Aloitin ensimmäistä kertaa e-pillerien syönnin (Yasmin). MInulla oli takana 4 kk epäsäännöllistynyt kierto (kuukautiset 2vk välein), jota yritettiin säännöllistää keltarauhashormonikuurilla. Kuuri toimi, eikä välitiputtelua ollut. Kuukautiset alkoivat normaalisti kaksi päivää kuurista. (Tosin hiukan niukempina kuin yleensä, koska kärsin todella runsaasta vuodosta).
Nyt aloitin siis e-pillerit. Torstai-iltana alkoi tulla vuotoa (yleensä puoli vuorokautta niukempaa ennen kuin "räjähtää" runsaaksi). Otin siis ensimmäisen liuskan pillerin torstai-iltana. Vuotoa oli tullut niukasti yönkin aikana, mutta aamun jälkeen kuukautiset loppuivat kuin seinään.
Olen jatkanut pillereiden syömistä, mutta pieni pelko raskaudesta on olemassa. Kondomin kanssa oli pientä säätämistä yhdessä vaiheessa.
Voivatko kuukautiset siis loppua kuin seinään pillereiden aloituksen myötä? Normaalisti minulla on siis runsaat kuukautiset. Kannattaako syödä liuska normaalisti loppuun, ja onko ehkäisyteho olemassa?
pillerien aloitus, kuukautiset loppuivat
5
4637
Vastaukset
- loppua.....
saman tien. Jos olet ottanut sen pillerin oikein joka pv niin tietysti e-teho on voimassa.
- niin tiedät
Pillerit ei vuotoa lopeta.
Raskaustesti tekoon, niin helpottaa. Raskaus on kertomuksesi perusteella mahdollinen. Ehkäisyteho on luvatun mukainen tästä eteenpäin, mutta voit olla jo raskaana aloittaessasi...- ne pillerit
toisilla lopettaa vuodon.
- Anonyymi
ne pillerit kirjoitti:
toisilla lopettaa vuodon.
Mulla loppui vuoto heti kun aloitin pillerit.
- Panikoi turhaan, mutta...
Luitko pillereiden pakkauksen tuoteselosteen tarkoin? Siinä on selitetty ehkäisytehon alkaminen ja mahdolliset sivuvaikukset.
Itselläni ensimmäisten e-pillereiden aloittamisessa kuukautiset loppui "kesken" ja sen jälkeen olivat huomattavasti niukemmat.
Itse ottaisin e-pilleri levyn loppuun ja pitäisin normaalin tauon. Kuten pakkauksessa varmaan neuvottiin. Jos, ei tule ylimääräisiä vuotoja tai muita sivuvaikutuksia. Jatkaisin tauon jälkeen normaalisti uudesta levystä.
Pillereiden ehkäisyteho voi alkaa heti tai joissakin vasta levyn loputtua. Riippu pillereiden merkistä.
Jos asia mietityttää, kysyisin neuvoa äitiysneuvolasta. Siellä vastataan myös ehkäisyyn liittyvissä asiosta, vaikka ei ole raskaana. Ja, jos epäilet olevasi raskaana tee raskaustesti.
Ja ainahan voit käyttää kondomia, vaikka käyttää e-pillereitä. Varsinkin, jos epäilee pillereiden tehoa, jostain syystä. Tehoa voi muuten laskea jotkut luontaistuotteet ja lääkkeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6103136Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu962611Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211661Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771572Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101490Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451466- 691424
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141332- 271318
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901213