sarjamääristä

kymysys

Olen vähän vihree voimanosto-asioissa ja kiinnostas tietää miten muut reenaa. Siis täälläpäin ei kilpailijoita paljoo ole, joten en pääse juttuun lajin harrastajien kanssa.

Eli esmerkiks exrx.net väittää ettei kannata tehdä kun kaksi sarjaa/liike/harjoitus. Siellä on voimanosto-ohjelmiakin tolla systeemillä tehtynä.

Olen itse kuvitellu, että voimanostossa hinkataan vähintään 5-10 työsarjaa esimerkiks kyykkyä, sitten enemmänkin näön vuoksi muutama apuliike.

Kuinka te reenaatte: montako kertaa viikossa sama liike ja montako sarjaa/liike.

4

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vghjgfjg

Mä teen pääliikkeet (penkki,kyykky,maastaveto) eri päivinä ja silloin treenaan 5-8 sarjaa pääliikettä kohden ja jokaista apuliikettä kohden riittää se 2-3 sarjaa. Eli ei kannata varmaan tehä sitä 6 sarjaa ojentajille erikseen jos teet vain 2 sarjaa penkkipunnerrusta.Mut kukin tyylillään

• kerron

miten minä reenaan!
      Kyykyssä ja vedossa pidemmät palautukset , mulla oli kova veto yleensä jotain 10-14pv välein. kuulostaa varmaan pitkältä, mutta kun kuitenkin tulee kyykättyäkin niin ei ehdi millään palautua paikat viikkoon. jos mä kyykkään maanantaina ni vedän ehkä vasta to tai pe ja sitten siitä taas samanlainen palautus seur.kyykkyyn.
      '
      esim.

Ma: kyykky
      Ti:Lepo
      Ke:Penkki,ojentajat,rinta
      To.Lepo
      Pe.olkapäät hauis
      La:lepo
      Su:Maastaveto taljaliikkeet
      Ma:Jotain aerobista vaikka lenkkeilyy ja vatsojen tekoo.
      Ti:Lepo
      Ke:Penkki
      To.kyykky
      pe:lepo
      La.olkapää hauis
      su.lepo
      ma.taljat
      Ti:aerobinen päivä
      ke;lepo
      to:penkki
      jne.....................

Tässä ois sellainen miten mää yleensä teen, voi vaikuttaa sekavalta, mutta tää juttu perustuu tohon palautumiseen, mitään lihasryhmää ei kannata tehdä kuin 1krt/vk, jos tahtoo että kehittyy, jotkut hinkkaa penaa 3-5krt/vk mutta ei siittä mitään hyötyä ole ja ei ole etes mahdollista niin tehdä jos reenaa oikein ja muitakin lihaksia.
      Ja jos tää stoori sua kiinnosti niin vastaa niiin kerron omista sarjamääristä????????????
      mutta sen voin sanoo että 10 sarjaa on liikaa missä tahansa liikkeessä, ja 2sarjaa liian vähän. riippuu liikkeestä.

• kyselijä...

elikkä itte reenaan kaksjakosella:
        kyykky pena 5-7 sarjaa kumpaakin apuliikkeitä (3-4) 2 sarjaa/liike
        veto 5-7 sarjaa, leukoja n.4 sarjaa apuliikkeitä (3-4) 2 sarjaa/liike

aika ei riitä kun kahteen salipäivään, joten systeemiä tuskin paljoo voi muuttaa. Korkeentaan on miettiny vetoreenin vaihtamista joka toinen viikko ylimääräseen kyykkyyn.

Kysymys lähti siitä että exrx.net-sivusto (viittasivat johonkin tutkimukseen) suositteli vain 2 sarjaa pääliikkeidenkin harjoitteluun. Tosin kyykyn perään olis tehty prässi ym jalkatreeniä.

Mulla tuppaa noi viimeset sarjat oleen aika voipuneita yrityksiä...

• Pakko!

..penkille 10-20 ja vedolle ja kyykylle 5-8 sarjaa. Penkki 2 kertaa viikossa, kyykky ja veto kerran. Rinta/olkapää/ojentaja-osastolle ei sitte muuta tarvi tehäkkään. Penkki rupes heti nousuun ku lopetti turhat ojentaja vitkuttelut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      6724
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      5057
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      111
      3309
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      32
      3180
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      27
      2348
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1716
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1351
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1302
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1206
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      984
    Aihe