eksytyksistä (Hinn, NokiaMissio ym) ajatteleva.
Mitäs sanotte helluntaiseurakunnasta ylipäätään?
Niilo YliVainiota en ole tavannut enkä edes kuunnellut/nähnyt tv:stä, mutta nykyään kun Suomessa helluntaisrk:t itsenäisiä. Siellä on näitä Mellereitä ja Cityseurakuntia jotka kutsuvat amerikkalaisia menestysteologeja julistamaan, mutta suurin osa hell.srknnista sanoutuu irti menestysteologiasta eikä pyri "huutamalla ja kaatamalla" viemään sanomaansa eteenpäin, tosin Pyhän Hengen työtä tietysti korostetaan ja julistus ja ylistys on elävää (vrt.ev.lut kuiva jumalanpalvelus laahaavine virsineen ja valmiiksi kirjoitettuine rukouksineen ja puheineen).
Ei kai KOKO helluntailaisuus voi olla lopunajan eksytystä, jos se johtaa ihmiset elävään uskoon ja parempaan srk-yhteyteen, Sanan äärelle??
Saara tai joku muu
55
2143
Vastaukset
- kerppulintu
te tunnette heidät. Suurin niistä on rakkaus.
- Jeesuksen opetuslapsi
Vaikeasti lähestyttävän kysymyksen heitit. Raamatussa sanotaan, että Jumala lähettää väkevän eksytyksen. Meidän ei tule tuomita toisia, vaan valvoa ja rukoilla, katsoa, ettei kukaan meitä eksytä, vaikka taivaasta enkeli tulisi ja eksyttäisi, niin ei pidä eksyä.
Nähdäkseni meille ei jää muuta keinoa, kuin yrittää Jumalan armon avulla selvittää, onko oppi sielullista ja Hengellistä Isästä Jumalasta. Hedelmistään puu tunnetaan. Lisäksi voidaan kysyä, johtaako ja vaikuttaako kyseisen toiminnan Pyhä Henki, Isän Henki Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Tätä samaa meidän tulee koetella itsestämme, kun haparoiden pyrimme tuntemaan Isää Jumalaa.
Johannes Kastaja, vaikka oli syntynyt lapsuudestaan asti Pyhän Hengen täydessä, esteli Herraa, kun tämä pyysi kastetta. Lisäksi hän vankilassa uskon koetuksissa, lähetti opetuslapsensa vielä kysymään, oliko Jeesus Messias, luvattu, vaikka oli todistanut kasteen yhteydessä Jumalan Karitsesta.
Sielujemme vihollinen on valitettavan voimallinen ja taitava eksyttäjä, ja sen tehtävän Isä on sille antanutkin ennenkaikkea näinä lopun aikoina.
Itse olen tullut siihen loppupäätelmään, että panen kaiken toivoni Jumalan armoon ja pyrin Isän armossa palvelemaan häntä ja varjeltumaan pahasta niinkuin koen hänen ohjaavan ja johdattavan. Olen pyytänyt häntä myös tutkimaan itseäni ja ohjaamaan oikealle tielle, lisäksi pyydän, että hän pyhittää totuudessa tulella ja elävällä vedellä puhdistaen ja voimistaen. Myös Pyhän Hengen henkien erottamisen armolahjaa olen pyytänyt jo pitempään ja uskonkin Jumalan armosta jotain asiasta ymmärtäväni.
Olen kokenut, että Isällä on jäännös niin juutalaisista, Israelin lapsista ja pakanakansoista pelastuvista. Sitä miten ne jaakaantuvat eri ryhmittymiin en tiedä, mutta sen tiedän, että Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa on yksi ruumis Pyhässä Hengessä Isän Jumalan tahdon, ja siinä ei ole eroa juutalaisen ja pakanasyntyisen välillä, ei miehen eikä naisen välillä. Pyrkikää olemaan arvollisen pyhityksessä Isän Jumalan armossa ja totuudessa.- pasuna
Valtavasti on todella eksytystä.Kourallinen odottaa,että Herra ilmestyisi.Hän tulee tekemään sen,ennen kuin ylösotto on.Mutta se on tosin lyhytaikaikaista.Kirjoitusten pitää toteutua.Mikäli oikein ymmärrän-pian se alkaa ja ylös.Tosin Herra tulee myöskin perustamaan seurakuntansa maan päälle vasta sen jälkeen.Eli herätys on tulossa-se mikä on Jumalasta.He eivät kokoonnu enää nimikylttien alle.Pitää siis olla Ilm.mukainen valkopukuinen joukko,jotka pelastuvat.Nyt on harvassa,siellä täällä Elia joukkoa.Vuosiviikko alkaa,kun ylösotto on.Nyt ei enää mene todellinen sanoma eteenpäin.Mutta joka ainoalle on annettu mahdollisuus.Ts.ylösotto joukko on jo valmiina.Odotellaan,mutta ei enää kauan.Siunauksin
- Saara
hyviä vastauksia. Ennenkaikkea sanoisin, että kulje rukoillen ja kun vilpittömästi haluat tulla totuuden tuntemaan, ei Jumala salli sinun eksyä. Ei tarvitse ollenkaan pelätä ja alkaa karttaa joitakin seurakuntia. Helluntailaisissa on varmasti vilpittömiä ihmisiä, kuka mihinkin asti kasvaneena, mutta oikealla tiellä kuitenkin, joka on pääasia. Vain Jumala tuntee ja tietää missä kohden kasvua sinä itse olet ja johdattaa sinua rakkaudessa ja totuudessa eteenpäin, niinkuin meitä kaikkia! Pelkoa yrittää vain paholainen saada aikaan, älä kuuntele sitä vaan luota rauhassa Jumalaan!
