mitä tarkottaa kiillevaurio? onko normaalia, että n. kerran kahdessa kuukaudessa hampaiden pintaa vihloo syödessä ja pestessä hampaita, eli kun pinta joutuu tekemisiin jonkun kanssa? mulla on noin =(
kiillevaurio..
5
3361
Vastaukset
- dr.
olet epänormaali
- ritva
Vihlominen on normaalia, kun juo esim. omenamehua. Sitä vihlontaa voit välttää käyttämällä esim. erikoishammastahnoja, kuten Sensodynea.
Kiillevaurioita on tietääkseni erilaisia, mm. sellainen että hampaan pinnassa näkyy pienen pieniä "hiekanmuruja". Sen enempää en kiillevauriosta osaa sanoa. - MPee
Kiillevaurio syntyy esim. liian voimakkaan harjaamisen seurauksena. Hampaissasi saattaa olla ienrajassa syvennys eli kiille on kulunut liian voimakkaan hampaiden harjaamisen seurauksena tai vastaavasti liian kovalla harjalla harjaamalla. Kun hampaan ienraja vaurioituu, lähtevät ikenet helposti vetäytymään ja kun ne eivät enää suojaa herkkää hammaskaulaa, alkaa vihlonta.
Monella hampaita vihloo ilman kiillevauriotakin, esim. lämpötilanvaihtelusta (kuumaa ruokaa ja kylmää juomaa) tai happamien ruokien vaikutuksesta. Vihlontaan saattaa auttaa Sensodyne-hammastahnalla harjaaminen.
Jos hammaskauloissasi on syvennykset, hammaslääkärisi saattaa hoitaa vihlontaa paikkaamalla niitä, jolloin paikka suojaa herkkää kudosta. - shgshtg
oliko sulla vaurio
- jhoiugbhj
??????????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1836622- 1511841
- 1131608
- 511330
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481059Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41991Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41849