Kauhavan Nuorisoseura

Nuorisoseura vai Vanhainseura

Vanhan Kauhavan alueella ei ole kunnollisia
tiloja nuorison käyttöön. Nuorisoseurat on alunperin perustettu ja tarkoitettu nuorten
seurustelu ja harrastustiloiksi, mutta tänä
päivänä ei ainakaan Kauhavalla käytetä näitä tiloja tähän tarkoitukseen. Missä vika ?
Vastaan kysymykseen itse. Syyllisiä ovat Kauhavan
päättäjät. Valtuustossa ja hallituksessa istuu
porukkaa, jotka ovat eläkeläisiä tai eläkeikää
lähestyviä papparaisia ja mummeleita, joilla ei
ymmärrystä nuorisolle löydy, arvostelua ja ihmettelyä nykynuorison käytöksestä heidän suustaan kyllä kuulee. On totta, että nuorison käytöksessä on parantamisen varaa, mutta päättäjät ovat itse siihen osasyyllisiä, kun eivät järjestä nuorisolle aktiivista toimintaa. Ehdotankin, että jos Nuorisoseuraa ei valjasteta sen alkuperäiseen käyttötarkoitukseen niin nimi pitää muuttaa Nuorisoseurasta Vanhainseuraksi.

18

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorisolle tilat

Esim. Kkuhavan nuorisoseura käy tyhjäkäyntiä kokoajan, samalla kun nuoriso istuu kylällä tupakoimassa ja pahan teossa.
      Kauhavan nuorisoseuralla olisi hyvät tilat järjestää iltapäivä kautta ilta toimintaa nuorille, jossa olisi aikuinen valvomassa ettei kiusaamista tapahtuisi, joka on aina ikävä asia.
      nuorisoseuran tiloissa voisi myydä oma kustannus hintaan teetä korppuja pullaa tai jotain mikä ei olisi hirveen kallista nuorille joilla nyt rahaa ei hirveesti ole, ja kaupunki voisi sponssata pelikortteja lautapelejä jotka ei nyt hirveesti maksa.
      voisihan sitä laittaa lahjoitus kamppanian pystyyn, ihmisillä on aivan varmasti kaiken laisii pelejä komeroissa lojumassa jota ei ikinä käytetä, niin saisi lahjoittaa tähän toimintaan.

• Järjestäkää

itse itsellenne toimintaa! Näin niillä joidenkin mainitsemilla "peräkylillä" tehdään. Olettekohan te siellä Kauhavan cityssä tottuneet siihen, että aikuiset tekevät teille kaiken valmiiksi. Ryhdistäytykää,älkääkä odottako enää kaikkea valmiina teidän käyttöönne "Tänne mulle heti kaikki-tyylillä".

• Nuorisotilat nuorisolle

Nimimerkille Ryhdistäytykää...
        Jos satut asumaan jossain peräkylällä, ja olet tyytyväinen käpylehmien tekemiseen niin mikäs siinä.
        Kuitenkin jos on olemassa vartavasten nuorisolle
        tarkoitettu tila, niin tämän tilan tulee olla
        nuorison käytössä !
        Nykyinen käyttöaste on lähes nolla, joskus olen
        havainnut siellä pidettävän huutokauppoja seniorikansalaisille, sekä parit häät per kesä.

• niin miksi
        Nuorisotilat nuorisolle kirjoitti:

Jos satut asumaan jossain peräkylällä, ja olet tyytyväinen käpylehmien tekemiseen niin mikäs siinä.
        nuorison käytössä !
        havainnut siellä pidettävän huutokauppoja seniorikansalaisille, sekä parit häät per kesä.

ette itse järjestä sinne toimintaa, vaikka niillä käpylehmillä leikkimistä. On sekin jotain, parempi kuin ei mitään! Hommatkaa itse ohjelmaa, anokaa sitä tilaa itsellenne jne. Älkää nyt tumput suorina vaan odottako, että joku tekisi teidän puolesta kaikki. Jos käyttöaste on nolla, niin hyvähän sinne on ruveta jotakin puuhaamaan.

• jjsadjasdj
        Nuorisotilat nuorisolle kirjoitti:

nuorison käytössä !

Totuushan on että Kauhavan nuorisoseura perii talon käytöstä aivan älyttömiä hintoja. Tosin, yritin saada nuorisoseuran syyskokoukseen paikallista nuorisoa, mutta vain muutama (laskettavissa yhden käden sormilla) lähti mukaan. Suurta tekopyhyyttä vaatia NUORISOseuralta toimintaa kun ei itse suostu siihen osallistumaan...

• Eläkeläispolitikot ei ymmär...
        jjsadjasdj kirjoitti:

Totuushan on että Kauhavan nuorisoseura perii talon käytöstä aivan älyttömiä hintoja. Tosin, yritin saada nuorisoseuran syyskokoukseen paikallista nuorisoa, mutta vain muutama (laskettavissa yhden käden sormilla) lähti mukaan. Suurta tekopyhyyttä vaatia NUORISOseuralta toimintaa kun ei itse suostu siihen osallistumaan...

Kyllähän nyt on niin, että valistuneitten poliitikkojen pitää tehdä
        aloite Nuorisoseuran käytön järkiperäistämisestä. On aivan älytöntä ajatella alaikäisten lasten vaativan tiloja itselleen käyttöön.
        Edellisellä kirjoittajalla on suhteellisuudentaju pahasti hukassa.

• Valitukseen kyllästynyt
        Eläkeläispolitikot ei ymmär... kirjoitti:

Kyllähän nyt on niin, että valistuneitten poliitikkojen pitää tehdä
        aloite Nuorisoseuran käytön järkiperäistämisestä. On aivan älytöntä ajatella alaikäisten lasten vaativan tiloja itselleen käyttöön.
        Edellisellä kirjoittajalla on suhteellisuudentaju pahasti hukassa.

Syötä mua, juota mua, saata mua paskalle. Justiinhan täällä uhottiin, että nuorisoseura kuuluu nuorille. Nyt sitten toimintaa eikä itkua siitä että ei osata vaatia. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Itse olen ollut nuorisoseura toiminnassa mukana koko pienen ikäni...olisi vaan pitänyt aikoinaan odottaa tumput suorina että eläkeläispolitikot tulevat meille kotiin kysymään, että lähtisitkö ja tekisitkö.

Voin olla mukana yhdistämässä nuorisoa ja nuorisoseuraa, mutta sen halun ja tahtotilan PITÄÄ tulla nuorista itsestään. Kökällä nuorisoseurat on rakennettu ja kökälle ne pysyy pystyssä.

• on turha muistella
        Valitukseen kyllästynyt kirjoitti:

Syötä mua, juota mua, saata mua paskalle. Justiinhan täällä uhottiin, että nuorisoseura kuuluu nuorille. Nyt sitten toimintaa eikä itkua siitä että ei osata vaatia. Mikä siinä nyt on niin vaikeaa? Itse olen ollut nuorisoseura toiminnassa mukana koko pienen ikäni...olisi vaan pitänyt aikoinaan odottaa tumput suorina että eläkeläispolitikot tulevat meille kotiin kysymään, että lähtisitkö ja tekisitkö.

Voin olla mukana yhdistämässä nuorisoa ja nuorisoseuraa, mutta sen halun ja tahtotilan PITÄÄ tulla nuorista itsestään. Kökällä nuorisoseurat on rakennettu ja kökälle ne pysyy pystyssä.

Nimimerkille valitukseen kyllästynyt.
        Mistä johtuu kirjoituksesi katkera sävy ?
        Jos jostain olet saanut asennevamman nuorisoa kohtaan keski-iän kriisissäsi, niin älä kohdista sitä lapsiin. Jos olet todellakin jollain lailla Kauhavan nuorisoseuran toiminnasta vastaavassa
        yli 50v. senioripoppoossa mukana, niin tee palvelus kauhavalaisnuorille luovu tehtävästäsi
        välittömästi, ja suosittele sitä muillekin.
        Laittakaa eroanomus välittömsti valtuustolle, että he pääsevät valitsemaan uudet energiset NUOREThenkilöt ideoimaan seurankäyttöä.
        Vai onko vallankahvassa niin mukavaa ettei malta luopua ???

• Nuorisoseuraa ei saa häväästä
        on turha muistella kirjoitti:

Jos jostain olet saanut asennevamman nuorisoa kohtaan keski-iän kriisissäsi, niin älä kohdista sitä lapsiin. Jos olet todellakin jollain lailla Kauhavan nuorisoseuran toiminnasta vastaavassa
        yli 50v. senioripoppoossa mukana, niin tee palvelus kauhavalaisnuorille luovu tehtävästäsi
        Laittakaa eroanomus välittömsti valtuustolle, että he pääsevät valitsemaan uudet energiset NUOREThenkilöt ideoimaan seurankäyttöä.

Nuorisoseura merkittöö meille vanhoolle niin palio,jotta ei sinne saa päästää nuorisoa sotkemaha ja särkemähä paikkoja. Meirän nuaruures
        ei paikkoja särijetty, ja oli niin mukavaa tavata
        ystäviä ja tanhuta siälä. Nykyynen malli on hyvä,
        vuakratahan tilaa huutokaupan pitäjille silloon
        tällöön ja piretähän parikertaa vuores vanhaantanssit, mutta häittenki pitäminenki alakaa olemahan jo vähä liikaa. Onneksi ny kuitenki ovet piretähän nykynuorisolta visusti lukus, jottei ne pääse sinne melskaamaha.
        Kyllä ne joutaa keksiä tekemisemsä itte, pelakkoho kotonansa tiatokepeliä vai mitä ne o.
        Kiitokset vaa nykyysille Nuorisoseurasta vastaaville jatkakaa samaha mallihi.

on turha muistella kirjoitti:

Miinusta tuosta ehdottamastasi alaikärajasta rapiat 30 vuotta niin ollaan lähempänä omaa ikääni. Ongelma on se, että nuorisoseura ei ole avoinna nuorille, mutta ratkaisijoina ei tarvitse olla ne "senioripoppoossa" mukana olevat. Ratkaisu pitää tulla oman kentän nuorisosta. Reilusti yhteyttä nuorisoseuran hallitukseen tai sitten suoraan keskusseuraan Seinäjoelle. Mitään konkreettista ei tapahdu keskustelufoorumilla valittaessa.

Ja ei, en aio luopua otteestani vallan kahvassa... juurihan vasta sain siihen otteen.

• touhua

Miinusta tuosta ehdottamastasi alaikärajasta rapiat 30 vuotta niin ollaan lähempänä omaa ikääni. Ongelma on se, että nuorisoseura ei ole avoinna nuorille, mutta ratkaisijoina ei tarvitse olla ne "senioripoppoossa" mukana olevat. Ratkaisu pitää tulla oman kentän nuorisosta. Reilusti yhteyttä nuorisoseuran hallitukseen tai sitten suoraan keskusseuraan Seinäjoelle. Mitään konkreettista ei tapahdu keskustelufoorumilla valittaessa.

Ja ei, en aio luopua otteestani vallan kahvassa... juurihan vasta sain siihen otteen.

Nimimerkille valitukseen kyllästyny.

"Useilla nuoriseuroilla on oma seurantalo. Ne ovat kylien ja alueittensa monimuotoisia toimintakeskuksia."
        Oheinen teksti on suora lainaus WIKIPEDIASTA.
        Täytyy käydä korjaamassa wikpedian tietoja, koska se ei ainakaan Kauhavalla alkuunkaan toteudu.
        En lainkaan ihmettele miksi Kauhavalta muuttovirta pois jatkuvasti kiihtyy. Jos ja kun
        Kauhavalla on otsakkeen nimimerkillä esiintyvän
        henkilön kaltaisia päättävässä asemassa olevia
        keskusta vanhoollisia käpyjä. Täällä ei pysty asumaan kukaan ! Nuorisolle ei järjestetä mitään mikä heitä kiinnostaa, mutta se on tarkoituskin, näin Nuorisoseuran tiloissa voi kaupungin rahoilla puuhastella mitä vanhat kävyt itse haluaa.

• nightporter

nuoria pois ja on aina muuttanut juuri siitä päästä joista löytyis aktiivisia toimijoita ja vetäjiä kaikenlaisiin harrastuksiin.

Kun viimeistään opiskeluaika koittaa, niin silloin pakataan kimpsut ja kamsut ja lähdetään, eikä koskaan enää palata muutoin kuin joskus lomilla.

