Onko silmissäni vika?

blomsterdal

En löydä Yakovin aloitusta " Jumalan Viisaudesta" mistään! Minne se katosi?

18

978

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistaa se

Delete on myös Jumalan metodi suhteessa jumalattomiin.

• blomsterdal

näin siinä aina käy, kun keskustelu pääsee hyvään alkuun ja sitten tulee jokin ongelma, niin silloin nopeasti pois koko ketju, pannaan piiloon mahdolliset virhearvioinnit.

Dianan arvion mukaan IHMEELLINEN NEUVONANTAJA on sama kuin enkeli joka ilmestyi Maanoahin vaimolle.
        Enkeli ilmoitti nimekseen ihmeellinen.
        Tapaus koskee siis Simsonin syntyää.

Sillä Maanoah ei tiennyt häntä Herran enkeliksi.
        13:17 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: Mikä on sinun nimesi, kunnioittaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen?
        13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen.

Enkeli vastasi Maanoahille. Minkätähden kysyt minun nimeäni?
        Näyttää siltä, että enkeli ei pitänyt tärkeänä ilmoittaa nimeänsä, koska hän toimi Jumalan sanansaattajana, eikä hänen tehtävänsä ollut esitellä itseään. En tiedä onko oletus oikea.

Kuitenkin hän sanoo nimestään, että se on ihmeellinen.
        IHMEELLINEN NEUVONANTAJA on kuitenkin paljon enemmän kuin ihmeellinen.

JESAJA 9:5

Sillä LAPSI ON MEILLE SYNTYNYT,
        POIKA ON MEILLE ANNETTU,
        JONKA HARTIOILLA ON HERRAUS,
        JA HÄNEN NIMENSÄ ON;
        IHMEELLINEN NEUVONANTAJA,
        VÄKEVÄ JUMALA,
        IANKAIKKINEN ISÄ,
        RAUHANRUHTINAS

Diana ehdotti, että tämä on ennustus Simsonista.
        Simsonin elämä ei vastaa näitä vaatimuksia, sen voi jokainen tarkistaa lukemalla Tuomarien kirjasta luvut 13-16.
        Eikä kukaan niistä henkilöistä, joita täällä on tarjottu kelpaa.

Tässä on tärkeä huomata, että puhutaan lapsesta, pojasta, häntä sanotaan jopa Väkeväksi Jumalaksi ja Iankaikkiseksi Isäksi.

Loppuhuomautus, enkelit eivät salli että heitä kumarretaan, koska Herra on ainoa, jota saa kumartaa.

• Taaksepäin vaan tulevia
        blomsterdal kirjoitti:

näin siinä aina käy, kun keskustelu pääsee hyvään alkuun ja sitten tulee jokin ongelma, niin silloin nopeasti pois koko ketju, pannaan piiloon mahdolliset virhearvioinnit.

Dianan arvion mukaan IHMEELLINEN NEUVONANTAJA on sama kuin enkeli joka ilmestyi Maanoahin vaimolle.

13:17 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: Mikä on sinun nimesi, kunnioittaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen?
        13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen.

Näyttää siltä, että enkeli ei pitänyt tärkeänä ilmoittaa nimeänsä, koska hän toimi Jumalan sanansaattajana, eikä hänen tehtävänsä ollut esitellä itseään. En tiedä onko oletus oikea.

POIKA ON MEILLE ANNETTU,
        JA HÄNEN NIMENSÄ ON;
        VÄKEVÄ JUMALA,
        IANKAIKKINEN ISÄ,
        RAUHANRUHTINAS

Simsonin elämä ei vastaa näitä vaatimuksia, sen voi jokainen tarkistaa lukemalla Tuomarien kirjasta luvut 13-16.

Tässä on tärkeä huomata, että puhutaan lapsesta, pojasta, häntä sanotaan jopa Väkeväksi Jumalaksi ja Iankaikkiseksi Isäksi.

Loppuhuomautus, enkelit eivät salli että heitä kumarretaan, koska Herra on ainoa, jota saa kumartaa.

Mutta D:llä on nyt hätä löytää joku kanditaatti Yeshuan sijaan. - Juutalaisten kannalta hän on varmaan siis edelleen "hyödyllinen" - ?

• näsäviisastelet
        Taaksepäin vaan tulevia kirjoitti:

Mutta D:llä on nyt hätä löytää joku kanditaatti Yeshuan sijaan. - Juutalaisten kannalta hän on varmaan siis edelleen "hyödyllinen" - ?

siinä - sillä Torah on IÄTÖN!

vai oikeestiko olet niin tietämätön?

• Olen vaalenpunainen
        näsäviisastelet kirjoitti:

Lentävä elefantti, uskothan sen?

• blomsterdal
        blomsterdal kirjoitti:

POIKA ON MEILLE ANNETTU,
        JA HÄNEN NIMENSÄ ON;
        VÄKEVÄ JUMALA,
        IANKAIKKINEN ISÄ,
        RAUHANRUHTINAS

12:13 Jumalalla on viisaus ja voima, hänellä neuvo ja ymmärrys. (JOB)

11:1 Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.

• blomsterdal
        blomsterdal kirjoitti:

11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.

JESAJAN KIRJA

61 LUKU

61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
        61:2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
        61:3 panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan, ja heidän nimensä on oleva vanhurskauden tammet, Herran istutus, hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

JESAJAN KIRJA

42 LUKU

42:1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        42:2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        42:4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
        42:5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
        42:6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
        42:7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
        42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
        42:9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.
        42:10 Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa hänen ylistystänsä hamasta maan äärestä, te merenkulkijat ja meri täysinensä, te merensaaret ja niissä asuvaiset.
        42:11 Korottakoot äänensä erämaa ja sen kaupungit, kylät, joissa Keedar asuu. Riemuitkoot kallioilla asuvaiset, vuorten huipuilta huutakoot ilosta.
        42:12 Antakoot Herralle kunnian ja julistakoot hänen ylistystään merensaarissa.
        42:13 Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudon ja karjuu, uhittelee vihollisiansa.
        42:14 Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nyt minä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun.
        42:15 Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltä kaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.
        42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
        42:17 Mutta ne peräytyvät ja joutuvat häpeään, jotka turvaavat veistettyyn kuvaan, jotka sanovat valetuille kuville: Te olette meidän jumalamme.
        42:18 Te kuurot, kuulkaa, ja te sokeat, katsokaa ja nähkää.
        42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
        42:20 Paljon sinä olet nähnyt, mutta et ole ottanut varteen; korvat avattiin, mutta ei kuulla.
        42:21 Herra on nähnyt hyväksi vanhurskautensa tähden tehdä lain suureksi ja ihanaksi.
        42:22 Mutta tämä on raastettu ja ryöstetty kansa, kaikki nuoret miehet ovat sidotut ja vankihuoneisiin kätketyt; he ovat joutuneet saaliiksi, eikä ole auttajaa, ryöstetyiksi, eikä ole, kuka sanoisi: Anna takaisin!
        42:23 Kuka teistä ottaa tämän korviinsa, tarkkaa ja kuulee vastaisen varalta?
        42:24 Kuka on antanut Jaakobin ryöstettäväksi ja Israelin raastajain valtaan? Eikö Herra, jota vastaan me olemme syntiä tehneet, jonka teitä he eivät tahtoneet vaeltaa ja jonka lakia he eivät totelleet?
        42:25 Niin hän vuodatti Israelin päälle vihansa hehkun ja sodan tuimuuden. Se liekehti hänen ympärillään, mutta hän ei ollut tietääksensä; se poltti häntä, mutta hän ei siitä huolinut.

• blomsterdal
        blomsterdal kirjoitti:

HÄNET ON LÄHETETTY
        - JULISTAMAAN ILOSANOMAA NÖYRILLE

-SITOMAAN SÄRJETTYJÄ SYDÄMIÄ

-JULISTAMAAN VANGITUILLE VAPAUTUSTA

- KAHLITUILLE KIRVOITUSTA

- HERRAN OTOLLISTA VUOTTA JA JUMALAMME
        KOSTONPÄIVIÄ

- LOHDUTTAMAAN KAIKKIA MURHEELLISIA

- PANEMAAN SIIONIN MURHEELLISTEN PÄÄHÄN
        JUHLAPÄÄHINEEN

- ILOÖLYÄ MURHEEN SIJAAN

- YLISTYKSEN VAIPAN MASENTUNEEN HENGEN SIJAAN

61:1 HERRAN, HENKI ON MINUN PÄÄLLÄNI, SILLÄ HÄN on VOIDELLUT MINUT julistamaan ILOSANOMAA NÖYRILLE, lähettänyt MINUT SITOMAAN SÄRJETTYJÄ SYDÄMIÄ, julistamaan VANGITUILLE VAPAUTUSTA ja KAHLITUILLE KIRVOITUSTA,
        61:2 julistamaan Herran otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia,
        61:3 panemaan Siionin murheellisten päähän - antamaan heille - juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan, ja heidän nimensä on oleva vanhurskauden tammet, Herran istutus, hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.

JESAJAN KIRJA

42 LUKU

42:1 Katso, MINUN PALVELIJANI, jota MINÄ TUEN, MINUN VALITTUNI, johon MINUN SIELUNI MIELISTYI. MINÄ OLEN PANNUT HENKENI HÄNEEN, HÄN LEVITTÄÄ KANSAKUNTIIN OIKEUDEN.
        42:3 SÄRJETTYÄ RUOKOA HÄN EI MUSERRA, ja SUITSEVAISTA KYNTTILÄNSYDÄNTÄ HÄN EI SAMMUTA. HÄN LEVITTÄÄ OIKEUTTA USKOLLISESTI.
        42:4 HÄN ITSE EI SAMMU EIKÄ MURRU, kunnes ON SAATTANUT OIKEUDEN MAAN PÄÄLLE, ja merensaaret ODOTTAVAT HÄNEN OPETUSTANSA.
        42:5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
        42:6 MINÄ, HERRA, OLEN VANHURSKAUDESSA KUTSUNUT SINUT, olen TARTTUNUT SINUN KÄTEESI, VARJELLUT SINUT ja PANNUT SINUT KANSOILLE LIITOKSI, PAKANOILLE VALKEUDEKSI,
        42:7 AVAAMAAN SOKEAT SILMÄT, PÄÄSTÄMÄÄN SIDOTUT VANKEUDESTA, PIMEYDESSÄ ISTUVAT VANKIHUONEESTA.
        42:8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
        42:9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.
        42:10 Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa hänen ylistystänsä hamasta maan äärestä, te merenkulkijat ja meri täysinensä, te merensaaret ja niissä asuvaiset.
        42:11 Korottakoot äänensä erämaa ja sen kaupungit, kylät, joissa Keedar asuu. Riemuitkoot kallioilla asuvaiset, vuorten huipuilta huutakoot ilosta.
        42:13 Herra lähtee sotaan niinkuin sankari, niinkuin soturi hän kiihoittaa kiivautensa; hän nostaa sotahuudon ja karjuu, uhittelee vihollisiansa.
        42:14 MINÄ OLEN OLLUT VAITI IKIAJOISTA ASTI, olen ollut HILJAA ja PIDÄTTÄNYT ITSENI. Mutta nyt MINÄ HUUDAN kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun.
        42:15 Minä teen autioiksi vuoret ja kukkulat, ja kuihdutan niiltä kaiken ruohon; minä muutan virrat saariksi ja kuivaan vesilammikot.
        42:16 MINÄ JOHDATAN SOKEAT TIETÄ, JOTA HE EIVÄT TUNNE; POLKUJA, JOITA HE EIVÄT TUNNE, MINÄ KULJETAN HEIDÄT. MINÄ MUUTAN PIMEYDEN HEIDÄN EDELLÄÄN VALKEUDEKSI ja KOLEIKOT TASANGOKSI. NÄMÄ MINÄ TEEN ENKÄ NIITÄ TEKEMÄTTÄ JÄTÄ.
        42:17 Mutta ne peräytyvät ja joutuvat häpeään, jotka turvaavat veistettyyn kuvaan, jotka sanovat valetuille kuville: Te olette meidän jumalamme.
        42:18 TE KUUROT, KUULKAA, ja TE SOKEAT, KATSOKAA ja NÄHKÄÄ.
        42:19 KUKA ON SOKEA, ELLEI MINUN PALVELIJANI, ja KUKA NIIN KUURO KUIN MINUN SANANSAATTAJANI, jonka minä lähetän? Kuka on niin SOKEA kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
        42:20 Paljon sinä olet nähnyt, mutta et ole ottanut varteen; KORVAT AVATTIIN, MUTTA EI KUULLA.
        42:21 Herra on nähnyt hyväksi vanhurskautensa tähden tehdä lain suureksi ja ihanaksi.
        42:22 Mutta tämä on raastettu ja ryöstetty kansa, kaikki nuoret miehet ovat SIDOTUT ja VANKIHUONEISIIN KÄTKETYT; he ovat joutuneet SAALIIKSI, eikä ole auttajaa, RYÖSTETYIKSI, eikä ole, kuka sanoisi: Anna takaisin!
        42:24 Kuka on antanut Jaakobin ryöstettäväksi ja Israelin raastajain valtaan? Eikö Herra, jota vastaan me olemme syntiä tehneet, jonka teitä he eivät tahtoneet vaeltaa ja jonka lakia he eivät totelleet?
        42:25 Niin hän vuodatti Israelin päälle vihansa hehkun ja sodan tuimuuden. Se liekehti hänen ympärillään, mutta hän ei ollut tietääksensä; se poltti häntä, mutta hän ei siitä huolinut.

Tämä kuvaus Herran voidellusta ei sovi Israeliin.

• blomsterdal
        blomsterdal kirjoitti:

JESAJAN KIRJA

61 LUKU

61:1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,

JESAJAN KIRJA

42 LUKU

42:1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        42:4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
        42:6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
        42:7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
        42:14 Minä olen ollut vaiti ikiajoista asti, olen ollut hiljaa ja pidättänyt itseni. Mutta nyt minä huudan kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun.
        42:16 Minä johdatan sokeat tietä, jota he eivät tunne; polkuja, joita he eivät tunne, minä kuljetan heidät. Minä muutan pimeyden heidän edellään valkeudeksi ja koleikot tasangoksi. Nämä minä teen enkä niitä tekemättä jätä.
        42:18 Te kuurot, kuulkaa, ja te sokeat, katsokaa ja nähkää.
        42:19 Kuka on sokea, ellei minun palvelijani, ja kuka niin kuuro kuin minun sanansaattajani, jonka minä lähetän? Kuka on niin sokea kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
        42:20 Paljon sinä olet nähnyt, mutta et ole ottanut varteen; korvat avattiin, mutta ei kuulla.
        42:22 Mutta tämä on raastettu ja ryöstetty kansa, kaikki nuoret miehet ovat sidotut ja vankihuoneisiin kätketyt; he ovat joutuneet saaliiksi, eikä ole auttajaa, ryöstetyiksi, eikä ole, kuka sanoisi: Anna takaisin!

ei ollut tarkoitus lähettää kahteen kertaan.

• Diana-ad-rem
        blomsterdal kirjoitti:

HÄNET ON LÄHETETTY
        - JULISTAMAAN ILOSANOMAA NÖYRILLE

-SITOMAAN SÄRJETTYJÄ SYDÄMIÄ

-JULISTAMAAN VANGITUILLE VAPAUTUSTA

- KAHLITUILLE KIRVOITUSTA

- HERRAN OTOLLISTA VUOTTA JA JUMALAMME
        KOSTONPÄIVIÄ

- LOHDUTTAMAAN KAIKKIA MURHEELLISIA

- PANEMAAN SIIONIN MURHEELLISTEN PÄÄHÄN
        JUHLAPÄÄHINEEN

- ILOÖLYÄ MURHEEN SIJAAN

- YLISTYKSEN VAIPAN MASENTUNEEN HENGEN SIJAAN

61:1 HERRAN, HENKI ON MINUN PÄÄLLÄNI, SILLÄ HÄN on VOIDELLUT MINUT julistamaan ILOSANOMAA NÖYRILLE, lähettänyt MINUT SITOMAAN SÄRJETTYJÄ SYDÄMIÄ, julistamaan VANGITUILLE VAPAUTUSTA ja KAHLITUILLE KIRVOITUSTA,

JESAJAN KIRJA

42 LUKU

42:1 Katso, MINUN PALVELIJANI, jota MINÄ TUEN, MINUN VALITTUNI, johon MINUN SIELUNI MIELISTYI. MINÄ OLEN PANNUT HENKENI HÄNEEN, HÄN LEVITTÄÄ KANSAKUNTIIN OIKEUDEN.
        42:3 SÄRJETTYÄ RUOKOA HÄN EI MUSERRA, ja SUITSEVAISTA KYNTTILÄNSYDÄNTÄ HÄN EI SAMMUTA. HÄN LEVITTÄÄ OIKEUTTA USKOLLISESTI.
        42:4 HÄN ITSE EI SAMMU EIKÄ MURRU, kunnes ON SAATTANUT OIKEUDEN MAAN PÄÄLLE, ja merensaaret ODOTTAVAT HÄNEN OPETUSTANSA.
        42:6 MINÄ, HERRA, OLEN VANHURSKAUDESSA KUTSUNUT SINUT, olen TARTTUNUT SINUN KÄTEESI, VARJELLUT SINUT ja PANNUT SINUT KANSOILLE LIITOKSI, PAKANOILLE VALKEUDEKSI,
        42:7 AVAAMAAN SOKEAT SILMÄT, PÄÄSTÄMÄÄN SIDOTUT VANKEUDESTA, PIMEYDESSÄ ISTUVAT VANKIHUONEESTA.
        42:14 MINÄ OLEN OLLUT VAITI IKIAJOISTA ASTI, olen ollut HILJAA ja PIDÄTTÄNYT ITSENI. Mutta nyt MINÄ HUUDAN kuin lapsensynnyttäjä, puhallan ja puuskun.
        42:16 MINÄ JOHDATAN SOKEAT TIETÄ, JOTA HE EIVÄT TUNNE; POLKUJA, JOITA HE EIVÄT TUNNE, MINÄ KULJETAN HEIDÄT. MINÄ MUUTAN PIMEYDEN HEIDÄN EDELLÄÄN VALKEUDEKSI ja KOLEIKOT TASANGOKSI. NÄMÄ MINÄ TEEN ENKÄ NIITÄ TEKEMÄTTÄ JÄTÄ.
        42:18 TE KUUROT, KUULKAA, ja TE SOKEAT, KATSOKAA ja NÄHKÄÄ.
        42:19 KUKA ON SOKEA, ELLEI MINUN PALVELIJANI, ja KUKA NIIN KUURO KUIN MINUN SANANSAATTAJANI, jonka minä lähetän? Kuka on niin SOKEA kuin minun palkkalaiseni, niin sokea kuin Herran palvelija?
        42:20 Paljon sinä olet nähnyt, mutta et ole ottanut varteen; KORVAT AVATTIIN, MUTTA EI KUULLA.
        42:22 Mutta tämä on raastettu ja ryöstetty kansa, kaikki nuoret miehet ovat SIDOTUT ja VANKIHUONEISIIN KÄTKETYT; he ovat joutuneet SAALIIKSI, eikä ole auttajaa, RYÖSTETYIKSI, eikä ole, kuka sanoisi: Anna takaisin!

Tämä kuvaus Herran voidellusta ei sovi Israeliin.

kristinusko lain suureksi ja ihanaksi, ei tee.

Se julistaa: >>> Kristus on lain loppu.

• Nimetön
        näsäviisastelet kirjoitti:

...minun kristittynä vaihtaa Jumalan Valitun Kansan uskoon (=juutalaiseksi), että varmasti pääsisin taivaaseen?
        Saisinko myös anteeksi kaikki tappamani palestiinalaiset?

• blomsterdal
        Diana-ad-rem kirjoitti:

kristinusko lain suureksi ja ihanaksi, ei tee.

Se julistaa: >>> Kristus on lain loppu.

31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON;
        31:32 EN SELLAISTA LIITTOA kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja JONKA LIITTONI HE OVAT RIKKONEET, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        31:33 Vaan TÄMÄ ON SE LIITTO, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: MINÄ PANEN LAKINI HEIDÄN SISIMPÄÄNSÄ ja KIRJOITAN SEN HEIDÄN SYDÄMIINSÄ; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; SILLÄ MINÄ ANNAN ANTEEKSI HEIDÄN RIKOKSENSA ENKÄ ENÄÄ MUISTA HEIDÄN SYNTEJÄNSÄ.

En kirjoita tässä minkään uskontokunnan nimissä, vaan etsin vastaukset Jumalan omasta sanasta.

• Kuten huomaat täällä saa kyllä olla täysin aiheeseen kuulumattomia avauksia kosolti, mutta jos alkaa kirjoittaa täyttä asiaa ja foorumin aiheeseen kuuluvaa, niin jotkut häiriköt valittaa heti Enirolle ja pyytää poistattamaan ne.

Rukoillaan noiden häiriköiden puolesta, sillä me toki tahdomme myös heidät "helvetin lieskoista pois temmaten" johdattaa taivaan porteista sisälle!

Siunausta Yeshuassa!

• blomsterdal

126:5 Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat.
        126:6 He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat

• blomsterdal kirjoitti:

126:5 Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat.
        126:6 He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat

"Me emme lannistu, vaan me uudistumme päivä päivältä Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta"

Siunausta sulle Yeshuassa!

• blomsterdal

Apua Diana, minua pelottaaaaaaaaaaa!

• onhan sulla

valopää. anna mennä vaan.

• ...sama avaus on poistettu jo seitsemän kertaa, tosin hieman täydenettynä ;o)

Positiivista siinä on tietenkin ollut se, että se aina päässyt ylimmäksi ketjussa ja olen sitä myös voinut täydentää, koska itse olen viisauden suhteen tällainen tavis-uskova J-lan suuresta armosta.

HalleluYah!

Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5815
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3093
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      22
      2298
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2025
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1928
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1833
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1579
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1202
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1191
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      79
      1057
    Aihe