ystäväni otti äsken 20 kappaletta emconcoria (5mg/tbl), 10 digoksiiniä, en muista vahvuutta ja vielä 10 verpamiiliä (200mg/tbl).
Sydänlääkkeitä kaikki, emconcor beetasalpaaja, verpamil kalsium estäjä ja digoksiinista en ole varma.
Osaako kukaan sanoa voiko hän kuolla tai voiko sattua jotain??? En saa tietoja päivystyksestä koska en ole omainen.
Tietääkö kukaan????? Auttakaa pelkäävää!
Sydänlääkkeitä kaikki, emconcor beetasalpaaja, verpamil kalsium estäjä ja digoksiinista en ole varma.
Osaako kukaan sanoa voiko hän kuolla tai voiko sattua jotain??? En saa tietoja päivystyksestä koska en ole omainen.
Tietääkö kukaan????? Auttakaa pelkäävää!
Vastaukset 2
Vanhimmat
Avoinna 24 t/vrk
puh. (09) 471 977 (suora) tai (09) 4711 (vaihde)
(normaalihintainen puhelu)
Myrkytystietokeskus vastaa kaikkina viikonpäivinä, ympäri vuorokauden äkillisten myrkytysten ehkäisyyn ja hoitoon liittyviin kysymyksiin. Keskus palvelee koko maata puhelimitse. Neuvontaa annetaan yleisölle ja terveydenhuollon ammattilaisille. Lisäksi keskus toimii tarvittaessa tietolähteenä viranomaisille ja tiedotusvälineille. Myrkytystietokeskuksessa ei hoideta potilaita eikä tehdä myrkkymäärityksiä.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,2260
Voit lukea näiden linkkien takaa kyseisten aineiden yliannostuksesta:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/7/203737.shtml
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/99224.shtml
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/102260.shtml
Pikaisesti vilkaisten näyttäisi ainakin siltä, että sydän joutuu aika koville, kun usean lääkkeen yliannostus voi aiheuttaa rytmihäiriöitä.
Rukoile ystäväsi puolesta. Minä teen sen myös.
"Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään." (Matt. 18:19-20)