Pinnallisuus pilaa suhteen

tired

Tyttöystäväni on todella hyvännäköinen, käynyt mm. mallikuvauksissa. Tuntuu, että ainainen pinnallisuus pilaa suhteen. Tilannetta pahentaa vielä laajeneva malli-piiri ja mallitoimiston kiinnostuminen hänestä.

Tässä harrastuksessahan ei ole mitään pahaa kunhan pitää jalat maassa. Onko normaalia koko ajan vahdata joko omia tai muiden kuvia netistä tai koneelta? Tietokone täynnä omia kuvia. Onko se ulkonäkö niin tärkeetä, ettei sisimmällä ole merkitystä "olenhan kuitenkin kaunis"?

Häneltä olen kuullut pelkoa rupsahtamisesta, kaljamahasta, rypyistä ym. Tottakai on hyvä pitää terveydestään huolta ja näin molemmat teemmekin, mutta eikö ulos voi mennä ilman meikkiä ja hienoja vaatteita? Onko kyse epävarmuudesta itseä kohtaan, että on oltava koko ajan jotain muuta?

Itse olen nyt ainakin sen oppinut, että kyllä se sydän ja luonne ovat tärkeimpiä (ainakin parisuhteessa) - tämän olen oppinut. Ulkonäkö houkuttelee vain aluksi, sitten voikin käydä niin, että sen vaikutus kääntyy luotaantyöntäväksi.

On vaikea rakastaa ihmistä, joka on jo valmiiksi täynnä rakkautta ...itseltään.

152

49034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • StippaS

Mallin työ on tavallaan kehonsa peliin laittamista, keho on työkalu. Siinä voi kyllä äkkiä tavallaan menettää itsensä ellei osaa pitää lankoja käsissään.

Mielestäni välttämättä puolisosi ei ole itsekäs jne vaan hän saattaa vain mennä niin sata lasissa mukaan työn touhuun ettei näe innostukseltaan mitään muuta? Elämään kuuluu, jotta meistä jokainen vanhenee. Ryppyjä tulee ja naama nyrjähtää väkisinkin jossain vaiheessa :D Mutta hei se kuuluu tähän! Mallinakaan ei välttämättä voi töitä iankaiken tehdä ellei ole tarpeeksi muuntautumiskykyinen ja vanhene aikaansa "kuuluvalla" tavalla, jolloin saattaa pinnalla pysyä hyvinkin pitkään. Noin omasta mielestäni.

Ulos voi mennä ilman kikosteluakin vaan vähän veikkaan, jotta se on tietynlaista kunnioitusta kanssaihmisiä kohtaan jos kun laittautuu edes siistiksi lähtiessään kauppareissulle. Turhan joulukuusimainen ei parane olla, koska silloin alkaa ote todellisuudesta hölletä. Huoliteltu ja siisti, siinä ne pääpiirteet mihin tähdätään.

Sydän ja luonne ovat tärkeitä tietenkin, koska siinä on se suhteen kantava peruspalikka. Näillä muilla jutuilla sitä voi sitten joko tukea tai horjuttaa.. :)

• Miesten laatima seurusteluopas

• Aloittajan ensimmäisestä kappaleestasi saa kuvan, että hän ei pidä tyttöystävän saamasta huomiosta (mustasukkaisuutta?). “Todella hyvännäköiset” ihmiset eivät voi välttyä muiden huomiolta, ja tuo huomio saattaa välillä olla jopa rasite! (Eikä pelkästään partnerille).

Jotkut HARVAT ihmiset ovat niin hyvännäköisiä, että muodin ja mainonnan ammattilaiset kiinnostuvat heistä. Tälle kauniille yksilölle avautuu mahdollisuus tienata ns. helppoa rahaa. Hänen ei tarvitse siivota tai istua kaupan tiskillä elantonsa hankkimiseksi. Etkö toivoisi tyyttöystävällesi tuota mahdollisuutta?

"onko normaalia koko ajan vahdata joko omia tai muiden kuvia netistä tai koneelta?"

Kysymys on varmaankin alkuinnostuksesta. On aivan oikein olla kiinnostunut ammatistaan ja pyrkiä olemaan siinä hyvä, oli ammatti mikä tahansa. Tyttöystävä tutkii mitä muut tekevät. Hän etsii ideoita muiden kuvista. Hän näkee minkä kuvaajan kanssa hän mahdollisesti haluaa tehdä testikuvaukset mallikansioonsa.

"Häneltä olen kuullut pelkoa rupsahtamisesta, kaljamahasta, rypyistä ym."

Tämä valitettava ilmiö ulottuu miljooniin naisiin ympäri maailman. Anoreksia, bulimia, kauneusleikkaukset, Botox, rasvaimut jne. Kaikki kuuluvat samaan yhteiskunnassamme vallitsevaan pakkomielteeseen pysyä nuorena ja kauniina. Olemme kaikki tuon pakkomielteen uhreja, tahdomme tai emme. Massamedia, mainonta, muoti, Hollywood ja televisio…kaikki levittävät kuvia täydellisestä (useimmiten kuvamanipoloidusta) kauneudesta. Aiheesta on sosiologit kirjoittaneen monta kirjaa.

“Tottakai on hyvä pitää terveydestään huolta ja näin molemmat teemmekin, mutta eikö ulos voi mennä ilman meikkiä ja hienoja vaatteita? Onko kyse epävarmuudesta itseä kohtaan, että on oltava koko ajan jotain muuta?”

Tyttöystävä on nuori ihminen, joka hakee vielä itseään. Epävarmuus on normaalia! Monet naiset kokevat, että vasta yli kolmenkympin jälkeen alkaa itsetuntemus ja itsevarmuus olla kohdallaan. Ja monia nuoria miehiä naisen varmuus tuntuu viehättävän :)

On olemassa naisia, jotka eivät koskaan näyttäydy julkisesti ilman meikkiä. He eivät vie edes roskia pihalle ilman pakkelia. Mielestäni se on kammottava rajoite ihmisen elämälle. Itse en ole koskaan käyttänyt meikkiä päivittäin, sillä minulla on oikeus olla yhtä vapaa ja huoleton kuin vastakkainen sukupuoli. Mieheni joskus erikseen pyytää ulos lähtiessämme, että laitas nyt meikkiä naamaan. Hän haluaa välillä nähdä sofistikoituneen version minusta.

Kaikista epävarmuutta herättävistä tunteista on parasta keskustella kumppaninsa kanssa. Jos kokee olevansa tyttöystävän varjossa hänen saaman huomion vuoksi, kannattaa miettiä miten itse pääsee yli oman epävarmuutensa? Luottamus syntyy siitä tiedosta, että olette toisillenne tärkeimmät ihmiset. Kaunis tyttöystävä ei voi koskaan välttyä muilta kosiskelijoilta, mutta hän voi kieltäytyä heidän tarjouksistaan.

Olen työskennellyt mallien kanssa aikoinaan yli 13-vuotta, enkä ole koskaan tavannut diivaa, omahyväistä tai millään tapaa mahdotonta tyyppiä. Ammattimalleilla on ulkonäkönsä lisäksi mahtavat PR-taidot, sillä jokaisessa kuvauksessa he myyvät itseään asiakkaalle seuraavaan työmahdollisuuteen. Kukaan ei halua työskennellä rasittavan bimbon kanssa. Reipas ja iloinen ihminen saa aivan varmasti lisää töitä paremmin kuin tyytymätön vinkuja. Kannattaa pitää mielessä, että mallin ura saattaa olla lyhyt, ja sen jälkeen voi tehdä kaikkea muuta kivaa/kiinnostavaa. Toivotan onnea kaikille mallinaluille. Parhaan kuvan omista mahdollisuuksistaan saa marssimalla Laila Snellmannin puheille.

• tired

• *haukotus*
        lontoon_tyylit kirjoitti:

Aloittajan ensimmäisestä kappaleestasi saa kuvan, että hän ei pidä tyttöystävän saamasta huomiosta (mustasukkaisuutta?). “Todella hyvännäköiset” ihmiset eivät voi välttyä muiden huomiolta, ja tuo huomio saattaa välillä olla jopa rasite! (Eikä pelkästään partnerille).

Jotkut HARVAT ihmiset ovat niin hyvännäköisiä, että muodin ja mainonnan ammattilaiset kiinnostuvat heistä. Tälle kauniille yksilölle avautuu mahdollisuus tienata ns. helppoa rahaa. Hänen ei tarvitse siivota tai istua kaupan tiskillä elantonsa hankkimiseksi. Etkö toivoisi tyyttöystävällesi tuota mahdollisuutta?

"onko normaalia koko ajan vahdata joko omia tai muiden kuvia netistä tai koneelta?"

Kysymys on varmaankin alkuinnostuksesta. On aivan oikein olla kiinnostunut ammatistaan ja pyrkiä olemaan siinä hyvä, oli ammatti mikä tahansa. Tyttöystävä tutkii mitä muut tekevät. Hän etsii ideoita muiden kuvista. Hän näkee minkä kuvaajan kanssa hän mahdollisesti haluaa tehdä testikuvaukset mallikansioonsa.

"Häneltä olen kuullut pelkoa rupsahtamisesta, kaljamahasta, rypyistä ym."

Tämä valitettava ilmiö ulottuu miljooniin naisiin ympäri maailman. Anoreksia, bulimia, kauneusleikkaukset, Botox, rasvaimut jne. Kaikki kuuluvat samaan yhteiskunnassamme vallitsevaan pakkomielteeseen pysyä nuorena ja kauniina. Olemme kaikki tuon pakkomielteen uhreja, tahdomme tai emme. Massamedia, mainonta, muoti, Hollywood ja televisio…kaikki levittävät kuvia täydellisestä (useimmiten kuvamanipoloidusta) kauneudesta. Aiheesta on sosiologit kirjoittaneen monta kirjaa.

“Tottakai on hyvä pitää terveydestään huolta ja näin molemmat teemmekin, mutta eikö ulos voi mennä ilman meikkiä ja hienoja vaatteita? Onko kyse epävarmuudesta itseä kohtaan, että on oltava koko ajan jotain muuta?”

Tyttöystävä on nuori ihminen, joka hakee vielä itseään. Epävarmuus on normaalia! Monet naiset kokevat, että vasta yli kolmenkympin jälkeen alkaa itsetuntemus ja itsevarmuus olla kohdallaan. Ja monia nuoria miehiä naisen varmuus tuntuu viehättävän :)

On olemassa naisia, jotka eivät koskaan näyttäydy julkisesti ilman meikkiä. He eivät vie edes roskia pihalle ilman pakkelia. Mielestäni se on kammottava rajoite ihmisen elämälle. Itse en ole koskaan käyttänyt meikkiä päivittäin, sillä minulla on oikeus olla yhtä vapaa ja huoleton kuin vastakkainen sukupuoli. Mieheni joskus erikseen pyytää ulos lähtiessämme, että laitas nyt meikkiä naamaan. Hän haluaa välillä nähdä sofistikoituneen version minusta.

Kaikista epävarmuutta herättävistä tunteista on parasta keskustella kumppaninsa kanssa. Jos kokee olevansa tyttöystävän varjossa hänen saaman huomion vuoksi, kannattaa miettiä miten itse pääsee yli oman epävarmuutensa? Luottamus syntyy siitä tiedosta, että olette toisillenne tärkeimmät ihmiset. Kaunis tyttöystävä ei voi koskaan välttyä muilta kosiskelijoilta, mutta hän voi kieltäytyä heidän tarjouksistaan.

Olen työskennellyt mallien kanssa aikoinaan yli 13-vuotta, enkä ole koskaan tavannut diivaa, omahyväistä tai millään tapaa mahdotonta tyyppiä. Ammattimalleilla on ulkonäkönsä lisäksi mahtavat PR-taidot, sillä jokaisessa kuvauksessa he myyvät itseään asiakkaalle seuraavaan työmahdollisuuteen. Kukaan ei halua työskennellä rasittavan bimbon kanssa. Reipas ja iloinen ihminen saa aivan varmasti lisää töitä paremmin kuin tyytymätön vinkuja. Kannattaa pitää mielessä, että mallin ura saattaa olla lyhyt, ja sen jälkeen voi tehdä kaikkea muuta kivaa/kiinnostavaa. Toivotan onnea kaikille mallinaluille. Parhaan kuvan omista mahdollisuuksistaan saa marssimalla Laila Snellmannin puheille.

Voe hyväne aika mitä jeesustelua..olitpas nähäny vaivaa ja tehny oikeen syvällisen analyysin ko. henkilön sisäisestä maailmasta. Oikiasti, pitäskö melekein harkita oikean elämän hankkimista? pinnallisuus on erittäin negatiivinen asia kun se menee liian pakkomielteeksi.

• Häh?
        tired kirjoitti:

http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/topic,1823.0.html

Miksi laitoit tuon linkin? Miten se tähän liittyi?

Onks tään nyt taas jotain provoo, sun tyttökaveris on joku julkkis (linkin osoitteesta päätellen)? Vai?

• ..............................

On erittäin normaalia ja tavallista näiltä (etenkin nuorilta) mallityttösiltä käyttää 24/7 h päivässä oman itsen ihailuun. Tunnen parikin missinplannttua. Toinen jäi (oli mm. siinä mallikoulu ohjelmassa Suomessa) töistäkin pois, kun ei ehtinyt/jaksanut..... päivä kuluu peiliin tuojottaessa, kun "Olen niin kaunis, olenhan?". Samaten serkkuni aikoinaan, paikallismissi (oli liian lyhyt suurille markkinoille) ei osannut lopulta enää edes kyykkyä oikein (poimia kukkia) eli esteetttisen näköisesti. Sitäkin piti harjoitella muutama päivä.

En osaa sanoa, onko noi naiset (miehet - onhan näitä missikisoja/misterkisoja miehillekin) vanhempana yhtä täynnä vielä sitä omaa ulkonäköään ja suremassa sen mahdollista rapistumista. Ilmeisesti siitä ei täysin eroon pääse - suuresta maailmasta tulee tätä viestiä eli mm. jatkuvat kauneusleikkaukset ym. ym.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1666722

Sairas elämäntyyli. Mutta "kun olen niin kaunis" (enkö olekin?).

No sinä päätät otatko kauniin kuoren vai sen ihanan sisustan. Niitä ei aina saa samassa pakkauksesssa.

• kommentoida..

tuota, että "kyykkyä piti harjoitella muutama päivä".
        Periaatteessa tuo on ihan hyvä juttu, terveyden kannaltakin, että opettelee oikean kumartumistavan. Monesti kun ihmiset kumartuvat ja nostelevat tavaroita sillä tavalla, että ennemmin tai myöhemmin on selkä kipeänä, ja ollaan niin raihnaisia että...

Mallikouluissa opetellaan paljon hyödyllisiäkin taitoja, kehonhallintaa jne.
        Vai oletko kuullu malleista joilla olisi selkävaivoja tms.

• just näin
        kommentoida.. kirjoitti:

Periaatteessa tuo on ihan hyvä juttu, terveyden kannaltakin, että opettelee oikean kumartumistavan. Monesti kun ihmiset kumartuvat ja nostelevat tavaroita sillä tavalla, että ennemmin tai myöhemmin on selkä kipeänä, ja ollaan niin raihnaisia että...

Oletko kuullut ns. malleista jotka tekisivät töitä, jossa selkä olisi kovilla ?

• tyttö19v.

Minussa ei ole malliainesta (liian lyhyt ja läski, vaikka hoikka olenkin), mutten silti kykene lähtemään ulos ilman meikkiä (alle kilometrin matka kello yhdeksän illalla uimahallilta kotiinkin ilman meikkiä on lähes mahdoton ajatus).

Minulla on ainakin niin, että pidän itseäni suht rumana/poikamaisena ilman meikkiä. Meikit naamalla on itsevarmempi olo.
        Ei se silti tarkoita, että sisältä olisin tyhjäpää (eli kaunis/turhamainen ei ole liitoksissa typeryyden kanssa - ei ainakaan kaikissa tapauksissa).

Vaatteissakin sellainen, että jos pistän verkkarit aamulla jalkaan, saattaa päivän mittaan iskeä kamala morkkis, kun näyttää sitten verkkareilla niin nuhjuiselta/'läskimmältä' (tiukat farkut = hoikat jalat, verkkarit = läskimössöä).
        Tämän tietenkin huomaa siitä, kun vertaa itseään muihin.
        Mulla on itselläni kamala itseinho, kun näen jonkun ällönlaihan - tunnun itse tuolloin valtavalta (olen 162cm/55kg) ja vajoan itsesääliin (ja iskee kamala paniikki, että mitäs jos poikaystävä näkis meidät vierekkäin, kuinka se enää mua haluais).
        Mun on vaan pakko näyttää hyvältä muita varten. Mä en usko, että mussa on paljoakaan muuta, mikä ihmisiä kiinnostaisi, kuin mun ulkonäkö (vaikka sit fiksuksikin on eksytty kehumaan).

Ja sekin, kun on aina hoettu, että ootpas sä nätti ja kaunis ja ihana ja söpö, niin sitten jotenkin on pakko olla aina sellainen.

Sun tilanteessa taas tuntuu, että on kusi noussut neidolla päähän. Vois ottaa asian puheeksi "Musta sä olet tosi kaunis ilman turhaa laittautumista, mutta nykyään sua ei koskaan näe ilman sotamaalausta" ja kattoa, että suivaantuuko neiti vai mitä meinaa..

Ehkä hän vaan tykkää mallijutuista, sen tuomasta glamourista jne. ja pelkää menettävänsä sen, jos edes hieman rupsahtaa tmv.

• heh heh
        kommentoida.. kirjoitti:

viikon analyysi

kyse oli puhtaasti siitä, että serkkuni halusi varmistua että se kukkien poiminen NÄYTTÄÄ sievältä .... eli täyttä turhuutta.

10 sentin korkkareilla ei selkää parannetta - kyykkyy sitten miten vain.

• on melkeinpä
        heh heh kirjoitti:

viikon analyysi

kyse oli puhtaasti siitä, että serkkuni halusi varmistua että se kukkien poiminen NÄYTTÄÄ sievältä .... eli täyttä turhuutta.

sama asia, siis oikeaoppinen kyykistyminen selkää rasittamatta on myös esteettisesti kauniimman näköistä. Vertaa selkä köyryssä ähkivään tyyppiin. Olkoonkin että se serkkusi ajatteli vain ulkonäköä, niin kyllä siitä on terveydellistäkin hyötyä, kun käyttää vartaloaan oikein.
        Arvasin jo että tähän joku kommentoi, kun en selittänyt tarkasti.
        Mutta turha tätä on selittää, kun selvästikään ette tajua.
        Ja kyllä oikeaoppisella vartalonkäytöllä moni voisi ehkäistä selkävaivoja, näin se vain on, kysykää lääkäriltä jos ette usko.

• .........
        heh heh kirjoitti:

viikon analyysi

Minä en vain tajua, että mitä pahaa on turhamaisuudessa. Totta kai rajansa kaikella, mutta ei turhamaisuus tarkoita ylimielisyyttä. Suomessa tuntuu olevan vain sellainen ilmapiiri, että seinästä erottuminen on suurinta syntiä maan päällä. ja jos inhoat ihmisiä tuollaisen perusteella, oletko varma, ettet itse ole pinnallinen?

Tekstistäsi huomaa, että oikeastaan teennäinen vaatimattomuus on vielä ylimielisempää.

On ristiriitaista kehuskella omalla vaatimattomuudellaan.

• kun se haittaa muuta elämää
        ......... kirjoitti:

Minä en vain tajua, että mitä pahaa on turhamaisuudessa. Totta kai rajansa kaikella, mutta ei turhamaisuus tarkoita ylimielisyyttä. Suomessa tuntuu olevan vain sellainen ilmapiiri, että seinästä erottuminen on suurinta syntiä maan päällä. ja jos inhoat ihmisiä tuollaisen perusteella, oletko varma, ettet itse ole pinnallinen?

Tekstistäsi huomaa, että oikeastaan teennäinen vaatimattomuus on vielä ylimielisempää.

On ristiriitaista kehuskella omalla vaatimattomuudellaan.

Turhamaisuudessa on pahaa siinä vaiheessa kun se haittaa muuta elämää. Esim. tuo mallityttöesimerkkini (siitä malliohjelmasta Suomessa; tunnen neidon lapsuudesta asti) - ei "ehdi" ja "jaksa" käydä mm. töissä, kun sitä naamaa ja kroppaa pitää (tässä tapauksessa siis yhteiskunnan varoin - kun työt ei maita) pitää kauniina ja ihailla peilistä.

Myöskään ammatin opiskelu ei kaunista neitoa kiinnosta. Sehän riittää kun on on niin kaunis, oonhan?

Minusta tuossa on vikaa jo ja paljon.

• ...........
        kun se haittaa muuta elämää kirjoitti:

Turhamaisuudessa on pahaa siinä vaiheessa kun se haittaa muuta elämää. Esim. tuo mallityttöesimerkkini (siitä malliohjelmasta Suomessa; tunnen neidon lapsuudesta asti) - ei "ehdi" ja "jaksa" käydä mm. töissä, kun sitä naamaa ja kroppaa pitää (tässä tapauksessa siis yhteiskunnan varoin - kun työt ei maita) pitää kauniina ja ihailla peilistä.

Myöskään ammatin opiskelu ei kaunista neitoa kiinnosta. Sehän riittää kun on on niin kaunis, oonhan?

Minusta tuossa on vikaa jo ja paljon.

No ok, tuossa se menee jo ihan liian pitkälle kyllä.

Itselläni on tapana vain erottaa pinnallisuus ja turhamaisuus toisistaan. Turhamaisella ihmisellä saattaa pyöriä elämä paljonkin vaatteiden, ulkonäön ym. ympärillä, mutta pinnalliselle ne ovat kaikki kaikessa.

Siksi kaverinikin, joka inhoaa ihmisiä ulkonäön perusteella on pinnallinen, tosin ei turhamainen. No, tulipas epäselvästi:)

Mutta joo, tuollainen että ei pysty töissäkään käymään, ja että elämään ei muuta mahdu, kuin ulkonäön ympärillä pyöriminen, menee jo överiksi.

• juissiiii
        tyttö19v. kirjoitti:

Minussa ei ole malliainesta (liian lyhyt ja läski, vaikka hoikka olenkin), mutten silti kykene lähtemään ulos ilman meikkiä (alle kilometrin matka kello yhdeksän illalla uimahallilta kotiinkin ilman meikkiä on lähes mahdoton ajatus).

Minulla on ainakin niin, että pidän itseäni suht rumana/poikamaisena ilman meikkiä. Meikit naamalla on itsevarmempi olo.
        Ei se silti tarkoita, että sisältä olisin tyhjäpää (eli kaunis/turhamainen ei ole liitoksissa typeryyden kanssa - ei ainakaan kaikissa tapauksissa).

Vaatteissakin sellainen, että jos pistän verkkarit aamulla jalkaan, saattaa päivän mittaan iskeä kamala morkkis, kun näyttää sitten verkkareilla niin nuhjuiselta/'läskimmältä' (tiukat farkut = hoikat jalat, verkkarit = läskimössöä).
        Tämän tietenkin huomaa siitä, kun vertaa itseään muihin.
        Mulla on itselläni kamala itseinho, kun näen jonkun ällönlaihan - tunnun itse tuolloin valtavalta (olen 162cm/55kg) ja vajoan itsesääliin (ja iskee kamala paniikki, että mitäs jos poikaystävä näkis meidät vierekkäin, kuinka se enää mua haluais).
        Mun on vaan pakko näyttää hyvältä muita varten. Mä en usko, että mussa on paljoakaan muuta, mikä ihmisiä kiinnostaisi, kuin mun ulkonäkö (vaikka sit fiksuksikin on eksytty kehumaan).

Ja sekin, kun on aina hoettu, että ootpas sä nätti ja kaunis ja ihana ja söpö, niin sitten jotenkin on pakko olla aina sellainen.

Sun tilanteessa taas tuntuu, että on kusi noussut neidolla päähän. Vois ottaa asian puheeksi "Musta sä olet tosi kaunis ilman turhaa laittautumista, mutta nykyään sua ei koskaan näe ilman sotamaalausta" ja kattoa, että suivaantuuko neiti vai mitä meinaa..

Ehkä hän vaan tykkää mallijutuista, sen tuomasta glamourista jne. ja pelkää menettävänsä sen, jos edes hieman rupsahtaa tmv.

tässä ilmeisestikkin kyseessä itsetunto-ongelman kanssa painiva nuori nainen. Suosittelen luettavaksi janne viljamaan - itsetunto kuntoon kirjan

• ei mikään malli
        juissiiii kirjoitti:

tässä ilmeisestikkin kyseessä itsetunto-ongelman kanssa painiva nuori nainen. Suosittelen luettavaksi janne viljamaan - itsetunto kuntoon kirjan

ette elä kuitenkaan samassa sääntöviidakossa kui naiset.

Pientä kärsivällisyyttä naisten tapoi ja naisilta vaadittuja jutui kohtaan!

• ihmisen sisäinen

kauneus on tärkein minunkin mielestä, ja jos sinusta siltä tuntuu, että jotain on mennyt yli, niin ota etäisyyttä, voit nähdä asioita ihan toisella tavalla, kun katselet kauempaa, tee sen perusteella omat johtopäätökset. Myös tämä kumppanisi varmaan rupeaa miettimään parisuhdettanne toisella tavalla eikä pidä enää sinua itsestäänselvyytenä tai toinen vaihtoehto on, että tuijottaa sitten edelleen vain omaa itseään peilistä:), joten silloin ehkä on jo jättämisen paikka edessä. Yritä kertoa hänelle ne faktat, minkä vuoksi olet väsynyt suhteessa.

• ...

Nuorella naisella ihan normaalia, ei silloin voi olla itsetunto 100 % hyvä kaikilla. Kolmekymppisenä tai hieman aiemin voisi olla muitakin arvoja pelissä.

:)

• ...

Mutta sähän voit opettaa muitakin arvoja, positiivisella tavalla. Ei väkisin...

Olisi tärkeää että toinen arvostaa itseään ja sitä kautta muita. Eiköhän se siitä.

• -tired-

Kiitos kaikille vastanneille, tästä saan taas erilaisia ulottuvuuksia tilanteeseemme. En todellakaan aio luovuttaa. Tuo uusien arvojen hivuttaminen peliin voisi olla hyvä idea. :) Pitääpä mietiskellä jotakin hyviä keinoja tuohon..

• ksdjfghkldjfghkldsj

sillon ku minä ja mun poikaystävä alettin seurustelemaan nin hän kehu mut maasta taivaisiin. kuinka kaunis olen ja jne. ennen meikkasin joka päivä ja yms. sain tosi paljon itsetuntoa. en ikinä voinut edes kuvitella kuinka paljon voi ihmisellä olla itsetuntoa :) nyt vielä vähemmän ressaan kauneudesta.riittää kuhan pidän itseni terveellisenä :)
        kannattaa kokeilla tuota kehumista sis silleen että kehut tosi paljon kaikkia asioita tytön kehossa. ehkä se jättää vähemmälle nuo kauneus hömpötykset.
        mutta siinä saattaa käydä silleen että sillä nousee pissa hattuun vielä enemmän. silleen me kumminki olemme nin erilaisia tyttöystäväsi kanssa että se tykkää mallin työstä ja muodista. mua ei taas ikinä ole muoti kiinnostanu tai vielä vähemmän mallintyö.tsemppiä!

• klsdkldssd

Juu...kohtuus kaikessa...niin tuossakin.

• tämä tyttönen

ymmärtävän,että kauneus on katsojan silmissä.Kaikki ei tykkää kaikista,vaikka olisi omasta mielestään kuin hyvännäköinen.Niinkuin ihmiset on erilaisia,niin myös mielipiteet esim.ulkonäöstä.Toivottavasti osaa kasvattaa voimakkaan itsetunnon,koska se voi muuten sattua kun tipahtaa mallihommista.Kauneus kun on katoavaista,siis ulkoinen.

• kauneus on
        tämä tyttönen kirjoitti:

ymmärtävän,että kauneus on katsojan silmissä.Kaikki ei tykkää kaikista,vaikka olisi omasta mielestään kuin hyvännäköinen.Niinkuin ihmiset on erilaisia,niin myös mielipiteet esim.ulkonäöstä.Toivottavasti osaa kasvattaa voimakkaan itsetunnon,koska se voi muuten sattua kun tipahtaa mallihommista.Kauneus kun on katoavaista,siis ulkoinen.

katsojan silmissä. Minusta useat esim. mallikouluohjelman tytöt ei ole kauniita. He ovat mallimaisia (laihoja, pitkiä, persoonallisen näköisiä, osaavat elehtiä ja liikkua tai ainakin tulisi osata.)

Suurin osa malleista ei ole ns. klassisen kauniita, mutta se ei ole varmaan tarkoituskaan.

• klkldk

Koska kauniilla naisella on enemmän mahdollisuuksia siitä tulee helposti pakkomielle.
      Samalla kuitenkin jokainen toivoo että häntä rakastettaisiin ei kauniinakin.

• niiskuneiti74

hei
      yritä puhua hänelle. mä tyytyväinen näin kun olen . en tujota koko aikaa peliin.

• jonka kanssa

on mistä keskustella kymmenien vuosien liitossa olemisen jälkeen. Onko ihan pakko olla siinä suhteessa kun ihan selvästi et nauti siitä. Ihmisen kauneus on ohi menevä ominaisuus, valitse rakastava sielu!

• PISIKSIKSI

SIKSI HEITÄ MÄKEEN SE !

• tosi ruma akka

"SIKSI HEITÄ MÄKEEN SE !"
        sanoi kauniille naisille kateellinen tosi ruma akka

• Pitääkö aina olla
        tosi ruma akka kirjoitti:

"SIKSI HEITÄ MÄKEEN SE !"
        sanoi kauniille naisille kateellinen tosi ruma akka

vastakkain: kaunis ja tyhmä / ruma ja fiksu? Maailmasta löytyy kauniita ja fiksuja ylin kyllin, joten ei muuta kuin eroamaan siitä tyhmästä bimbosta, vaikka kaunis onkin!

• Nomodel

Mikäli kuvauksesi pitää paikkanssa, on syytä ryhtyä katselemaan jo syvällisempää kaveria ystäväksi. On aivan mahdotonta olla pitemmän päälle naisen kanssa, jos hän on hyvin pinnallinen, mutta sama pätee myös miehiin.
      Tuuliviirijä on olemassa...

• k0kemus

Kyllähän ensimmäisenä siihen ulkokuoraan ihastuu, mutta jos sisältä on täynnä pelkkää itseään niin siinä vaiheessa kyllä kannattaa nostaa kytkintä!

Onhan se hetken aikaa mukavaa...;)

• Syvällinen ajattelija

...tyttöystäväsi ennen kuin se lemppaa sut jonkun pinnallisen mallippojan vuoksi.

• ihmisiä

Kyllä näitä minä minä minä ihmisiä riittää.
      Säästyt monelta murheelta, kun katselet syvällisempää seuraa.

• on päältä kaunis

mutta mätä sisältä.

• valintakysymys

Sinun kumppanisi rakastaa omaa kuortansa enemmän kuin sinua. Se taitaa olla totuus. Sinä olet kakkossijalle jäänyt ruikuttaja. Jollekkin toiselle päihteet ja muut riippuvuudet ovat niitä ykkösrakkauksia. Sinun valintasi on siedätkö toisena olemista vai oletko ansainnut naisen joka rakastaa sinua.
      Et voi muuttaa mitään muuta elämässäsi kuin itseäsi.

• justiina Tre

Voi se olla mieskin, joka on liian itserakas. Minulta meni maku, kun mies tuijotti itseään peilistä syödessään vaikka minä istuin vastapäätä ja keskustelimme. Hänellä oli myös netissä profiilissaan omasta ( melkein kasvokuvia kaikki) itsestään yli 200 kuvaa ja kaiken huipuksi hän ei oo ees minkään näköinen ..pieni ruipelo mieheksi hehe.....Kyllä toisen itserakkauteen kyllästyy aivan varmasti ei sitä huumorillakaan jaksa kauan viedä suhdetta, jos toinen on vain ulkoisista olemuksista ja muodista ym vastaavasta kiinnostunut.

• on..

katoavaista, rumuus senkun lisäänty.
      Se sunkin vosus on ihan tavallisen näkönen muija ilman meikkejä. Meikit tekee siitä vasta kauniin, kun on muutaman tunnin itteesä meikannu.
      Lemppaa ja ota joku muu muija ja et menetä mitään.

• rupsahdus

Aika tekee tepposet, rupsahtaa ne kauniitkin. Sitten ei enää miehet heitä huomaakaan. Niin on ulkokoreus tärkeää varsinkin nuorille miehille.
      Minä en enää vanhemmissa naisissa paljon eroa näe, tasoittuu tuo ulkonäkö. Mahtaa olla naiselle kova kohtalo tuossa iässä. Niinhän nuo suositut näyttelijät juovat itsensä hengiltä kun eivät kestä vanhuutta. Onnellinen on tavallinen nainen - hän ei juuri muutu kuin positiiviseen suuntaan. Vinkiksi, kun valitsee naista, ei tuo koreuskaan enää viehätä kun joka päivä näkee naaman.

• MINÄ50

Samaa mieltä kanssasi.20 vuotta ja on kovat ajat naisella. Ei katsele enää netistä omia kuviaan.

heikko itsetunto, eli pitää koko ajan hakea hyväksyntää. Kannattaa sinun alkaa elämään omaa elämääsi. Minä olen nainen, en missään mallihommissa koskaan ollut ei edes kiinnostaisi, vaikka kauniiksi on kehuttu, niin lähden kauppaan vaikka suoraan suihkusta (yöpaita takin alla), eli en meikkaa välttämättä joka päivä. Enkä muitten kuvia katsele netistä enkä mistään muualtakaan.
      Mielestänit mallit nyt ei ole mitenkään erikoisen kauniita, kenestä tahansa saa meikeillä kauniin, jotkut ovat tosin kauniita ilman meikkejäkin.

• miettinyt tätä samaa

että kun laitetaan sitä pakkelia paksukerros,niin saadaan kenestä vaan kaunis,mutta entäs sitten kun pestään kaikki pois,otetaan irtoripset yms.pois,niin mitä jää jäljelle.että miten he uskaltavat sitten näyttäytyä ilman meikkiä.Onko heillä niin huono itsetunto ettei uskalleta olla luonnollisia.Niinhän sitä sanotaan että moni kakku päältä kaunis...mutta

• ononon

usein olen kohdannut tämän, kauniit naiset, varsinkin juuri mallipiireissä pyörivät, niillä on yksinkertaisesti huono itsetunto. niinkuin varmasti tiedät, hyvin harvalla naisella on oikeasti hyvä itsetunto, ja se että vierustoveri siellä mallikoulussa on yleensä myös kaunis, niin sitä vertailee aina itseensä "kun säkin olet niin kaunis, niin olenkohan mä sitten ollenkaan?"

naiset naiset naiset, nämä on vain näitä elämän tosiasioita, niinkuin tuo vanheneminenkin....
      jos tosiaan rakastat tätä naista, viittaa kintaalla kaikkeen kauneuteen liittyvään ja pidä namustasi kiinni, huonoina hetkinä yritä tukea häntä, kuin myös siinä että sinne lähikauppaan VOI mennä ilman sen suurempia pakkeleita naamassa, ja ilman sitä minihametta!

voimia sulle mies!

• Taidatkin olla..

Yks niistä mustasukkasista äijistä,jotka eivät kestä naisensa meikkaamista,ja peilin edessä istumista..OLET MUSTASUKKAINEN alemmuudentuntuinen vätys,kun et halua naisesi meikkaava.Pelkäät,että joku tulee ja vie naisesi? äin taatusti käy,jos itse elät puritaanisessa maailmassasi..Minä aina kehoitan naistani meikkaamaan,ja laittamaan itseään..illä hänhän laittaa itseään omaksi ilokseen ja miehensä riemuksi:)Hyvä naiselliset naiset"Turhamaisuus" KUNNIAAN

• se.

silleen

• Jensku22

Käykö hän töissä tms.? vai meinaako saada elantonsa kuvilla? Minkä ikäisiä olette? Ruotsissa blogeja, joiden omistajat tienaa tuhansia kuukaudessa. Itsellä eräs tuttu pariskunta, molemmat kaunitta ihmisiä, mutta myös sydämmellisiä. Esikoinen syntyi tammikuussa.

Kait ulkonäön mukana tulee erilaisia paineita. Itsellä niitä ei ole. Kun elämässä sitten muutakin sisältöä, niin ei ehdi pinnallisia asioita miettimäänkään. Siksi esim. äideillä joskus vaikeaa laihduttaa.

Haluaako seurustella vai olisiko mieluiten sinkku? Välittävätkö molemmat yhtä paljon toisesta? Alkuhuuma jo ohitse? Kihlat mielessä?
      Jos toinen tarpeeksi tärkeä, pitäisi voida uhrata tarpeeksi aikaa toiselle. Oma avomies joskus liikaa harrastusten ja töiden parissa. Sitten miettii, mitä järkeä olla yhdessä, jos ei yhteistä aikaa. Yhteistä harrastusta? Meillä ei oo.

• Pinnallisuuden orjia

Naisten "maalima" on rahalla saatettu täysin pinnallisuuden armoille ja he elävät ulkoisesta kulutuksesta.

Sielu heiltä ostetaan tämän pakkokauneus ym krääsäkulutuksen sekä teko imagon taakse ja kestää vuosikymmeniä kasvaa elämää näkememään ja kokemaan jaettuna vastuuna puhumattkaan lasten kasvuatusvastuun ottamisesta tämän tekoegon omaavilta.

Asia on kuin karkkikaupassa , näyttää hyvältä , maistuukin hyvältä mutta hyvin pian kyllästyy ja alkaa oksettaan.

• Mirkku...

Rahalla saatettu ja rahalla saatettu. Ihminen on aina ollut turhamainen. Ihminen pukeutui koruihin ennen kuin vaatteita oli edes keksitty...

Ei siinä ole mitään keinotekoista. En ymmärrä väitettä, että ulkonäöstään huolta pitävien maailmaan ei muuta kuuluisikaan. Eri asia on, jos menee aivan hysteeriseksi se ulkonäöstä huolehtiminen.

Heh, ihmisiä on niin helppo lokeroida pienen tiedon perusteella. Tuo meikkaa-->hän on tyhmä. Voi kunpa maailma olisikin noin helppo.

• -tavallinen kaunotar-

Mä olen sitä mieltä että kaikki ne ihmiset jotka työskentelee ulkonäöllään ovat väkisinki pinnallisia ihmisiä.

Itse pidän huolta itsestäni, kyllä jopa meikkaankin, mutta ei tee pahaa käydä kaupassa ilman meikkiä.

Mun mielestä ihmisen sisin on loppujenlopuksi se tärkein, toki ulkonäölläkin on merkitystä, mutta se ei voi olla ainoa merkitys. Mun mielestä ihminen on pitkälti jo hyvännäköinen kun se huolehtii itsestään eikä tarvi olla malli tai missi.

Mitä aitoa yleensäki näissä malleissa ja misseissä nykyään on? Kynnet, hiukset ja jopa rinnat on keinotekoisesti rakennettu yleisesti, naama meikattu paksulla kasalla meikkiä. Mihin se aitous katosi?

Mutta jos haluaa sen "oman pikku Barbin" itelle niin ei voi paljoa muuta odottaa ku pinnallisuutta, poikkeuksia toki voi olla joukossa mutta veikkaisin että vähissä määrin.

Rakkaudeton ja yksipuolinen ja itsekeskeinen ns parisuhde on mielestäni turhaa. Jos haluaa rakastaa ja olla rakastettu niin kannattaa jatkaa eteenpäin jos se ei onnistu tämänhetkisessä suhteessa; kerran täällä eletään...

• ja voittaja

anna mennä vaan !!!! kun luet nätä suomalais-nais-kantturoita, jotka täällä pillittää niin HEI kyllä kauniin naisen kanssa on AINA mukavampi riidellä kuin kantturan = tosi kuin vesi !!!!

nauti siis elämästä äläkä ota liian vakavasti !!
      harva nainen osaa kuitenkaan mitään syvällistä keskutella ja ne on vielä kaameen näkösii -- sekö olisi vaihtioehto ???
      HALOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• horny

!!!

• ooks homo?

anna sun muijas puhelinnumero niin isken sen parempiin hoiviin. saat surffata treffipalstalta tonnikeijun itelles.

• Vaimoni on kanssa pinnallinen. Pidän siitä, hän esittelee itseään, nauttii kohteena olemisesta kun on vieraita.

• valinnut :D

Ulkonäölle voi aina tehdä jotain, mutta jos sisällä on tyhjää, niin sitä onkin jo vähän vaikeampi alkaa muuttamaan vanhemmiten.

T: ei niin kaunis, mutta tyytyväinen itseensä ja elämäänsä

• M23,8

yksinäisenä tää elämä on ajoittain yhtä helvettiä isolla h:lla.

• oikeassa

Mä olen mies ja pidin itseäni maailman komeimpana, pidin kropan kunnossa tosin en tuijotellut itseäni pielistä kovin paljoa enkä kiinnittäny huomota liiemin vaateisiin, muotiilmiöt ei ole koskaan kiinostannut en tahdo olla apina ja narusat vedettävä. Mutta mulle kävi niin että sydän prakasn lipullisesti, likasiastoa katosi vuodessa n. 10-15kg sydfän vaihdettiino toiseen. Sairauden aikana ei kiinostannu ptäkääkään mitä muut ajattelivat, miltä näytin eikä nyt parannuttuni ole samoja ongelmia koska minluva muuttui täysin. Pidän itseäni rumana näen vain virheitä vaikka olen vanhetessa lienee komempi kuin ennen ja kroppaakin on saanut lähes kaiken lihaksiston taksin kovalla työllä. Vastatus kysymkseesi EI! Ulkonäkö on toisijainen seikka, merkitykseön ajanhukka tärkein on luonne ja persoona.

• Itsekin

Maillin hommia tein ennen ongelmia, menestyin myös loistavasti näyttelijänä ja muuskkona, mua asiatuntijat vertasivat nuoreen Marlo Brandoon ja karisma kasvoi 15cm astuessani lavalle näin sanottiin. No nyt ei ole teitokaan karismasta eikä säteilytä, asenne on muuttunut, en ole maailman napa olen ruma mitättömyys ja vihainen.

• Miesmalli

Kannusta puolisoasi! Ja ymmärrä, että Nainen ei ole mies! Naisen hyvyys on pieni turhamaisuus - Onneksi se pieni ero on! Ei se ole turhamaisuutta, eikä nirppanokkaisuutta, kun Nainen hoitaa itsensä ulkonäön! Oli minunin se alkuun vaikeaa myöntää, mutta päästyäni asiassa hieman pintaa syvemmälle - tajusin!
      Olen itse jo 50 ja miesmalli, muutamissa elokuvissa ja teattereissa näytellyt valokuvamalli. Parasta aikaa kuviani - siis ei minun ottamiani, vaan kuvattavana olin - on esillä näyttelyissä. Vaatemallina olin jo 1970 luvulla ja viimeksi pari viikoa sitten!
      En mie mitenkään erotu kadulla, raflassa tms muista miehistä. Olen jopa hetero ja hyvässä parisuhteessa muodin kanssa olevan Ihanan Naisen kanssa!
      Hankipa tired, kirja: Rakkauden kieli, lue se ja mieti omaa osaasi! Toista sä et pysty muuttamaan! Ole onnellinen, että sinulla on Hänenlainen Rakas!

• alikerantti2

Hei!

Nyt kysyisin sinulta? Eikö avo/avioliitto tarkoita molemmin puolista toisen kunnioittamista. Jos toisen ehdoilla elämä alkaa mennä, ei toinen osapuoli ole luultavasti tyytyväinen eläämäänsä, vaan turhautuu. Mielestäni työ ja vapaa-aika pitää ehdottomasti ainakin pyrkiä pitämään erillään.

• Jess..

aivan oikeassa! Varttuessasi ja vanhetessasi tulet oppimaan muitakin totuuksia ns. kantapään kautta. Tsemppiä!

• marilyn33

no...työ o tärkeetä,ja se miltä näyttää siinäkin mielessä.mutta alkaa vaiikuttamaan aikas itsekkältä ihmiseltä.itse en henk.koht ole...enkä tykkää omaan napaan tuijottajia...eli just et luonne ja lojaalisuus voittaa...mutta...sun tarvii miettiä mikä o sulle tärkeetä,ja sen mukaan mennä.

• alikerantti2

Hei!

Puhuit todella järkeä naisen suusta. Niin luullakseni olet nainen.

• kuvauksesta

Mielestäni siinä ei ole mitään pahaa että nainen pitää omasta ulkonäöstään ja pitää siitä huolta. Ei se tarkoita että olisi itserakas tai hän ei välittäisi sinusta. Ja kun jotkut tässä keskustelussa ovat sanoneet että rupsahtaminen kuuluu normaaliin elämään. Itse en ainakaan haluaisi rypistyä yms. ja teen kaikkeni sen eteen ettei niin tapahdu! Ja onneksi kauneusleikkaukset on keksitty...

Itse vietän myös peilin edessä jopa monta tuntia meikkaillen, poseeraten mutta en kuitenkaan poikaystäväni nähden niin paljon. olen käynyt mallikursseilla ja kuvauksissa. ja katselen hirveästi muiden kuvia netistä. Niitä katselen sen takia, että saan uusia pukeutumisideoita, hius -tai meikki-ideoita. Ei siinä ole mitään pahaa, tyttöystäväsi ei ehkä ole vielä löytänyt omaa identiteettiään ja hän haluaa pysyä muiden mukana.

Ja yleensäkään kauneuden ylläpitäminen ei välttämättä aina ole helppoa. Ja sanokoot kuka tahansa että olen pinnallinen tms. mutta itse en myöskään mene edes pihalle jos mulla ei ole meikkiä ja hienoja vaatteita. En halua että kukaan kuvittelee että pukeudun huonosti tai näytän epäsiistiltä. Tyttösi haluaa vain olla naisellinen.

Voi tietenkin itsevarmuudessakin olla puutteita mutta tälläisen tälläytymiseen vaikuttaa niin paljon muutkin asiat. Ehkäpä tyttösi on saanut joskus kuulla haukkumista ulkonäöstään. Asetatko sinä hänelle paineita, oletko itse komea? Voisit myös usein muistuttaa tyttöystävällesi että hän on kaunis myös ilman meikkiä.. jos siis näin on.. Kerro kuinka kaunis hän on. Mutta jos hän jatkaa samaan malliin, puhu ihmeessä tunteistasi niin asiat selviävät. Tuskin kuitenkaan erota haluat.

• lotta katariina

moikka no ulkonäkö ei o sinänsä niin tärkeetä, ite en meikkaa yhtään harvoin kyl mut en joka päivä, ja luonne mul o kans et ulkonäöl ei väliä mut kuhan toisen tuntee ja pystyy luottaan.

• mirkku....

Mielestäni turhamaisuutta ja pinnallisuutta ei pidä sekoittaa keskenään. Olen itsekin melko turhamainen, muttei se tarkoita, etteikö elämääni muuta kuuluisi, kuin ulkonäköseikat tai etten osaisi muuta ajatella, kuin hienoja vaatteita ym. Ei kaikkea tarvitse aina ottaa niin haudanvakasti.

En todellakaan allekirjoita täälläkin lukevia väittämiä, joiden mukaan mallit olisivat itsekkäitä, pinnallisia ja tyhmiä.

Siinä vaiheessa,kun ulkonäkö alkaa olla aivan kaikki kaikessa, eikä elämään juuri muuta kuulu, mennään jo pinnallisuuden puolelle.

Ehkä tyttöystäväsi saattaa olla hieman epävarma ja haluaa paljon huomiota osakseen tunteakseen olevansa joku? Ehkä hän tuntee, ettei hänessä ole mitään muuta arvokasta, niin on sitten niin huolissaan ulkonäöstään?

Pointti on nyt se, että sinun täytyisi puhua hänelle, ei kirjoitella täällä. Emmehän me tunne henk.koht tyttöystävääsi ja teidän suhdettanne. Ehkäpä voisit ehdottaa muitakin hänelle harrastuksia/itsensä tuomista esiin myös muilla tavoin?

• tosipinnallinen

jees.mun morsian tarvi paperia kun otti multa suihin.kysyin miks sitä tarttee?.vastas notta: oon just syöny.
      onks tämäkin sitä pinnallisuutta?
      voiskos ton takia painaa bubiin ja vetää kunnon känni?
      meen joka tapauksessa baariin...
      morsian saa luvan tiskata ja imuroida.
      voikaa paksusti.

• edelliseen

niin se oli mun mielestä pinnallinen kun ei voinu niellä lastia vaan sylki paperiin....
        kamalaa tollanen...

• JustAMan

Toi pääkirjoitus on ihan kuin olisi itseni kirjoittama, paitsi ettei exäni ollut malli, mutta muuten todella hyvännäköinen.
      Varsinkin meikattuna, mutta ilman niitäkin ihan ok. ja kroppa kunnossa.
      Mutta, mutta... Kävi just kuten keskustelun aloittajalla.
      Muuta ei tehnyt kuin päivät pitkät ihasteli itteään peilistä ja sovitteli eri trendivaatteita ym.
      netissä piti tietenkin olla kuvagalleria jokaikisessä saitissa, ulkomoita myöten ja toki sitäkautta tuhansia ihailijoita ja chat-kavereita.

Niinpä sitten potkaisin eukon maailmalle, kun tuntuu olevan onnellisempi, kun on tuhansia liehittelijöitä, mutta tyhjiä sisällöltään.
      Kaikilla tietysti pyrkimyksenä saada pimppaa ja sitten ehkä viel muutaman kerran lisää ja seuraava poka.

Tuollaisella yltiöpäisellä narsismilla kun on vain se yksi tie.
      Ehkäpä löytää onnen jostain, ehkäpä ei. Mutta omaani en viitsi moiseen tuhlata.
      Keskustelut olivat ihan turhia, kun hän muisti sovitut pelinsäännöt noin 3-tuntia ja sitten sama meno aina jatkui.

Arvostan toki, että nainen pitää huolta itsestään ja haluaa olla hyvännäköinen, mutta sillä on sitten joissakin tapauksissa taipumusta mennä liiallisuuksiin ja alkaa käymään itseään vastaan.

Coco Canel jo sanoi fiksusti:
      "Moni kaunis nainen muuttuu rumaksi, kun he avaavat suunsa"

• Ilenna48

Moikka! Todella ymmärrettävää, että olet harmistunut moisesta käytöksestä!
      Onkohan tyttöystäväsi aidosti kiinnostunut muusta kuin siitä, minkä vaikutuksen tekee muihin?
      Onko hän todella etsimässä toista ihmistä, vai kulissi-poikaystävää itsetuntonsa kohottamiseksi?
      Kyllä etenkin kaunis ihminen on valmiina menoon, vaikkei meikit olekaan kohdallaan, jos hän on tasapainossa itsensä kanssa. Tuo narsistinen käytös viittaa ihan muuhun.
      Olet oikeassa, että tuossa mallihommassa on pidettävä jalat maassa ja järki päässä, muuten viedään kuin "vierasta sikaa" ja heitetään "parasta ennen" pvm:n mentyä kun uutta kauniimpaa ja nuorempaa mallia tulee.
      Toivotaan että se on vain alkuhuumaa, ja hän tulee maanpinnalle (ainakin ensimmäisen "häviön" kohdatessaan).
      Ehkä voit kysyä myös itseltäsi, mihin ihastuit? Oliko se kauneus? Mitä kuvittelit hänestä tutustumisen myötä? Ethän vielä tuntenut häntä ihastuessasi. Toivoitko että hän olisikin jotain muuta kuin mitä on, eli mahdollisesti pinnallinen?
      Toivon teille ajan mittaan mukavaa yhdessäoloa, tai jos se ei parane, sinulle ja hänelle tahollanne täyttä elämää!

• täynnä!

Miksi te pinnallisuutta kaihtavat miehet otatte itsellenne pinnallisen naisen ja sitten märisette, kun "maito on jo maassa". Käsittääkseni olette itse tehneet oman valintanne, joten myös vastuu on teidän! Aikuisen ihmisen pitää osata ottaa vastuu toiminnastaan eikä sysätä sitä toisen niskaan. Jos nainen jo alussa osoittautuu pinnalliseksi, niin painakaa jarrua! Te olette pinnallisia, jos ensin valitsette pinnallisen naisen ja sitten kiukuttelette siitä, kun tämä on pinnallinen! Uskomattoman lapsellista käytöstä. Maailma on pullollaan luonnollisia ja meikittömiä naisia (väittäisin että suomalaisissa naisissa on ainakin valinnanvaraa tällä saralla aiva jumalattomasti), joten jos sellaisista pidätte, niin älkää hyvät ihmiset ottako sellaista naista, joka ei ihannettanne vastaa!

En minäkään ota kaljamahaista duunaria ja sitten ala kiukutella tälle, kun tämä on kaljamahainen duunari! Jos toinen ihminen ei kelpaa, niin ei kun uutta etsimään. Mikään pakko ei sido teitä toisiinne, aina voi valita toisin. Uskomattoman pinnallista ensin valita pinnallinen ja meikattu mallinainen ja sitten kiukutella, kun tämä on pinnallinen ja meikattu mallinainen. Pakottiko joku taho teidät yhteen? Eikö sinunkin olisi aika katsoa peiliin ja kysyä itseltäsi, "miksi tilasin sellaista, mitä en halua?"

Ymmärrän että musliminaiset tai naiset, jotka asuvat patriarkaaisissa yhteisöissä ja jotka pakotetaan naimisiin valittavat, mutta sitä en ymmärrä, kun vapaassa maassa valitetaan ja kiukutellaan, vaikka koska tahansa on mahdollisuus lopettaa ikävä suhde. Ihmiset osaavat olla todella hämmästyttäviä pienine murheineen.

• äksis

kyllähän se ulkonäkö on tärkein asia maailmassa - joten ole vaan onnellinen siitä et sulla on hyvä ulkonäön omaava partneri!!11!

hyvä kommentti, tuo "kyllähän se sydän ja luonne ovat tärkeimpiä AINAKIN parisuhteessa"

• alikerantti2

Hei!

Heititkö huulen vai mikä oli tuo mielipiteesi?

• alikerantti2

Hei!

Nälkä kasvaa yleensä syödessä...niinhän sitä tavataan sanoa. On monenlaisia ammatteja ja sivutoimisia töitä. Minulla itselläni oli kaunis nainen, ystävä; joka sanoi rakastavansa vain minua, vaikka hänellä oli pitkä suhde toiseen mieheen. Alkoholi kuului tämän kyseisen naisen kuvioihin lähes joka päivä. Yleensä en halua hypätä kenenkään suhteeseen, pilatakseni sen. Kävin hänen luonaan, mutta pian huomasin, että alkoholi oli ainut asia, mistä hän piti. Se oli tärkeämpi, kuin minä. Yritin "vetää häntä kuiville", mutta turhaan. Ulkonäkö tuli sen jälkeen sivuseikaksi.Aina kun menin hänen luokseen, oli hän "ottanut." En jaksanut kyseistä juttua enää. Sinun tilanteessasi ei ole ymmärtääkseni kysymys näin vakavasta jutusta, mutta heitin vertailun vuoksi tämän kertomuksen.
      Se, että ihmiselle tulee pakonomainen tarve työn ulkopuolellakin vetää "samaa roolia", kuin töissä on mielestäni eri asia. Minun mielestäni tilannettasi naisystävääsi/kumppaniisi voisi verrata työnarkomaniaan, jossa ihmisen ajatukset pyörivät vapaa-ajallakin työssä. Jos hänen elämänsä on liikaa keskittynyt enemmän itseensä, kuin sinuun, on suhteessani minun mielestäni vikaa. Sitä en muista, kerroitko, miten teillä suhde muuten toimii;uskollisuus jne. Jos naiskumppanisi on uskollinen sinulle, ei mielestäni kannata tehdä mitään sellaista, jota voisi jälkeen päin katua. Mielestäni voisit kertoa, mitä ajattelet, miksi elämä pyörii kauneuden ympärillä. Olet oikeassa, että kauneus ja ihmisen sisäinen kauneus ovat eri asioita. Se vain on kuitenkin niin, että ajan mittaan kumppanin luonne on ehkä tärkeämpi, kuin se kauneus. Vaikka olisi kuinka kaunis nainen, se ei lohduta minua, jos sukset menevät ristiin. Ehkä luotettavalle ystävälle voisit puhua asiasta, mutta sitä ennen sinun kumppanillesi ja kertoa, että et pidä tällaisista jutuista jatkuvasti. Liika, on aina liikaa.

• mä vaa.......

mullaki kävi just samallalailla ton pinnallisuuden suhteen.laitoin sit poikki kun en jaksanu katella enää.kyl se luonne on vaan tärkeempää

• nanni naikkonen

Liian pinnalliset ihmiset ovat mielestäni kamalan vasten mielisiä. Minulle ulkonäkö ei merkkaa mitään (ihan oikeasti) vaan se millainen ihminen on luonteeltaan, miten käyttäytyy yms. Tärkeintä on se että ihminen osaa pitää yllä kuitenkin hyvää henkilökohtaista hygieniaa ja yleis siistiä ulkoasua, se että onko ihminen alipainoinen, normaali vai ylipainoinen ei merkkaa mitään ainakaan minulle. Tiedän että on sellaisia ihmisiä joille kelpaa vain tietynlainen vartalo malli yms. Katson ihaillen monenlaisia ihmisiä. Eri kokoisia, eri näköisiä ja eri kansalaisuutta edustavia.

Itse en todellakaan ole mikään malli vaan lyhyt ja pyöreä. En pidä itseäni kovinkaan viehättävänä mutta meikit ja hiukset tuovat minulle valtavasti itsevarmuutta. Ei sillä etteikö ilman meikkiä voisi joskus olla, mutta silloin itselleni tulee sellainen olo etten huolehtisi yhtään omasta perus ulkonäöstäni ja ihmiset ajattelevat että onpa huolittelemattoman näköinen.

En muutenkaan voi ymmärtää malli tyttöjä. Minua säälittää katsoa erilaisia malli ohjelmia telkusta, kun sielä tytöt itkevät, riitelevät ja joutuvat malli maailman ihmisten tossun alle totaalisesti. Itse en alentuisi moiseen vaikka olisin kuinka pitkä, laiha ja kaunis...

• alikerantti2

Heippa1

Sinulla on oikeita ajatuksia. Mutta sanoisin miehenä, että minulle naisen meikkamisella todellisuudssa ei ole suurtakaan merkitystä. Itsevarma ihminen uskaltaa olla oma itsensä ilman meikkiäkin. JOs on kaunis ok, jos tavallisen näköinen sekin käy. LUONNE RATKAISEE; eli sisäinen kauneus enemmän, kuin ulkonäkö.

• -n- 26
        alikerantti2 kirjoitti:

Heippa1

Sinulla on oikeita ajatuksia. Mutta sanoisin miehenä, että minulle naisen meikkamisella todellisuudssa ei ole suurtakaan merkitystä. Itsevarma ihminen uskaltaa olla oma itsensä ilman meikkiäkin. JOs on kaunis ok, jos tavallisen näköinen sekin käy. LUONNE RATKAISEE; eli sisäinen kauneus enemmän, kuin ulkonäkö.

Juuri näin. Itse käytän meikkiä ainoastaan kun lähdetään viihteelle, muuten painan säässä kuin säässä meikittä. Ei vain ole tarvetta meikata. Eihän siitä mitään tule, jos pelkästään kauppareissua varten täytyy meikata. :D

• alikerantti
        -n- 26 kirjoitti:

Juuri näin. Itse käytän meikkiä ainoastaan kun lähdetään viihteelle, muuten painan säässä kuin säässä meikittä. Ei vain ole tarvetta meikata. Eihän siitä mitään tule, jos pelkästään kauppareissua varten täytyy meikata. :D

Hei!

Kiitti hyvästä vastauksestasi. Luulen, että monet meistä miehistä pitävät naisista jopa enemmän ilman meikkiä!! En ole varma, mutta itse miehenä ajattelisin näin

• pahasta..

Ei meikkaamisessa mitään pahaa ole. Minäkin meikkaan joka päivä. Se on vaan se määrä... Kaupungilla näkee nuoriakin naisia, joilla on naama täynnä pakkelia ja sen tosiaan huomaa! Hyi hitto! Kun osaa meikata hyvin, ei muut välttämättä edes huomaa, että on meikannut. ;)

• kumpi/kampi

sano tyttöystävällesi että joko minä tai yli menevä kauneus. siinä näet kumman typy valitsee. nykyinen mieheni teki minulle samallain paitsi et kyse oli alkoholi jota vejin päähän enmmän ku laki sallii=) ja tottakai valitsin rakkaan vaikka vaikeaa se oli,mut nyt olen todella onnellinen et miehelläni oli selkärankaa sanoa minulle nuin=)Ja sitä paitsi mallit ei ole kauniita koska ne on liian laihia ja liikaa meikkiä...se on minun ja uskon et melko monen muunki mielipide..

• Täysin

samaa mieltä..Ikinähän toista ei saa pakoittaa mihinkään,mutta tässä tapauksessa olen samaa mieltä..Miksi elää parisuhteessa jos toinen ajattelee itseään ja ulkonäköään?????
        Onko se rakkautta..??EI OLE.
        Nainen parhaimmillaan juuri suihkusta/saunasta tulleena ilman mitn meikkiä.Vai mitä?=)

• minäpäminä...

Itse olen psykologian opiskelija, ja voin todeta ettei tuon tekstin perusteella voi päätellä hirveän paljon siitä, mikäli tuo on normaalia vai ei.

Kuitenkin se, että olet huolestunut, kertoo jo jonkin verran. Yritä kuitenkin pohtia, johtuuko huolestuminen omista arvoistasi, vai todellakin siitä ettei tyttöystävä ole ok.

Sinuna myös miettisin seuraavia asioita;

- Onko kyseessä alkuinnostus (onko kyseessä tuore juttu), vai meneekö jo pakkomielteen puolelle (lisääntyykö/laajeneeko pakonomaiset tarpeet esim. laihduttaa?)?
      - Miksi tyttöystäväsi on kiinnostunut mallin töistä?
      - Onko tyttöystävälläsi huono itsetunto nyt? Vai onko se ollut sitä ennen ja nyt parempaan päin?
      - Jättääkö tyttöystävä välistä yhteisiä ajanviettojanne/ dissaako suhdetta mallintyötä koskevilla toiminnoillaan (esim. "pakko meikata, en voi lähteä spontaanisti ulos" tai "vietän malliystävieni kanssa aikaa kun on pakko")?

Tyttösi voi vielä sairastua esim. syömishäiriöön jos menee pakkomielteen puolelle. Mutta jos tyttö yksinkertaisesti nauttii mallinhommista ja on niistä onnellinen (eli se aiheuttaa enemmän tyytyväisyyttä kuin paineita), niin ei kai siinä mitään sitten..

• se kermaperse

!!!! Ei minusta ainakaan normaalia jos kone täynnä OMIA poseeraus kuvia. Pitäis olla muutakin elämää ku jatkuva oman lärvin kyttääminen..varmaan helvetin rasittavaa!!!! Ja näitä kermaperseitähän on maailma pullollaan

ja tottakai on hyvä asia et huolehtii ulkonäöstä jne. mut kyl joku raja siinäkin..

• conseptual

Olisitko kenties itsekin vain rakastunut hänen ulkonäköönsä? Onko mitään pintaa syvempää?

Noita kysymyksiä kun pohdit ja punnitset, niin todennäkösesti itse osaat vain sanoa, pilaako pinnallisuus suhteen vain onko se vain osa sitä.

Tottakai kaikilla meillä on omat huonot puolensa. Yksi hyvä parannusehdotus olisi, että otat asian puheeksi? Loukkaamatta tyttöä (loukkaantuvat helposti). Sen jälkeen olet ainakin itse yrittänyt kaikkesi.

• hiphei

En kyllä nyt pysynyt ihan kärryillä. Pakottaa joku sut pitämääntuollaista tyttöystävää. Vaihda nyt jo ihmeessä.

• harva tajuaa

osaa erottaa työn ja muun..siis tavallaan pelottavaa toi asenne..ja entäs jos joku menee pieleen menee koko elämä pieleen aika pienestä.
      kaatuuuuuuuuuuu

Voi että..entä kun ei ole enää nuori ja nätti ja pitää saavuttaa saavuttaa koko ajan muuttuvaa unelmaa..koska tulee eteen stop!voi että..mitä sitten seuraa..Toinen ei välttämättä tajua tilannetta pinnallisuutta vaan pitää painaa vaatii tää yhteiskunta..entä sairastuminen jne vanhuus??kaikki tulee eteen ajallaan..
      Ja taas jos vaan aatellaan olen kaunis kaunis..saatava tää tuo ja tuo..Mietis mies ajoissa asioita tärkeintä sulle ja sille!teet valinnan ja se on sun elämästä kyse!

• kun menossa ulos

itse silti tunnun saavan teineiltä, jopa ekaluokkalaisilta omituisia katseita ja kuiskutuksia, koska EN tälläydy. Siis: Jaloissa 10cm tasapohjaiset mustat platformit, housuina mustat liituraitaiset, musta t-paita, kaulassa pitkä hopeanharmaa kaulahuivi, päällä purppuranpun. hupparitakki, tukka ponnarilla ja aina värillinen huivi päässä (sininen, ruskea, valkoinen, oranssi..jne) no makeup. Ok JOSKUS laitan kevyesti tummanhopeista huuliin tai laitan kevyen kajaalin, mutta ilmeisesti lookini on nykystailiin nähden "juntahtava".

Kenties naikkosesi on jäänyt näiden nykyisten lookkistandardien uhriksi? Pelkää ettei pysy mukana tai vastaavaa? Pinnalliselta tosiaan joka tapauksessa kuulostaa :/

• vaihdan tyhjäpäätä kuin..

Ei missinplantuilta ja muilta wannabe-lumpuilta muuta pidä odottaakaan kuin että levittää reikänsä ja siinä pamputetaan kunnes alkaa ämmän tyhmyys pimpittää. Sitten kun kypsytään niin etsitään kunnon aikuinen äidillinen nainen jota kunnioitetaan ja rakastetaan. Hänen kanssaan sitten lisäännytään ja perhettä vaalitaan. Kauniit pintapillut ovat vain viihdettä varten. Ei niiltä pidä muuta odottakaan kuin, että nussitaan paikat löysiksi ja heivataan mäkeen. Tämä on oma kokemukseni ja mielipiteeni joten ei pidä ottaa hernettä nenukkaan.

• heheeheh

Minä vähän epäilen et sinulla tulee olemaan hankaluuksia löytää naisystävää muista kun tyhjäpäistä. Ei sinunlaisesta kukaan täyspäinen nainen kiinnostu. Parasta kun vaan jatkat kaltaistesi jyystämistä.

• aika sovinisti

toivottavasti en suhun törmää ikinä.

• varten luotu...ja sitt nurk...

Mies kuten edell. kirj. kun levittää terskansa naiselle ei muuta pidå odottaakaan kuin ett levittää jalat haralleen kunnolla, terskareikä kutsuvana auki ja kulli tanassa ja sitä pannaan naidaan kunnolla naisen ottein ett sä uliset alla kun vähä satutetaankin...jatketaan panemista edestä ja takaakin vyödildol tarpen tullen. ja nii kauan ett mies ei pysty enään ja tyhmyys kullittaa jos sitä edes olikaan joku kalu lie..
        Sitt kun kypsytään nii etsitään kunnon fiksu mies jota kunnioitetaan ja rakastetaan ja saa vastarakkautta... Kauniit pinta mallimieskullit/kyrvät ovat vain viihdettä varten (jota salaa vois kokeilla)..Ja ei niiltä muuta odotakkaan miehiltä kun naidaan ja nussitaan kalu ja terska kivespusseineen satuttaen (ovat vain leluna naisille) jota naiset voi käyttää hyväksi niin kauan ettei ne enää pysty edes kävelemään ysm heivataan mäkeen, maanalle turhana...Ja tämä on monen puolesta totta...jota fiksut miehet täs kannustaen sanovat tän kirjottaessani...

• brutaalisti.....

Tyypillisesti juuri noin elämä menee.

Yksi syy on se, että lasten toivotaan olevan vähintään keskiälykkäitä. Jos äitinä on kaunis tyhjäpää, niin mitä voi odottaa lapsista...?

• pissisten...
        heheeheh kirjoitti:

Minä vähän epäilen et sinulla tulee olemaan hankaluuksia löytää naisystävää muista kun tyhjäpäistä. Ei sinunlaisesta kukaan täyspäinen nainen kiinnostu. Parasta kun vaan jatkat kaltaistesi jyystämistä.

pamputtamista. Mikä sen kivampaa. Ja lopulta ottaa puolisokseen kivan hiirulaisen... :D

• ystäväni

Ystäväni oli ja on edelleen pinnallinen. Tosin emme enää ole ystäviä sattuneesta syystä. Hän oli myös malli ja tanssiryhmän jäsen. Ainainen painon kyttääminen, peilailu ja meikkaaminen. Saimme samaanaikaan lapset. Hän synnytti synnytyspelkoon vedoten leikkauksella. Oikea syy oli, hän ei halunnut alapäähänsä muutoksia tai paikkojen löystyvän. He erosivat miehensä kanssa. Mies valitti ettei nainen tehnyt muuta kuin lakkasi kynsiään eikä sitten voinut osallistua kotitöihin koska kynnet voivat mennä pilalle. Yleensä tilanne pahenee entisestään ajan kuluessa. Harmillista. Kerro tyttöystävälläsi avoimesti ajatuksistasi, jos hän ei välitä niistä, sun on todettava, että olette kasvaneet erilleen ja arvomaailmamme ovat erilaiset. Kyllä löytyy vielä naisia, jotka ovat hyvännäköisiä, mutta eivät pidä sitä elämän nro1 asiana.

• Exäni oli ex-malli

Exäni oli järjettömän pinnallinen. Aluksi se ei ollut niin pahaa, mutta kokoajan hänestä tuli pinnallisempi ja pinnallisempi. Jatkuvasti haukkui kaikki vastaantulevat naiset horoiksi ja ties miksi. Ja oli vielä äärettömän mustasukkainen, en saanut edes katsoa missikisoja koska kuolasin kuulemma niitä naisia. Hän vietti päivässä aikaa peilin edessä varmasti 4 tuntia, että oli varmasti täydellinen. Ja omasta mielestäänhän hän oli täydellinen, kaikki muut olivat rumia ja huoria. Itseäni harmittaa kun tönäisin hänet mallijuttuihin mukaan...no ei hän siellä kauaa jaksanut olla mutta kai sekin jotain häneen vaikutti. Ja nyt kun olemme erossa hän on käynyt kyttäämässä nykyisen tyttöni kuvat ja haukkui tämänkin huoraksi ja ei-täyden-kympin-tytöksi. Todella huono itseluottamus siis oli tällä exälläni, ja aivan turhaan, hän oli mitä kaunein nainen. Hän ei todella voinut mennä edes lähikauppaan ilman meikkiä, tai kahden tunnin huolittelua. JA hän asui viellä maalla, joten...mutta se oli kyllä minullekin vaikeaa. Hän ei ikinä edes uskonut että pidin hänestä. Itseasiassa pidin hänestä eniten kun hänellä oli ne harmaat verkkarit ja kumisaappaat jalassa ja joku kulunut t-paita ja ilman meikkiä. Ihanan suloinen tyttö :) Mutta sitten hän laittautui kireisiin farkkuihin, joihinkin pitkävartisiin pornolateksibuutseihin joissa oli korkoa ainakin 10cm ja laitettiin meikit ja hiukset ja kynnet viimeisen päälle. Jotenkin se persoonallisuus hänestä karisi sitten pois...hänelle tosiaan ulkonäkö ja raha oli kaikki kaikessa. Varauduhan mies siihen että pian saat kenkää, niin sain minäkin kun en kuulemma ollut tarpeeksi varakas ja komea. No en kyllä järin varakas olekaan...mutta tuo vie kyllä voimat pidemmän päälle.

• asiaan..

Taas tämä keskustelu on jotenkin karannut hiukan asian ulkopuolelle.
      Pinnallisuus on käsittääkseni jonkinlaista rajoittuneisuutta sisäisen maailman ulkopuolelle. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen asian kanssa meikkaako vai kulkeeko ulkona meikkammattomana, sillä ei välttämättä ole edes tekemistä tyhjän pään kanssa, vaikka niinkin tietysti voi olla.

Minä kuulun niihin naisiin, jotka meikkavat ja yrittävät muutenkin näyttää suht täysjärkisiltä.
      En tosin käytä siihen koko elämääni, enkä edes tuntikausia. Elämäni ei pyöri ulkonäön ympärillä, vaikka sillä valehtelematta merkitystä onkin. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä sisäisen maailamani tai pinnallisuuden kanssa. Olen joskus todennutkin jollekin miehelle, että jos minusta haluaa vain näyttelyesineen jolla ei ole mielipiteitä, niin kannataa suosiolla vaihtaa.

Kysehän on siis vaan siitä mitä arvostaa. Kaunis kuori riittää harvalle jos sisällä ei ole mitään, mutta luultavasti joitakin sellaisiakin miehiä on (sama tietty naisissa).
      Itse jokaisen kuitenkin on tehtävä päätöksensä siitä mikä on tärkeintä ja elettävä sen mukaan.

Tuosta viimeisestä lauseesta olen kyllä täysin eri mieltä. Itsensä rakastaminen ja hyväksyminen on tärkein asia kaikissa ihmissuhteissa, ainoastaan sen varassa voi rakastaa myös muita. Ehkä tyttöystäväsi ongelma onkin juuri päin vastainen, Narkissoskin rakasti omaa kuvaansa, mutta vain siksi, että sisimmältään oli äärimmäisen epävarma omasta arvostaan.

• ..........

Huh! Niin samaa mieltä!

Pinnallisuudella ja turhamaisuudella on tosiaan vissi ero. Eihän se, jos tykkää joskus vähän hömpsöttää meikkien ym. perässä tarkoita, etteikö ihmisellä voisi olla muutakin ajatusmaailmaa, tai etteikö osaisi ajatella syvällisemminkin. En tosiaan ymmärrä, mitä tekemistä kauneudella on älyn puutteen kanssa.

Ymmärrän pinnallisuuden tarkoittavan enemmänkin ajattelutapaa, jossa asioista nähdään vain pinta, eikä mitään vaivauduta ajattelemaan syvällisemmin. Eräskin kaverini inhoaa "pinnallisia bimboja" ja haukkuu kaikkia vastaan tulevia naisia, joilla on koruja, hienot korkokengät tms. Hän ei ymmärrä itse olevansa pinnallinen, kun inhoaa ihmisiä tuollaisten pintapuolisten seikkojen takia.

• töihin

kun istuu tukevasti pankin päällä

• itsetuntoinen

Tyttöystäväsi on varustettu terveellä itsetunnolla. Sinulla on parantamisen varaa. Kannattaisi käväistä juttelemassa ongelmistasi ammattilaiselle.

Tyttöystäväsi vahvuus on hänen ulkonäkönsä. Miksi hän ei voisi tehdä sillä myös uran?
      Moni hyväksyy mielummin vaikka huijaamisella hankitut eurot, kuin omalla ulkonäöllä rehellisesti hankitut.

Moni nainen, jonka ulkonäkö on kuin perseestä repäisty ja johon ei kukaan normaalinäköistä komeampi mies rakastu, on opiskellut korkeakoulutuksen ja on luonut uran kirjoista opetettujen teesejen avulla. Näidenkö daamejen uratko on hyväksyttävämpiä?

Moni tällainen "kaunotar", jolla ulkoinen olemus on etova, tarjoaa itseään tälläkin hetkellä suomi24:n treffiosiossa. Näiden liskojen rima on vetäisty niin korkealle, ettei kukaan komeampi mies kompastu.

Tässä sinulle on oiva tilaisuus löytää ruma, mutta kirjoista sivistyksensä ammentanut nainen!

Mieti sitä!

• Mira 33v.

Näin se menee. Kaunis jos on, miksei sitä voisi myös ottaa yhdeksi lisäominaisuudeksi omaan CV:en?

Rumia ressukoita tässä maassa on riittämiin. Persjalkaisia, ohuthiuksisia ihramakkaroita 8 kymmenestä.

• tehdä muutakin

kotona kuin katsella ja kehua omia kuviaan.Jos ei osallistu kotiaskareisiin, ruoanlaittoon,kaupassakäyntiin ja laskujen maksuun mm.niin ulos vaan.Ei tule pinna kestämään pitkää liittoa.Hukkaat vaan nuoruuttasi tyhjään.On vaikea uskoa heidän myöskään kasvavan aikuiseksi jos omaavat minä-itse luonteen.

• mieeht

Uskomatonta tekstiä. Mikään ei ole raivostuttavampaa kun itsekeskeiset ulkonäköääntuijottavat tyhjäpäiset blondit. Sellaiset saisi heivata avaruuteen. Toivottavasti tyttöystäväsi ei ole sellainen. Puhu hänelle.

• itsesi...

Kauniit, mutta itseensä keskittyvät ja tyypillisesti tyhjäpäiset naiset (jatkossa pissikset) eivät kiinnosta pitemmän päälle. Miehet haluavat näyttää heitä muille (mikä saalis!) ja käyttää heitä tarpeidensa tyydyttämiseen.

Mutta sellaisten kanssa ei ole kiva viettää iltaa ystävien parissa. Rupeaa hävettämään pissiksen omaan napaan keskittyminen ja tyhmyys.

Ei myöskään ole kiva ajatella tekevänsä lapsia pissiksen kanssa. Jokainen haluaisi olla ylpeä myös lapsiensa fiksuudesta.

Ideaali on totta kai kaunis ja kiva nainen. Jos kuitenkin on vain kaunis ja pissis, niin luonnollinen valinta on hakea kiva nainen ja laskea rimaa ulkonäön osalta.

Pissiksiä voi käydä silloin tällöin kiksauttamassa, mutta ei heitä pitempään kestä. Pahoittelen, mutta näin on asia fiksujen miesten keskuudessa... :D

• YÖK...YÖK..YÖK.....
        Mira 33v. kirjoitti:

Näin se menee. Kaunis jos on, miksei sitä voisi myös ottaa yhdeksi lisäominaisuudeksi omaan CV:en?

Rumia ressukoita tässä maassa on riittämiin. Persjalkaisia, ohuthiuksisia ihramakkaroita 8 kymmenestä.

Totta kai voi ja kauniit naiset ovat elämän suola. Mutta jos joku kokee pakoksi laittaa sen CV:hen, niin yleensä pää on tyhjä ts neito on pissis.

Aika moni ryhtyy silloin katselemaan kauneinta ja kivointa niistä hiirulaista.

En ole havainnut yhdenkään naisen arvostavan timmissä kunnossa olevaa työtöntä peruskoulun dropout'ia, jonka elämän ykkös ja ainoa asia on oman kehon viilaaminen.

Asia muuttuu olellisesti, jos mies on fiksu, omaa ammatin/opiskelupaikan ja sixpäkki näkyy, niin vot vot. Tyypillisesti naisetkin ottavat mieluummin sen kivan ja fixun, vaikka sixpäkki ei näykyisikään .

Näin se menee. Ja aloittajalle sanon yhden neuvon.

Dumppaa se pissis!!!

• ...........
        mieeht kirjoitti:

Uskomatonta tekstiä. Mikään ei ole raivostuttavampaa kun itsekeskeiset ulkonäköääntuijottavat tyhjäpäiset blondit. Sellaiset saisi heivata avaruuteen. Toivottavasti tyttöystäväsi ei ole sellainen. Puhu hänelle.

Itse taidat olla pinnallinen, kun inhoat ihmisiä ulkonäön perusteella. Tyhjäpäisyys ja kauneus eivät korreloi...

Sekunnin vilkaisun perusteella tehdyt "syvääluotaavat" analyysit ovat lähinnä huvittavia. Vielä huvittavampia on ihmiset, jotka tekevät niitä. Heidät voisi heivata avaruuteen.

No, meitä on moneen junaan ja joku jää asemallekin. Joku luulee olevansa parempi ja fiksumpi, kun ei huolehdi ulkonäöstään.

Taitaa sielläkin ulista joku petolinnun perse, jota inhottaa kaikki kauniit naiset;)

• kannattaa pistää kuriin

no kyllä minä ainakin meikkaan vaikka olenkin ihan tavallisen näköinen tallukka..se on varmaan vaan tapa joka on opittu jo teini iäessä..mut sun kannattaa tietysti sanoa tyttöystävälle että jos mallin hommia haluaa..niin kannattas sit pitää enemmänkin iho puhtaana ilman sitä meikkiä..ihan totta..sillä ihohan kärsii jatkuvasta meikkaamisesta..ja terveellisissä elämän tavoissa ei ole mitään vikaa..sehän on plussaa..netissä istumista voi rajoittaa..eli pakottaa itsensä vaan vaikka korkeintaan pari tuntia päivästä koneen äärellä..ei jatkuvasti..pakkomielle omasta ulkonäöstä voi myös muuttua sairaudeksi pitemmällä tähtäimellä..näitä tyttöystävälle näitä viestejä..niin jos siitä olisi apua..

• Kauniimpi

sitä pinnallisempi..Minusta sinun olisi helpompi olla yksin..itsellä oli myös kaunis tyttö ystävä aikoinaan,joka oli mainoksissa ym,ym..Sisältä myös kaunis mutta voitko kuvitella:OMA KUVA PUHELIMESSA TAUSTAKUVANA.
      Itse en arvosta ollenkaan ihmisiä,olivat sitten kumpaa sukupuolta tahansa joiden pitää puoli alsti itseään esitellä esim,kuvakkeessa,irc-galleriassa.he eivät halua muuta kuin olla esillä ja kommentteja et olet sitä ja tätä.Kumppanin on miellytettävä silmää,mutta yleensä on niin et mitä "rumempi" sitä kauniimpi sisältä..
      Vastaavasti jos on kuin missi,joko hän on pinnallinen tai häntä ei saa pitää yksin..
      nimimerkillä kokemusta..

• tomaattimies

kun joku mallitoimisto kiinnostuu tytöstä, niin jäät kuin kikkare kalliolle.

se muija rupeaa joku päivä ajattelemaan, että minkätakia mä tota suttusta tavisduunaria kattelen..imagonihan tästä kärsii.. ja sillon jäät. samana iltana se muija istuu jonkun beautyboyn isin ostaman mersucoupen etuistuimella ja menee tienaamaan seuraavat 8vuotta sitä 3000e:n päiväpalkkaansa sellaisten ihmisten seurassa, jotka pitävät kauneutta julkisuutta itsestäänselviönä.

päivänselvä juttu. joka lehti on näitä juttuja pullollaan.

• aikuinen nainen

älä tuhlaa aikaasi häneen.luonnollisuus parenpi. sydänmmen asenne tärkeänpi. pitäisi olla konaisuus palansissa

• siekin uusi

toilet

• valoholisti

juuri tuollaisia pelkoja on kai mallienkin poikaystävillä.joillain.että ulkonäkö on tärkeämpi kuin MIKÄÄN MUU.uskomatonta.itse vihaan nykymaailmaa siinä suhteessa että se on niiin pinnallinen.että ulkokuori on kaikki.

laita tytöystäväsi ojennukseen.kysy häneltä: "oma ulkonäkösi vai minä?"
      vastaus on luultavastikin:no sä tietty!
      mutta sitten alat valistamaan häntä hiukan enemmän ja kerrot mikä on vialla.koska oikeastikin toi kuulosta TOsI itserakkaalta.

"voi hitsi!onks mun hiukset hyvin?"
      "tää paita saa mut näyttää ihan norsulta"
      "eihän huulikiiltoo oo liikaa"
      "voi elämä kato mite läski!"
      "aatella,nää kaikki kuvat on musta!"
      "nomut enhän mä voi mennä ulos TÄN näkösenä!!"

turhamaisuuden lauseita....kun ulkokuori on kaikki...sisällä ei sitten olekaan mitään....

• ¤#¤#¤

Koreilu kuuluu naiseuteen. Mutta jos hormonisi menevät enemmän teston puolelle et välitä ja perse leviää. Tukka voi myös hapsottaa ja karvoja olla epämääräisisä paikoissa. Mitä valitat nuori mies?

• .............

Juu, tuolla tytöllä, jota koko keskustelu koskee, todella tuntuu maailma pyörivän ulkonäön ympärillä. Mutta noihin inhokkilauseisiisi vedoten, miksi oletat, ettei turhamaisilla ihmisillä ylipäätään ole muutakin elämää?

Ihminen on aina ollut turhamainen, pukeutui koruihin ennen vaatteita. Turhamaisuus sekä pinnallisuus ovat kuitenkin aivan eri asioita. Tuolla joku kirjoitti hyvin, että pinnallisuus on oman sisäisen maailman rajoittuneisuutta, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että meikkaako vai ei.

Oikeasti vaatimaton ihminen ei rehentele vaatimattomuudellaan. Tässä taas huomaa, että teennäinen ja valheellinen vaatimattomuus on oikeastaan paljon ylimielisempää, kuin rehellinen turhamaisuus...Jos inhoat ihmisilä ulkonäön perusteella (hyi, siis toiki tyttö niinq meikkaa) niin olet itse pinnallinen.

• valoholisti
        ¤#¤#¤ kirjoitti:

Koreilu kuuluu naiseuteen. Mutta jos hormonisi menevät enemmän teston puolelle et välitä ja perse leviää. Tukka voi myös hapsottaa ja karvoja olla epämääräisisä paikoissa. Mitä valitat nuori mies?

että tollainen käytös kuuluu naiseuteen?no ei me noin itserakkaita olla. on se kiva olla kaunis, mut tollanen jatkuva omien kuvien tuijottelu & meikkaanminen menee jo rutkasti turhamaisuuden puolelle. :(

• valoholisti
        ............. kirjoitti:

Juu, tuolla tytöllä, jota koko keskustelu koskee, todella tuntuu maailma pyörivän ulkonäön ympärillä. Mutta noihin inhokkilauseisiisi vedoten, miksi oletat, ettei turhamaisilla ihmisillä ylipäätään ole muutakin elämää?

Ihminen on aina ollut turhamainen, pukeutui koruihin ennen vaatteita. Turhamaisuus sekä pinnallisuus ovat kuitenkin aivan eri asioita. Tuolla joku kirjoitti hyvin, että pinnallisuus on oman sisäisen maailman rajoittuneisuutta, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että meikkaako vai ei.

Oikeasti vaatimaton ihminen ei rehentele vaatimattomuudellaan. Tässä taas huomaa, että teennäinen ja valheellinen vaatimattomuus on oikeastaan paljon ylimielisempää, kuin rehellinen turhamaisuus...Jos inhoat ihmisilä ulkonäön perusteella (hyi, siis toiki tyttö niinq meikkaa) niin olet itse pinnallinen.

pinnallisuus on sitä että katsotaan vain ulkokuori, mutta ei juuri sisällöstä välitetä, olen huomannut sen. ja meikki voi tehdä ihmisestä kauniimman.pinnalisuus ja turhamaisuus liittyvät siis yhteen.

ja uskon että turhamaisilla ihmisillä on muutakin mielessään kuin ulkonäkö,pakko olla (ainakin surimmalla osalla), mutta ulkokouri on yleensä päällimmäisten joukossa.

enkä koe olevani pinnallinen.meikkaan sillointällöin, mutta olen valinnut kaverinikin sisällön perusteella.

• ..........
        valoholisti kirjoitti:

pinnallisuus on sitä että katsotaan vain ulkokuori, mutta ei juuri sisällöstä välitetä, olen huomannut sen. ja meikki voi tehdä ihmisestä kauniimman.pinnalisuus ja turhamaisuus liittyvät siis yhteen.

ja uskon että turhamaisilla ihmisillä on muutakin mielessään kuin ulkonäkö,pakko olla (ainakin surimmalla osalla), mutta ulkokouri on yleensä päällimmäisten joukossa.

enkä koe olevani pinnallinen.meikkaan sillointällöin, mutta olen valinnut kaverinikin sisällön perusteella.

Ei sinun tarvitse selittää sitä, että et ole pinnallinen sen perusteella, että et meikkaa. Se ei liity pinnallisuuteen pätkääkään. Se, että arvioi ihmisiä pelkän pinnan perusteella (että se pinta on kaikki kaikessa) on pinnallista. Väität kuitenkin tuntevasi ihmisen perusarvoineen päivineen ihan ulkonäön perusteella. Jotenkin kirjoituksistasi myös kalskahtaa ajatus, että olet parempi ihminen, kun et meikkaa. Se on todella pinnallista!

No, mitä se kertoo ihmisestä, että hän on kiinnostunut ulkonäöstään? Sen, että hän on turhamainen. Ei mitään muuta. Jos näet ihmisen tennismaila kädessä, luuletko, että hänen elämäänsä ei mahdu mitään muuta kuin tennis? Tai että tennis on hänen elämässään kaikkein tärkein asia? Jos näet meikatun naisen, luuletko, ettei hänen elämäänsä mahdu mitään muuta kuin meikit? Tai että meikit ovat hänen elämässään se kaikkein tärkein asia? Ihmisiä ei voi lokeroida pelkän pinnan perusteella. Maailma ei ole niin mustavalkoinen, vaikka se teininä siltä mahtaa vaikuttaakin.

Valehtelisin jos väittäisin, että esimerkiksi parisuhteessa ulkonäöllä ei ole merkitystä. Kyllä sillä on. Mutta se ei ole se tärkein asia, kaukana siitä.

Luepa kirjoitus tuolta ylempää, otsikko on jotain tyyliin "minun mielipiteeni asiaan". Siinä on aika hyvin kerrottu näistä asioista.

• ............

Ihmisellä, joka jakelee tuomioita noin pinnallisten asioiden perusteella on itsellään noussut pisu päähän...

• valoholisti
        .......... kirjoitti:

Ei sinun tarvitse selittää sitä, että et ole pinnallinen sen perusteella, että et meikkaa. Se ei liity pinnallisuuteen pätkääkään. Se, että arvioi ihmisiä pelkän pinnan perusteella (että se pinta on kaikki kaikessa) on pinnallista. Väität kuitenkin tuntevasi ihmisen perusarvoineen päivineen ihan ulkonäön perusteella. Jotenkin kirjoituksistasi myös kalskahtaa ajatus, että olet parempi ihminen, kun et meikkaa. Se on todella pinnallista!

No, mitä se kertoo ihmisestä, että hän on kiinnostunut ulkonäöstään? Sen, että hän on turhamainen. Ei mitään muuta. Jos näet ihmisen tennismaila kädessä, luuletko, että hänen elämäänsä ei mahdu mitään muuta kuin tennis? Tai että tennis on hänen elämässään kaikkein tärkein asia? Jos näet meikatun naisen, luuletko, ettei hänen elämäänsä mahdu mitään muuta kuin meikit? Tai että meikit ovat hänen elämässään se kaikkein tärkein asia? Ihmisiä ei voi lokeroida pelkän pinnan perusteella. Maailma ei ole niin mustavalkoinen, vaikka se teininä siltä mahtaa vaikuttaakin.

Valehtelisin jos väittäisin, että esimerkiksi parisuhteessa ulkonäöllä ei ole merkitystä. Kyllä sillä on. Mutta se ei ole se tärkein asia, kaukana siitä.

Luepa kirjoitus tuolta ylempää, otsikko on jotain tyyliin "minun mielipiteeni asiaan". Siinä on aika hyvin kerrottu näistä asioista.

sä selvästi kuvittelet nyt että MÄ olen pinnallinen? no enkö minä jo muka sanonut, että mä valitsen ihmiset sisöllön perusteella!!?äläkä pidä muo tyhmänä! tarvii olla hullu jos luulee, että ihmisen elämään mahtuu vain yksi asia ulkokuoren perusteella. siis itse selitin mitä pinnallisuus on, ja nyt sä rupeet sönkkäämään siitä mulle!miksi?

mä en ole lapsi, parempi ihminen kuin muut, lapsellinen kapinoiva nuori tai tyhmä aikuinen.olen se normaali juntti ja nuori. itelläs on pissaa päässä jos et nyt ymmärrä.

mulla on mooonta kaveria, jotka meikkaa ENKÄ MÄ PIDÄ NIISTÄ YHTÄKÄÄN KOVIN PINNALLISENA.koska mä tiedän mitä ne on sisältä. en mä kuvittele, että ulkokuori on kaikkia kaikessa.samoin kun kadulla.

enkä ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni millainen ihminen on pelkän ulkokuoren perusteella. ja meikkaan kyllä, mutta en näyttävästi.
        ihminen ei ole turhamainen, jos hän välittää siitä onko hänellä vaatteet päällä tai jos hän haluaa pitää kuntoaan yllä tai joskus olla hiukan kauniimpi. ihminen on aina ollut itserakas, mutta TURHAMAISUUDEKSI menee se kun korujen, meikkejen, kenkien ja vaatteiden kanssa pelaaminen voi monta tuntia,ja joka peilin ääressä käydään korjaamassa-tai ihastelemassa itseään.

ymmärsitkö jo?

• ...............
        valoholisti kirjoitti:

sä selvästi kuvittelet nyt että MÄ olen pinnallinen? no enkö minä jo muka sanonut, että mä valitsen ihmiset sisöllön perusteella!!?äläkä pidä muo tyhmänä! tarvii olla hullu jos luulee, että ihmisen elämään mahtuu vain yksi asia ulkokuoren perusteella. siis itse selitin mitä pinnallisuus on, ja nyt sä rupeet sönkkäämään siitä mulle!miksi?

mä en ole lapsi, parempi ihminen kuin muut, lapsellinen kapinoiva nuori tai tyhmä aikuinen.olen se normaali juntti ja nuori. itelläs on pissaa päässä jos et nyt ymmärrä.

mulla on mooonta kaveria, jotka meikkaa ENKÄ MÄ PIDÄ NIISTÄ YHTÄKÄÄN KOVIN PINNALLISENA.koska mä tiedän mitä ne on sisältä. en mä kuvittele, että ulkokuori on kaikkia kaikessa.samoin kun kadulla.

enkä ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni millainen ihminen on pelkän ulkokuoren perusteella. ja meikkaan kyllä, mutta en näyttävästi.
        ihminen ei ole turhamainen, jos hän välittää siitä onko hänellä vaatteet päällä tai jos hän haluaa pitää kuntoaan yllä tai joskus olla hiukan kauniimpi. ihminen on aina ollut itserakas, mutta TURHAMAISUUDEKSI menee se kun korujen, meikkejen, kenkien ja vaatteiden kanssa pelaaminen voi monta tuntia,ja joka peilin ääressä käydään korjaamassa-tai ihastelemassa itseään.

ymmärsitkö jo?

Niin no, sulla oli noita "turhamaisuuden lauseita" tuolla esimerkkinä. Sitten yhdistit ne sellaiseen ajattelutapaan että "ulkokuori on kaikki kaikessa" ja että "sisältä ei merkkaa mitään". Puhuit myös vihaavasi nykymaailmaa pinnallisuuden takia. Ja kun sulle pinnallisuus=turhamaisuus, niin vihaat sitten nykymaailmaa turhamaisuuden takia.

Meillä on eri näkemys pinnallisuudesta. Mielestäni pinnallisuus on laajempi käsitys, kuin tietyn ulkonäön vaaliminen. Se tarkoittaa yleistä löyhää/pinnallista suhtautumista asioihin, eikä siinä ole mielestäni kyse siitä, meikkaako vai ei. Pinnallisuus ei siis mielestäni tarkoita pelkästään konkreettista ihmiskehon pintaa, vaan yleisesti asioihin pintapuolisesti suhtautumista.

Turhamainen ihminen saattaa käyttää vaatteisiin/koruihin ym. paljonkin aikaa. Itsekin suunnittelen koruja ja siihen menee sitä aikaa (ja rahaa). Lisää aikaa menee netissä korujen ihasteluun sekä muotiblogien lukemiseen. Kerran piti saada hieno laukku enkä sitten saanut vuokraa maksettua ajoissa:) Turhamainen siis kyllä olen (joskus liiankin), Mutta pinnallisena ihmisenä en itseäni pidä, sillä pyrin näkemään asioita sekä niiden taustoja pintaa syvemmältä. Olen tällainen pohdiskelija ja elänkin osittain ihan toisessa todellisuudessa:)

Turhamaisuus muuttuu pinnallisuudeksi mielestäni vasta siinä vaiheessa, kun nuo korut, vaatteet yms. ovat _kaikki_kaikessa_/mikään muu ei merkkaa mitään. Turhamaiselle ihmiselle vaatteet/kengät ym. ovat VAIN vaatteita ja kenkiä. Pinnalliselle ihmiselle ne taas ovat kaikki kaikessa/menevät kaiken muun yli.

Pinnallinen voi olla myös ilman että on turhamainen. Maailman karmaisevin mörkökin saattaa olla pinnallinen tarkastellessaan asioita pelkästään pintapuolisesti/muodostaessaan mielipiteitä pelkän pinnan perusteella, vaikkei keskittyisi pätkän vertaa siihen omaan konkreettiseen pintaansa. Pinnallisuutta siis ilmenee monien muidenkin asioiden yhteydessä, kuin pelkän ulkonäön, siksi en pidä tuosta turhamaisuuden ja pinnallisuuden yhdistämisestä tai väitteestä, että ne ovat yksi ja sama asia.

Mulla on sellanen kaveri, joka julisti inhoavansa pinnallisia ihmisiä. Niinpä hän sitten haukkui jokaisen kadulla vastaan kävelleen huolitellun näkösen naisen ja samaan aikaan kehui omaa "vaatimattomuuttaan". Hän ei typeryyksissään ymmärtänyt itse olevansa pinnallinen, kun inhosi ihmisiä pinnan perusteella/keskittyi vaan siihen pintaan. Ehkä mä nyt jotenkin näen hänet noissa sun teksteissä...Sori.

Alotusviestin muijalla se turhamaisuus menee överiksi ja jo pinnallisuuden puolelle, hänelle kun ei muulla tunnu olevan merkitystä. Toisaalta voisi pohtia, että olisiko kyse alkuinnostuksesta noille mallinhommille. Sillon kun ihminen jostain uudesta innostuu tosissaan, ei ole tavatonta, että se täyttää ajatukset. Silloin kuin itse innostuin korujen tekemisestä, käytin tyyliin 24/7 niitä ajatellen, mutta siitä se innostus sitten tasaantuu.

Tokihan jos tuon alotusviestin muijan touhu jää tuollaiseksi, on aloittajan aika nostaa kytkintä.

• valoholisti
        ............... kirjoitti:

Niin no, sulla oli noita "turhamaisuuden lauseita" tuolla esimerkkinä. Sitten yhdistit ne sellaiseen ajattelutapaan että "ulkokuori on kaikki kaikessa" ja että "sisältä ei merkkaa mitään". Puhuit myös vihaavasi nykymaailmaa pinnallisuuden takia. Ja kun sulle pinnallisuus=turhamaisuus, niin vihaat sitten nykymaailmaa turhamaisuuden takia.

Meillä on eri näkemys pinnallisuudesta. Mielestäni pinnallisuus on laajempi käsitys, kuin tietyn ulkonäön vaaliminen. Se tarkoittaa yleistä löyhää/pinnallista suhtautumista asioihin, eikä siinä ole mielestäni kyse siitä, meikkaako vai ei. Pinnallisuus ei siis mielestäni tarkoita pelkästään konkreettista ihmiskehon pintaa, vaan yleisesti asioihin pintapuolisesti suhtautumista.

Turhamainen ihminen saattaa käyttää vaatteisiin/koruihin ym. paljonkin aikaa. Itsekin suunnittelen koruja ja siihen menee sitä aikaa (ja rahaa). Lisää aikaa menee netissä korujen ihasteluun sekä muotiblogien lukemiseen. Kerran piti saada hieno laukku enkä sitten saanut vuokraa maksettua ajoissa:) Turhamainen siis kyllä olen (joskus liiankin), Mutta pinnallisena ihmisenä en itseäni pidä, sillä pyrin näkemään asioita sekä niiden taustoja pintaa syvemmältä. Olen tällainen pohdiskelija ja elänkin osittain ihan toisessa todellisuudessa:)

Turhamaisuus muuttuu pinnallisuudeksi mielestäni vasta siinä vaiheessa, kun nuo korut, vaatteet yms. ovat _kaikki_kaikessa_/mikään muu ei merkkaa mitään. Turhamaiselle ihmiselle vaatteet/kengät ym. ovat VAIN vaatteita ja kenkiä. Pinnalliselle ihmiselle ne taas ovat kaikki kaikessa/menevät kaiken muun yli.

Pinnallinen voi olla myös ilman että on turhamainen. Maailman karmaisevin mörkökin saattaa olla pinnallinen tarkastellessaan asioita pelkästään pintapuolisesti/muodostaessaan mielipiteitä pelkän pinnan perusteella, vaikkei keskittyisi pätkän vertaa siihen omaan konkreettiseen pintaansa. Pinnallisuutta siis ilmenee monien muidenkin asioiden yhteydessä, kuin pelkän ulkonäön, siksi en pidä tuosta turhamaisuuden ja pinnallisuuden yhdistämisestä tai väitteestä, että ne ovat yksi ja sama asia.

Mulla on sellanen kaveri, joka julisti inhoavansa pinnallisia ihmisiä. Niinpä hän sitten haukkui jokaisen kadulla vastaan kävelleen huolitellun näkösen naisen ja samaan aikaan kehui omaa "vaatimattomuuttaan". Hän ei typeryyksissään ymmärtänyt itse olevansa pinnallinen, kun inhosi ihmisiä pinnan perusteella/keskittyi vaan siihen pintaan. Ehkä mä nyt jotenkin näen hänet noissa sun teksteissä...Sori.

Alotusviestin muijalla se turhamaisuus menee överiksi ja jo pinnallisuuden puolelle, hänelle kun ei muulla tunnu olevan merkitystä. Toisaalta voisi pohtia, että olisiko kyse alkuinnostuksesta noille mallinhommille. Sillon kun ihminen jostain uudesta innostuu tosissaan, ei ole tavatonta, että se täyttää ajatukset. Silloin kuin itse innostuin korujen tekemisestä, käytin tyyliin 24/7 niitä ajatellen, mutta siitä se innostus sitten tasaantuu.

Tokihan jos tuon alotusviestin muijan touhu jää tuollaiseksi, on aloittajan aika nostaa kytkintä.

ymmmmy.nykymaailma on pinnallinen. ei täysin, mutta ihmiset tavoittelevat mielestäni jo liikaa täydellisyyttä ja vaativat sitä muiltakin.

ja olen itse huomannut, miten turhamaisuus ja pinnallisuus liittyvät yhteen: saa kuulla kun pynttäytyneet "tutut" selän takana haukkuvat jotakin ihmistä, joka ei ole meikattu ja/tai muuten samanlainen kuin he.kun eivät ymmärrä että itsekin ilman kaikkea laittamista näyttäisivät ihan luonnollisilta.tai eivät vain pidä itseään kauniina. sillä tavalla ne liittyy yhteen.mun mielestä.

• ..............
        valoholisti kirjoitti:

ymmmmy.nykymaailma on pinnallinen. ei täysin, mutta ihmiset tavoittelevat mielestäni jo liikaa täydellisyyttä ja vaativat sitä muiltakin.

ja olen itse huomannut, miten turhamaisuus ja pinnallisuus liittyvät yhteen: saa kuulla kun pynttäytyneet "tutut" selän takana haukkuvat jotakin ihmistä, joka ei ole meikattu ja/tai muuten samanlainen kuin he.kun eivät ymmärrä että itsekin ilman kaikkea laittamista näyttäisivät ihan luonnollisilta.tai eivät vain pidä itseään kauniina. sillä tavalla ne liittyy yhteen.mun mielestä.

En ymmärrä miten täydellisyyden tavoittelu liittyy pinnallisuuteen, ellet sitten tarkoita sellaisen näennäisen täydellisyyden metsästystä. Tyyliin täytyy valmistua nopeasti, saada heti oma talo ja hieno auto ja sitten oletetaan, että tälläiset asiat takaavat sen onnellisuuden ja elämässä menestyksen. Onnellisuus kun monesti on kiinni enemmän sisäisestä hyvinvoinnista, eikä niinkään ulkoisesta materiasta.

Ihmisiä, jotka eivät ole ymmärtäneet sisäisen hyvinvoinnin merkitystä tulee olemaan aina. Sellaisia on aina ollut. Mitä tarkoitat tuolla että vaaditaan muitakin olemaan täydellisiä? Materialistinen ihminen on ollut aina. Milloin on ollut aika, jolloin ihmiset eivät olisi arvioineet toisiaan materian perusteella? Ihmisen oma asia on kuitenkin päättää, kuinka paljon painoarvoa antaa tuolle materialle. Heh, väitä jokaisen olevan materialisti, toiset enemmän, toiset vähemmän.

Mitä tuohon pinnallisuuteen tulee, niin nuo kertomuksesi tytöt eivät ole pinnallisia, koska meikkaavat, vaan siksi, että se tuntuu olevan heille se tärkein asia ja inhoavat ihmisiä sen perusteella. Pinnallista on nimenomaa ihmisten arvostelu pintapuolisten seikkojen perusteella.

Niitä pintapuolisia seikkoja on paljon muitakin kuin meikit. Voihan esimerkiksi Juho-Pekka haukkua Pertti-Erkkiä siksi, koska Pertti-Erkki on huono liikunnassa. Tai Niilo-Petteri saattaa haukkua Yrjö-Kallea, koska Yrjö-Kallella on huonoja tietska pelejä.

Se, että Juho-Pekka harrastaa liikuntaa ja Niilo-Petteri pelaa tietokonepelejä ei tee heistä pinnallisia. He ovat pinnallisia vasta siinä vaiheessa, kun haukkuva muita ihmisiä pintapuolisten seikkojen tähden. Samoin Purjo-Liisa saa meikata niin paljon kuin sielu sietää, mutta pinnalliseksi hän muuttuu vasta siinä vaiheessa, kun nuo meikit on hänelle niin kaikki kaikessa, että hän alkaa arvioida ulkopuolista maailmaa pelkästään niiden suhteen, eikä välitä mistään syvällisemmästä.

Pinnallisuus liittyy todella moneen asiaan, siksi ei mielestäni voida poimia vain yhtä asiaa (niin kuin meillä tämä turhamaisuus)ja sanoa että pinnallisuus on yhtä sen kanssa. Minkä tahansa asian saa liitettyä pinnallisuuteen.

• jh5

Heitä bimbo hankeen ja etsi kohtaa hyväsydäminen nainen. Loppujen lopuksi vain luonteella on merkitystä. Ei pituudella, painolla ja pintakiillolla!

• Oppia ikä kaikki, n-84

Olisi kiva tietää, minkä ikäisiä te olette, sillä yleisesti ikä vaikuttaa kohottavasti ihmisen omakuvaan ja itsetuntoon kun löytää oman paikkansa ja tyylinsä.

Olin teininä ruma ankanpoikanen. 17-vuotiaana puhkesin kukkaan.

17-20 vuotiaana minulle oli todella vaikeaa lähteää edes kauppaan tai salille (!!! kuinka typerää) ilman meikkiä. Bilettämään lähtiessäni oli "pakko" olla runsaampi meikki. Asiaan ei auttanut yhtään se, että eräs missimamma kosiskeli minua osallistumaan missikisoihin. Otin valokuvia itsestäni ja vertailin niitä muiden tyttöjen kuviin ja pähkäilin mihin väliin kuulun.

Tuolloinen poikaystäväni sanoi tuolloin, että meikkaan liian usein ja että siihen menee liian kauan aikaa ja olen nätti ilman meikkiäkin.

21-23v kork.koulu opiskelut veivät aikaa ja keskittymistä oman navan tuijottamiselta ja misseily jäi toissijaiseksi.

Nyt 24v. voin mennä kauppaan ilman meikkiä. Pärjään arkena hyvin ihan kevyellä ehostuksella ja saan silti miehiltä katseita ja huomiota.
      Minulla ei ole aikaa/kiinnostusta kuluttaa vapaa-aikaani muiden kuvia tuijottaen.

Jutelkaa asiasta suoraan tyttöystäväsi kanssa.
      Keskustelkaa, mikä on teille kummallekin tärkeää elämässä.

Oppia ikä kaikki.

• mascaraa **

Tää meidän nykyaika asettaa älyttömiä vaatimuksia että hyvältä on näytettävä ulospäin.
      Mutta joo, voihan se pitemmän päälle kyllästyttää jos oma misukka juttelee oman peilikuvansa kanssa, vaikka kuinka ihanan näkönen olisikin.
      Joo, yllätä tuo beibisi ja vie se vaik leffaan kattoon tota Klaus Härön "Postia pappi Jaakobille".
      Vois tehdä hyvää sillekki miettii hetki, et mitä loppupeleis merkkaa se oma sisin. Ja miltä se oma sydän mahtaa näyttää.

• Mieti seuraavan kerran

Sinusta on varmaan mukava katsella naistasi kun hän on kaunis? Eikö vain? No hän ajattelee samalla tavalla. Hänestä on mukava katsella itseään kun hän on kaunis.
        Tässä tapauksessa hän varmaan katselee kuvaansa mallin silmin, mitä pitäisi muuttaa, mitä korostaa jne. Varmaan monia syitä tälläiselle silloin kun ammatista on kyse.

Niinkuin aiemmin joku täällä kirjoittikin miksi ottaa vierelle turhamainen ja pinnallinen nainen, jos sitä ei sitten siihen oikeaan arkielämään haluakkaan?
        Kauniit naiset tykkävät huolehtia itsestään ja nauttivat huomiosta (etenkin miesten). Jos ottaa kauniin naisen, pitää ymmärtää, että nainen on huomion kohteena, miehet yrittävät tehdä vaikusta jne. Ei kannata olla mustasukkainen ainakaan sellaisesta. Kauniit naiset vetävät miehiä puoleensa. Se vaan pitää miehenkin hyväksyä.

Jos haluaa elämäänsä luonnollisen ja aidon naisen, pitää ottaa sitten sellainen =).

• jou man

Muijat nyt on yleensäkin niin pirun pinnallisia tai muuten vain vinksahtaneita. Niillä on kaiken näköisiä mielen häiriöitä. Parenpi olla ilman!

• ihanin ;D

Mukava oli lukea teksti, vaikka tottakai olen harmissani siitä että teidän suhde kärsii.
      Minua kehutaan yleisesti ottaen kauniiksi ja olen ollut kuvattavana harrastelija kuvaajilla (vain asialliset kuvat).. minä puolestani toivon aina että mies tutustuu minun luonteeseen, se asia oli mikä lämmitti mieltä sinun ajatuksissa :)
      Iloista kevättä sinulle =)

• pokpoioop

en usko että tossa hyvin käy.etsi joku parempi muija,sellanen joka on tavallinen,ihminen jossa on sisältöä.itse seurustelin vuoden sellaisen naisen kanssa jolla oli koko ajan kiire,hänellä ei ollut aikaa parisuhteelle,eikä hän siitä niin piitannutkaan varmaan,kylmä muija oli kerta kaikkiaan.hänellä ei kuulemma ollut voimia suhteelle ja keskusteluille.sellasia on nykyään maailma täynnä,katotaan vaan omaan napaan.sellainen päättyy usein huonosti ja surullisesti.jätä tollaset pinnalliset muijat ja ota joku ihanan tavallinen nainen.

• sadsadsadas

ei vaan yksinkertaisesti kestä sitä kun miehet puhuu yleisesti et ulkomaalaiset naiset on kauniimpia ja seksikkäämpi/parempia tai jotain!pakko oli heittää tää tähän väliin kun luin yhen katkeran akan kommentin tuolta.elkää olko naiset katkeria

• vastaus...

Olet jo analysoinut tilanteen hyvin. Nyt puuttuu enää oikea johtopäätös. Jätä hänet!!! Ennen kuin hänen egonsa vaatii häntä dumppaamaan sinut. Huomaat ennemmin tai myöhemmin, että olen oikeassa.

• rfv bnjik,

Tyypillisesti kauniita ja kivoja naisia. Osaavat arvostaa herrasmiestä. Sinun pitää vain osata olla herrasmies...

• rakastavat

vain itseään.Mitä he voivat antaa toiselle?

• jollei henkilö itse tahdo

Yli 120 vuoden kokemuksella samanlaisen tytön kanssa voin sanoa, ettei pinnallisuus katoa.
      Se on ja pysyy. Motivaatiota muutokseen näin elämään asennoituneella ei ole. Tämä on EROITTÄIN tärkeää tietää, ennen kuin lyö hynttyytt lopullisesti yhteen em. henkilön kanssa, silläse on loppuiän kauppa.

Se,mihin tällainen ihminen keskitty ja mitä hän siitä saa, riittää hänelle. Mikä on parisuhteen toisen osapuolen osa hänen elämässään, jää vain em. ihmisen kaunopuheitten ja arvailujen varaan.

Muut ihmiset hän kokoaa tämän elämäntapansa ympärille. Se, joka sopii siihen ja tuottaa hänelle ihailua ja mielihyvää tai ei haittaa hänen elämäänsä, saa jäädä, muut menkööt.
      Hän saattaa kaivata syvällisempiä asoita elämäänsä, mutta ne on saatava muilta.

Minulle nämä asiat selvisivät järkytyksekseni
      ja liian myöhään. meni vuosia, ennen kuin uskoin aisan todella olevan näin; että joku voi todella elää elämänsä pintakuohussa surffaten. Olemme naimisissa ja meillä on lapsia. Asiamme ovat monella tasolla vahvasti toisiinsa sidottuja ja ero on lähes mahdoton.
      En olisi mennyt avioon, jos olisin edes aavistanut tämän.

• silmät avautuu

Moi,
      Tuntuu yksinäiseltä ja rakkaudettomalta jos partneri on noin kiinnostunut itsestään. Terve
      omasta itsestään huolehtiminen on ok mutta rajansa silläkin.
      Ehkä kannattaa tutustua muihin naisiin. Saa perspektiiviä ihmisiin.

• luulisin

Uskon että se on epävarma itestään ja sitten kun esim. mallitoimistot haluu sen, se saa vaan hetkellistä itseluottamusta ja se on ainoo asia mistä pitää itessään joten hehkuttaa sitä ja kattelee omia kuviaan. Muitten kuvia luultavasti kattelee vertaillakseen itseään. Mutta siis ei se oo itserakkautta, vaan päinvastoin. Varmaan itteäänki häiritsee ku on niin pakkomielteinen ja pelkää just noita ryppyjä ja rupsahtamista. Sun pitää osottaa että rakastat sen luonnetta, se saatta sitäkin pelätä että oot sen kanssa vaan ulkonäön takia.

• Gagarin

... SINÄ sitten roikut tuossa suhteessa? Nosta kytkintä. Et voi valittaa tyttöystäväsi pinnallisuudesta, jos sinussa ei ole kiveksiä jättää kuvailemasi narsisti. Älä ruikuta, vaan ole mies.

(Vai korostaako kaunis tyttöystävä SINUN egoasi? Oletko koskaan kuullut sanontaa padoista ja kattiloista?)

• blondi80

Hmm..Kuulostaa kyllä aika ikävältä tosiaan..:(
      Totta kai se ulkoinen olemus on se, minhin ensimmäiseksi ihastutaan ihmisessä sehän selvää ja jos joku muuta väittääkin, niin valehtelee..!!:P
      Sillä ulkoiseenkauneuteen ihastutaan ja sisäiseenkauneuteen sitten vasta rakastutaan..
      Noin se menee, tai kaiken järjen mukaan ainakin pitäis mennä..:D
      En itsekään voi ymmärtää enkä jaksaa ihmisiä, joiden korvien välissä ei liiku mtn muuta kun pinnallisuus, oma ulkonäkö jne..
      Itselle ainakin kovin tärkeää, että ihminen pystyy myös keskusteleen ja ajatteleen edes välillä syvällisiäkin..
      Mutta toki itsestä huolehtiminen on tärkeä juttu, niin terveydellisen, ulkoisen kuin henkisenkin hyvinvoinnin huolehtiminen..;)

Ja tottahan on sekin tosiasia, että ainakin suurin osa meistä naisista kovasti pitää toki ulkonäköään tärkeänä, katselee peiliin jne., mutta ei se saisi nousta elämää suuremmaksi asiaksi ja sairaalloiseksi..!
      On hyvä ja kiva pitää itsestään huolta niin terveellisyyden kuin ulkoistenkin asioiden suhteen, mutta kyllä se henkinen puoli ja sisäinenkauneus sieltä on se joka jää käsiin, kun kaikki muu katoaa..

Hmm..Vaikea tilanne sinulla..Mutta ei auta kai muu, kun koittaa tasapainoitella asioita vaakakupissa ja tehdä päätöksiä ja valintoja elämän suhteen, edes sun omasi..
      Päättää mitä lopulta sitten haluat toisessa ihmisessä olevan, piirteitä jne., mitä arvostat ja pidät tärkeänä ja ennen kaikkea mikä antaa sinulle sen onnen ja hyvän tunteen ja mitkä ovat sinulle tärkeitä ja merkittäviä asioita!!
      Peukkuja!!

PS. Ja pakko vielä loppuun myöntää, että kyllä ihminen on mielestäni tosiaan silloin tietyllä tavalla epävarma itseään kohtaan, kun/jos sitä ts. ulkonäköä pitää tietyllä tavalla pönkittää ihan koko ajan, joko itse tai muiden suusta kuulla..Kauneuttaan jne..
      Ja ihminen joka hyväksyy itsensä sellaisena kun on ja on sinut itsensä kanssa, ei toki tarvi välttämättä esim.lenkkipolulle meikkiä tai hienoja vaatteita..:)
      Jeps..
      Tällaisia ajatuksia täältä..:D

• ,.-.,-,.-,.-

SISÄINEN KAUNEUS RATKAISEE- sanoo mies, joka on valinnut sen todella hyvännäköisen naisen tyttöystäväkseen. :P
      ITSE OLEN OPPINUT, ETTÄ KYLLÄ SE SYDÄN JA LUONNE OVAT TÄRKEIMPIÄ, AINAKIN PARISUHTEESSA. niin no kai pidät tyttöystäväsi luonteestakin, kun olet hänet valinnut? ethän sentään sen ulkonäön takia alkanut seurustella hänen kanssaan? :D
      kyllä se on normaalia, että nuoret ihmiset ovat tietokoneella kaiket päivät. jos haluat retkeilevän, meikittä kulkevan ja ränsymmän tyttöystävän, kyllä sellaisiakin on tarjolla pilvin pimein.

pynttäytyvät ja huolitellut naiset ovat luonteeltaan turhamaisempia, ja saattavat joskus vitsailla/tosissaan mainita liikakilo peloista ja rypyistä. ei se tarkoita, etteivät he olisi sisäisesti kauniita jne.

• Tuli mieleen

Joo näin on varmasti, että mies valitsi tyttöystävänsä paljolti ulkonäön perusteella. Ehkäpä miehellä itsellään on vain huono itsetunto ja on alkanut pelkäämään, onko hän tarpeeksi hyvännäköinen naiselle.
        Ja mitä jos tulee sitä kaljamasua jne. Kyllä se varmaan on stressaavaa, jos ei itse ole ihan niin kiinnostunut ulkonäöstä. Ainakaan omastaan.

Onhan se rassaavaa, kun toinen pysähtyy kaupassakin joka peilin eteen katselemaan itseään. Mutta kai tuo omien kuvien katsominen kait on vielä suht normaalia. Kyllä kai se työhön kuuluu katsoa onko kuvat onnistuneet ja että on kiinnostunut muiden kuvista jne.

Kunhan ei ylenkatso muita ja ala mennä hattuun niin onko tuosta haittaa?

• löydät varmaan sen o

olekkaan.Jos oppii hyväksymään toisen viat ja puutteet niin parisuhde toimii.Näyttäs että sinä et ole niitä hyväksynyt,eikä toista ihmistä pidä alkaa muuttamaan.Joten en usko että teillä toisii.

• FCXJDFJH

Mulla on sama kokemus, poikakaverin kans ollaan oltu nyt vuosi yhdessä. Hän on lihaksikas (käy väh. 4 kertaa viikossa salilla) kyttää itseään JOKA HELVETIN NÄYTEIKKUNASTAKIN!! on monesti ilkeästi sanonut muista ihmisistä, haukkunut läskiksi ihankuin ois huonompi ihminen kun ei ole samanlaista sikspäkkiä kuin herralla itsellään. On myös minulle hokenut monesti kuinka pitäisi salilla reenata kyykkyjä kun auttaa perseeseen ja tulee kiintee.. tuntuu etten riitä tämmöisenä kuin olen, vaan pitäisi koko ajan hänen mieltymyksiään noudattaa ja tehdä niin kuin hän tykkää. Ahdistaa haluan ehkä pois tästä.. olen jo 25 ja tuntuu etten haluaisi enää erota, en jaksa enää jatkaa sinkkuelämää ja yrittää etsiä taas vuosia omaa rakasta. VITTU SAATANAN PERKELE

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9444
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2970
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      40
      2736
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2591
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      2005
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1892
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1856
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1399
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1254
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1231
    Aihe