Siinä ei ole mitään vikaa.
Kohtapian on sitten Espoon vuoroa sulautua Metropoliin.
Helsinki ja Vantaa sulautuvat.
19
557
Vastaukset
- susirajalta
Entisenä stadilaisena olen huvittuneena seurannut hiljalleen alkavaa paniikkia stadin päättäjissä, kun ovat huomanneet mikä tulevaisuuden mesta Vantaa on.
- perustelkaa
esityksenne.
Tulevaisuuden mesta...
Vantaa...
Just joo... - susirajalta
perustelkaa kirjoitti:
esityksenne.
Tulevaisuuden mesta...
Vantaa...
Just joo...Näkeehän sen sokeakin. Marja-Vantaa muut hankkeet. Työpaikat ja sen myötä asutus syntyy Vantaalle.Lentokenttä. Mitä muuta pitäisi sanoa.Kehitys on ajanut ohi stadista.
- helppo juttu
perustelkaa kirjoitti:
esityksenne.
Tulevaisuuden mesta...
Vantaa...
Just joo...Perustelut löydät ihan itse, kun käyt avoimin silmin Vantaalla.
Jos henkiset silmälasisi estää totuuden näkemistä, niin tutkaile sitten vaikka tilastoja. Vantaalla on esim pk-seudun ja koko Suomen voimakkaimmin kasvava työpaikka-alue lentokentän ympäristössä. Kartanokoski esim on yksi Suomen upeimmista asuinalueista ja suosituimmista.
Vantaan hallinto on selvästi tehokkain eli pienin byrokratia pk-seudulla. Tämä meille kertoi elinkeinoelämän edustajat tässä taannoin.
Riittikö? Jos ei, niin selvitä itse lisää. Se on helppoa. - Mieluummin katselen
helppo juttu kirjoitti:
Perustelut löydät ihan itse, kun käyt avoimin silmin Vantaalla.
Jos henkiset silmälasisi estää totuuden näkemistä, niin tutkaile sitten vaikka tilastoja. Vantaalla on esim pk-seudun ja koko Suomen voimakkaimmin kasvava työpaikka-alue lentokentän ympäristössä. Kartanokoski esim on yksi Suomen upeimmista asuinalueista ja suosituimmista.
Vantaan hallinto on selvästi tehokkain eli pienin byrokratia pk-seudulla. Tämä meille kertoi elinkeinoelämän edustajat tässä taannoin.
Riittikö? Jos ei, niin selvitä itse lisää. Se on helppoa.dokumenttia liejuryömijöistä kuin kuuntelen tuollaista vittuilua.
Ja, kun minä kysyn perusteluja johonkin väittämään niin se ei tarkoita, että minun on niitä etsittävä! - olkaa hyvä
susirajalta kirjoitti:
Näkeehän sen sokeakin. Marja-Vantaa muut hankkeet. Työpaikat ja sen myötä asutus syntyy Vantaalle.Lentokenttä. Mitä muuta pitäisi sanoa.Kehitys on ajanut ohi stadista.
Perustelut olivat aika hyvät.
- helppo juttu
Mieluummin katselen kirjoitti:
dokumenttia liejuryömijöistä kuin kuuntelen tuollaista vittuilua.
Ja, kun minä kysyn perusteluja johonkin väittämään niin se ei tarkoita, että minun on niitä etsittävä!perusteluja ja ihan ilman vittuilua.
Se toki vaatii toki lukutaitoa.. - skaoksoaoao
helppo juttu kirjoitti:
perusteluja ja ihan ilman vittuilua.
Se toki vaatii toki lukutaitoa..KYLLÄ. Olet oikeessa.
- stadilainen?
eihän stadilaisuus katoa minnekään jos Stadissa födannut ja kasvanut. Maaltamuuttaneet eivät ole stadilaisia vaikka Stadissa budjaavatkin.
- vantaalla syntynyt
stadilainen? kirjoitti:
eihän stadilaisuus katoa minnekään jos Stadissa födannut ja kasvanut. Maaltamuuttaneet eivät ole stadilaisia vaikka Stadissa budjaavatkin.
aika negatiivinen imago tolla stadilaisuudella, ovat olevinaan maailman omistajia ilman mitään meriittiä. kyllä se on niin että jos helsingistä muuttaa pois niin on entinen stadilainen eikä siinä ole mitään hävettävää.
- määritelmä
vantaalla syntynyt kirjoitti:
aika negatiivinen imago tolla stadilaisuudella, ovat olevinaan maailman omistajia ilman mitään meriittiä. kyllä se on niin että jos helsingistä muuttaa pois niin on entinen stadilainen eikä siinä ole mitään hävettävää.
=syntyperäinen helsinkiläinen. Eli jos stadilainen budjaa landella on se edelleen stadilainen. Toisin kuin Vantaalla syntynyt Stadissa asuva ei ole stadilainen.
- eri asiaa
vantaalla syntynyt kirjoitti:
"kyllä se on niin että jos helsingistä muuttaa pois niin on entinen stadilainen eikä siinä ole mitään hävettävää."
ei entinen stadilainen vaan entinen helsinkiläinen. Nämä on kaksi eri asiaa.
- vaalivat omaansa
Espoon päättäjät kyllä vastustavat liitosta, koska heidän vakanssinsa muuttuisivat tarpeettomiksi. Turhista virkamiehistä/naisista tulisi uudelleen kouluttautujia.
Heidän kannattaa kyllä taistella kynsin ja hampain istumapallinsa ja paperinkääntelykansionsa puolesta. - meikäläinen tässä
mikä lienee järki ja mikä on hyöty näissä pk-seudun yhdistelykeskusteluissa? Mitä etua Helsingin ja Vantaan yhdistymisellä tulisi??
Suomessa on vaikka kuinka paljon alle 10.000 asukkaan kuntia, joiden yhdistymisessä olisi varmassa etuja mutta tämä "metropoli" ajatus...- on syynä
Taloudellisia säästöjähän tässä haetaan. Kun on yksi kaupunki, ei tarvita niin montaa terveyskeskusta, päiväkotia, kirjastoa, koulua, sosiaalivirastoa, yms. kuin kahdessa/kolmessa kaupungissa on. Eli palveluita tullaan karsimaan ja viemään kauemmaksi ihmisistä (monet lähiöt tulevat jäämään ilman omaa terveyskeskusta, kirjastoa, jne.). Näin säästetään rahaa ja se on kaikista tärkeintä. Mitäpä yleisestä terveydenhuollosta jos on rahaa ostaa palvelut yksityisiltä.
Sääli, että jotkut ihmiset kannattavat tällaista peruspalveluiden alasajoa vain siksi, että heistä olisi kivaa asua kaupungissa jossa on paljon asukkaita. Oli välissä sitten kuinka paljon metsää tahansa. - olkaa hyvä
on syynä kirjoitti:
Taloudellisia säästöjähän tässä haetaan. Kun on yksi kaupunki, ei tarvita niin montaa terveyskeskusta, päiväkotia, kirjastoa, koulua, sosiaalivirastoa, yms. kuin kahdessa/kolmessa kaupungissa on. Eli palveluita tullaan karsimaan ja viemään kauemmaksi ihmisistä (monet lähiöt tulevat jäämään ilman omaa terveyskeskusta, kirjastoa, jne.). Näin säästetään rahaa ja se on kaikista tärkeintä. Mitäpä yleisestä terveydenhuollosta jos on rahaa ostaa palvelut yksityisiltä.
Sääli, että jotkut ihmiset kannattavat tällaista peruspalveluiden alasajoa vain siksi, että heistä olisi kivaa asua kaupungissa jossa on paljon asukkaita. Oli välissä sitten kuinka paljon metsää tahansa.Entä etuja ihan yksityisen ihmisen kannalta?
Keksitkö sinä?
Minä en löytänyt yhtäkään.
No jaa, helsinkiläiset voivat äänestää espoolaista Soinia, kun todennäköisesti on samaa vaalipiiriä.:) - kukapa ei
olkaa hyvä kirjoitti:
Entä etuja ihan yksityisen ihmisen kannalta?
Keksitkö sinä?
Minä en löytänyt yhtäkään.
No jaa, helsinkiläiset voivat äänestää espoolaista Soinia, kun todennäköisesti on samaa vaalipiiriä.:)No hei, kukapa ei haluaisi asua METROPOLISSA? Ajatelkaa nyt kuinka hienoa se on. Eikä tätä suuruudenhulluutta pidä jättää tähän. Itse oonkin sitä mieltä, että Helsingin ulkopuolinen Suomi tulisi liittää Helsinkiin. Viiden miljoonan ihmisen metropoli! Se vasta olisikin jotain. Helsinki olisi hetkessä yksi Euroopan suurkaupungeista. Kyllä sitten oltaisiin ulkomailla kateellisia urbaanille, jättimäiselle Helsingille.
- kannatan
kukapa ei kirjoitti:
No hei, kukapa ei haluaisi asua METROPOLISSA? Ajatelkaa nyt kuinka hienoa se on. Eikä tätä suuruudenhulluutta pidä jättää tähän. Itse oonkin sitä mieltä, että Helsingin ulkopuolinen Suomi tulisi liittää Helsinkiin. Viiden miljoonan ihmisen metropoli! Se vasta olisikin jotain. Helsinki olisi hetkessä yksi Euroopan suurkaupungeista. Kyllä sitten oltaisiin ulkomailla kateellisia urbaanille, jättimäiselle Helsingille.
muuttuu palvelut eli esm.hammaslääkäripäivystys Vantaalta Helsinkiin.
Mammografiassa käyn aina Helsingissä,vaikka on kunnan järjestämä palvelu Vantaalla.
Siis Vantaan palvelut jo osin on Helsingissä.
Minusta parasta on yhdistyä,sillä joukkoliinenne helpottuu ja onhan Vantaa ollut ennenkin Helsingin maalaiskunta.
Vantaallakin on vastustajia,ja varmaan samat syyt kun Espoossa. - kyllä
kannatan kirjoitti:
muuttuu palvelut eli esm.hammaslääkäripäivystys Vantaalta Helsinkiin.
Mammografiassa käyn aina Helsingissä,vaikka on kunnan järjestämä palvelu Vantaalla.
Siis Vantaan palvelut jo osin on Helsingissä.
Minusta parasta on yhdistyä,sillä joukkoliinenne helpottuu ja onhan Vantaa ollut ennenkin Helsingin maalaiskunta.
Vantaallakin on vastustajia,ja varmaan samat syyt kun Espoossa.Nämä nyt suunnitellut palvelujen muuttamiset ovat ensiaskeleita tätä yhdistymistä silmälläpitäen. Kuitenkin vasta kaupunkien yhdistyttyä alkaa se todellinen palvelujen alasajo ja muuttaminen.
Ja millä tavalla joukkoliikenne helpottuu? Hyvinhän se toimii jo nyt. Ja aivan varmasti jos jotain joukkoliikenteen osaa haluttaisiin parantaa, se ei vaatisi kaupunkien yhdistämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760