmiset menee muualle eurooppaan töihin.

Sitten on tämä pakolainen. Näitä nyt roudataan suomeen tuolla maahanmuuttaja vertauksella. Nyt on menny puurot ja vellit sekaisin.

Pakolaisesta ei ole mitään hyötyä tälle yhteiskunnalle. Ei osaa lukea ,ei osaa kirjoittaa,harvemmin osaa edes englantia.
Tuon ihmistyypin elämän ylläpitämiseen uppoo rahaa joka päivä aivan hemmetisti.

Mun mielestä homma pitäis nyt tehdä niin että pakolaiskiintiö on nyt mun laskujen mukaan tullu täyteen tälle vuodelle. Ei oteta niitä enää.!!

Nyt pitää ruveta markkinoimaan suomea oikeaan osoitteeseen eli työtä etsiville maahanmuuttajille.

Kertokaapa nyt hyvät ihmiset omat mielipiteenne.

Mulla on ainakin mitta täys tämän keskustelun ansioista. En jaksa enää kuunnella noita poliitikkoja ja muita hyysäreitä ketkä kehtaa väittää että pakolainen on työperäinen maahanmuuttaja.
Eilen näin jutun missä "työperäiset" maahanmuuttajat majoitetaan hotelliin espooseen.
Siis mitä hemmettiä ?:)

Jos minä muutan toiseen maahan niin on mulla sen verran järkeä päässä että etsin ensin asunnon ja työpaikan!!!

20

736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikasempaan viestiin
    • BK....

Niinhän se on, mutta minkäs teet, kun nämä jutut menee kuin kuuroille korville? Eihän se ole totta, että kynä olisi terävempi kuin miekka.

Jos ei kukaan tee mitään konkreettista niin tämä "ongelma" jotkuu niin kauan kuin annamme sen jatkua.

• viranomaisille TÖITÄ

me muut hukumme ongelmiin !

• tekemään miehen työtä
        viranomaisille TÖITÄ kirjoitti:

me muut hukumme ongelmiin !

No onko sinusta tekemään asialle jotain vai jääkö teot vain tuohon yhteen lauseeseen?

• aloittajaaa
        tekemään miehen työtä kirjoitti:

No onko sinusta tekemään asialle jotain vai jääkö teot vain tuohon yhteen lauseeseen?

Kyllä mulla nyt on aikaa ruveta tuon asian eteen taistelemaan. Tarvitsen vinkkejä että mistä voin aloittaa?? Liityin jo perussuomalaisiin.

• sulle duunia
        aloittajaaa kirjoitti:

Kyllä mulla nyt on aikaa ruveta tuon asian eteen taistelemaan. Tarvitsen vinkkejä että mistä voin aloittaa?? Liityin jo perussuomalaisiin.

No mites olisi jonkinlainen uutiskamppanija lehdissä maahanmuuttoa vastaan.

Nythän media on käytännössä kokonaan maahanmuuttoa puoltavien käsissä ja sen kyllä huomaa jokapäiväisestä uutisoinnista.

Maahanmuuton ongelmista ei valtamediassa puhuta. Sen sijaan maahnamuuton positiiviset asiat nostetaan näyttävästi ja ylikorostetusti esille. Kielteiset asiat sensuroidaan taikka jätetään julkaisematta ja pelotteeksi on asetettu laki, että liian todenmukaisiata teksteistä voidaan nostaa oikeussyyte (esim. perussuomalaisten Halla-aho)

Jonkun pitäisi tuoda näkyvämmin "muuallakin mediassa kuin suomi24.fi:ssä" maahanmuuttoon liittyvät ongelmat puolueettomasti ja näkyvästi. Väitöskirjaa olen odotellut jonkun tekevän aiheesta, mutta ei ole näkynyt.

• Homma foorumiin

• voivoivoivoivoivoivoiv

Onko se Somali,iraki,afgaani tai joku muu vastaava kuullu kotimaansa työvoimatoimistosta että nyt olis suomessa siivoojan paikka vapaana? Tai vaikka että nyt olis mahdollisuus hakee kampin k-marketin kassalle.?
      Tuskin!!!

Se on kuuullut sukulaisiltaan että tule tänne saat asunnon,auton,täyden ylläpidon ja täällä on kauniita vaaleita naisia.

• kerrankin...

Tuo markkinointi muuten mistä puhuit on erittäin hyvä keino saada vaikka joku ranskalainen insinööri kiinnostumaan työnteosta suomessa.
        Sitä vois ruveta suuntaamaan suoraan sinne mistä näitä huippuosaajia oikeesti tulee eli sivistyneiden maiden korkeakouluihin.
        Espanja,Ranska,Italia,Saksa ja jnejne!!

Tuolla tavalla me ehkä saadaan työvoimapula taittumaan ja suomi uuteen nousuun.
        Viestiketjun aloittajan pitäis alkaa harkitsemaan poliittista uraa :)

Sekin on totta että mitä olen lukenut lehdistä niin EU:un asettama pakolaiskiintiö on nyt täynnä tälle vuodelle ja sen takia niitä ei tarvitse enempää ottaa. Ei muuta kun sanoo vaan goodbye niille ketä siellä rajalla tällä hetkellä on kökkimässä.

• ei tule
        kerrankin... kirjoitti:

Tuo markkinointi muuten mistä puhuit on erittäin hyvä keino saada vaikka joku ranskalainen insinööri kiinnostumaan työnteosta suomessa.
        Sitä vois ruveta suuntaamaan suoraan sinne mistä näitä huippuosaajia oikeesti tulee eli sivistyneiden maiden korkeakouluihin.
        Espanja,Ranska,Italia,Saksa ja jnejne!!

Tuolla tavalla me ehkä saadaan työvoimapula taittumaan ja suomi uuteen nousuun.
        Viestiketjun aloittajan pitäis alkaa harkitsemaan poliittista uraa :)

Sekin on totta että mitä olen lukenut lehdistä niin EU:un asettama pakolaiskiintiö on nyt täynnä tälle vuodelle ja sen takia niitä ei tarvitse enempää ottaa. Ei muuta kun sanoo vaan goodbye niille ketä siellä rajalla tällä hetkellä on kökkimässä.

Joo ja mikäs työvoimapula meillä nyt on? Minun käsittääkseni joka päivä irtisanotaan 200-1000 ihmistä riippuen teollisuuspomojen mielialasta.

Työvoimapulaa ei ole eikä tule!

• mamamamaase
        ei tule kirjoitti:

Joo ja mikäs työvoimapula meillä nyt on? Minun käsittääkseni joka päivä irtisanotaan 200-1000 ihmistä riippuen teollisuuspomojen mielialasta.

Työvoimapulaa ei ole eikä tule!

Nyt ei ole työvoimapulaa.!! Se tulee eteen vasta muutaman vuoden päästä. Tosin silloinkin toivoisin että ne työt tekis joku suomalainen.

• tässä sulle...
        mamamamaase kirjoitti:

Nyt ei ole työvoimapulaa.!! Se tulee eteen vasta muutaman vuoden päästä. Tosin silloinkin toivoisin että ne työt tekis joku suomalainen.

Ei tule. Teollisuusyritykset ovat siirtämässä kovaa vauhtia tuotantoaan esim. kiinaan ja intiaan sekä muihin halpatyövoimamaihin.

Sen lisäksi koneet korvaavat alati tarvittavan työvoiman määrää.

joten ei pelkoa työvoiman loppumisesta...se on kusetusta, jotta maastamme voidaan kirkkain silmin tehdä uusi somalirikollisten ongelmapesäke.

• olet kyllaä
        tässä sulle... kirjoitti:

Ei tule. Teollisuusyritykset ovat siirtämässä kovaa vauhtia tuotantoaan esim. kiinaan ja intiaan sekä muihin halpatyövoimamaihin.

Sen lisäksi koneet korvaavat alati tarvittavan työvoiman määrää.

joten ei pelkoa työvoiman loppumisesta...se on kusetusta, jotta maastamme voidaan kirkkain silmin tehdä uusi somalirikollisten ongelmapesäke.

Tuo on totta!! eilen tuli uutisissa siitä että Stora enso siirtää toimintansa ruotsiin halvan kruunun takia. Maailman tilanteet muuttuu todella paljon ja odotan sitä päivää kun nokia päättää nostaa kytkintä. Silloin kun nokia lähtee niin suomi on todella köyhä maa. Se taas tulee aiheuttamaan mellakoita , koska ei olekaan sossulla rahaa antaa pakolaisille. Tulee ryöstöjä ja kaikkee muuta vastaavaa.

Tuo homma on sitten taas kataisen ja vanhasen käsissä. He ovat sen aloittaneetkin jo niin että poistivat kelamaksun ja kevensivät verotusta.
        Tosin tuo ei tule riittämään kyllä mihinkään. suomessa on silti vaan liian kallis tehdä mitään.

• gjgjgjggn
        olet kyllaä kirjoitti:

Tuo on totta!! eilen tuli uutisissa siitä että Stora enso siirtää toimintansa ruotsiin halvan kruunun takia. Maailman tilanteet muuttuu todella paljon ja odotan sitä päivää kun nokia päättää nostaa kytkintä. Silloin kun nokia lähtee niin suomi on todella köyhä maa. Se taas tulee aiheuttamaan mellakoita , koska ei olekaan sossulla rahaa antaa pakolaisille. Tulee ryöstöjä ja kaikkee muuta vastaavaa.

Tuo homma on sitten taas kataisen ja vanhasen käsissä. He ovat sen aloittaneetkin jo niin että poistivat kelamaksun ja kevensivät verotusta.
        Tosin tuo ei tule riittämään kyllä mihinkään. suomessa on silti vaan liian kallis tehdä mitään.

"suomessa on silti vaan liian kallis tehdä mitään. "

JAhka nokia lähtee, niin kyllä alkaa suomesta löytyä halpaa työvoimaa! Joten älä sure

• Bull...

Eihän meillä maahanmuuton vastustajilla ole vastassamme kuin poliittinen ilmapiiri (osa politiikoista), valtamedia, ja maahanmuuttajat.

Media on täysin maahanmuuton puolella ja muun laisia uutia ei julkaista, kuin maahnamuuttoa puoltavia.

Politiikot ovat maahanmuuton puolella suurelta osin.

Maahanmuuttajat (pakolaiset) ovat tietysti oman muuttonsa kannalla!

Nämä haasteet kuin voitetaan, niin voidaan saada muutoksia aikaan.

• christian511980

Mulla ei työperäistä maahanmuuttoa vastaan yhtään mitään. Jos joku haluaa tulla niin siitä vaan. Mulla on sitä vastaan paljonkin että tänne otetaan meille elättejä laman kynnyksellä ja ne majoitetaan hotelliin. Suomi on ainoo maa missä pakolainen saa suurin piirtein sviitin käyttöönsä ja aamupalaks kunnon hotellipöperöt. Mitä luulette kiinnostaako tätä tyyppiä tehdä töitä suomessa kun kerran ilmaiseksi saa?

• sdsdsdsds
        christian511980 kirjoitti:

Mulla ei työperäistä maahanmuuttoa vastaan yhtään mitään. Jos joku haluaa tulla niin siitä vaan. Mulla on sitä vastaan paljonkin että tänne otetaan meille elättejä laman kynnyksellä ja ne majoitetaan hotelliin. Suomi on ainoo maa missä pakolainen saa suurin piirtein sviitin käyttöönsä ja aamupalaks kunnon hotellipöperöt. Mitä luulette kiinnostaako tätä tyyppiä tehdä töitä suomessa kun kerran ilmaiseksi saa?

Ei taida kun khatin pureskelu kiinostaa?

• jatkoa..sulle
        christian511980 kirjoitti:

Niin ja arvaa mikä minua nyppii!?

Se että suomi joutuu ottamaan 60 miljardia euroa velkaa kattaakseen menonsa samaan aikaan kun 940 miljoonaa euroa lähetetään joka vuosi kehitysapuna afrikkaan. Samaan aikaan puhutaan, että eläköitysmisikää pitäisi nostaa 65 vuoteen.

Ei tekisi mieli vanhana ukkona maksaa sitä että somali saa ruokaa afrikassa.

Tuo 940 mijoonaa kun pistettäisiin omaan käyttöön joka vuosi, niin velka taakka pienenisi jo kummasti, mut kun ei niin ei

• Anni A.

Mun mielestä toi on rasistista shittiä. Jaottelet ihmiset hyviin ja pahoihin. Onneksi presidentti Halonen on sitä mieltä, että maailman ihmisillä -kaikilla- tulee olla oikeus valita vapaasti asuinpaikkansa! Ilman vapaata liikkuvuutta kulttuurien vaihto ja rikkaus ei ole mahdollista. Maamme on tosiasiassa rikkaampi kuin koskaan, mutta silti turvapaikanhakijoita palautetaan muualle, kun meidän pitäisi sen sijaan ottaa heidät kaikki ja tarjota heille hyvä elämä!

Mikä tätä synkkää sulkeutunutta rasistista kansaa riivaa? Onko oma itsetunto niin heikko, että turvapaikanhakijan saama toimeentulotuki tai asunto aiheuttaa kateellisuutta?

• Suomi ole

Kiinnostunut kun lorvioista ja työvoimapula on hyysäreiden keksimä tekosyy.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe