määrättiin krooniseen kipuun kyseinen lääke aluksi 10mg ja siitä 30:een, miten vaikuttaa esim autolla ajoon? ja muitakin kokemuksia lääkkeestä. en kyllä ihan periaatteesta haluisi syödä, mutta onko vaihtoehtojakaan kun norm kipulääkkeet ei toimi!
triptyl
3
2169
Vastaukset
- indikaatiolla kipu
perustuu siihen, että se nostaa, kuten kaikki masennuslääkkeet, kipukynnystä.
Mitä tulee autolla ajoon niin pitää kuulostella itseään. Ja toimia sitten sen mukaisesti.
Täältä löytyy infoa Triptylistä
http://www.yliopistonapteekki.fi - Sri SSRI
Käytän itse Triptyliä satunnaisesti, enkä ole siitä vielä aivan kauheaan jurriin tullut. Annokseni on 25 mg 1 - 2 tbl. 10 mg on vielä varsin pieni annos.
Mutta on toki yksilöllistä kuinka lääke väsyttää tai tekee tokkuraiseksi. Itse olen ollut havaitsevinani että mitä useampina päivinä sen ottaa, sitä vähemmän se väsyttää (enää aamulla, sehän kannattaisi ottaa lähinnä yöksi, itse otan 2 t ennen nukkumaanmenoa). - -A-
Minulle vaihdettiin myös tulehduskipulääkkeet Triptyliin ja annostus on 50mg illalla ja vapaapäivinä 25mg aamulla (rinnalla Panacod ja Pronaxen).
En kyllä itte uskalla lähteä rattiin jos olen vasta ottanu Triptylin, koska olen huomannut vaikutuksen olevan erillainen eri päivinä. Joskus väsyttää enempi kuin toisina. Mutta jo 12h päästä pystyn ajamaan pelkäämättä nukahtamista.
Jos tiedän, että pitää lähteä ajamaan aikaseen aamulla, ajoitan lääkkeen oton silleen, että tulee tarpeeks tunteja väliin.
Uskosin, että jokaisen kannattaa kuulostella kuinka oma kroppa reagoi lääkkeeseen.
Mitä meinaat kun sanot:
"en kyllä ihan periaatteesta haluisi syödä,..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938