Jumala minun ylistykseni, älä ole vaiti, sillä jumalattomat ja petolliset ovat avanneet suunsa minua vastaan. He puhuvat minulle valheellisin kielin. Vihan sanoin he ovat minut piirittäneet ja sotivat syyttä minua vastaan. Rakkauteni palkaksi he syyttävät minua mutta minä rukoilen. He palkitsevat minulle hyvän pahalla ja rakkauteni vihalla.
Tässä on tuttu tilanne, johon voi Jeesukseen uskova joutua. Se että ihminen tulee uskoon, ei tarkoita vielä sitä, että kaikki ongelmat ja vastukset elämässä poistuvat. Ei siis kannata mennä kynnyksen sisäpuolelle notkumaan siksi aikaa, että vastustajat kaikkoaisivat ja sairaudet paranisivat. Kannattaa tulla reilusti kynnyksen yli Jeesuksen palvelijaksi sen vuoksi, että tämän raadollisen jälkeen me pääsemme takaisin taivaselämään, takaisin sinne mistä meidät on tänne lähetettykin. Kannattaa tulla uskoon vaikka sen vuoksi, että edes kerran voisi kohdata Jeesuksen persoonan lähellä olon, edes kerran niin upean valovoimaisen karisman, kuin Poika on. Sanoisinpa että ainoa aito karismaatikko.
Jatkamma psalmista. Huomaamattaan kirjoittaja, niin kuin kirjoittajat usein tekevät, kirjoitti eteensä vastauksen, tämän valtavan viisaan systemaattisen Jumalan menetelmän: ”Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä. Hän ei huolinut siunauksesta, ja se loittoni hänestä kauas. Hän puki kirouksen ylleen kuin vaatteensa, ja se meni hänen sisuksiinsa kuin vesi ja hänen luihinsa kuin öljy.” Kirjoittaja tässä psalmissa on muuten eräs pelastettu, eräs Jumalan palvelija, eräs Jumalan valittu työntekijä, Daavid.
Palataanpa kupille. Jos nyt saadaan sitä, mitä itse rakastetaan ja se kohtaa meitä, jos sitä mitä ei huolita kaikkoaa meistä kauas, niin on todella rakkaat lukijat oltava varuillaan, sen suhteen miten elämme. Usein Jumalan sanat ovat kaiken kattavia ja siunaukseen sisältyy niin toivo kuin varoituskin, se on täydellinen. ”Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan” on eräs Jeesuksen lauseista jota hän käytti kun paransi ja parantaa sairaita. Mikä on meidän uskomme? Se mitä Jeesus sanoo, ei koskaan ole heitto yksittäistä tapahtumaa kohtaan. Jeesus ei tullut tänne hauskaa pitämään:” kaljoo kitoon ja kukkoo haukkaan.” Jeesus tuli täyttämään Jumalan lain. Ei hän todellakaan ystävät tullut tänne naisia iskemään ja jotain salamyhkäistä perhettä siittämän, anteeksi Jumala nämä sanat. Jeesus tuli siksi, että saisi kuolla jokaisen ihmisen puolesta, että jokainen, joka ottaa hänen tekonsa vastaan, saisi olla armahdettu syntinen ja pelastuisi eikä olisi kuolemalla kuoleva.
Jeesus kutsui Pietarin ja Johanneksen ja Matteusen ja Luukaksen ja sinut ja minut, mennään ja eletään niin että Isä voi sanoa viimeisen henkäyksemme jälkeen”Tapahtukoon sinulle uskosi mukaan”. Voit lukea ps 109 ja kuunnella mitä se sinulle tarinosi.
Kohtaako meitä se mitä rakastamme?
1
143
Vastaukset
- cybo-ceronimo-cabriel-61
//Palataanpa kupille. Jos nyt saadaan sitä, mitä itse rakastetaan ja se kohtaa meitä, jos sitä mitä ei huolita kaikkoaa meistä kauas, niin on todella rakkaat lukijat oltava varuillaan, sen suhteen miten elämme.//
- Sitä saa mitä tilaa.
Myös asiat jotka yritämme piilottaa, ohittaa ja karttaa tulevat eteemme varmasti.
Tässä ei auta se, että elämän realiteetit kielletään, tai ne heivataan sijaiskärsijän niskaan, ne on kohdattava Itsessä kaikki, jotta ne eivät yllätä, tai kertaudu moninkertaisina tulevaisuudessa.
Jos sexuaalisuus, joka kuuluu luonnollisena osana kasvuumme ihmisenä mystifoidaan ja estetään sanasta nousevan pelon voimalla, ei siinä hyväkään lopulta seiso.
Tästä on paljon esimerkkejä myös uskovissa piireissä, jossa nuoruudessa estetyt tarpeet synnillistettynä muuttuvat tietoisuuden ja kasvun myötä määrääviksi vasta silloin kun asiat pitäisi olla jo hallussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse824627Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763637Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.642070Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1301142
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1451072- 49989
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891