kun ihminen keksi esim:fikkari,höyrykoneet,automobiilit ym...oliko se jonku mielest evoluutio askel?silloinhan pilkattaisi Platonet sun muit sokrateit alempi arvosiks ihmisiks.ite sanoisi et se oli enemmänki takapakkia koska samalla ihminen alensi itsensä jonku simpanssi jälkeläiseks.
valistuneisuuden aika
41
916
Vastaukset
- NineStar
Ja harmittiko sinua kun keksittiin Tietokone,Telkkari ja jääkiekko?
- eikkari7
tarkoti vaan historiallisia faktoja eli lopun ajan eksytys on käynnissä.ja huome on aamuvuoro eli se niist oluist.
- NineStar
eikkari7 kirjoitti:
tarkoti vaan historiallisia faktoja eli lopun ajan eksytys on käynnissä.ja huome on aamuvuoro eli se niist oluist.
Onko ne muka jotain historiallisia faktoja??? Hä hää..
- eikkari7
NineStar kirjoitti:
Onko ne muka jotain historiallisia faktoja??? Hä hää..
tämä käynnissä oleva eksytys on profetoitu aikaa sitte.
- Kuk regus susej
ihminen ei ole polveutunut simpanssista, tai mistään muustakaan nykyään elävästä apinasta, ihminen on apina.
- Kössönöm
vaikka onhan tuota eikkarin höpinää jotenkin hellyttävää seurata.
- eikkari7
sä kuvittelis olevas,mut kyl ihminen on suvereeni luomakunnan kruunu,eikä apina.
- Kössönöm
eikkari7 kirjoitti:
sä kuvittelis olevas,mut kyl ihminen on suvereeni luomakunnan kruunu,eikä apina.
Sinunkin kalloasi saattaa joku tutkija ihmetellä kymmenen tuhannen vuoden kuluttua ja miettiä, että onpa evoluutio todella paljon vaikuttanut ihmisapinan muuttumiseen. Olet vain välivaihe. Voisi sanoa, että esi-aste.
- eikkari7
Kössönöm kirjoitti:
Sinunkin kalloasi saattaa joku tutkija ihmetellä kymmenen tuhannen vuoden kuluttua ja miettiä, että onpa evoluutio todella paljon vaikuttanut ihmisapinan muuttumiseen. Olet vain välivaihe. Voisi sanoa, että esi-aste.
täälä ei ole enää mitään,sorry.Shalom
- ertert
eikkari7 kirjoitti:
"kyl ihminen on suvereeni luomakunnan kruunu"
Missä mielessä? Osaa tappaa toisiaan Jumalan nimessä? - NineStar
eikkari7 kirjoitti:
Tiedät kai että uskovaiset ovat vinkuneet maailmanloppua viimeiset 2000vuotta. Miksi jokaiikinen uskovainen on aina väittänyt että maailmanloppu on juuri heidän elinaikanaan.
Luuletkos tosiaan Eikkari että sinä olet ensmimmäinen uskovainen joka huutaa maailmanloppua? ja miksi luulet että maailmanloppu on elinaikanasi?
"Jumalaa tuskin on,joten lopeta murehtimasta ja nauti elämästäsi" - Siis jos osaat. - eikkari7
NineStar kirjoitti:
Tiedät kai että uskovaiset ovat vinkuneet maailmanloppua viimeiset 2000vuotta. Miksi jokaiikinen uskovainen on aina väittänyt että maailmanloppu on juuri heidän elinaikanaan.
Luuletkos tosiaan Eikkari että sinä olet ensmimmäinen uskovainen joka huutaa maailmanloppua? ja miksi luulet että maailmanloppu on elinaikanasi?
"Jumalaa tuskin on,joten lopeta murehtimasta ja nauti elämästäsi" - Siis jos osaat.eikä oo mun asia tietää aikoja,näyttäs et vähä jotai tapahtuu ,mut jos et huomaa eroo mennees ja nykyses ni ok.
- Kössönöm
eikkari7 kirjoitti:
Kyllä aurinko tulee loistamaan samoin kuin nytkin vielä jotain 4,5 miljardia vuotta. Se taas mahdollistaa elämän maapallolla.
- Kuk regus susej
eikkari7 kirjoitti:
ihminen on "luomakunnan" kruunu? Ihminen ei olisi ravintoketjun huipulla ilman aseita. Melkein mikä tahansa tarpeeksi suuri eläin tekee aseettomasta "kruunusta" silppua.
Ainoa millä ihminen voi ylpeillä on äly, ja sekin on kyseenalaista, pelastaako äly ihmiskunnan, vai tuhoaako sen. - eikkari7
Kössönöm kirjoitti:
Kyllä aurinko tulee loistamaan samoin kuin nytkin vielä jotain 4,5 miljardia vuotta. Se taas mahdollistaa elämän maapallolla.
toista mieltä.tähä mennes kaikki profetiat on osunu 100%.Shalom
- NineStar
eikkari7 kirjoitti:
Kerro kerro.
- ertert
eikkari7 kirjoitti:
Vitut siitä Raamatusta. Turha Raamattua on pitää minkäänlaisena todellisuuden oppikirjana. Profetiat voidaan tulkita ihan miten tahansa, joten tietysti ne osuvat oikeaan, kun tarpeeksi löyhästi tulkitaan. Jännä vain, että ne tulkinnat tehdään aina jälkikäteen. Samalla periaatteella horoskoopit pitävät aina paikkansa.
- eikkari7
Kuk regus susej kirjoitti:
ihminen on "luomakunnan" kruunu? Ihminen ei olisi ravintoketjun huipulla ilman aseita. Melkein mikä tahansa tarpeeksi suuri eläin tekee aseettomasta "kruunusta" silppua.
Ainoa millä ihminen voi ylpeillä on äly, ja sekin on kyseenalaista, pelastaako äly ihmiskunnan, vai tuhoaako sen.laittanut ihmisen hallitsemaa luomakuntaa,ja näin on käynyt eli historiallista faktaa.
- eikkari7
NineStar kirjoitti:
Kerro kerro.
Israelin paluu v1948.
Jesaja:
43:5 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
43:6 Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä - - ertert
eikkari7 kirjoitti:
Israelin paluu v1948.
Jesaja:
43:5 Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan.
43:6 Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä -Tuossahan ei puhuta mitään Israelin perustamisesta.
Minäkin ennustan, että menen huomenna kauppaan. Voin sitten kertoa huomenna, miten ennustus toteutui. - ertert
eikkari7 kirjoitti:
laittanut ihmisen hallitsemaa luomakuntaa,ja näin on käynyt eli historiallista faktaa.
Ei ihminen mitään hallitse. Luonnonkatastrofit jylläävät ja taudit tappaa ihmisiä kuin kärpäsiä. Bakteereja ja viruksia vastaan kamppaillaan epätoivoisesti, mutta aina ne näyttävät menevän varustelussa edelle.
- eikkari7
ertert kirjoitti:
Vitut siitä Raamatusta. Turha Raamattua on pitää minkäänlaisena todellisuuden oppikirjana. Profetiat voidaan tulkita ihan miten tahansa, joten tietysti ne osuvat oikeaan, kun tarpeeksi löyhästi tulkitaan. Jännä vain, että ne tulkinnat tehdään aina jälkikäteen. Samalla periaatteella horoskoopit pitävät aina paikkansa.
puhuu löyhästä tulkinnasta ku kysees on Israel,sen takii perkeleel on kiire hävittää se .Juuri Israel on aikojen merkki.Shalom Jerusalem.
- ertert
eikkari7 kirjoitti:
puhuu löyhästä tulkinnasta ku kysees on Israel,sen takii perkeleel on kiire hävittää se .Juuri Israel on aikojen merkki.Shalom Jerusalem.
Ei mitään Israelia ole ennustettu.
- Kuk regus susej
eikkari7 kirjoitti:
laittanut ihmisen hallitsemaa luomakuntaa,ja näin on käynyt eli historiallista faktaa.
hallitsemisesta, ihminen on riippuvainen niin monesta asiasta tällä planeetalla, ja moni asia on kokonaan ihmisen hallinnan ulkopuolella.
- opiskella vähän
Voisit vähän ottaa selvää asioista, ennen kuin alat idiooteilla mielipiteilläsi tyhmyyttäsi paljastamaan.
- eikkari7
kukaan ei kyennyt vastaamaan yksinkertaseen kysymykseen."kun ihminen keksi esim:fikkari,höyrykoneet,automobiilit ym...oliko se jonku mielest evoluutio askel?"ei yhden ainutkaan.jou
- NineStar
Ethän sinäkään ikinä vastaa mihinkään kysymykseen kunnolla mitä sinulle esitetään vaan kiertelet ja kaartelet asian ympäri vastaamatta oikeastaan yhtään mitään.
- bluetitan
Tässä helppo ja yksinkertainen vastaus:
Tieteen kehitys ei liity mitenkään evoluutioon. - tietenkin..
bluetitan kirjoitti:
Tieteen kehitys ei liity mitenkään evoluutioon.Totta kai evoluutio liittyy tieteen kehitykseen! Ilman tarpeeksi pitkälle jatkunutta evoluutiota ei olisi ihmistä tekemässä tiedettä.
- eikkari7
NineStar kirjoitti:
Ethän sinäkään ikinä vastaa mihinkään kysymykseen kunnolla mitä sinulle esitetään vaan kiertelet ja kaartelet asian ympäri vastaamatta oikeastaan yhtään mitään.
kysy ihmees jotai?
- eikkari7
bluetitan kirjoitti:
Tieteen kehitys ei liity mitenkään evoluutioon.ei ole?
- NineStar
eikkari7 kirjoitti:
kysy ihmees jotai?
Raamattu on enemmän oikeassa kun koraani vai Toora?
- ertert
eikkari7 kirjoitti:
ei ole?
Kyllä se on.
- ertert
tietenkin.. kirjoitti:
Totta kai evoluutio liittyy tieteen kehitykseen! Ilman tarpeeksi pitkälle jatkunutta evoluutiota ei olisi ihmistä tekemässä tiedettä.
Siinä mielessä voitaisiin sanoa, että kaikki ihmisen tekemiset liittyvät evoluutioon ja evoluutio liittyy alkuräjähdykseen.
Suoranaisesti se kuitenkin liittyy kulttuurin kehitykseen. - eikkari7
ertert kirjoitti:
Kyllä se on.
n;3000v sitte yhtä älykäs/kehittynyt kuin nyt.kyllä vai ei?
- ertert
eikkari7 kirjoitti:
n;3000v sitte yhtä älykäs/kehittynyt kuin nyt.kyllä vai ei?
Kyllä.
- eikkari7
ertert kirjoitti:
Kyllä.
vastauksesta.jou
- eikkari7
NineStar kirjoitti:
Raamattu on enemmän oikeassa kun koraani vai Toora?
käsittääkseni Mooseksen kirjat,koraani taas on sekopäisen insestiä harjoittavan murhamiehen halluja.
- big_banggggg
eikkari7 kirjoitti:
ei ole?
Lajit kehittyvät, kulttuurit kehittyvät.
Evoluutiota tapahtuu, kulttuurievoluutiota tapahtuu.
Evoluutio ei ole mikään kappale joka on olemassa materiana, vaan tapahtumaketju paremminkin. Tämän tapahtumaketjun aikaansaajana on luonnovalinta.
Joku voi muotoilla toisellakin tavalla... - sepeteusX
eikkari7 kirjoitti:
vastauksesta.jou
että ihminen on kovin lähellä simpanssin henkistä tasoa!
Et näytä ymmärtävän sitten alkuukaan mitä evoluutiolla tarkoitetaan.
Lisäksi mitä merkitystä ihmisarvolle on siitä mistä lähtökohdista ihminen on lähtöisin?
Minä en ymmärrä kuinka joku edes voi esittää ajatuksen että ihminen menettäisi arvonsa koska ihmistä ei olekkaan vedetty taikurin hatusta.
Ihminen on arvokas koska me ihmiset asetamme ihmiselle arvokkuuden se mitä ihminen on joskus ollutkin ei milläänmuotoa vähennä ihmisen arvokkuutta nyt.
Ja mitä tekemistä tällä on Sokrateen tai Platonin kanssa?
Vaikka nämä olisivat olleet simpansseja itse se ei vähennä heidän arvoaan ja arvostustaan.
Se mitä he saivat aikaan, filosofiset ajatukset jotka he kirjasivat ylös jne.
Se mitä he elämänsä aikana saavuttivat on se mikä tekee kyseisistä henkilöistä arvostettuja vielä tänäkin päivänä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760