Tuolissa pää

alaspäin

Hammaslääkärien tuolit ovat sellaisia, että niissä on ikäänkuin pää alaspäin, ja minäkö olen ainoa, jolle se ei sovi?
Tuntuu kuin tukehtuisin, en voi sille mitään. Viimeksi hammaslääkäri suuttui, ja tiuskaisi, ettei voi työskennellä, jos ei ole aivan makuuasennossa, siis se tuoli.
Onko ketään yhtä omituista kuin mä??
T: masentunut..

12

1055

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ahdistaa

Mulle tulee aivan sama tunne ja alkaa ahdistamaan hirveesti. Mutta minun hammaslääkärini perusteli tuolin asennon sillä, että minä olen siinä asemmossa noin 30 minuuttia ja hän tekee sitä työtä koko päivän, joten ymmärrän ettei hän voi tehdä sitä huonossa asennossa koko päivää. Niinpä koitan aina sinnitellä jotenkin...

• Sun duuniin

Vaatii sulle jtkin tiettyä asentoa, häh?
      Hammaslääkäri todellakin tekee sitä työtä 8h/pv ja sua sattuu hoitaa sen 30min.

Miksi nyt ei yhtä pikkuista puolituntista pysty olemaan jossakin asennossa? saat sentään olla makuulteen, etkä missään staattisessa asennossa, jossa paikat tulee kipeäksi.

Miten nukut kotona? yhtä alas se tuolin päänoja menee kuin kotona on sun sänkysi. Tuskin istuen nukut?

• joku muukin

on mun kanssa samaa mieltä!!!
      Tuntuu,et se tuolin "pääosa"on niin pieni...olis ihanaa jos siinä olis esim.pieni tyyny pehmusteena.Hartiat nousee kokoajan korviin ja niska jännittyy!!
      Ahdistavaa todellakin...

• Vali...

Ei sinne mennä nukkumaan moneksi tunniksi vaan hoidattamaan hampaat muutamassa minuutissa.

• kyllä voi
        Vali... kirjoitti:

Ei sinne mennä nukkumaan moneksi tunniksi vaan hoidattamaan hampaat muutamassa minuutissa.

pienessä ajassa kansan laatu heiketä rupu-luokkaan !
        m
        Ei meillä SUUREN IKÄLUOKAN lapsilla koskaan ollut aikaa vinkua joka asiasta !

Opetelkaa pennut olemaan !

• ole kokeneet
        kyllä voi kirjoitti:

pienessä ajassa kansan laatu heiketä rupu-luokkaan !
        m
        Ei meillä SUUREN IKÄLUOKAN lapsilla koskaan ollut aikaa vinkua joka asiasta !

Opetelkaa pennut olemaan !

sitä mitä oli hammashoito meidän nuoruudessamme. Silloin istuttiin ryhdikkäästi ja hammaslääkäri väänsi itseään mutkalle hoitaessaan ylähampaita. Minua ei häiritse yhtään että hammaslääkäri laittaa minut makuuasentoon hoitaessaan. Ainoa ongelma on että siinä asennossa imuri ei saa imettyä kaikkea sylkeä ja jäähdytysvettä talteen ja osa valuu kurkkuun. Sitä pitää sitten nieleskellä kun suu on täynnä lääkärin sormia ja työkaluja.

• Neiti*38
        ole kokeneet kirjoitti:

sitä mitä oli hammashoito meidän nuoruudessamme. Silloin istuttiin ryhdikkäästi ja hammaslääkäri väänsi itseään mutkalle hoitaessaan ylähampaita. Minua ei häiritse yhtään että hammaslääkäri laittaa minut makuuasentoon hoitaessaan. Ainoa ongelma on että siinä asennossa imuri ei saa imettyä kaikkea sylkeä ja jäähdytysvettä talteen ja osa valuu kurkkuun. Sitä pitää sitten nieleskellä kun suu on täynnä lääkärin sormia ja työkaluja.

Kyllähän puoli tuntia siinä kestää vaikka kuinka! Sehän on aika lyhyt aika? Minulla tehtiin esimerkiksi eilen 2 tuntia 20 minuuttia yhteenmenoon juurihoitoja yläleuan hampaisiin ja senkin selvisin siinä asennossa hengissä!

• minäpäminä...
        Neiti*38 kirjoitti:

Kyllähän puoli tuntia siinä kestää vaikka kuinka! Sehän on aika lyhyt aika? Minulla tehtiin esimerkiksi eilen 2 tuntia 20 minuuttia yhteenmenoon juurihoitoja yläleuan hampaisiin ja senkin selvisin siinä asennossa hengissä!

aivan takimmaisia hampaita tehdään aivan takaa, niin oletko sitä kokeillut? Mulla on hiukset LATTIALLA jo valmiiksi, niin siinä ne vasta onkin.

Entäpä flunssassa? Ja kun hampaansiruja lentää kitalakeen? Olen monesti joutunut sanomaan etukäteen, että joudun pitämään välillä taukoa, kun olen flunssassa ja joudun nielaisemaan etten tukehdu limaan.

puolituntia ei oo mitään. opettele hengittään nenän kautta.

• h-lekurrissa
        minäpäminä... kirjoitti:

aivan takimmaisia hampaita tehdään aivan takaa, niin oletko sitä kokeillut? Mulla on hiukset LATTIALLA jo valmiiksi, niin siinä ne vasta onkin.

Entäpä flunssassa? Ja kun hampaansiruja lentää kitalakeen? Olen monesti joutunut sanomaan etukäteen, että joudun pitämään välillä taukoa, kun olen flunssassa ja joudun nielaisemaan etten tukehdu limaan.

puolituntia ei oo mitään. opettele hengittään nenän kautta.

käynti ja hoidon "kestäminen " on ASENNE-kysymys !

Opettele se ja samalla huomaat oppineesi myös elämään !

nim: tuon kaiken kokenut ja siitä oppinut !

• HBC

Itselläni ei ole ongelmaa tukehtumisen tunteen kanssa. Sen sijaan olen tosi tympääntynyt siihen, että valun aina tuolissa jotenkin liian alas (tuntuu tapahtuvan vaikka tuoli olisi kuinka pää alaspäin) ja sitten tulee sitä kitinää, että "tules nyt tänne ylöspäin"... Saa siis istua koko ajan jokseenkin täysjännittyneenä, että pysyy oikeassa asennossa.

Ei, en usko, että olet ainoa, jolle pää alaspäin oleskelu sovi. Tosi empaattista porukkaa tuntuu tänään olevan liikkeellä...

• ja tutustukaa siellä....

Paikalliseen hammashoitolaan niin osaatte " kenties " suhteuttaa kitinänne oikeisiin mittasuhteisiin----tai sitten ette---?

• Oolofi

Kyllähän jotkut rumpalitkin enne vanhaan kallisti virveliä eteenpäin, vaikka normaalisti se kallistetaan taaksepäin. Sillon kun itse soitin rumpuja niin pidin virveliä suorassa. Niin oli helpompi soittaa kantteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      443
      6436
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      145
      3755
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      98
      2478
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1949
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      119
      1314
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1253
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      64
      1091
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1075
    9. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      76
      980
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      44
      973
    Aihe