A-teismilla on todella voimakas negatiivinen varjo perässään. A-teistin mielestä jumalaan uskova, eli teisti, tuhlaa aikaansa turhuuteen. Mutta teistin, eli jumalaan uskovan, mielestä a-teisti halventaa kaikkea, mihin teisti uskoo, jo vain olemalla uskomatta. Lähtökohdat keskusteluun ovat vaikeat, kun teisti on heti sotajalalla.
"Jaa että sinun mielestäsi minä ja uskontoverini olemme vain massahysterian uhreja, jotka uskomme mielikuvitusasioihin? Arvaa vaan, huvittaako keskustella aiheesta kanssasi!"
Ateistin täytyy liian usein vastata kysymykseen "mikset usko jumalaan?". Ateisti on "kapinallinen", joka ei ymmärrä sulautua vallitsevaan ympäristöön. Rikollinen, jolla ei ole moraalia tai etiikantajua, itsekeskeinen, hedonistinen ja materialistinen.
Kuitenkin tunnen olevani vapaa. Ja tämän vapauden haluan myös lapsilleni. Heistä tulee omaa kulttuuriperintöään arvostavia, mutta sivilisaation mukana kehittyviä yksilöitä. Heitä sitovat vain yhteiskunnan yhdessä säädetyt pelisäännöt. Jokainen laintekijä on ihminen ja kun epäkohtia ilmenee, ne huomaa ihminen ja ne korjaa ihminen. Kenties tulevaisuudessa epäkohtia korjaavat minunkin lapseni.
Ateistin ajatuksia
7
198
Vastaukset
- puolista
Kyllä nuo kolmen ensimmäisen kappaleen asiat toimivat käänteisinäkin. Kukin näkee asiat omista lähtökohdistaan. Olen sitä mieltä, että ateistin on helpompi tuoda aatteensa nykyisin julki kuin uskovaisen.
Minä en halua lapsieni kääntyvän minkään uskonnon puoleen, mutta en heitä myöskään tuomitse, jos niin tekevät. Viimeiseksi haluan heidän imevän yhteiskunnan ja jonkin niin epämääräisen kuin "sivilisaation" arvoja itseensä. Varsinkin kun ne kumpikin ovat nykymuodossaan ihmisvastaisia.- ertert
"Olen sitä mieltä, että ateistin on helpompi tuoda aatteensa nykyisin julki kuin uskovaisen."
Millä perusteella? - NineStar
ertert kirjoitti:
"Olen sitä mieltä, että ateistin on helpompi tuoda aatteensa nykyisin julki kuin uskovaisen."
Millä perusteella?Osaatko lukea ihmisen ajatuksia? jos et niin miksi yrität tuoda esille asiaa johonka sinulla on vaan "Mutu" fiilis.
- kirjoitat
NineStar kirjoitti:
Osaatko lukea ihmisen ajatuksia? jos et niin miksi yrität tuoda esille asiaa johonka sinulla on vaan "Mutu" fiilis.
aloittajalle, mikset osoita vastaustasi hänelle, sen sijaan, että nyt osoitat sen ertertille? Ei tuo nyt noin vaikeata voi olla.
- Raup
NineStar kirjoitti:
Osaatko lukea ihmisen ajatuksia? jos et niin miksi yrität tuoda esille asiaa johonka sinulla on vaan "Mutu" fiilis.
En ymmärrä kysymystäsi. Joka ikinen kommentti tällä keskustelupalstalla on jonkun ihmisen mielipide jostain asiasta. Vaikka lainaisit suoraan jonkun historian viisaan puheita, sekin vain osoittaa, että olet samaa mieltä hänen kanssaan, eli sekin on vain "musta tuntuu että tää ihminen sanoi asian parhaiten v. 1958"-mielipide.
Onko sinulla mitään painoarvollista annettavaa tälle keskustelulle, teisti? (tuo on ajatustenlukua, näen sisällesi) - gdsdl
>>Olen sitä mieltä, että ateistin on helpompi tuoda aatteensa nykyisin julki kuin uskovaisen.>Viimeiseksi haluan heidän imevän yhteiskunnan ja jonkin niin epämääräisen kuin "sivilisaation" arvoja itseensä. Varsinkin kun ne kumpikin ovat nykymuodossaan ihmisvastaisia.
- gdsdl
julistaa tuota ateismin negatiivisuutta. Se on mielestäni kyllä härskiä. Onko se uskovaiselta pois, jos joku toinen ei usko?
Joten, missä on kirkon moraali, kun se ihan arkkipiispan suulla julistaa ateistit vailla arvoja oleviksi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475425Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612246Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181830Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171555
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301467Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5135881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171107Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771078Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se213963