Uskovaisille Jumala on objektiivinen ja lopullinen Totuus. Hänestä voi keskustella, mutta vain Raamatun asettamissa puitteissa, nöyrästi, Häntä joka hetki kunnioittaen.
Ateisteille Jumala on subjektiivinen harha. Hänestä ei kannata keskustella. Vitsejä voi vääntää ja naureskella omaa nokkeluuttaan.
Ja sitten on se kolmas tie, noiden kahden ääripään välillä. Se kolmas tie, joka mahdollistaa viihdyttävän älyllisen pelin. Mutta sitä ei täällä haluta pelata. Mitä nyt trollit välillä käyvät kentällä potkiskelemassa palloa katsomoon...
Miksi peli ei etene?
5
226
Vastaukset
- v0d3
Miksi täällä jaksetaan jauhaa tuosta juutalas-kristillisen tradition Jumalasta kun tarjolla olisi niin paljon muitakin kiinnostavia jumaluuksia?
Itseäni kiinnostaisi minkä näköinen on internetin keskustelupalstojen jumala? Ja ottaen huomioon keskustelupalstoilla käydyn märinän määrän niiden onnettomasta tasosta onko perusteltua pitää tätä jumalaa jumalana vai pikemminkin jonkin sortin pikku-perkeleenä?
Mielestäni on perusteltua olettaa, että kysyiseistä jumaluutta on soveliasta palvoa kaatamalla näppikselle ajoittain kokista tai kahvia. Alkoholin uhraaminen lienee liioittelua.
Onko joukossa niitä jotka eivät ole uhranneet tälle jumaluudelle, joko luontaista anaalisuuttaan, saituuttaan, tai muusta vakaumuksellisesta syistä?- Arezzo
Juutalais-kristillisen tradition Jumalalla on 2000-vuotinen historia ja muutama sata miljoonaa innokasta fania.
Internetin keskustelupalstojen jumalasta kuulen sen sijaan ensimmäistä kertaa.
Tämä on yhtä turhauttavaa kuin jos haluaisin keskustella viinipalstalla Chiantin eri variaatioiden laatueroista, ja joku vastaisi kertomalla itse keittämästään pontikasta. - v0d3
Arezzo kirjoitti:
Juutalais-kristillisen tradition Jumalalla on 2000-vuotinen historia ja muutama sata miljoonaa innokasta fania.
Internetin keskustelupalstojen jumalasta kuulen sen sijaan ensimmäistä kertaa.
Tämä on yhtä turhauttavaa kuin jos haluaisin keskustella viinipalstalla Chiantin eri variaatioiden laatueroista, ja joku vastaisi kertomalla itse keittämästään pontikasta.No, mitäs snobille kuuluu? Itse olen elitisti. Elitistinä näen snobit hifistelevinä bändäreinä, miten snobi kokee elitistit?
- ertert
"Hänestä ei kannata keskustella. Vitsejä voi vääntää ja naureskella omaa nokkeluuttaan. "
Puhu vaan omasta puolestasi. Itse en ole ainakaan kertaakaan vitsailut tai naureskellut. Filosofisesti olen useinkin vääntänyt Jumalasta sellaisena kuin siitä voi jotain päätellä Raamatun ja uskovaisten omista jutuista. - siksi onkin
vähääkään valveutuneen helppo havaita että äidin pikku ateisteilta on pallo jatkuvasti hukassa.Siitä johtuu itku ja kiukuttelu nimettömiä kohtaan,ja sekään ei satu oikeisiin kohteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954