Olisi ollut helppo kuolema

Eroe

Otsikossa olevan lauseen olen kuullut aina joskus sanottavan. Varmaankin totta, en itsekään pelkää kuolemaa. Joskus vain havahduin ajattelemaan mitä sitten kuoleman jälkeen on?
Noissa päätelmissä pyysin esirukousta ja annoin elämäni Jeesukselle. Sain syntini anteeksi, ja pääsin taivastielle. Mikä on sen suloisempaa,
kun julistetaan katuvalle synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä?

Kuolema on jokaisella joskus edessä. Ei isien uskolla pääse taivaaseen, jos ei itse ole uskossa. Silloin on edessä iänkaikkinen kadotus.
Huvittavimpiä todistuksen tapaisia on mitä olen kuullut;
äiti oli uskossa ja itsekin puhuja on puoliuskovainen. Nyt ei riitä puolisydämisyys, vaan Jeesukselle kaikki tai ei mitään.

41

1159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakanainen

alkaako ikä painamaan, kun kuolema kurkkii jo oven takana? Ei vainaskaan, älä hikeenny.

Se mielenkiintoista kuulla, kun uskovat jotka kykenevät vielä "erittelemään" elämää, kuolemaa ja hengenasioita, sanovat usein -ei kuolema minua pelota, sillä menen kohti kirkkautta Isän luo Taivaaseen-, mutta kun konkreettisesti tuo lähtö lähenee, niin uskova alkaa epäröimään (onko sittenkään isänkaikkista elämää olemassa) ja alkaa pelätä kuolemaansa.

Minun on helppo olla ( vaikka olen jo vanha, väsynyt ja raihnainen ja lähtö on lähellä)niin ei pelota sitten yhtään, kas sanon vain "vie minut minne tahdot, sinun käsissäsi on valta ja voima ja kunnia" senpä takia en
      viitsikään ajatella iänkaikkisen ikuista kuoleman jälkeistä touhua.

Ota iisisti vain, kyllä se helpottaa, kun aurinko nousee taas aamulla.

• Eroe

Ei se kuolema tietenkään tervetullut vieras ole. Jopa vanha 80 evankelista kuolinvuoteellaan on aprikoinut miksi häntä kiusataan, nuoruuden synneistäkö. Sitten hän pääsi rauhaan.

Hirvittävää on, kun ei ole pelastus kelvannut, ja tekee kuolemaa. Olen ollut aika monella kuolinvuoteella kutsuttuna. Kyllä syöpään usein kitumalla kuolee, vaikka saisi morfiinia niin paljon kuin vaan voi. 30v mies teki kuolemaa ja kun olin tapaamassa häntä, kuoleva kysyi mitäs sinulle kuuluu. Olin pudota penkiltä, sillä niin yllättävä oli kysymys.

• ole Raamatun mukaan mandaattia päättää taivastiestäsi ja ristiriitaista on uskovaisella uskoa kuolemaan kun kristinusko opettaa ikuista elämää.

• on todellista oli uskosa ta ei! Ainut mahdollisuus on välttää fyysinen kuolema, kun Jeesus tulee, ja on silloin elossa.
        * Iankaikkinen elämä ei edellytä, onko elossa vai ei. Ruumiimme muutetaan jokatapauksessa ylösnousemus ruumiiksi.
        * Joko sulla on tämä iankaikkisen elämän toivo ja odotus todellista, ettei tarvitse mennä kadotukseen? Jeesus on pelastaja! Usko pois!

• viesti,

se oli tässä äsken?

• paparazzi.

jokainen uskovainen ilmoittaa, ettei pelkää kuolemaa ja on sinut sen asian kanssa. Kuitenkin kuoleman kohdatessa ja saattohoidossa esim. ovat ihan samalla tavalla kuolemaa pelkääviä, kuin ketkä tahansa muutkin kuolevaiset. Eivät haluaisi kuolla. pelkäävät nukahtaa, etteivät enää heräisikään.

Tutkimuksen arvoinen juttu?

• koittaa

Seurustelin joskus ihmisen kanssa, joka oli töissä saattokodissa. Joskus keskusteltiin, kuinka uskovan ja ei-uskovan kuolema toisistaan eroaa.

Esimerkiksi seuraavia asioita tuli ilmi ihmisen kanssa, joka on nähnyt satoja (erilaisia) kuolemia.

Uskovien sterotypiat, että että uskova ei mahdollisesti pelkäisi kuolemaa, kuten väite, että ei-uskova pelkäisi aina kuolemaa ovat molemmat valheita.

Kuka pelkää kipuja, kuka läheisille aiheutuvaa tuskaa, kuka mitäkin mutta varsin usein pelot liittyvät muuhun, kuin varsinaiseen kuolemaan. Tosin myös siihen.

Uskovat saattavat pelätä, että pääsevätkö he taivaaseen. Toisaalta 'varmuus' omasta taivaspaikasta varmasti voi myös helpottaa kuolemisprosessia. Toiset ovat varmoja pelastumisestaan, toiset epävarmempia.

Suurin huoli kuolevalla ei yleensä olekaan itsestä vaan muista silloin, kun kuolema on jo henkisesti hyväksytty ja ehkä jopa odotettu.

Saattokodissa asukkailla on yleensä nimittäin aikaa valmistautua kuolemiseen, oppia hyväksymään oma kuolema ja aikaa tehdä tilinpäätös elämästään.

Vaikeasti sairaat usein jopa odottavat kuolemaa tervetulleena vieraana, uskoivatpa tai eivät.

Valheellinen uskovaisten parissa levitetty käsitys ei-uskovien ankeasta lähdöstä on harhaa. Ihminen yleensä sopeutuu kyllä kuolemaansa.

Kaikki tosin eivät ja heistä osa on katkeria Jumalalle, osa sattumalle.

Yhtään kuolinvuoteella tehtyä uskonratkaisua exäni ei muista vaikka nämä ovat uskovien vakiotarinoita,

• paparazzi.
        koittaa kirjoitti:

Seurustelin joskus ihmisen kanssa, joka oli töissä saattokodissa. Joskus keskusteltiin, kuinka uskovan ja ei-uskovan kuolema toisistaan eroaa.

Esimerkiksi seuraavia asioita tuli ilmi ihmisen kanssa, joka on nähnyt satoja (erilaisia) kuolemia.

Uskovien sterotypiat, että että uskova ei mahdollisesti pelkäisi kuolemaa, kuten väite, että ei-uskova pelkäisi aina kuolemaa ovat molemmat valheita.

Kuka pelkää kipuja, kuka läheisille aiheutuvaa tuskaa, kuka mitäkin mutta varsin usein pelot liittyvät muuhun, kuin varsinaiseen kuolemaan. Tosin myös siihen.

Uskovat saattavat pelätä, että pääsevätkö he taivaaseen. Toisaalta 'varmuus' omasta taivaspaikasta varmasti voi myös helpottaa kuolemisprosessia. Toiset ovat varmoja pelastumisestaan, toiset epävarmempia.

Suurin huoli kuolevalla ei yleensä olekaan itsestä vaan muista silloin, kun kuolema on jo henkisesti hyväksytty ja ehkä jopa odotettu.

Saattokodissa asukkailla on yleensä nimittäin aikaa valmistautua kuolemiseen, oppia hyväksymään oma kuolema ja aikaa tehdä tilinpäätös elämästään.

Vaikeasti sairaat usein jopa odottavat kuolemaa tervetulleena vieraana, uskoivatpa tai eivät.

Valheellinen uskovaisten parissa levitetty käsitys ei-uskovien ankeasta lähdöstä on harhaa. Ihminen yleensä sopeutuu kyllä kuolemaansa.

Yhtään kuolinvuoteella tehtyä uskonratkaisua exäni ei muista vaikka nämä ovat uskovien vakiotarinoita,

kuolemia, joissa kyseinen henkilö itse ei viimeiseen saakka hyväksynyt omaa kuolemaansa, eikä siihen sopeutunut. Se on raastavinta nähdä. Kun ei voi auttaa, eikä luvata kellekään ikuista elämää.

• siirtymistä, ja meillä jokaisella on eloonjäämisen vietti voimakkaimpia ohjaajia joka varjelee monilta turhiltakin vanhingoilta.
        * Ja sama se on, jos uskova on kuolemassa, hän taistelee elämästä, ei kukaan "halua" kuolla. Vastassa on aina tuntematon.
        * Siksi Luoja on antanut itsesuojelu vaiston jokaiselle jolla on elämä.
        * Katso vaikka kuinka olematonta ötökkää, se taistelee elämästään, jos sitä ahdistetaan?
        * Eikä uskova ole siinä suhteessa mikään poikkeus. Ihmisen elämäkin on ainutkertainen lahja, siksikään siitä ei haluta luopua, vaikka olisi kuinka varmaa, että taivas on ihana paikka.

• J.Edgar

tässä hiljattain väitti, että uskovat (evankeliset) pelkäävät kuolemaa muita enemmän. Juttu oli muistaakseni tiedelehdessä ja laitoin sen linkin silloin tännekin.

• Eroe
        koittaa kirjoitti:

Moni tuudittautuu siihen uskoon, että sitten vanhana ja sairasvuoteella. Kuitenkin se silloin on erittäin vaikeaa. En tiedä minäkään montaa kuoleman edessä uskonratkaisun tehnyttä. Mutta tiedän kuolemaan johtavan sairauden edessä uskonratkaisun tehneitä.

• Eroe
        J.Edgar kirjoitti:

tässä hiljattain väitti, että uskovat (evankeliset) pelkäävät kuolemaa muita enemmän. Juttu oli muistaakseni tiedelehdessä ja laitoin sen linkin silloin tännekin.

Tieteen kuvalehdessä oleva aineisto ei kelpaa näyttötyöksi missään oppilaitoksessa. Ne ovat kaupallisia lehtiä, ja verrattavissa parturin penkillä luettaviin kauneus ja terveys lehtiin.

Palstalla joskus olevat kiihkoateistit nauravat tieteen kuvalehteen luottaville.

• J.Edgar
        Eroe kirjoitti:

Tieteen kuvalehdessä oleva aineisto ei kelpaa näyttötyöksi missään oppilaitoksessa. Ne ovat kaupallisia lehtiä, ja verrattavissa parturin penkillä luettaviin kauneus ja terveys lehtiin.

Palstalla joskus olevat kiihkoateistit nauravat tieteen kuvalehteen luottaville.

Tiede- lehteen luottaa on. Samassa jutussa oli tietenkin linkki ao. amerikkalaisen yliopiston sivuille, jossa selitettiin yksityiskohtaisesti testijärjestelyt.

Voihan tutkimus siltikin huuhaata olla, mutta luotan siihen silti enemmän kuin Raamattuun, jonka tiedetään olevan suurimmaksi osaksi huuhaata.

• J.Edgar
        Eroe kirjoitti:

tietävän, että Tieteen kuvalehti ja Tiede-lehti ovat kaksi eri julkaisua. Ovatko kumpikin huuhaata vai vain toinen?

• Eroe
        J.Edgar kirjoitti:

Tiede- lehteen luottaa on. Samassa jutussa oli tietenkin linkki ao. amerikkalaisen yliopiston sivuille, jossa selitettiin yksityiskohtaisesti testijärjestelyt.

Voihan tutkimus siltikin huuhaata olla, mutta luotan siihen silti enemmän kuin Raamattuun, jonka tiedetään olevan suurimmaksi osaksi huuhaata.

Ovat kelvottomia esimerkiksi terveydenhoito-oppilaitoksissa. Lähdeaineisto on haettava muualta. Vaimoni kun aikoinaan hyväksyttiin opiskelemaan, oli vielä pääsykokeet sun muut soveltuvuustestit. Nyt kun oppilaitokset joutuvat itse maksamaan nuo testaukset, niistä on luovuttu seurauksena, sisälle pääsee kaiken maailman isnsuliinimurhaajia.

• Edelleen on soveltuvuustestit
        Eroe kirjoitti:

Ovat kelvottomia esimerkiksi terveydenhoito-oppilaitoksissa. Lähdeaineisto on haettava muualta. Vaimoni kun aikoinaan hyväksyttiin opiskelemaan, oli vielä pääsykokeet sun muut soveltuvuustestit. Nyt kun oppilaitokset joutuvat itse maksamaan nuo testaukset, niistä on luovuttu seurauksena, sisälle pääsee kaiken maailman isnsuliinimurhaajia.

käytössä. Ota paremmin selvää asioista, ennenkuin ankkoja suustasi päästät.

• Eroe
        Edelleen on soveltuvuustestit kirjoitti:

käytössä. Ota paremmin selvää asioista, ennenkuin ankkoja suustasi päästät.

En tiedä onko kaikissa, koska oppilaitos joutuu sen itse maksamaan. Sillä tavoin tuo Nokian insuliini-tapaus pääsi ilman testejä sisälle.

Otahan itse selvää ennenkuin vänkäät!

• Nokian-tapaus.
        Eroe kirjoitti:

En tiedä onko kaikissa, koska oppilaitos joutuu sen itse maksamaan. Sillä tavoin tuo Nokian insuliini-tapaus pääsi ilman testejä sisälle.

Ja kaikilla sairaanhoitajilla, hänelläkin aikoinaan soveltuvuustestit oppilaitokseen pyrkimisen yhteydessä on ollut. Tiedän sen satavarmasti. Ainoastaan nykyään lähihoitajilla ei välttämättä ole alalle soveltuvuustestejä, jos ovat esim. työvoimakoulutettavia. He eivät kuitenkaan pelaa niinkään lääkkeiden ja eivät eritoten huumeiksi luokiteltavien lääkkeiden kanssa. Se alue kuuluu sairaanhoitajille.

• Eroe
        Nokian-tapaus. kirjoitti:

Ja kaikilla sairaanhoitajilla, hänelläkin aikoinaan soveltuvuustestit oppilaitokseen pyrkimisen yhteydessä on ollut. Tiedän sen satavarmasti. Ainoastaan nykyään lähihoitajilla ei välttämättä ole alalle soveltuvuustestejä, jos ovat esim. työvoimakoulutettavia. He eivät kuitenkaan pelaa niinkään lääkkeiden ja eivät eritoten huumeiksi luokiteltavien lääkkeiden kanssa. Se alue kuuluu sairaanhoitajille.

Siksi tämä Nokian hoitaja pääsikin siälle, koska vähän aikasemmin oli niistä testauksista luovuttu kustannuksellissita syistä.
        Sinä et tiedä sata varmasti, vaan koitat vastoin parempaa tietoa hämmentää.

Lopetan aiheesta puhumisen tähän.

• julkisuudessa ei olla
        Eroe kirjoitti:

Siksi tämä Nokian hoitaja pääsikin siälle, koska vähän aikasemmin oli niistä testauksista luovuttu kustannuksellissita syistä.
        Sinä et tiedä sata varmasti, vaan koitat vastoin parempaa tietoa hämmentää.

Lopetan aiheesta puhumisen tähän.

esitetty? Annahan factaa pöytään, kiitos! Jos et anna, on se silloin merkki siitä, että JUURI SINÄ puhut nyt vastoin parempaa tietoa, enkä suinkaan minä.

• Eroe kirjoitti:

tärkeämpi asia hoidettavaksi yhä laajemmassa mittakaavassa, työyhteisöissä sekä yhdistyksissä, kuten helluntaiseurakunnissa joissa ongelma varsinkin lasten parissa toimimisessa on erittäin paha.

Rikostaustahan tarkoittaa sitä että on jo todistetusti tehnyt rikoksia eikä pelkästään ole mahdollinen rikoksen tekijä.

Mitä tulee soveltuvuustesteihin niin järkevintä se on suorittaa ennen koulutuksen alkua tai viimeistään tai toisen kerran sen toimesta joka henkilön palkkaa.

Minun mielestä esim. sinun, niinkin pitkä rikostausta pitäisi olla esteenä lähes jokaiseen työhön, jossa voi aiheuttaa vaaraa omaisuudelle tai ihmisille tai sitten on laitettava pitävä valvonta.
        Ammatti ja taparikoksiin syyllistyneille olisi kyllä saatava tiukempia lakipykäliä siitäkin mitä tehdään vapautumisen jälkeen, esim. naapureille ilmoitus mahdollisesti vaarallisesta henkilöstä.

• nimenomaan siitä
        julkisuudessa ei olla kirjoitti:

esitetty? Annahan factaa pöytään, kiitos! Jos et anna, on se silloin merkki siitä, että JUURI SINÄ puhut nyt vastoin parempaa tietoa, enkä suinkaan minä.

että kyseinen nainen oli suorittanut myös aikanaan soveltuvuustestit alalle, kuten muutkin.

• Eroe
        Pe.ku kirjoitti:

tärkeämpi asia hoidettavaksi yhä laajemmassa mittakaavassa, työyhteisöissä sekä yhdistyksissä, kuten helluntaiseurakunnissa joissa ongelma varsinkin lasten parissa toimimisessa on erittäin paha.

Rikostaustahan tarkoittaa sitä että on jo todistetusti tehnyt rikoksia eikä pelkästään ole mahdollinen rikoksen tekijä.

Mitä tulee soveltuvuustesteihin niin järkevintä se on suorittaa ennen koulutuksen alkua tai viimeistään tai toisen kerran sen toimesta joka henkilön palkkaa.

Minun mielestä esim. sinun, niinkin pitkä rikostausta pitäisi olla esteenä lähes jokaiseen työhön, jossa voi aiheuttaa vaaraa omaisuudelle tai ihmisille tai sitten on laitettava pitävä valvonta.
        Ammatti ja taparikoksiin syyllistyneille olisi kyllä saatava tiukempia lakipykäliä siitäkin mitä tehdään vapautumisen jälkeen, esim. naapureille ilmoitus mahdollisesti vaarallisesta henkilöstä.

Niin kerrohan osoitteesi. Sinä olet rikollinen ja sinun mallilla sinusta tulisi ilmoittaa ihmisille, että tietävät varoa. Tietävät varmasti muutenkin, sillä kasvosi on kuin Aku Ankassa olevan karhukoplan naama. Kuitenkin erotuksella, että olet mitäänsanomaton hiirulainen arjessa.

• syssyyn ne tietolähteesi
        Eroe kirjoitti:

Niin kerrohan osoitteesi. Sinä olet rikollinen ja sinun mallilla sinusta tulisi ilmoittaa ihmisille, että tietävät varoa. Tietävät varmasti muutenkin, sillä kasvosi on kuin Aku Ankassa olevan karhukoplan naama. Kuitenkin erotuksella, että olet mitäänsanomaton hiirulainen arjessa.

siitä nokian-tapauksesta, ettei muka ollut nainen aikoinaan samalla tavalla, kuin muutkin soveltuvuustesteissä. Odotan!

• Sepe-sairaanhoitaja
        julkisuudessa ei olla kirjoitti:

Voi olla, että pääsykokeet on ollut jossain muodossa, mutta psykologiset soveltuvuustestit onkin sitten jo toinen juttu. Niistähän välillä luovuttiin, kun hakijoiden ei niitä tarvinnut enää itse kustantaa.

• läpikäynyt myös ne.
        Sepe-sairaanhoitaja kirjoitti:

Voi olla, että pääsykokeet on ollut jossain muodossa, mutta psykologiset soveltuvuustestit onkin sitten jo toinen juttu. Niistähän välillä luovuttiin, kun hakijoiden ei niitä tarvinnut enää itse kustantaa.

Eivät ne silti ole mikään tae siitä, etteivätkö ne olisi vedenpitäviä. Joukkoon suureen mahtuu aina kaikenlaista tallaajaa. Kaikki eivät psykologisista testeistäkään huolimatta ole lopulta alalle soveltuvia.

• samaa laittaa?
        Sepe-sairaanhoitaja kirjoitti:

pelkäsitkö kasvojesi menetystä?

• Sie kuule
        Eroe kirjoitti:

Nyymanni pelottele!
        On älyl kyllä paiskattu ihimistä!Kuuntele ny ittees!

• sepä se
        samaa laittaa? kirjoitti:

pelkäsitkö kasvojesi menetystä?

Miksi et itse ole rekisteröitynyt?

• Eroe

Onpa tapauksia jolloin kuoleva jotenkin vapautuu ennen tulevaa kuolemaa. Silloin hän voi tuoda julki sellaisia asioita, joita on ennen pitänyt salassa. Nyt ei ole enään väliä.

Vaimoni on hoitoalalla,
      ja hän on nähnyt hyvinkin karmeita jumalattomien kuolemia.

• uskoon kuolevaa?

???????????????????????????????????????????????????

• Eroe
        uskoon kuolevaa? kirjoitti:

???????????????????????????????????????????????????

Minut on aika usein kutsuttu kuolemansairaan luo hänen itsensä toiveesta. Yksi syöpäsairas soitteli jatkuvasti ja jos en ollut tavoittettavissa, hän jätti viesti tulla katsomaan. Jatkuvasti myöskin menin katsomaan.

Mitä pahaa siinä sitten on, jos joku haluaa johdattaa kuolevan sisälle pelastukseen? Minusta on suorastaan rikos olla johdattamatta, sillä edessä alkaa ikuisuus. Sitäpaitsi kyllä hoitajat pitävät huolen ettei kutsumattomia vieraita kuolevalle tule.

Ps. Olin itse sairaalassa tiputuksessa 3 päivää. Yhtenä yönä kuoli samassa kerroksessa joku. Olin valveilla ja tippapussi oli sellaisen telineen päässä. Näin kuinka omaiset tulivat jo kuolleen luo itkien. Siitä sitten alkoi tuon kuolleen iänkaikkisuus, vaan mikä oli osoite?

• puhua kuolevan omasta
        Eroe kirjoitti:

Minut on aika usein kutsuttu kuolemansairaan luo hänen itsensä toiveesta. Yksi syöpäsairas soitteli jatkuvasti ja jos en ollut tavoittettavissa, hän jätti viesti tulla katsomaan. Jatkuvasti myöskin menin katsomaan.

Mitä pahaa siinä sitten on, jos joku haluaa johdattaa kuolevan sisälle pelastukseen? Minusta on suorastaan rikos olla johdattamatta, sillä edessä alkaa ikuisuus. Sitäpaitsi kyllä hoitajat pitävät huolen ettei kutsumattomia vieraita kuolevalle tule.

Ps. Olin itse sairaalassa tiputuksessa 3 päivää. Yhtenä yönä kuoli samassa kerroksessa joku. Olin valveilla ja tippapussi oli sellaisen telineen päässä. Näin kuinka omaiset tulivat jo kuolleen luo itkien. Siitä sitten alkoi tuon kuolleen iänkaikkisuus, vaan mikä oli osoite?

toiveesta käsin. Muuten hoitohenkilökunta ei saa tyrkyttää omaa uskoaa ta mm. poliittista suuntautuneisuuttaan potilaille tai asikkaille. Se on epäeettistä toimintaa.

• leahim

Ei saa puhua
        näistä asioista!
        Hänellä pitäisi olla
        VAITIOLOVELVOLLISUUS!

Ja se on suomessa ehdoton!
        Viran ja ammattinimikkeen
        menettää jos käy ilmi
        että henkilö ei pidä
        vaitiolovelvollisuuttaan!!!
        Paina se mieleesi!

• Eroe

Ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista kun kertoo terveydenhuolto-oppilaitoksen pääsykokeista. Ei myöskään se, kun kertoo jonkun tapauksen jossainpäin Suomea, mutta ei paikkaa, aika, päivämääriä eikä nimiä. Jos noin olisi, olisi syytä nostaa syyte kaikille alan kirjan kirjoittajille ja TV: ssä asiasta keskustelijoille.

Mielenterveyskuntoutujat ovat hanakoita nostelemaan syytteitä. Se vaan, ettei heillä uskottavuus ja kantti kestä.

• leahim
        Eroe kirjoitti:

Ei ole vaitiolovelvollisuuden rikkomista kun kertoo terveydenhuolto-oppilaitoksen pääsykokeista. Ei myöskään se, kun kertoo jonkun tapauksen jossainpäin Suomea, mutta ei paikkaa, aika, päivämääriä eikä nimiä. Jos noin olisi, olisi syytä nostaa syyte kaikille alan kirjan kirjoittajille ja TV: ssä asiasta keskustelijoille.

Mielenterveyskuntoutujat ovat hanakoita nostelemaan syytteitä. Se vaan, ettei heillä uskottavuus ja kantti kestä.

Sinä kehtaat sanoa
        mielenterveyskuntoutujaksi???!!!

Häpeä!
        Arvaatko yhtään miksi
        kirjoitin asiasta?
        Arvaa huviksesi.
        Olen ollut sitten kauemmin samalla alalla
        kuin mitä kumppanisi.

Usko jo
        ettei mielessäni mitään vikaa ole.
        Entä sinun?
        Kovin olet herkkä.
        Sovimmeko
        että työasiat
        ja nämä muut
        jätämme osastolle
        tai kotiin.

Keskity sinä uskoosi
        minä jään kuuntelemaan!

• vauhissa
        leahim kirjoitti:

Sinä kehtaat sanoa
        mielenterveyskuntoutujaksi???!!!

Häpeä!
        Arvaatko yhtään miksi
        kirjoitin asiasta?
        Arvaa huviksesi.
        Olen ollut sitten kauemmin samalla alalla
        kuin mitä kumppanisi.

Usko jo
        ettei mielessäni mitään vikaa ole.
        Entä sinun?
        Kovin olet herkkä.
        Sovimmeko
        että työasiat
        ja nämä muut
        jätämme osastolle
        tai kotiin.

Keskity sinä uskoosi
        minä jään kuuntelemaan!

Taas.hehe

• leahim
        vauhissa kirjoitti:

Taas.hehe

Kuitenkaan nimittelemään
        ryhdytä!

• Eroe

On joitakin kirjoittajia, joille en ota mitään kantaa. Heille jos joku kirjoittaa puskasta, alkaa huuto ja kitinä,
      se oli tai on Eroe.
      Vaan eipä olekkaan. Sanoohan jo järki ettei millään kerkeä joka paikkaan. Onhan minulla tämä rekisteröity nicci, jolla kirjoitan.

Ai niin meinasi unohtua.
      Noille syyttäjille on yhteistä se, että he rekisteröidyn nicin lisäksi kirjoittavat puskasta.

• Eroe

Muistan tapauksen kun olimme pitämässä jossainpäin hartaushetkeä lauluryhmän kanssa. Yksi todistajista kertoi, kuinka hänen sukulaisensa oli saanut ryövärin armon. Jopa henkilökuntaan kuuluva itki avoimesti.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4711
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3443
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1524
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1246
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1162
    8. 164
      1050
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1048
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen