On uusi Fiat alusta. 2 eri mallia integroitu tai alko-ovi. Siis tarkoitan siinä tuulilasin päällä olevaa "kuhmua". Paljonko toi kuhmu ottaa ylimääräistä veroa tankista?. Miltä se tuntuu ajossa?
Kulutus sadalla
17
2070
Vastaukset
- alkoovi
Vie 1,5-2 litraa enemmän kuin integroitu tai puoli-integroitu.
- En tientukkona.
Nopeus mitä laki sallii. Enintään 80. Usein laki sallii vain 50. Suunnilleen yksi tankkaus kymmenestä on vienyt yli 11 litraa satasella.
- hihhuli
Alkoviauton kulutus vaihtelee 12-13litraa7100km. Kovassa vastatuulessa, yritettäessä ajaa tienopeutta saattaa helposti mennä 18 litraakin.
Tietysti moottorin tehot ja alkovin otsapinnan muodotkin vaikuttavat kulutukseen.
Yllättävän vähän alkovi vaikuttaa auton ajo-ominaisuuksiin. Alustasta riippuen, ei edes puuskittainen sivuvastainen tuuli paljon ravistele autoa.
Alkoviauton korkeus on ainut tarkemmin huomioitava seikka. Tiedän useampia tapauksia, kun matalammasta matka-autosta on siirrytty alkoviautoon, ja on ajettu autolle liian matalaan alitukseen alkovi tai alkovin kattoluukku kiinni.
Minulla on alkoviauton korkeus 3,35 m. Vältän 3,4 m alituksissa ajoa, jos mahdollista. Pieni pomppu tiessä heittää autoa, ja alkovi voi karahtaa kiinni.- höh.
tarkoitatko 2000 vai 7100), Kulutuksessakin on n 15000 ,viiva 7000km
- tuo näyttää olevan
höh. kirjoitti:
alkoviauton kulutus, mulla uusi puoli-integroitu vie ajotietokoneen mukaan 8.5 l/100km.
Mutta se nyt on yks lysti, viekö 8 tai 12l, tuo helvetin mollikka siinä ohjaamon päällä on vain niin ääliömäisen ruma, etten tuollaista autoa ottaisi, vaikka veisi 3.5l/100km. - jullikkax
tuo näyttää olevan kirjoitti:
alkoviauton kulutus, mulla uusi puoli-integroitu vie ajotietokoneen mukaan 8.5 l/100km.
Mutta se nyt on yks lysti, viekö 8 tai 12l, tuo helvetin mollikka siinä ohjaamon päällä on vain niin ääliömäisen ruma, etten tuollaista autoa ottaisi, vaikka veisi 3.5l/100km.jos veisi 3,5 ,niin huolisin ja sahasin sen mollikan vaikka pois. Viime kesänä 15 litran kulutus koski matkakassassa jo pahasti.
- hihhuli
höh. kirjoitti:
Korjataan virhe. Alkoviauton kulutus vaihtelee 12-13litraa/100km. Samalla näppäimellä kun saa useamman merkin tehtyä, niin yömyöhällä ei aina tule skarpattua tarpeeksi tekstin jälkeä. ANTAKAA ANTEEKSI HUOLIMATTOMUUTENI.
- jullikkax
hihhuli kirjoitti:
Korjataan virhe. Alkoviauton kulutus vaihtelee 12-13litraa/100km. Samalla näppäimellä kun saa useamman merkin tehtyä, niin yömyöhällä ei aina tule skarpattua tarpeeksi tekstin jälkeä. ANTAKAA ANTEEKSI HUOLIMATTOMUUTENI.
ei ole nimimerkki höh. kään ollut parhaassa terässä kommentoidessaan noita lukuja :-)
- kille
jullikkax kirjoitti:
ei ole nimimerkki höh. kään ollut parhaassa terässä kommentoidessaan noita lukuja :-)
kulutukset nayttaa olevan 1/3 pienemmat kuin neli vetossa.nissan kuluttaa 15-16 littraa maantie ajossa
- pakko
Mutta se nyt on yks lysti, viekö 8 tai 12l, tuo helvetin mollikka siinä ohjaamon päällä on vain niin ääliömäisen ruma, etten tuollaista autoa ottaisi, vaikka veisi 3.5l/100km.Ei taida sinulla olla jälkikasvua mukana reissussa? Tai sitten tykkäät tehdä aamulla ihan ensimmäiseksi petijumppaa yleisen sählingin keskellä unisten lasten maristessa herätyksestä ...
No rumahan se tietysti on, mutta sanoisin että ilman sitä monta hihaa olisi mustunut hiileksi ;) - Maleksija
Mutta se nyt on yks lysti, viekö 8 tai 12l, tuo helvetin mollikka siinä ohjaamon päällä on vain niin ääliömäisen ruma, etten tuollaista autoa ottaisi, vaikka veisi 3.5l/100km.Niin, käytännöllisyyden ja kauneuden tasapainon punnitseminen tunnepohjalta vaatii luonnollisesti vankkaa uskoa itse rakennetun arkilogiikan yleispätevyyteen. Estetiikka saattaa kuitenkin säröillä ja kokonaisuus vesittyä viimeistään siinä vaiheessa kun kuljettaja astuu ajoneuvostaan julkisella paikalla ulos. Itse asiassa se on jopa todennäköistä. Aloituksen kysymyksiin vastaan, että 2-5 litraa / 100 km ajotavasta riippuen ja ei juuri miltään.
- 2,8 Fiat
Täysintegroitu noin 8 l/ 100km ajossa. Riippui keskieuroopassa paljon keleistä ja tuulista. Allekin päästiin toki ylikin välillä menee mutta alle 10 l on kyllä pysynyt..
Toki autokin isohko moniin autoihin verrattuna ja tuulilasipintaa paljon. Pituus 6,5m - gt66
isoja lukemia alkovimallilla.mulla menee karvan alle 11 litraa normiajossa.auto dethleffs citroenin alustalla ja kone 2,5 d ilman turboo.vm 90.
- vähällämenee
Fiat/Brustner A640 -90 2.5TD koneella jatkuvasti 10.7l/100km. (isohko alkovi, pituus 660cm)
Ja mitattu aina tankkauksen yhteydessä laskemalla, ei mutu juttua.
- Määrää
Ajelen itse seitsemääkymppiä kun olen eläkkeellä ja aikaa on. Alkovimalli menee kympillä. Jos nostan nopeuden 80-85 km/menee 12-13 litraa satasella. Säästän ja saastutan vähempi.
- SAA KULUJA ALAS
Huomasin taannoin että rengaspaineilla on merkitystä polttoaineen kulutukseen.Meillä on peugeot J5 BENSA 2,0 koneella piloten alkovi korilla.Rengasliikkeen kaveri vaihtoi uudet kiekot alle,ja oli laittanut liian alhaiset paineet.Kulutus oli ensin 15L/100KM.Kun nostin paineen 4-4,5 kulutus laski 2-3L/100KM vastatuulessa toki alkovi ottaa vastaan aikalailla mutta 80-90KM h vauhti on taloudellisin matkavauhti tallaiselle vanhukselle ja kulutus pysyy sopivana.
- M.T.B
Fiat -07 3.0L, 10.9 l/100km.
Auto puoli-integroitu.
Työmatka ajoa pääasiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996204
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv993082Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302902Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262145Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?911079Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311006- 48784