Automyyjien Suomen ennätyskö?

hatunnosto

Onkohan tällä henkilöllä jopa automyynnin epävirallinen Suomen ennätys yhtä
myyjää kohden? Melkoinen saavutus ja ennätyspitkä työura. Täytyy nostaa hattua. On pitänyt myydä
keskimäärin 256 autoa vuodessa noilla määrillä.

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Volvo-Ruuttu on sitkeä sissi/1135244463649

16

4239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70 000 vuodessa

      Jos hyvä myyjä tienaa vuodessa 70 000 euroa myymällä 70 autoa, niin SEHÄN TEKEE 1000 EUROA PELKÄSTÄÄN MYYJÄN TASKUUN JOKA AUTOSTA. Liikkeelle vielä paljon isompi siivu tietysti.

      Täällä vaan heitetään tosissaa hetulaa, kuinka katemarginaalit on supistunut 4 - 8 %:iin.

      • juntti

        Siis onko hyvä myyjä jos saa 70 autoa vuodessa myytyä? Jos on hyvä myy 40 autoa kuukaudessa. Ja se tekee 440 autoa vuodessa. Paitsi jos ei halua pitää kesälomaa. Silläkään määrällä ei vielä tienaa 70000 euroa.


      • sanottiin
        juntti kirjoitti:

        Siis onko hyvä myyjä jos saa 70 autoa vuodessa myytyä? Jos on hyvä myy 40 autoa kuukaudessa. Ja se tekee 440 autoa vuodessa. Paitsi jos ei halua pitää kesälomaa. Silläkään määrällä ei vielä tienaa 70000 euroa.

        Arvoisa nimimerkki "juntti":

        Näin tämä kuningasmyyjä tuossa linkissä sanoi, että nykyään 70 uutta autoa vuodessa myyvä on hyvä.

        Ehkä tuo 70 autoa ja 70 000 euroa on kärjistystä, mutta lähempänä totuutta kuitenkin kuin teidän automyyjien lanseeraama 4-8 % kate uuden auton hinnassa.


      • hra Ruutulle
        sanottiin kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki "juntti":

        Näin tämä kuningasmyyjä tuossa linkissä sanoi, että nykyään 70 uutta autoa vuodessa myyvä on hyvä.

        Ehkä tuo 70 autoa ja 70 000 euroa on kärjistystä, mutta lähempänä totuutta kuitenkin kuin teidän automyyjien lanseeraama 4-8 % kate uuden auton hinnassa.

        pitkästä ja menestyksekkäästä urasta. Mutta tuon myyntimäärän mies on kyllä heittänyt leikillään tai sitten ei tiedä muiden asioista mitään. Jos myy 70 uutta autoa vuodessa tienaa ehkä 30000, eikä kukaan pidä hyvänä myyjänä.


      • juntti
        sanottiin kirjoitti:

        Arvoisa nimimerkki "juntti":

        Näin tämä kuningasmyyjä tuossa linkissä sanoi, että nykyään 70 uutta autoa vuodessa myyvä on hyvä.

        Ehkä tuo 70 autoa ja 70 000 euroa on kärjistystä, mutta lähempänä totuutta kuitenkin kuin teidän automyyjien lanseeraama 4-8 % kate uuden auton hinnassa.

        Uuden myyjä saa palkkaa 600 euroa perus ja 8 prosenttia nettokatteesta. Yksi henkilöauto maksaa liikkeessä keskimäärin esim. 18000 euroa. Keskikate 6,5 prosenttia jossa mukana lisävarustemyynti. Eli auto jättää 1170 euroa josta myyjä saa siis 76,72 euroa. Ja jos jäppinen myy 70 autoa vuodessa se tekee 5370,40 plus 7200 peruspalkkaa. Vuositulo siis 12570,40.

        Riittääkö elämiseen; ei riitä. Jos taas myy samoja autoja 440 kappaletta saa 33756,80 plus perus 7200 joka tekee yli 40000 euroa vuodessa. Joka taas jo riittää elämiseen.


      • dddsssss
        hra Ruutulle kirjoitti:

        pitkästä ja menestyksekkäästä urasta. Mutta tuon myyntimäärän mies on kyllä heittänyt leikillään tai sitten ei tiedä muiden asioista mitään. Jos myy 70 uutta autoa vuodessa tienaa ehkä 30000, eikä kukaan pidä hyvänä myyjänä.

        varmaankin viittasi tuolla myyntimäärällä siihen että ajat on niin huonot, että on hyvä jos saa nyt myytyä uusia autoja 70 kpl vuodessa... ja sillä kappalemäärällä jos myy ns. tavallisen kansanautoja niin tienaa alle 20 000e vuodessa... näin se vaan menee arvon epäilijät


      • dddsssss
        juntti kirjoitti:

        Uuden myyjä saa palkkaa 600 euroa perus ja 8 prosenttia nettokatteesta. Yksi henkilöauto maksaa liikkeessä keskimäärin esim. 18000 euroa. Keskikate 6,5 prosenttia jossa mukana lisävarustemyynti. Eli auto jättää 1170 euroa josta myyjä saa siis 76,72 euroa. Ja jos jäppinen myy 70 autoa vuodessa se tekee 5370,40 plus 7200 peruspalkkaa. Vuositulo siis 12570,40.

        Riittääkö elämiseen; ei riitä. Jos taas myy samoja autoja 440 kappaletta saa 33756,80 plus perus 7200 joka tekee yli 40000 euroa vuodessa. Joka taas jo riittää elämiseen.

        näinhän se menee..


      • näin?
        juntti kirjoitti:

        Uuden myyjä saa palkkaa 600 euroa perus ja 8 prosenttia nettokatteesta. Yksi henkilöauto maksaa liikkeessä keskimäärin esim. 18000 euroa. Keskikate 6,5 prosenttia jossa mukana lisävarustemyynti. Eli auto jättää 1170 euroa josta myyjä saa siis 76,72 euroa. Ja jos jäppinen myy 70 autoa vuodessa se tekee 5370,40 plus 7200 peruspalkkaa. Vuositulo siis 12570,40.

        Riittääkö elämiseen; ei riitä. Jos taas myy samoja autoja 440 kappaletta saa 33756,80 plus perus 7200 joka tekee yli 40000 euroa vuodessa. Joka taas jo riittää elämiseen.

        Tullakseen toimeen autonmyyjä myy siis vuodessa 440 autoa?

        Eli 100 automyyjää myy vuodessa 44 000 autoa. Ja koko tämän vuoden arvioitu automyynti on noin 88 000 autoa eli 200 automyyjän vuotuinen myynti?

        Eikös teitä hiukkasen enemmän sentään ole? Kun tietäis automyyjien määrän, olisi helppo laskea kuinka monta yksi myyjä keskimäärin vuodessa myy. Siis kuinka monta takatukkaa liitossanne on?


      • juhlien
        näin? kirjoitti:

        Tullakseen toimeen autonmyyjä myy siis vuodessa 440 autoa?

        Eli 100 automyyjää myy vuodessa 44 000 autoa. Ja koko tämän vuoden arvioitu automyynti on noin 88 000 autoa eli 200 automyyjän vuotuinen myynti?

        Eikös teitä hiukkasen enemmän sentään ole? Kun tietäis automyyjien määrän, olisi helppo laskea kuinka monta yksi myyjä keskimäärin vuodessa myy. Siis kuinka monta takatukkaa liitossanne on?

        missä ihmeen liitossa? Suomen uusavuttomat vai? Ihan sama vaikka niitä olisi 1000, silti liian vähän jotta jokainen tuulipuku tulisi palveltua. Ai niin, saattaa niitä myyjiä olla jossain vaihtoautoliikkeessäkin, ehkä?


      • 40t€
        juntti kirjoitti:

        Uuden myyjä saa palkkaa 600 euroa perus ja 8 prosenttia nettokatteesta. Yksi henkilöauto maksaa liikkeessä keskimäärin esim. 18000 euroa. Keskikate 6,5 prosenttia jossa mukana lisävarustemyynti. Eli auto jättää 1170 euroa josta myyjä saa siis 76,72 euroa. Ja jos jäppinen myy 70 autoa vuodessa se tekee 5370,40 plus 7200 peruspalkkaa. Vuositulo siis 12570,40.

        Riittääkö elämiseen; ei riitä. Jos taas myy samoja autoja 440 kappaletta saa 33756,80 plus perus 7200 joka tekee yli 40000 euroa vuodessa. Joka taas jo riittää elämiseen.

        Kyllä se on paska myyjä joka alle 100 autoa myy, voi olla tietty eri asia premium-merkeillä mutta kuitenkin... Itse myin viime vuonna vähän yli 200 autoa ja palkkaa kilahti yhteensä n. 40000€.
        Tietty siinä on autoetu laskettu mukaan eli n. 4500€ siitä hyvästä pois kokonaissummasta. Eka vuosi alalla, tänä vuonna olis tarkoitus tienata 50t€.


      • Anonyymi
        juntti kirjoitti:

        Uuden myyjä saa palkkaa 600 euroa perus ja 8 prosenttia nettokatteesta. Yksi henkilöauto maksaa liikkeessä keskimäärin esim. 18000 euroa. Keskikate 6,5 prosenttia jossa mukana lisävarustemyynti. Eli auto jättää 1170 euroa josta myyjä saa siis 76,72 euroa. Ja jos jäppinen myy 70 autoa vuodessa se tekee 5370,40 plus 7200 peruspalkkaa. Vuositulo siis 12570,40.

        Riittääkö elämiseen; ei riitä. Jos taas myy samoja autoja 440 kappaletta saa 33756,80 plus perus 7200 joka tekee yli 40000 euroa vuodessa. Joka taas jo riittää elämiseen.

        Näytä mulle myyjä joka myy 44 autoa vuodessa:)


    • Anonyymi

      Ihan sitä kysyn että miksi minä en kelpaa automyyjäksi??? Olen myynyt isossa merkkiliikkeessä (myy uusia ja käytettyjä autoja) autojen varaosia kaksitoista tuotta. Olen ollut työelämässä seitsemäntoistavuotiaasta asti ja olen nyt päälle neljäkymmentä. Olen mies. Olen opiskellut työn ohessa kolme tutkintoa, kertoo siitä että en ole laiska. Minulla on mm. merkonomin paperit ja tradenomin paperit.

      Olen käynyt lukuisissa työhaastatteluissa automyyntiin liittyen mutta kun ei vaan tärppää..En oikein ymmärrä millaista tyyppiä noiksi automyyjiksi haetaan kun ei sitten millään nappaa mun kohdalla.

      Sitten kun katson millaisia on palkattu niin saattaa olla jotain tytönhempukoita joilla max. lukiokoulutus ja esim. kokemus autoista ja tekniikasta täysi nolla.

    • Anonyymi

      Aika helppo arvioida!
      Työnantajat pitävät sinua valitettavasti ylikoulutettuna, korkeaa palkkaa vaativana ja lisäksi herkkänä vaihtaa työnantajaa paremman palkan tai kiinnostavamman työn perässä.
      Tradenomi on kuin onkin korkeakoulututkinto. En muuten edes ole kuullut, että tradenomin koulutuksella kukaan edes hakisi autonmyyjäksi.
      Tradenomeja tarvitaan ulkomaankauppaan ja logistiikkaan liittyvissä tehtävissä, jossa opittua kielitaitoa on mahdollista käytännössä harjoittaa.
      Autonmyyjänä koulutuksesi menee valitettavasti hukkaan, siinä pärjää vähemmilläkin tiedoilla.
      Työnantajan kannalta henkilöstön pieni vaihtuvuus on nimittäin etu ja sinun kohdallasi he pelkäävät, että kohta joutuvat taas rekrytoimaan uuden.

      • Anonyymi

        Itseasiassa tiedän ainakin yhden joka taisi olla ekonomi mutta myy autoja. Tosin on nainen nuori ja nätti että ehkä siksi päässyt töihin. Että ei se liikakoulutuskaan aina päde.


      • Anonyymi

        Mulla myös se että vaikka mulla on kolmet paperit ja yksi noista korkeakoulutkinto niin päivääkään en ole esim .tradenomin hommia tehnyt. Sillä tukinnolla olevia on aika paljon ja osa on edelleen jossain kaupan kassoilla. Mä olen käynyt noi tutkinnot vasta hiljattain ja tehnyt ihan normihommia koko ikäni. Joten en usko että se on toi koulutusasia mistä on kiinni toi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla myös se että vaikka mulla on kolmet paperit ja yksi noista korkeakoulutkinto niin päivääkään en ole esim .tradenomin hommia tehnyt. Sillä tukinnolla olevia on aika paljon ja osa on edelleen jossain kaupan kassoilla. Mä olen käynyt noi tutkinnot vasta hiljattain ja tehnyt ihan normihommia koko ikäni. Joten en usko että se on toi koulutusasia mistä on kiinni toi...

        Jos olet kuitenkin haastatteluun päässyt niin ei se silloin papereista/koulutustaustasta ole kiinni jäänyt.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe