Seuraava naula valtion autoveropolitiikan ja automyyjien arkkuun on tulossa 29.4.2009.
Kysymys on laista ajoneuvojen yksittäishyväksynnän järjestämisestä, alkaa USA:sta tulemaan muutaman vuoden vanhaa autoa painamaan alas nykyistä hintatasoa.
Katsokaapa huviksenne mitä käytetyt mersut, audit, porschet, volkkarit sun muut maksaa USA:ssa... ja jos euroautot ei kiinnosta niin jenkkiautot, tipahtaa hiukka uuden karheiden Mustangien hinta.
Japanin speciaaleja haluaville tuo myös helpotusta asiaan...
Rahtikulut merten takaa eivät maksa paljoakaan, koska kapasiteettia riittää.
Mahtaa tietää hyvää uudehkojen premium-autojen omistajille, tuleeko kohta liikkeissä iso ale?
seuraava naula arkkuun
3
383
Vastaukset
- Ford GT
Eivät ne EY-tyyppihyväksymättömät jenkkirassit tänne kovin helpolla voi tulla.
Ei säädöksiä tuosta vain kaadeta.- Vaan Suomi
EU-tyyppihyväksyntä ei ole ongelma, vaan se, että Suomen viranomainen noudattaa vielä tsaarinaikaista byrokratiakulttuuria. Esimerkiksi umpioiden ja lasien hyväksyntä tyssää siihen merkinnän puuttumiseen, vaikka lasi on muuten täysin sama kuin eu-hyväksytyssäkin mallissa. Muissa eu-maissa ei ole ongelmia saaada tällainen auto rekisterin poikkeusmenettelyllä, kun on ilmeistä, että eroja auton ominaisuuksissa ei ole. Toinen asia on se, että suomalaiset maahantuojat eivät hae tyyppihyväksyntöjä malleihin, joiden arvioitu menekki on vähäistä. Siispä suomipoika jää ilman, joka on omituista, kun meidän pitäisi olla kuitenkin samaa markkina-aluetta muun eu:n kanssa. Nyt uusi direktiivi tulee määräämään, että jos joku auto on tyyppihyväksytty jossakin eu-maassa, saa sen ilman muuta kilpiin muuallakin eu:ssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513140
- 402618
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231986
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715