Aloitin ensimmäistä kertaa e-pillerien syönnin (Yasmin). MInulla oli takana 4 kk epäsäännöllistynyt kierto (kuukautiset 2vk välein), jota yritettiin säännöllistää keltarauhashormonikuurilla. Kuuri toimi, eikä välitiputtelua ollut. Kuukautiset alkoivat normaalisti kaksi päivää kuurista. (Tosin hiukan niukempina kuin yleensä, koska kärsin todella runsaasta vuodosta).
Nyt aloitin siis e-pillerit. Torstai-iltana alkoi tulla vuotoa (yleensä puoli vuorokautta niukempaa ennen kuin "räjähtää" runsaaksi). Otin siis ensimmäisen liuskan pillerin torstai-iltana. Vuotoa oli tullut niukasti yönkin aikana, mutta aamun jälkeen kuukautiset loppuivat kuin seinään.
Olen jatkanut pillereiden syömistä, mutta pieni pelko raskaudesta on olemassa. Kondomin kanssa oli pientä säätämistä yhdessä vaiheessa.
Voivatko kuukautiset siis loppua kuin seinään pillereiden aloituksen myötä? Normaalisti minulla on siis runsaat kuukautiset. Kannattaako syödä liuska normaalisti loppuun, ja onko ehkäisyteho olemassa?
pillerien aloitus, kuukautiset loppuivat
5
4336
Vastaukset
- loppua.....
saman tien. Jos olet ottanut sen pillerin oikein joka pv niin tietysti e-teho on voimassa.
- niin tiedät
Pillerit ei vuotoa lopeta.
Raskaustesti tekoon, niin helpottaa. Raskaus on kertomuksesi perusteella mahdollinen. Ehkäisyteho on luvatun mukainen tästä eteenpäin, mutta voit olla jo raskaana aloittaessasi...- ne pillerit
toisilla lopettaa vuodon.
- Anonyymi
ne pillerit kirjoitti:
toisilla lopettaa vuodon.
Mulla loppui vuoto heti kun aloitin pillerit.
- Panikoi turhaan, mutta...
Luitko pillereiden pakkauksen tuoteselosteen tarkoin? Siinä on selitetty ehkäisytehon alkaminen ja mahdolliset sivuvaikukset.
Itselläni ensimmäisten e-pillereiden aloittamisessa kuukautiset loppui "kesken" ja sen jälkeen olivat huomattavasti niukemmat.
Itse ottaisin e-pilleri levyn loppuun ja pitäisin normaalin tauon. Kuten pakkauksessa varmaan neuvottiin. Jos, ei tule ylimääräisiä vuotoja tai muita sivuvaikutuksia. Jatkaisin tauon jälkeen normaalisti uudesta levystä.
Pillereiden ehkäisyteho voi alkaa heti tai joissakin vasta levyn loputtua. Riippu pillereiden merkistä.
Jos asia mietityttää, kysyisin neuvoa äitiysneuvolasta. Siellä vastataan myös ehkäisyyn liittyvissä asiosta, vaikka ei ole raskaana. Ja, jos epäilet olevasi raskaana tee raskaustesti.
Ja ainahan voit käyttää kondomia, vaikka käyttää e-pillereitä. Varsinkin, jos epäilee pillereiden tehoa, jostain syystä. Tehoa voi muuten laskea jotkut luontaistuotteet ja lääkkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446