Pettynyt Viipuriin

B.R.O

Tulipa käytyä tehtyä idänreissu ja Pietari oli aivan upea kaupunki. Viipuri sen sijaan oli pettymys. Olin oikeasti asennoitunut siihen kaupunkiin sillä mielellä, että se olisi todellinen elämys. Tiesin kyllä etukäteen, että varsin ränsistynyttä se rakennuskanta siellä on ja siinä kohdassa oli jopa jonkinlainen positiivinen yllätys sillä se ei ollut niin ränsistynyt mitä omissa mielikuvissani olin kuvitellut. Siellä on paljon korjailtukin viime aikoina.

Valitettavasti, pakko sanoa, että varsin tylsä paikka oli. En tiedä miten sykkivä kaupunki se oli Suomen alaisuudessa mutta nykymuodossaan ei todellakaan kiinnosta ketään muita turisteja kuin suomalaisia, jotka tietävät sen toisenlaisesta historiasta.

No, reiluuden nimissä on tietenkin sanottava, että Pietariin verrattuna ihan mikä tahansa kaupunki kalpenee. Minä en todellakaan ole russofiili mutta Pietari on oikeasti todella upea metropoli.

4

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkein heikoin

puoli on se, että täällä vain ja ainoastaan tykätähän tai tapetahan.Pietari on valtavan hieno kaupunki ja peruskansalainen siellä "symppis" ihminen.Kuten sinä tuossa sanoit/ annoit ymmärtää, niin Viipurissa on aika ajanut ohi kaikenlaisesta pikkurikollisuudesta tai ahneudesta. Mitään ei ole opittu viiden vuoden takaisesta matkatoimistojen poikotista. Sen sijaan suosittelisin Käkisalmen piiriä. Pienemmillä varoilla siellä on saatu aikaiseksi moninverroin inhimillisempi yhteiskunta kuin nykyisessä Viipurissa.

• kissamies57

Kuka järjestää matkoja käksalmeen.Onko siellä kuinka paljon asukkaita ja onko suomalaisia yrittäjiä,Entä onko joku evakko jääny sille tielle?Mun mamman kototalo oli siinä lähettyvillä.

• Suomelle

Venäläisten ryöstämä alue vain ränsistyy, se pitäisi pikimmiten palauttaa Suomelle.

Savossa evakko ja savolainen kinasivat. Viimein evakko kimpaantui ja sanoi että piehän sinä pienembiä suudu gu et ole käynyh ni Piiteris.

• kohtalaisen hyvin!

Viipurissa on remontoitu vanhoja rakennuksia ja rakennettu uusia. Punaisenlähteen torin varrelle on kohonnut uusi asuinliiketalo, Eteläisessä kaupunginosassa rakennetaan uusia kerrostaloja, Kauppatorin läheisyyteen on kohonnut uusi suurhotelli ja "rikkaiden rinteelle" kaupungin pohjoislaidalle rakennetaan uusia yksityistaloja rannan tuntumaan.
      Viipurin elintaso on kohentunut merkittävästi viime vuosina. Uusia työpaikkoja ovat tuoneet öljysatamat ja tulevina vuosina kaasuputken rakentaminen piristää taloutta.

Paljon on vielä tekemistä, mutta kyllä Viipurissa ollaan hyvässä vauhdissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe