kiillevaurio..

elli

mitä tarkottaa kiillevaurio? onko normaalia, että n. kerran kahdessa kuukaudessa hampaiden pintaa vihloo syödessä ja pestessä hampaita, eli kun pinta joutuu tekemisiin jonkun kanssa? mulla on noin =(

5

3361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dr.

olet epänormaali

• ritva

Vihlominen on normaalia, kun juo esim. omenamehua. Sitä vihlontaa voit välttää käyttämällä esim. erikoishammastahnoja, kuten Sensodynea.
      Kiillevaurioita on tietääkseni erilaisia, mm. sellainen että hampaan pinnassa näkyy pienen pieniä "hiekanmuruja". Sen enempää en kiillevauriosta osaa sanoa.

• MPee

Kiillevaurio syntyy esim. liian voimakkaan harjaamisen seurauksena. Hampaissasi saattaa olla ienrajassa syvennys eli kiille on kulunut liian voimakkaan hampaiden harjaamisen seurauksena tai vastaavasti liian kovalla harjalla harjaamalla. Kun hampaan ienraja vaurioituu, lähtevät ikenet helposti vetäytymään ja kun ne eivät enää suojaa herkkää hammaskaulaa, alkaa vihlonta.

Monella hampaita vihloo ilman kiillevauriotakin, esim. lämpötilanvaihtelusta (kuumaa ruokaa ja kylmää juomaa) tai happamien ruokien vaikutuksesta. Vihlontaan saattaa auttaa Sensodyne-hammastahnalla harjaaminen.

Jos hammaskauloissasi on syvennykset, hammaslääkärisi saattaa hoitaa vihlontaa paikkaamalla niitä, jolloin paikka suojaa herkkää kudosta.

• shgshtg

oliko sulla vaurio

• jhoiugbhj

??????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      183
      6622
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      151
      1841
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1330
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1059
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      991
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      849
    Aihe