Käytin jonkun viikon Simvastatin kolesterolilääkettä,kunnes tunsin itseni hyvin sairaaksi.Viimein älysin,että kivut voivat johtua tästä lääkkeestä,luulin että sivuvaikutukset tulevat heti lääkkeen aloituksen jälkeen.
Särkyä on nivelissä,lähinnä polvet ja lonkat,kyynärnivelet,lihaksissa..lähinnä jalat ja käsivarret.Outoja palleanseudun puristuksia,yölläkin heräsin niihin.Lääke lopetettiin muutama viikko sitten,mutta kivut ovat edelleen.Onko kellään tietoa,millaisessa ajassa kivut häviävät?Lihaskoe otettiin juuri ja siitä ei vielä vastausta.Huhtikuussa pitäisi aloittaa uusi lääkitys,mutta kun edellisenkään sivuvaikutukset eivät ole hävinneet.Kertokaahan onko teillä lääkkeistä sivuvaikutuksia ja millaisia ja miten pitkään kestäviä.
kolesterolilääkkeet sivuoireet
23
1665
Vastaukset
- ihmeen
lihaskoe?
- minä tiedän,
että se on verikoe, joka otetaan kun on käyttänyt kolesrtr. lääk. n, kuukauden, samoin katsotaan verestä maksa-arvot.
Näistä kokeitten tuloksista ja siitä onko esim. lihaskipuja voidaan päätellä sopiiko lääke vai pitääkö kokeilla jotai muuta lääkettä.
Itselläni ei ollut mitään oireita, silti lääkäri otatti tämän "lihaskokeen" ja muut mainitsemani.
Lääke sopii ja kolestrooliarvot pysyy kurissa, ilman lääkitystä ei näin olisi kohdallani; liikunta ja ruokavalio ei riittänyt. tarvitaan lisäksi lääke. - punariisiä
minä tiedän, kirjoitti:
että se on verikoe, joka otetaan kun on käyttänyt kolesrtr. lääk. n, kuukauden, samoin katsotaan verestä maksa-arvot.
Näistä kokeitten tuloksista ja siitä onko esim. lihaskipuja voidaan päätellä sopiiko lääke vai pitääkö kokeilla jotai muuta lääkettä.
Itselläni ei ollut mitään oireita, silti lääkäri otatti tämän "lihaskokeen" ja muut mainitsemani.
Lääke sopii ja kolestrooliarvot pysyy kurissa, ilman lääkitystä ei näin olisi kohdallani; liikunta ja ruokavalio ei riittänyt. tarvitaan lisäksi lääke.jota voi ostaa luontaistuotekaupoista ja tavarataloista. Omalla kohdallani kolesteroliarvot muuttuivat nopeasti hyviksi.
Tiedän, että suinkaan kaikki lääkärit eivät tähän valmisteeseen usko..mutta eipä tähän mitään reseptiä tarvitakaan ;) - punariisi on?
punariisiä kirjoitti:
jota voi ostaa luontaistuotekaupoista ja tavarataloista. Omalla kohdallani kolesteroliarvot muuttuivat nopeasti hyviksi.
Tiedän, että suinkaan kaikki lääkärit eivät tähän valmisteeseen usko..mutta eipä tähän mitään reseptiä tarvitakaan ;)ja mihin sen teho perustuu?
- on se aine
punariisi on? kirjoitti:
ja mihin sen teho perustuu?
mistä kolesterolilääkkeet on kopioitu.
- ole totta,
on se aine kirjoitti:
mistä kolesterolilääkkeet on kopioitu.
tiedät kyllä sen itsekin. Kolestroolilääkkeitä on monen nimisiä ja nissä eri vaikuttavia aineita.
Punariisi taitaa olla uskonasia? - täältä:
ole totta, kirjoitti:
tiedät kyllä sen itsekin. Kolestroolilääkkeitä on monen nimisiä ja nissä eri vaikuttavia aineita.
Punariisi taitaa olla uskonasia? - siellä sanottiin,
täältä: kirjoitti:
että tieteellistä näyttöä EI OLE.
Lääkärini määräämästä lääkkeestä em. näyttöä LÖYTYY. - linkki:
siellä sanottiin, kirjoitti:
että tieteellistä näyttöä EI OLE.
Lääkärini määräämästä lääkkeestä em. näyttöä LÖYTYY.http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=11&sivu=5
Mitä sanot tähän? - kertokaa
linkki: kirjoitti:
http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=11&sivu=5
Mitä sanot tähän?Odottelen jos joku kolesterolilääkkeitä käyttänyt ja sivuoireita saanut kertoisi millaisia ja kauanko kestivät.Olisin kiitollinen tiedosta.Kyllä monella sivustolla niistä löytyy juttua,mutta ihan joku itse kokenut jos kertoisi omistaan ja juuri ennenkaikkea,miten pitkään meni kun hävisivät.
- kolestroolilääkkeen
kertokaa kirjoitti:
Odottelen jos joku kolesterolilääkkeitä käyttänyt ja sivuoireita saanut kertoisi millaisia ja kauanko kestivät.Olisin kiitollinen tiedosta.Kyllä monella sivustolla niistä löytyy juttua,mutta ihan joku itse kokenut jos kertoisi omistaan ja juuri ennenkaikkea,miten pitkään meni kun hävisivät.
yki kuuden vuoden ajan joka päivä; Ensin pravastatiinia ja n. kolme vuotta crestoria.
Ei ole ollut minkäänlaisia sivuoireita. Lääkkeet toimii hyvin ; kolestrooliarvot pysyvät hyvinä, liikunta ja ruokavalio ei minulle riittänyt, tarvitsen lisäksi lääkkeen. - ihmeen takia
kolestroolilääkkeen kirjoitti:
yki kuuden vuoden ajan joka päivä; Ensin pravastatiinia ja n. kolme vuotta crestoria.
Ei ole ollut minkäänlaisia sivuoireita. Lääkkeet toimii hyvin ; kolestrooliarvot pysyvät hyvinä, liikunta ja ruokavalio ei minulle riittänyt, tarvitsen lisäksi lääkkeen.haluat alentaa niitä arvoja? Arvojen alentaminen ei paranna elämänlaatua tai pidennä ikää.
- voi tietää
ihmeen takia kirjoitti:
haluat alentaa niitä arvoja? Arvojen alentaminen ei paranna elämänlaatua tai pidennä ikää.
mikä parantaa minun elämänlaatuani.
Nyt on stressi paljon pienempi kun kolestr. on alle 5 niinkuin lääkäreistä iso osa suosittelee ja pitää hyvänä.
Lääkkeestä ei ole minulle sivu- eikä haittavaikutuksia.
Elämänlaatu on tärkeämpi kuin pitkä ikä, mutta jos saisi elää vanhaksi kohtalaisen terveenä, on sekin aivan hyvä asia ja kiva olisi seurata lasten ja lastenlasten elämänkulkua.
Jos sinulle ei lääke sovi ? niin miksi se ei saisi sopia minulle ? - suosittelevat
voi tietää kirjoitti:
mikä parantaa minun elämänlaatuani.
Nyt on stressi paljon pienempi kun kolestr. on alle 5 niinkuin lääkäreistä iso osa suosittelee ja pitää hyvänä.
Lääkkeestä ei ole minulle sivu- eikä haittavaikutuksia.
Elämänlaatu on tärkeämpi kuin pitkä ikä, mutta jos saisi elää vanhaksi kohtalaisen terveenä, on sekin aivan hyvä asia ja kiva olisi seurata lasten ja lastenlasten elämänkulkua.
Jos sinulle ei lääke sovi ? niin miksi se ei saisi sopia minulle ?lääkkeiden syömistä koska heidän ammattinsa ja arvostuksensa perustuu suurelta osin lääkkeiden syöttämiselle.
- sinun oma
suosittelevat kirjoitti:
lääkkeiden syömistä koska heidän ammattinsa ja arvostuksensa perustuu suurelta osin lääkkeiden syöttämiselle.
mielipiteesi.
Ei pidä yleistää. - pidentää
ihmeen takia kirjoitti:
haluat alentaa niitä arvoja? Arvojen alentaminen ei paranna elämänlaatua tai pidennä ikää.
Minulla on jo todettu verisuonten ahtaumaa. Vielä ei ole sydänoireita ja kolesterolilääkkeiden avulla yritän ne myös välttää. Tukielinsairauksien vuoksi en pysty liikkumaan tarpeeksi, joten veren rasva-arvot pitää korjata lääkkeillä. Uskon että saan lääkkeillä pidennettyä elinikääni ja sitä myös haluaisin. Kun odotettavissa olevasta eliniästä alkaa olla suunnilleen neljännes enää jäljellä, asia kiinnostaa varmasti enemmän kuin ihmistä joka on vasta kuluttanut sen neljänneksen tai enintään puolet.
Käyttämästäni Simvastatiinista ei ole tullut mitään havaittavia sivuvaikutuksia, eikä tietojeni mukaan sen käyttöä ole seurattu erityisesti. Minulla otetaan muutenkin vuosittain monipuoliset tutkimukset muiden kroonisten sairauksieni takia, niin ehkä tarvittavat tulokset on saatu siinä ohessa. Tänään menen terveyskeskukseen ja taas määritellään tämän vuoden tukittavat asiat. - lopetin kaikki
kertokaa kirjoitti:
Odottelen jos joku kolesterolilääkkeitä käyttänyt ja sivuoireita saanut kertoisi millaisia ja kauanko kestivät.Olisin kiitollinen tiedosta.Kyllä monella sivustolla niistä löytyy juttua,mutta ihan joku itse kokenut jos kertoisi omistaan ja juuri ennenkaikkea,miten pitkään meni kun hävisivät.
Itse sain kolesterolilääkkeet v. 2005, kokeilin kaikkiiaan 3 eri valmistetta, aluksi 4 kk, sitten 6 kk, ja vimmeistä söin yli vuoden...lihassäryt olivat niin voimakkaat,että n. vuosi sitten lopetin kaikki.
Nyt olen kuitenkin itse harkinnut sitä PUNARIISIÄ. Toivottvasti siitä ei tule pahoja sivuoireita.
Mielestäni sivuoireet eivät saa haitata elämistä.
Lyyli-laiheliini - luettua
sinun oma kirjoitti:
mielipiteesi.
Ei pidä yleistää."Kolesterolin alentaminen on paitsi hyödytöntä, myös terveydelle haitallista"
http://users.utu.fi/laslehti/terveys/Colale.txt
Kannattaa myös vilkaista:
"SILMINNÄKIJÄ: TURHA KOLESTEROLISOTA"
http://yle.fi/silminnakija/juttu.php?tunnus=366
Ei se ole niin yksioikoista. Suurin osa syö noita lääkkeitä turhaan ja lääkkeillä on AINA haittavaikutuksia. - ihmeen takia
lopetin kaikki kirjoitti:
Itse sain kolesterolilääkkeet v. 2005, kokeilin kaikkiiaan 3 eri valmistetta, aluksi 4 kk, sitten 6 kk, ja vimmeistä söin yli vuoden...lihassäryt olivat niin voimakkaat,että n. vuosi sitten lopetin kaikki.
Nyt olen kuitenkin itse harkinnut sitä PUNARIISIÄ. Toivottvasti siitä ei tule pahoja sivuoireita.
Mielestäni sivuoireet eivät saa haitata elämistä.
Lyyli-laiheliinihaluat alentaa arvoja? Arvojen alentaminen ei paranna terveyttäsi millään tavalla.
- "tieto" perustuu?
ihmeen takia kirjoitti:
haluat alentaa arvoja? Arvojen alentaminen ei paranna terveyttäsi millään tavalla.
Oletko koskaan kuullut valtimonkovettumataudista, ateroskleroosista?
- täältä:
"tieto" perustuu? kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut valtimonkovettumataudista, ateroskleroosista?
- projekti nimeltä
täältä: kirjoitti:
"Pohjois-Karjala". Aika korutonta kertomaa...
- ei tarvitse
syödä lääkkeitä. Lääkkeet voivat kyllä alentaa arvoja mutta arvojen alentaminen ei millään tavalla paranna terveyttäsi.
Lue täältä lisää: http://www.ravnskov.nu/cholesterol.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724394Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1003840Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513130
- 402608
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 231976
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151742Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351705