Mitenköhän menetellään semmoisissa tapauksissa että yksityis henkilö on tuonut auton suomeen ja myynyt sen kilvitettynä edelleen toiselle yksityiselle. Saako jompi kumpi palautusta? Ensimmäinen henkilöhän on sen veron maksanut mutta toisaalta se toinen on myös maksanut sen auton ostohinnassa. Jos veroa (palautuksen määrä)ei olisi alunperin maksettu niin auton hintakin olisi ollut matalampi.
Palautus mulle
16
2217
Vastaukset
- tuoja..
Sille tulee palautus kuka on maksanut veron.
- Verotietäjä
verovelvollinen joka on suorittanut autoveron valtiolle saa myös palautuksen. Seuraavalla omistajalla ole mitään mahdollisuutta saada euroakaan.
- vai sulle
Eikö se nyt ole väärin? Auton hintahan olisi ollut matalampi jos tätä (palautus osuutta) ei olisi silloin maksettu. Väärään taskuun menee.
- Verotietäjä
vai sulle kirjoitti:
Eikö se nyt ole väärin? Auton hintahan olisi ollut matalampi jos tätä (palautus osuutta) ei olisi silloin maksettu. Väärään taskuun menee.
mutta niin se vaan menee. Nythän autovero nousee tuon alv:n verran 1.4 joten ei tuontiautojen hinta nykyisestä mihinkään alene, eli ostaja ei häviä mitään.
- muka voisi
auton ulkomailta tuonut henkilö hakea veron palautusta,jos ei omistakkaan autoa enää?
Tuskimpa mitenkään.
Verot seuraa auton mukana uuden omistajan murheeksi.- kiesus...
Se joka maksoi verot - siis tässä tapauksessa liian paljon veroa, saa ne tietysti takaisinkin.
Eihän asialla tietenkään ole enää mitään tekemistä seuraavan omistajan kanssa. Se seuraava sälli on maksanut autostaan kokonaishinnan karvoineen nahkoineen veroineen varusteineen jne., "siinä kunnossa ja niillä varusteilla". - Heh.
Että veronpalautus tulisi maahantuodun ja useampaan kertaan myydyn auton nykyiselle omistajalle?
Ei todellakaan tule. - auervaara
Oletko tosiaan noin tyhmä???
- Auton tuonut
että minä olen VEROVELVOLLINEN ja on suorittanut kyseisen veron. Olis se outoa jos joku muu sais palautuksia minun maksamista veroista....
- tuontikärrysi,
Auton tuonut kirjoitti:
että minä olen VEROVELVOLLINEN ja on suorittanut kyseisen veron. Olis se outoa jos joku muu sais palautuksia minun maksamista veroista....
niin olet jo saanut verosi takaisin autoa myydessä,koska olet lisännyt sen auton hintaa.
Muutenhan tulee kaksinkertainen veronpalautus. - tuonut itselle
tuontikärrysi, kirjoitti:
niin olet jo saanut verosi takaisin autoa myydessä,koska olet lisännyt sen auton hintaa.
Muutenhan tulee kaksinkertainen veronpalautus.".....olet lisännyt sen auton hintaa.
Muutenhan tulee kaksinkertainen veronpalautus."
Autosta kauppahinnan maksaminen myyjälle ei ole myyjän kannalta veronpalautusta vaan kauppahinnan vastaanottamista.
Veroja voi saada takaisin vain se henkilö joka ne on alunperin maksanutkin.
Esim. minä en voi saada sinun maksamistasi tuloveroista veronpalautusta, vaikka olisin maksanut sinulle koko vuoden palkkaa, josta maksamista veroista kyseiset palautukset saisit!
Sinä olet maksanut tuloverot -> sinä saat palautukset.
Minä olen maksanut autoveron -> minä saan palautuksen. - Auton tuoja
tuontikärrysi, kirjoitti:
Muutenhan tulee kaksinkertainen veronpalautus.tuonut niitä kaksi vuoden 2006 jälkeen ja myynyt molemmat ja molemmista saan palautuksen alv:stä yhteensä n.9000e ( tänään tarkistettu ). Kaksinkertainen tai ei mutta palautus tulee, eikä sille kukaan voi mitään. Seuraavat omistajat eivät saa mitään, voi voi...
- eli nykyiselle omistajalle
Tuontiauton alv:n osuus kuuluu palauttaa auton nykyiselle omistajalle. Oikea palautettava määrä on auton käyvän arvon mukaan laskettu 22%:n osuus. Auton maahan tuonut henkilö on myydessään auton hinnoitellut veron osuuden myyntihintaan ja vastaavasti edelleen myyneet samoin. Maahantuoja on oikeutettu palautukseen ainoastaan jos omistaa auton edelleen.
- nykyiselle kuuluvat vain
autosta aiheutuvat kulut!
- muutaman minäkin tuonut
Nyt sinä et selvästikkään edes ymmärrä et mistä tässä koko asiassa on edes kysymys.
1.
Tuontiauton autoveron alv:n osuus jotka nyt palautetavat koskevat vain sitä autoveron osuutta ja se on huomattavasti pienempi kun myyntihinnasta laskettu 22 %.
Eli jos 15000,- eur autosta on maksettu autoveroa alveineen päivineen 5000,- eur niin palautus on 22 % osuus joka sisältyy tuohon 5000,- eur summaan eli noin 1000,- eur.
2.
Auton maahantuoja ei "lisää autoveroa" kulujen päälle kun myy autonsa vaan autontuoja myy autonsa markkinahintaa kuluista ja autoverosta välittämättä, jos auton tuoja myisi autonsa hankitakulut autovero hinnoittelulla niin eihän siitä mitään katetta silloin jäisi.
3.
tuontiautoja myydessä on koko ajan tiedetty että varsinainen kate tulee "täyteen" vasta kun saadaan autoveron ja/tai elv:n palautukset valtiolta. - vingut
veroa takaisin kun et uskaltanut sitä aikoinaan hoitaa vaan myyjän piti se ensin maksaa. Kun sinulla ei silloin ollut minkäänlaista riskinottokykyä niin turhaan nyt täällä valitat. Kun itse aikoinaan toin autoja suomalaisille, kysyin aina, kuka hoitaa veron ja lähes poikkeuksetta ihmiset sanoivat että haluavat auton "avaimet käteen"-periaatteella. Siispä katsastin autot asennettuani suurimpaan osaan sivuvilkut ja käytyäni ne muutenkin läpi. Sen jälkeen autoveroilmoitus, veron maksu ja rekisteröinti. Monet eivät meinanneet millään jaksaa odottaa veropäätöstä ja joku kerkesi menemään puihinkin parin viikon odotuksen aikana, mutta onneksi tulli täällä meilläpäin toimi melko ripeästi. Olihan siinä kaikessa vaivaa mutta nyt saan sitten hommasta vähän palkkaakin. Joten lienee turha itkeä täällä jos on kyvyttömyyttään ja epäluuloisuuttaan mokannut homman. Sitäpaitsi ei autoveron alv-palautusta lasketa esittämälläsi kaavalla joten jospa tekisit tämän asian vihdoinkin itsellesi selväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318