Koittakaapas vaan yrittää ajatella millainen paikkakunta kauhava voiskaan olla, jos nuo viimeisen 40v. aikana kauhavalla varttuneet nuoret vielä paikkakunnalla olisivat.

Eihän tuota muuttoa mikään ole voinut estää, eikä tule estämään tulevaisuudessakaan.
      Mutta onhan tuollaisella "aivovuodolla" vaikutukset jotka näkyy ja tuntuu kaikessa. Ihan kaikessa paikkakunnan sisällä ja ulospäin.

Kuinkahan paljon entisiä kauhavalaisia ja heidän jälkeläisiään toimii muualla kaikenlaisissa touhuissa vetäjinä? Paljon! Itsekkin tunnen jo nipullisen heitä. Jos he kaikki vielä siellä olisivat, niin ei tarvisi ihmetellä sitä, mistä vetäjiä eri harrastuksiinn saataisiin.

Aivan toinen lisäluku olisi sitten vielä se mitä kauhava olis taloudellisesti ja poliittisesti ilman tuota nuorten muuttoa.

Jokaisessa vasta-argumentissa pelataan "NUORILLE PITÄÄ JÄRJESTÄÄ"-korttia. Olisiko se aivan mahdoton ajatus, että nuoret itse voisivat aktivoitua? Tähän nyt selkeä vastaus!

• kvan nuaria

Ne jokka sen yhtehöösen rahamassin päälä istuu,niillon valta ja voima luoda edellytykset toiminnalle. Niin se vaan on käytäntö muuallakin. Mailma on menny etiäpäin eikä riitä ku sanoo että tuas on teille vanaha hirsimörskä ja ruvekkaa tanhuamahan niinku mumma ja paappaki nuarena.
        Tuallaasella asentehella karhatahan lopukki nuoret muualle.

• väännettävä

En tiedä mikä on fyysinen ikäsi, mutta sen tiedän
        että edustat patavanhoillista ajattelumallia, jossa lapsia ja nuoria vaaditaan ajamaan omia etujaan. Kyse on alle 18 v. lapsista!!!
        Jos nyt itse satut kuulumaan siihen muutaman
        prosentin ryhmään jotka ovat syntyessään saaneet vahän paremmat eväät kun muut, ja pystyt/olet pystynyt vaatimaan oikeuksiasi niin onnittele itseäsi. Asia on yksiselitteisesti niin, että päättäjien on järjestettävä kunnolliset nuorisotilat lapsille/nuorille.Lue kaikki tämän ketjun viestin kunnolla ajatuksella läpi
        unohda oma erinomaisuutesi ja havahdu realismiin.

• jos teille
        kvan nuaria kirjoitti:

Ne jokka sen yhtehöösen rahamassin päälä istuu,niillon valta ja voima luoda edellytykset toiminnalle. Niin se vaan on käytäntö muuallakin. Mailma on menny etiäpäin eikä riitä ku sanoo että tuas on teille vanaha hirsimörskä ja ruvekkaa tanhuamahan niinku mumma ja paappaki nuarena.
        Tuallaasella asentehella karhatahan lopukki nuoret muualle.

annetaan "vanha hirsimörskä". Kaikilla ei ole sitäkään ja kuitenkin tilansa löytävät halutessaan. Sanokaa, että ei me nyt tanhuta, kiitos vaan vinkistä, me järjestetään risko!

väännettävä kirjoitti:

En tiedä mikä on fyysinen ikäsi, mutta sen tiedän
        että edustat patavanhoillista ajattelumallia, jossa lapsia ja nuoria vaaditaan ajamaan omia etujaan. Kyse on alle 18 v. lapsista!!!
        Jos nyt itse satut kuulumaan siihen muutaman
        prosentin ryhmään jotka ovat syntyessään saaneet vahän paremmat eväät kun muut, ja pystyt/olet pystynyt vaatimaan oikeuksiasi niin onnittele itseäsi. Asia on yksiselitteisesti niin, että päättäjien on järjestettävä kunnolliset nuorisotilat lapsille/nuorille.Lue kaikki tämän ketjun viestin kunnolla ajatuksella läpi
        unohda oma erinomaisuutesi ja havahdu realismiin.

Luin pyynnöstäsi viestiketjun kokonaan läpi... ja jospa tällä kierroksella keskityttäisiin ihan asiaan, eikä arvailemaan minun ikää, poliittista suuntautuneisuutta, statusta julkisessa päätöksenteossa tai ajattelumalleja? Asiat riitelee, ei ihmiset.

Rautalangasta väännettävä: Päättäjät ovat järjestäneet nuorisotilat Kauhavan nuorille. Ne toimivat koulukeskuksessa (lisätiedot ja aukioloajat kauhava.fi)

Puolustan edelleen Kauhavan nuoria: Aivan, rahalaarin päällä istuvilla on, kuten sanoit, voima luoda edellytykset toiminnalle. Maailma on mennyt eteenpäin hurjasti siitä hetkestä kun he olivat nuoria. Nyt joku sanomaan _julkisesti_ ääneen, mitä nuoret haluaa nuorisoseuralta. Eivät he sentään ajatusten lukijoita ole.

Taantunutta touhua: Kauhavallahan vasta järjestetäänkin. Nuorisoseura ja vapaa-aikatoimi järjestää lähes kilpaa diskoja. Vapaa-aikatoimi on lisäksi ollut mukana Uho-indoors tapahtuma järjestämisessä. Useampana vuotena Uhossa vierailleena voin todeta, että ei siellä hirveän suuri otanta ole Kauhavan nuorista; mitä te siis haluatte, jos musiikki on poissuljettua?

Eläkeläispoliitikot ei ymmärrä: Keppiä vai porkkanaa? Kauhavan nuorisoseura ei ole mikään kaupungin talutusnuorassa oleva välttämätön paha. Jos valveutuneet poliitikot nyt määräävät tilat nuorten käyttöön, niin kuka maksaa esim. lämmityksen? Ehkä nuorisoseuran johtokunnallakin voisi olla sanansa sanottavana?

Summa summarum... Nuorisoseuraa (eritoten Kauhavan) selvästi halutaan elävöittää. Se on hyvä asia, tässä keskusteluketjussa on vain paikka paikoin realismi kateissa.
        Jos ei itsellä ole taitoa vaatia/pyytää oikeuksiaan niin ensimmäiseksi ottakaa yhteys vapaa-aikapäällikkö Anne Koivistoon. Hän selvittelee asian jatkomahdollisuuksia. Toinen henkilö voisi olla Etelä-Pohjanmaan nuorisoseuran toiminnanjohtaja Jorma Aro Seinäjoen keskusseuralla. Hänellä on pitkä kokemus nuorisoseurojen parissa.

Vaikka minua on parjattu ajatusteni johdosta koko keskustelurimpsun ajan, olen edelleen sitä mieltä, että halu nuorisoseuran käytöstä pitää tulla nuorisolta itseltään. Jos itsellä ei ole tietotaitoa toimia niin sitten rohkeasti ottaa yhteyttä ehdottamiini henkilöihin. Heillä on kyky laittaa asiat eteenpäin.

• niinpä niin

Luin pyynnöstäsi viestiketjun kokonaan läpi... ja jospa tällä kierroksella keskityttäisiin ihan asiaan, eikä arvailemaan minun ikää, poliittista suuntautuneisuutta, statusta julkisessa päätöksenteossa tai ajattelumalleja? Asiat riitelee, ei ihmiset.

Rautalangasta väännettävä: Päättäjät ovat järjestäneet nuorisotilat Kauhavan nuorille. Ne toimivat koulukeskuksessa (lisätiedot ja aukioloajat kauhava.fi)

Puolustan edelleen Kauhavan nuoria: Aivan, rahalaarin päällä istuvilla on, kuten sanoit, voima luoda edellytykset toiminnalle. Maailma on mennyt eteenpäin hurjasti siitä hetkestä kun he olivat nuoria. Nyt joku sanomaan _julkisesti_ ääneen, mitä nuoret haluaa nuorisoseuralta. Eivät he sentään ajatusten lukijoita ole.

Taantunutta touhua: Kauhavallahan vasta järjestetäänkin. Nuorisoseura ja vapaa-aikatoimi järjestää lähes kilpaa diskoja. Vapaa-aikatoimi on lisäksi ollut mukana Uho-indoors tapahtuma järjestämisessä. Useampana vuotena Uhossa vierailleena voin todeta, että ei siellä hirveän suuri otanta ole Kauhavan nuorista; mitä te siis haluatte, jos musiikki on poissuljettua?

Eläkeläispoliitikot ei ymmärrä: Keppiä vai porkkanaa? Kauhavan nuorisoseura ei ole mikään kaupungin talutusnuorassa oleva välttämätön paha. Jos valveutuneet poliitikot nyt määräävät tilat nuorten käyttöön, niin kuka maksaa esim. lämmityksen? Ehkä nuorisoseuran johtokunnallakin voisi olla sanansa sanottavana?

Summa summarum... Nuorisoseuraa (eritoten Kauhavan) selvästi halutaan elävöittää. Se on hyvä asia, tässä keskusteluketjussa on vain paikka paikoin realismi kateissa.
        Jos ei itsellä ole taitoa vaatia/pyytää oikeuksiaan niin ensimmäiseksi ottakaa yhteys vapaa-aikapäällikkö Anne Koivistoon. Hän selvittelee asian jatkomahdollisuuksia. Toinen henkilö voisi olla Etelä-Pohjanmaan nuorisoseuran toiminnanjohtaja Jorma Aro Seinäjoen keskusseuralla. Hänellä on pitkä kokemus nuorisoseurojen parissa.

Vaikka minua on parjattu ajatusteni johdosta koko keskustelurimpsun ajan, olen edelleen sitä mieltä, että halu nuorisoseuran käytöstä pitää tulla nuorisolta itseltään. Jos itsellä ei ole tietotaitoa toimia niin sitten rohkeasti ottaa yhteyttä ehdottamiini henkilöihin. Heillä on kyky laittaa asiat eteenpäin.

se asia on. Monta hyvää kohtaa oli kirjoituksessasi ja paikkansapitävää myöskin. Tosiasia on se, että Kauhavan nuorisoseura on eri asia kuin Kauhavan vapaa-aikatoimi. Nuorisotilat löytyy joka kaupunginosasta.

Se on eri asia sitten kuinka laadukasta toiminta on kaupungin vapaa-aikatoimella. Olen ymmärtänyt, että nuorisotilat ovat ulkoistettu 4H:lle. Paitsi kauhavan nuorisotilat ovat edelleen kaupungin työntekijän hallinnassa.

Että ihan 4H:lle. Taitaa se avustus-summa joka on varattu 4H:n toimintaan 60-70 000 € mennä pelkästään 4H:n työntekijöiden palkkakustannuksiin. Se siitä nuorisotyöstä Härmien ja Kortesjärven osalta. Mitä järkeä on pumpata rahaa kuolevalle yhdistykselle jossa jäseniä noin 150-200.

Kyllä päättäjillä on pahasti ajatus kateissa. Ei Kauhavan päättäjät ajattele nuorten etua tai kunttalaisten hyvinvointia. Kertoohan se jotain sekin, että kaupunginjohtajan palkkaa nostettiin 2500 €, sekä kuinkahan paljon muiden johtavien viranhaltijoiden palkkaa nostetaan tulevaisuudessa.

Taitaa kepulaisilla päättäjillä olla oma etu, kaverin etu, puolueen etu tärkeimmät. Sitten tulee kuntalaiset. Hyi s...... mitä touhua.

Pitää todeta, että "Kauhavalainen" nuorisotyö tapettiin kuntaliitoksessa. Mitä hyvää Härmät ja Kortesjärvi toivat "Kauhavan" nuorisotyöhön?

Ei sitten mitään muuta kuin, että "Kauhavalainen" nuorisotyö on nykyään verrattavissa kepulaisten aivopesulaitokseen. Suurinta tiedettä on katsoa kuinka jyvä kehittyy. Tai piirrellä paperille apilan kuvia.

Minunkin mielestäni on hyvä, että nuorisoseura elää. Mutta se on turha verrata kaupungin ja nuorisoseuran toimintaa keskenään. Tokihan kaupungin vapaa-aikatoimi voi tehdä yhteistyötä nuorisoseuran kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe