Takaluukussa

Kyttääjät

Mikähän autoilijoita vaivaa,kun pitää se edelläajavan takakontti olla kahden autonmitanpäässä!
Ettekö te osaa ajaa!
Miksi se edelläajava pitää saada kiinni!
Ei ihme että peräänajoja sattuu!
Vaikka ajan navikaattorinmukaan 5km/h todellista "ylinopeutta" niitä "aivottomia perskärpäsiä"tulee jatkuvasti takakonttiin kiinni!!!

11

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

ottaa kaaliin ku jengi roikkuu hanurissa. itse en ikinä roiku koska tiedän miten ärsyttävää se on. no okei - välillä tulee roikuttu. silloin kun on aamullakiire töihin ja joku vanha jäärä ajaa kehällä vasenta kaistaa tukkeena. välillä meinaan voi oikeesti olla törkee kiire- tärkee palaveri/työhaastattelu mistä on nukkunu vähän pommii ym.

• ??????????????????

Perskärpäsen konepeltihän siinä kiviä ottaa vastaan, ei sinun. Jos oikein lähelle tulee, aja pientareella puoliksi. Hiekkaa lentää enstistä enemmän. Saattapa se vaikka mennä ohitsesi. Ja ohitse mentyään et itse joudu ottamaan keskiviivan kiviä konepeltiisi!

• Auto Masentaja 2

homous mikä panee kiinnostumaan kaikista pakoputkista...

• se...

No mitähän tapahtuu, jos itse joudut jostakin syystä polkaisemaan jarrut pohjaan, tai törmäät johonkin? Tuollaisessa tilanteessa tuskin omaa asemaasi mitenkään parantaa se että joku ennakointikyvyton idiootti roikkuu kymmenen metrin päässä takanasi kaksi kertaa painavammalla autolla kuin omasi.

Kohtuullisen vittumaista on pimeään aikaan myös se, kun tämän takana roikkuvan väärin suunnatut ajo-, tai sumuvalot loistavat koko ajan yleensä vasemman sivupeilin kautta silmiin.

• ^^^^^^^^^^
        se... kirjoitti:

No mitähän tapahtuu, jos itse joudut jostakin syystä polkaisemaan jarrut pohjaan, tai törmäät johonkin? Tuollaisessa tilanteessa tuskin omaa asemaasi mitenkään parantaa se että joku ennakointikyvyton idiootti roikkuu kymmenen metrin päässä takanasi kaksi kertaa painavammalla autolla kuin omasi.

Kohtuullisen vittumaista on pimeään aikaan myös se, kun tämän takana roikkuvan väärin suunnatut ajo-, tai sumuvalot loistavat koko ajan yleensä vasemman sivupeilin kautta silmiin.

Kuinka usein joudut maantievauhdissa "polkaisemaan jarrut pohjaan", tai "törmäät johonkin"?

Itse olen n.25 vuoden (n.1mijoona km)aikana maantiellä joutunut tekemään äkkijarrutuksen ehkä 5 kertaa, yleensä syynä on ollut hirvi.
        Kertaakaan en ole törmännyt mihinkään.

Jotenkin tuntuu hakemalla haetulta, tuo sinun turvallisuuteen perustuva huolesi. Itse ainakin olen paljon huolestuneempi vastaantulevista autoista, kuin kanssani suunnilleen samaa vauhtia takana ajavasta autosta (vertaa mahdollisia törmäysenergioita keskenään).

Jostain syystä mun takana ei roiku autoja, enkä kyllä itsekään roiku toisten takana. Siihen on pari syytä: yleensä ajan vakionopeudensäädin päällä, jos saan jonkun kiinni, menen ohi (vaikka usein edellämenijä nostaakin nopeuttaan kun pääsen "ohitusetäisyydelle".
        Kun mun taakse tulee auto, pidän nopeuteni tasaisena, teen tilaa ohitukselle, annan mahdollisesti vilkulla ohitusmerkin, ja yleensä takana tulija menee ohitse.

Eikö olekin helppoa?

• se...
        ^^^^^^^^^^ kirjoitti:

Kuinka usein joudut maantievauhdissa "polkaisemaan jarrut pohjaan", tai "törmäät johonkin"?

Itse olen n.25 vuoden (n.1mijoona km)aikana maantiellä joutunut tekemään äkkijarrutuksen ehkä 5 kertaa, yleensä syynä on ollut hirvi.
        Kertaakaan en ole törmännyt mihinkään.

Jotenkin tuntuu hakemalla haetulta, tuo sinun turvallisuuteen perustuva huolesi. Itse ainakin olen paljon huolestuneempi vastaantulevista autoista, kuin kanssani suunnilleen samaa vauhtia takana ajavasta autosta (vertaa mahdollisia törmäysenergioita keskenään).

Jostain syystä mun takana ei roiku autoja, enkä kyllä itsekään roiku toisten takana. Siihen on pari syytä: yleensä ajan vakionopeudensäädin päällä, jos saan jonkun kiinni, menen ohi (vaikka usein edellämenijä nostaakin nopeuttaan kun pääsen "ohitusetäisyydelle".
        Kun mun taakse tulee auto, pidän nopeuteni tasaisena, teen tilaa ohitukselle, annan mahdollisesti vilkulla ohitusmerkin, ja yleensä takana tulija menee ohitse.

Eikö olekin helppoa?

"Kuinka usein joudut maantievauhdissa "polkaisemaan jarrut pohjaan", tai "törmäät johonkin"?"

Tähän mennessä noin ei ole käynyt kuin yhden kerran. Silloin onneksi edessä oli vain peura, eikä kukaan juuri silloi sattunut olemaan aivan perässä kiinni. Peuralta lähti henki, mutta muuta ei tapahtunut. Tosin ajokilometrejäkään ei taida olla takana vielä sataakaan tuhatta.

"Jotenkin tuntuu hakemalla haetulta, tuo sinun turvallisuuteen perustuva huolesi."

Ei minusta. Jos tuossa edellisessä tilanteessa olisi peuran tilalla ollut täysikavuinen hirvi ja perässä kiinni joku reilu puolitoista tonnia painava nykyauto, niin tuskin olisin tätäkään kirjoittamassa. Kyllä se silloin laittoi ajattelemaan...

Ja uskoisin, että kolarista vastaantulevan kanssakin on huomattavasti parempi todennäköisyys selvitä hengissä, jos päälle ei lisäksi tule takaa toista autoa.

"Jostain syystä mun takana ei roiku autoja, enkä kyllä itsekään roiku toisten takana."

Ehkä ajat sen verran suurempaa ylinopeutta, että se hillitsee ohitushaluja. Tai sitten autosi herättää enemmän kunnioitusta. Silläkin kun tuntuu jonkin verran olevan vaikutusta, millaisella kiesillä on liikenteessä.

Jos tarkoitat "ohitusetäisyydellä" sitä autonmitan päässä takana roikkumista, niin itse olen huomannut, että oma nopeuteni pyrkii pikemminkin laskemaan kuin nousemaan kun joku tulee puskuriin kiinni. Johtunee pitkälti siitä, että jostakin syystä tulee peileihin vilkuiltua aika paljon silloin, kun joku on aivan lähietäisyydellä takana.

"Kun mun taakse tulee auto, pidän nopeuteni tasaisena, teen tilaa ohitukselle, annan mahdollisesti vilkulla ohitusmerkin, ja yleensä takana tulija menee ohitse."

Tulee tuotakin harrastettua. Sillä "tilan tekemisellä" ei vaan tunnu olevan juurikaan vaikutusta. Ne jotka osaavat ohittaa, eivät tarvitse siihen apua ja ne jotka eivät osaa eivät ohita vaikka kuinka ajaisit kaistan oikeassa reunassa. Vilkullakaan ei kovin usein viitsii ohitusmerkkiä antaa. Siitä eteenpäin kun tapahtumat yleensä tuntuvat etenevän niin, että vasta ohitusmerkin huomatessaan puskurissa roikkunut alkaa harkita olisiko ohitus aiheellinen. Jos hän kokee, että ohittaakin voisi, niin seuraavaksi tullaan vielä vähän lähemmäs, siirrytään aivan kaistan vasempaan reunaan ja tarkkaillaan hetki olisiko paikka ohitukseen sopiva. Jos hän toteaa paikan soveliaaksi ohitukseen, niin vasta tässä vaiheessa hän painaa varovasti kaasua vitosvaihde käytössä, jolloin 1,6 Mondeo lähtee verkkaisesti kiihtymään...

Eli suomeksi: jos se puskurissa roikkunut nysväri ei ole aikaisemmin omatoimisesti ohitse päässyt, ei se pääse auttamallaakaan, ellei edessä ole vähintään muutaman kilometrin tyhjää suoraa. ja tässä ei tunnu auttavan edes oman nopeuden pudotus. Noin pitkiä vastaantulijoista vapaita suoria taas on aika harvassa.

Yleensä ne perseessä roikkujat kyllä ennemmin tai myöhemmin menevät ohitse, siinä olet aivan oikeassa. En vain millään pysty ymmärtämään, miksi sitä ohituspaikkaa pitää odottaa aivan edellä menevän puskurissa roikkuen. Omien kokemusteni mukaan kun ohituskin sujuu huomattavasti paremmin jos nopeuden saa jo ennen ohitusta nostettua omalla kaistalla selvästi ohitettavan nopeutta suuremmaksi. Puskurissa roikkuenhan auto pitää siirtää vastaantulijoiden kaistalle ennen kuin kiihdytyksen voi kunnolla aloittaa, ja tuo tahtoo kovasti venyttää ohitusmatkaa. Ja mahtaako se edes olla kovin hauskaa ajaa siinä edelläolevan nostattamassa kurasumussa? Jotkut siitäkin ilmeisesti nauttii...

• tee palvelus

Perseessä roikkuvalla köyhälistöllä ei ole varaa lasinpesunesteeseen, joten he toivovat saavansa ilmasen lasinpesun, kun seuraavan kerran peset oman tuulilasisi.

Ojenna siis seuraavalla kerralla auttava kätesi!

• ajoa

Itse ajan edelläajavan puskurissa kiinni ainoastaan taloudellisista syistä, koska silloin kulutus puolittuu. Onneksi on ajotietokone, niin voi ajaa taloudellisesti.

Jotkut valopäät yrittävät kiihdyttämällä karata, mutta on sitä tehoreserviä minullakin jäljellä. Kiihdyttäminen on sitä paitsi erittäin epätaloudellista.

• asia...

Minulle tuo on täysin tuntematon ilmiö, kuten monelle muullekin ainakin työpaikan kahvipöytäkeskustelun perusteella. En roiku kenenkään perässä, eikä kukaan koskaan roiku myöskään minun autoni perässä.
      Suomalaisia valta- ja kantateitä ajelen ja melkoisen paljon vuosittain.
      Johtuisiko horoskooppimerkistä vai onko se vain joillekin korkeammalta taholta määrätty? En ymmärrä!

• ja autosta rekisterikilvet ...

Ongelmaan on kaksi ratkaisua

1) autostasi pitää ottaa kilvet pois. Siinä on yllätävän yleinen vika ohjauslaitteissa. Ratti kääntyy ainoastaan vasemmalle mutta oikealle käännettäessä rattilukko pamahtaa päälle. Näitä on pk-seudulla jokaisen sisäänmenoväylän vasen kaista täynnä. Nämä pystyvät vaihtamaan vain vasemmalle kaistalle mutta eivät enää koskaan siltä pois.

Kun tuollaisen ohittaa oikealta, se rajoitus 5km/h nopeus muuttuu tarvittaessa vaikka rajoitus 500km/h nopeudeksi ja kyseinen mulkku itse roikkuu millin päässä ohittaneen takaluukusta, vilkuttaa pitkiä ja heristää nyrkkiä seuraavat 100km

2) autosi toimii mutta olet niitä kusipäitä jotka omistavat koko tien ja leikkivät poliisia. Kortti pois ja loppuelämäksi bussiin.

• takaluukussa

Kyllähän sitä jokainen takanatuleva hiukan ihmettelee, jos edelläajavan auton takaluukussa kyttäilee pari kolme idioottia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe