Olen vähän vihree voimanosto-asioissa ja kiinnostas tietää miten muut reenaa. Siis täälläpäin ei kilpailijoita paljoo ole, joten en pääse juttuun lajin harrastajien kanssa.
Eli esmerkiks exrx.net väittää ettei kannata tehdä kun kaksi sarjaa/liike/harjoitus. Siellä on voimanosto-ohjelmiakin tolla systeemillä tehtynä.
Olen itse kuvitellu, että voimanostossa hinkataan vähintään 5-10 työsarjaa esimerkiks kyykkyä, sitten enemmänkin näön vuoksi muutama apuliike.
Kuinka te reenaatte: montako kertaa viikossa sama liike ja montako sarjaa/liike.
sarjamääristä
4
638
Vastaukset
- vghjgfjg
Mä teen pääliikkeet (penkki,kyykky,maastaveto) eri päivinä ja silloin treenaan 5-8 sarjaa pääliikettä kohden ja jokaista apuliikettä kohden riittää se 2-3 sarjaa. Eli ei kannata varmaan tehä sitä 6 sarjaa ojentajille erikseen jos teet vain 2 sarjaa penkkipunnerrusta.Mut kukin tyylillään
- kerron
miten minä reenaan!
Kyykyssä ja vedossa pidemmät palautukset , mulla oli kova veto yleensä jotain 10-14pv välein. kuulostaa varmaan pitkältä, mutta kun kuitenkin tulee kyykättyäkin niin ei ehdi millään palautua paikat viikkoon. jos mä kyykkään maanantaina ni vedän ehkä vasta to tai pe ja sitten siitä taas samanlainen palautus seur.kyykkyyn.
'
esim.
Ma: kyykky
Ti:Lepo
Ke:Penkki,ojentajat,rinta
To.Lepo
Pe.olkapäät hauis
La:lepo
Su:Maastaveto taljaliikkeet
Ma:Jotain aerobista vaikka lenkkeilyy ja vatsojen tekoo.
Ti:Lepo
Ke:Penkki
To.kyykky
pe:lepo
La.olkapää hauis
su.lepo
ma.taljat
Ti:aerobinen päivä
ke;lepo
to:penkki
jne.....................
Tässä ois sellainen miten mää yleensä teen, voi vaikuttaa sekavalta, mutta tää juttu perustuu tohon palautumiseen, mitään lihasryhmää ei kannata tehdä kuin 1krt/vk, jos tahtoo että kehittyy, jotkut hinkkaa penaa 3-5krt/vk mutta ei siittä mitään hyötyä ole ja ei ole etes mahdollista niin tehdä jos reenaa oikein ja muitakin lihaksia.
Ja jos tää stoori sua kiinnosti niin vastaa niiin kerron omista sarjamääristä????????????
mutta sen voin sanoo että 10 sarjaa on liikaa missä tahansa liikkeessä, ja 2sarjaa liian vähän. riippuu liikkeestä.- kyselijä...
elikkä itte reenaan kaksjakosella:
kyykky pena 5-7 sarjaa kumpaakin apuliikkeitä (3-4) 2 sarjaa/liike
veto 5-7 sarjaa, leukoja n.4 sarjaa apuliikkeitä (3-4) 2 sarjaa/liike
aika ei riitä kun kahteen salipäivään, joten systeemiä tuskin paljoo voi muuttaa. Korkeentaan on miettiny vetoreenin vaihtamista joka toinen viikko ylimääräseen kyykkyyn.
Kysymys lähti siitä että exrx.net-sivusto (viittasivat johonkin tutkimukseen) suositteli vain 2 sarjaa pääliikkeidenkin harjoitteluun. Tosin kyykyn perään olis tehty prässi ym jalkatreeniä.
Mulla tuppaa noi viimeset sarjat oleen aika voipuneita yrityksiä...
- Pakko!
..penkille 10-20 ja vedolle ja kyykylle 5-8 sarjaa. Penkki 2 kertaa viikossa, kyykky ja veto kerran. Rinta/olkapää/ojentaja-osastolle ei sitte muuta tarvi tehäkkään. Penkki rupes heti nousuun ku lopetti turhat ojentaja vitkuttelut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1046724
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875057Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113309Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323180Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272348Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191716Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961351Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391302Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311206- 48984