Jeesus EI ole enkeli, adventistienkaan mielestä.

Miikael 2

Vaikka Miikkael nimi onkin Jeesuksenkin käytössä joissakin paikoin
raamattua. Tämä siitä syystä, koska nimillä aina on jokin merkitys. Nimi voi merkitä vaikka esimerkiksi: "Jumala kanssanne!"

Miikael nimi merkitsee raamatussa ainakin korkeinta esimiestä. Myöskin "Isän(Jumalan) kaltainen".

Esimerkiksi enkeli ruhtinasta. Se EI tarkoita että Jeesus olisi
enkeli, vaikka hän toimiikin kaikkien enkeleiden turvana ja päälikkönä(ylimpänä johtajana.)

Adventistit eivät usko niin, että Jeesus olisi enkeli, tai luotu olento ylipäätäänkään.

Vaan Jumalan Poika, syntynyt, EI LUOTU!

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylienkeleistä

Daniel kohtasi sekä Gabrielin että Miikaelin.
      Katsokaapa Dan 8-10 luvuista. Ja Jeesuskin
      kehotti tarkkaamaan sitä, Matt. 24:15.

• benedi= siunattu

enkelit ovat palvelevia henkiä, lähetetyt niitä varten, jotka saavat autuuden periä!

Enkeleiden eteen ei kumarruta rukoilemaan,Ilm 19:10, mutta Jeesuksen kyllä.
        Katsotaanpa tarkemmin: " Hän taisteli enkelin kanssa ja voitti hän itki ja rukoili tätä,
        Beetelissä Jumala löysi hänet ja puhui siellä meidän kanssamme"

Herra Jumala Sebaot- Herra on hänen nimensä" Hoosea 12: 5, 6

Jaakob paini enkeli Miikaelin kanssa, joka on yksi Herra Sebaotin nimistä so. Jeesus!

Toivottavasti selvisi!

• se voi olla

sekä enkelillä, että Jeesuksella. Jeesuskin on aivan normaali nimi esimerkiksi Israelissa, Libanonissa, Turkissa ym.

Nimet yleensä voivat merkitä muutakin kuin vaan nimeä. Esimerkiksi Miikkael tarkoittaa "Jumalan kaltainen" tai "Jumala kanssamme"!

Mietippäs sitä!

Ei se ota Jeesukselta pois sitä arvoa, jos joku enkelikin on käyttänyt samaa arvo nimeä, kai se Jumala voi olla meidän kanssamme vaikka enkelinkin välityksellä?

Mutta Jeesusta EI YKSIKÄÄN adventisti pidä enkelinä, saati sitten luotuna.

Jeesus on Jumalan Poika ja hänessä asuu Jumaluus täydellisesti, sanoittepa mitä tahansa.

• Seraja-m55

Yksikään todellinen adventisti ei usko, että Jeesus olisi enkeli.

Juuri Adventtiseurakunnassa minulle on täydellisimmin kirkastunut Jeesuksen täydellinen jumaluus.
      Jeesus oli VT:n JHWH-nimellä esiintullut Jumala, joka ilmestyi Moosekselle ja sitä ennen muille patriarkoille.
      Jeesus oli Jumala, joka johti Israelin halki erämaan pois Egyptin orjuudesta, vrt. 1. Kor. 10:4.

Ja kuten Johanneksen evankeliumin, Kolossalaiskirjeen ja Ilmestyskirjan alkuluvut vahvistavat, Jeesus on totisesti Jumala sanan täydessä merkityksessä.

Jeesus on voinut toimia ylienkeli Miikaelin KAUTTA, kuten hän ilmestyi Johannekselle Patmoksella enkelinsä kautta, vrt. Ilm. 19:10 "Ja minä lankesin hänen jalkojensa juureen, kumartaen rukoillakseni häntä. Mutta hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi kanssapalvelija, niiden, joilla on Jeesuksen todistus; kumarra ja rukoile Jumalaa. Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Johannes luuli olevansa tekemisissä suoraan Jeesuksen kanssa, mutta enkeli välitti hänelle Jeesuksen ilmestyksen.

No, minä tosin kuulun sellaisiin adventisteihin, jotka eivät usko, että Jeesus ja Miikael olisivat sama persoona, mutta nekin jotka uskovat toisin kuin minä, eivät siis todellakaan pidä Jeesusta vähempänä kuin Jumalana sanan täydessä merkityksessä eli he pitävät siten Miikaelia myös Jumalana, koska uskovat kyseessä olevan Jeesuksen kanssa saman persoonan.
      Toivottavasti tämä ei ole liian vaikeatajuista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      228
      3945
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      139
      1418
    5. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      126
      925
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      909
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      900
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      288
      759
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      757
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      736
    Aihe