Ainoa oikea kaste.

Raamatun mukaan

Siitä kerrotaan raamatussa ja se on tarkoitettu vain Jeesukseen uskoville, ei muille. Se ei ole mikään kerskan aihe, vaan Jumalan armoa, silkkaa armoa.

9

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paras,

"Joka ei ota vastaan Jumalalan valtakuntaa niinkuin lapsi sen ottaa vastaan, ei sinne sisälle pääse."

• Jeesuksen opetuslapsi

Viittauksesi on siksi epäjohdonmukainen, että siinä puhutaan saarnatun sanan vastaanottamisesta, joka vaikuttaa uskon ja parannuksen, ei se viittaa kasteeseen. Kaste seuraa parannusta niille, jotka olivat sanan ottaneet vastaan. Meidän tulee nöyrtyä Jumalan tahdon alle niinkuin lapsi uskoo vanhempiaan, jos hän on nöyrä eikä ylpeä, joka vastustaa vanhempiensa tahtoa. Jeesus viittasi lapseen, koska he ovat nöyriä, ainakin silloin olivat. Nyt aika on niin paha, että lapset ovat vanhemmilleenkin tottelemattomia melkoisen yleisesti. Huomaa sana `niinkuin` ja ymmärrä mitä se tarkoittaa. Sitäpaitsi etkö huomaa, että siitä käy ilmi, että kaikki eivät ota vastaan Jumalan valtakuntaa. Eihän lapset sylivauvoina voi vastustaa tai estellä ja tietenkin heidät voi kastaa kaikki tyyni. Siinä puhutaan vastaanottamisesta. Olet kuitenkin sitä mieltä, että Jeesus lähetti opetuslapsi julistamaan parannusta ja sanan vastaanottajat kastettiin, se tarkoittaa, että kasteen kautta sylivauvat tulevat Jumalan valtakuntaan. Tie on kaita ja portti ahdas ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Sylivauvat sinun teologisi mukaan näyttävät löytävän 100% ilman mitään etsimistä. Jeesushan opetti: "Etsikää Jumalan valtakuntaa ja vanhurskautta".

• Trubaduuri

Raamatussa on mainittuna useita eri kasteita. Ja lapsien kastamista ei yhdessäkään kohtaa kielletä Raamatun teksteissä.

Kristus jolla oli valta antaa pyhän Hengen kaste,
      tuon vallan jonka hän oli saanut taivaalliselta Isältään, kastoi myös lapsia, joiden seurasta hän nautti koko sydämestään, juuri samoin kuin Isäkin taivaissa. Mutta, hehän kumpainenkin osasivat ja kykenivät rakastamaan ihmisiä.

• näin on

Jeesuksen kosketuksen saaneet lapset olivat autuaita ja uskoivat Jeesukseen.

Luuk. 18:15    
        "Ja he TOIVAT hänen tykönsä MYÖS PIENIÄ LAPSIA, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia."

Matt. 18:6    
        "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."
        [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2]

Nyt kun Jeesus on taivaassa, niin Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa, jonka Jeesus sääti ja antoi käskyksi viimeisinä sanoinaan maan päällä ennnen taivaaseen astumistaan.

Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetusLAPSIKSENI, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Ved.2
        näin on kirjoitti:

"Ja he TOIVAT hänen tykönsä MYÖS PIENIÄ LAPSIA, että hän KOSKISI heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia."

"Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Nyt kun Jeesus on taivaassa, niin Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu kristillisessä kasteessa, jonka Jeesus sääti ja antoi käskyksi viimeisinä sanoinaan maan päällä ennnen taivaaseen astumistaan.

Matt.28
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetusLAPSIKSENI, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 JA OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

vapaiden suuntien keskuudessa en ole kuullut "henkitodistusta" siitä, että lapsena saatu kaste on mitätön, paitsi eräässä helluntaiseurakunnassa, missä uskova rukoili paastoten ja rukoillen ja saaden vastaukseksi, että lapsikaste riittää.Tämän jälkeen pastori sanoi vaan ykskantaan sen olevan väärä profetia.Näin helppoa se on tulkita Raamattua. Mutta "Herra", mitä nämä "suuntalaiset" pitävät toisena herrana, on ilmoittanut paastojen ja rukousten jälkeen usealle muullekin, kuin minulle! Miksi pitäisi uskoa näitä vaihtoehto "uskoon kastetaan", saat kielet, armolahjat ym.,kun nämä lahjat eivät sitten raittiisti saa toimiakaan. Vääriä profetioita tuleekin sitten yli heidän omienkin tarpeen, mitä olen heiltä itseltään kuullut.

Siksi näyttääkin tämän pilkan myötä, että heillä on eri jumala. Pilkkoja: Porttopapit, vauvavalelu, pienten lasten veriteot. Itse olen kunnioittanut uskovien kasteelaisia, jos he niin ovat kokeneet. Ja monet heistä jättävätkin nämä asiat henkilökohtaisen kunnioittamisen vuoksi. Mutta NÄISSÄ väittelyissä onkin kysymys selvästi pilkkaavasta lahkohengestä , mikä ei tunne jumalan rakkautta ja lähimmäisen kunnioittamista, mikä näkyy saastaisena kielenkäyttönä ja mielettömänä henkilöön ja luterilaisuuteen menevänä vihana ja egoismina. Missään tapauksessa en usko tällaisten ihmisten saaneen jumalan henkeä, paitsi muutamia, mitä tunnen. Kaukana, kaukana ovat sydämen uskosta ja Jumalan totuudesta. Vääntävät kieroon kirjoituksia niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• Jeesuksen opetuslapsi

> Raamatussa on mainittuna useita eri kasteita. Ja lapsien kastamista ei yhdessäkään kohtaa kielletä Raamatun teksteissä.

Ei siellä kielletä epäuskoisten kastamistakaan, ei mutta ei se ole mikään todiste Jumalan tahdosta. Raamatussa sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu".

> Kristus jolla oli valta antaa pyhän Hengen kaste, tuon vallan jonka hän oli saanut taivaalliselta Isältään, kastoi myös lapsia, joiden seurasta hän nautti koko sydämestään, juuri samoin kuin Isäkin taivaissa. Mutta, hehän kumpainenkin osasivat ja kykenivät rakastamaan ihmisiä.

Kristus jolla on (ei vain oli) valta antaa Pyhän Hengen kaste. Minkä ikäisiä lapsia Jeesus kastoi? Miksi kastettiin vain ne, jotka ottivat sanan vastaan eli tekivät parannuksen. Voimme nähdä tämän periaatteen selvästi. Kastettiinko vain niiden lapset, joiden vanhemmat olivat tehneet parannuksen vai kaikkien lapset? Raamatussa ei mainita yhtään selkeästi sylivauvoihin liittyvää kastetta. Perhekuntia kastettiin, mutta ei ole kerrottu minkä ikäisiä mahdolliset lapset olivat, ei edes sitä oliko lapsia. Korneliuksen tapauksessa mainitaan, että kaikki koolla olijat alkoivat puhua kielillä merkiksi Pyhän Hengen armolahjasta. Näin Pietari ja hänen seuralaisensa sanoi: "Ettei kukaan voi estää heitä kastamasta". Siitä nähdään jopa kuinka varovainen Pietari oli ollut kastamaan ketä tahansa, vaan se oli tarkoitettu Jeesuksen seuraajille.

Tämä teidän `ihmisten rakastamisen kortti` on kyllä erikoinen. Onko näin, että joka puhuu totuutta Jumalan tahdon mukaan, ei voi rakastaa ihmisiä. Se, joka kastaa sylivauvoja, vaikka se ei olisikaan Jumalan tahto, sen sijaan rakastaa ihmisiä, onhan hän silloin pelastanut hänen sielunsa. Olenko ymmärtänyt oikein sen, miten ajattelet? Herrassa Jeesuksessa on armo ja totuus yhdessä, et voi erottaa niitä toisistaan. Jeesus sanoi: "Joka tekee totuuden, tulee valkeuteen". Tällöin hän myös saa armon, kun hän pyytää vääriä tekojaan anteeksi. Minä en kuitenkaan ole tuomarisi, enkä edes tiedä miten Isä Jumala suhtautuu lapsikasteeseen. Sitä ei kuitenkaan ole Raamattuun kirjoitettu.

• Trubaduuri
        näin on kirjoitti:

Matt.28

Niin. Kristushan heijastelee upeasti taivaallista Isäänsä kaikella olemuksellaan ja sanoillaan.

Sallikaa lasten tulla tyköni, sillä juuri heidän kaltaisten on oleva taivasten valtakunta.

• Trubaduuri
        Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:

> Raamatussa on mainittuna useita eri kasteita. Ja lapsien kastamista ei yhdessäkään kohtaa kielletä Raamatun teksteissä.

Ei siellä kielletä epäuskoisten kastamistakaan, ei mutta ei se ole mikään todiste Jumalan tahdosta. Raamatussa sanotaan: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu".

> Kristus jolla oli valta antaa pyhän Hengen kaste, tuon vallan jonka hän oli saanut taivaalliselta Isältään, kastoi myös lapsia, joiden seurasta hän nautti koko sydämestään, juuri samoin kuin Isäkin taivaissa. Mutta, hehän kumpainenkin osasivat ja kykenivät rakastamaan ihmisiä.

Kristus jolla on (ei vain oli) valta antaa Pyhän Hengen kaste. Minkä ikäisiä lapsia Jeesus kastoi? Miksi kastettiin vain ne, jotka ottivat sanan vastaan eli tekivät parannuksen. Voimme nähdä tämän periaatteen selvästi. Kastettiinko vain niiden lapset, joiden vanhemmat olivat tehneet parannuksen vai kaikkien lapset? Raamatussa ei mainita yhtään selkeästi sylivauvoihin liittyvää kastetta. Perhekuntia kastettiin, mutta ei ole kerrottu minkä ikäisiä mahdolliset lapset olivat, ei edes sitä oliko lapsia. Korneliuksen tapauksessa mainitaan, että kaikki koolla olijat alkoivat puhua kielillä merkiksi Pyhän Hengen armolahjasta. Näin Pietari ja hänen seuralaisensa sanoi: "Ettei kukaan voi estää heitä kastamasta". Siitä nähdään jopa kuinka varovainen Pietari oli ollut kastamaan ketä tahansa, vaan se oli tarkoitettu Jeesuksen seuraajille.

Tämä teidän `ihmisten rakastamisen kortti` on kyllä erikoinen. Onko näin, että joka puhuu totuutta Jumalan tahdon mukaan, ei voi rakastaa ihmisiä. Se, joka kastaa sylivauvoja, vaikka se ei olisikaan Jumalan tahto, sen sijaan rakastaa ihmisiä, onhan hän silloin pelastanut hänen sielunsa. Olenko ymmärtänyt oikein sen, miten ajattelet? Herrassa Jeesuksessa on armo ja totuus yhdessä, et voi erottaa niitä toisistaan. Jeesus sanoi: "Joka tekee totuuden, tulee valkeuteen". Tällöin hän myös saa armon, kun hän pyytää vääriä tekojaan anteeksi. Minä en kuitenkaan ole tuomarisi, enkä edes tiedä miten Isä Jumala suhtautuu lapsikasteeseen. Sitä ei kuitenkaan ole Raamattuun kirjoitettu.

Isä taivaissa on totuus. Häntä on helppo rakastaa.
        Hän antoi ohjeet muinoin monelle palvelijalleen ja
        meidän ihmisten esikuvalle, Kristukselle. Ja kyllä Kristus tiesi sen jota teki. Epäuskoisia ovat he jotka eivät tottele taivaallista Isää. Ja he kaikki, jotka eivät toteuta Hänen tahtoaan täällä maan päällä. Siksi meidän tulee rakastaa kaikkia lähimmäisiämme ja jättää tuo jonkin asteinen erottelupolitiikka sinne jonnekka se kuuluu. Rasismin juurevat syyt ovat yleensä itsekkäiden ajatuksien vieminä ihmisten mielissä ja muistoissa sekä sitä myöden myös ihmisten asenteissa ja teoissa. Luojamme, taivaallinen Isä ei hyväksy sitä. Ei hän ole luonut ketään tänne maan päälle "roskaastiaksi" jota saisi ikään kuin potkia siksi, kun itsellä ei ole asiat tarpeeksi hyvällä mallilla. Oikea usko on tottelemista ja tahdon toteuttamista sekä täydellistä luottamista
        , eikä suinkaan kehenkä hyvänsä, vaan nimenomaan
        Luojaan, taivaalliseen Isään ehdottomasti.
        Jos Isä taivaissa ei pitäisi lapsista, niin kyllä Hän olisi luonuyt sitten aivan kokonaan toisen laisen systeemin tänne, meidän aurinkokuntaamme.
        Ja tuskin hän omaksi ilokseen olisi edes viitsinyt sitten ihmistä luoda, sillä robotithan ovat paljon helpommin hallittavissa. Kun tulee jokin konflikti, niin virta pois vaan päältä.

Minä kuitenkin rakastan, jopa jossakin mielessä paljon, erilaisuutta samanarvoisuuden tasolla. Joka yhtälönä on voieläkin monelle liian vaikea.

• että ei se pelkkä kaste

ketään pelasta. Vaikka ihmistä uitettaisiin joka päivä vedessä, mutta hän jättäisi parannuksen tekemättä, niin tokkopa kaste hänelle pelastukseksi koituisi. Hyvä on, jos kastetaan, mutta usko ja kuuliaisuus Jumalalle on kaiken a ja o.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5140
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1643
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1479
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1406
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1205
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1110
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      827
    10. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      16
      827
    Aihe