Jumalan runsasta siunausta Sinulle! - seurakunnasta
Veljet, älkää olko eriseuraisia.
Sanonpa kuitenkin kun kysyit, koska oli hieman havaittavissa arroganttia käytöstä omalta puoleltasi.
Miksi morkkaat ev-lut.seuroja ? Itse pidän todella paljon virsistä sekä ehtoollisen nauttimisesta.
Ilmaiset asioita aivan kuin helluntaisrk olisi ainoa oikea yhteys Jumalaan, Jeesukseen. Tiedän tyyppejä ev-luteista ja ortodokseista, joilla on armolahjoja, mm. kielet
Itse en voi sietää "hellareiden" tapaa ylistää jatkuvasti samoilla lauluilla kuinka "edessäsi polvistun" ja kuitenkaan näin ei oikeasti tapahdu.
Miten hellareilla muka olisi parempi srk-yhteys tai sen elävämpi usko ?
Miksi arvostelet Benny Hinniä, Leo Melleriä tai Markku Koivistoa ? Eiköhän jokainen löydä oman kotinsa ilman panetteluasi, vai ottaako itselläsi esim. niin "lihan päälle" maksaa kymmenyksiä srk:n työhön saamastasi brutosta eli "satosi parhaimmasta" ?!
Siunausta
Amen brother Amen- Saara
linkki joka kertoo Benny Hinnistä! Sellaista harhaoppia tulee ehdottomasti karttaa!
Kaikki pitää koetella! Ei kaikki minkä sanotaan olevan Jumalasta ole Jumalasta! Eksytys on suuri tänä päivänä ja tulee suurenemaan: Eksyttäjät tulevat tekemään suuria ihmeitä, jotka eivät ole Jumalasta. Vasta tämän valheherätyksen jälkeen alkaa Jumala toimia voimallisemmin kuin koskaan ja Jumalasta olevat todelliset ihmeetkin tapahtuvat! - anteeks
Saara kirjoitti:
linkki joka kertoo Benny Hinnistä! Sellaista harhaoppia tulee ehdottomasti karttaa!
Kaikki pitää koetella! Ei kaikki minkä sanotaan olevan Jumalasta ole Jumalasta! Eksytys on suuri tänä päivänä ja tulee suurenemaan: Eksyttäjät tulevat tekemään suuria ihmeitä, jotka eivät ole Jumalasta. Vasta tämän valheherätyksen jälkeen alkaa Jumala toimia voimallisemmin kuin koskaan ja Jumalasta olevat todelliset ihmeetkin tapahtuvat!mistähän alempaa ?!
- Saara
anteeks kirjoitti:
mistähän alempaa ?!
Jo sivulla 2
- Helluntailikkeelle
Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):
Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.
Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.
Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.
Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.
Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.
Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.
Jos käännytte pois parannuksessa kaikesta tällaisesta niin minä vielä vastaan tulella taivaasta ja otan tämän herätyksen käyttööni, pelastaen sieluja, parantaen sairaita ja tehden monia voimallisia tekojani.
Mutta ellette käänny minun puoleeni vaan jatkatte tietänne, niin minä pirstoan tämän herätyksen ja lyön sen hajalleen. Ja otan siitä pienen uudistuneen osan, jolla minä käännyn niitä auttamaan, jotka ovat tässä maailmassa, sidottuna kurjuuteen ja rautoihin.
Ketä te sitten hoidatte ja köyhdytätte, kun se hajosi teidän käsistänne pirstoiksi. Minulla on oma aikani, jolloin minä odotan kääntymystä. Mutta jos ei sitä korjausta ja parannusta tule, niin tämän minä seurakunnan Herra joudun tekemään, koska minun sanaani ei kunnioiteta eikä minun pelkoni saa teissä tilaa, sanoo Jeesus, teidän vapahtajanne.
Tauno Rantala sanoo lisäksi, että hänellä ei ole mitään katkeruutta tai kaunaisuutta Suomen helluntaiherätyksen johtavia veljiä vastaan ja että hän on rukoillut, että Herra käyttäisi helluntaiherätystä.
Harri Veijonen: Voin sanoa samoin. Lisäksi voin sanoa, että ainakin joiltakin osin tämä profetia sopii myös osoitetuksi meille ja siksi se julkaistiinkin tässä. Herra siunatkoon veli Tauno Rantalaa ja jokaista tämän lukijaa! (Toukokuun 10. 1997)- merim.raimo
milloinkaan. Olisi mielenkiintoista tietää, jos joku sellanen jolla on yhteyksiä RV lehtaan soittaisi ja kysyisi, että koska aikovat sen Profetian julkaista RV lehdessä ?
- J.K.
Pitää osata erottaa oikea karismaattisuus(esim.Seppo Juntunen,Niilo Yli-Vainio) valhekarismaattisuudesta(esim.menestysteologia,Benny Hinn,torontolaisuus).Saatana pyrkii eksyttämään oikeat hengelliset kristityt ja mikä olisikaan parempi keino kuin matkia Pyhän Hengen toimintaa.Myös saatana voi parantaa sairaita.Toisaalta kaikki oikeatkaan julistajat ja oikeat hengelliset tosi kristityt eivät erota valhekarismaattisuutta oikeasta karismaattisuudesta esim.Markku koivisto Ja Pirkko Jalovaara,hehän kait kannattavat menestysteologiaa jos olen oikein ymmärtänyt ja jos minulla on tästä asiasta oikea tieto.Tähän saattaa olla syynä se että joissakin eksyttäjissä/valhesaarnaajissa(esim Benny Hinn) saattaa ehkä vielä vaikuttaa Pyhä Henki koska raamatussa sanotaan Room.11:29(1938 käännös)>>Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.>>He siis ovat olleet alunperin oikeita hengellisiä kristittyjä mutta sitten luopuneet uskosta ja ruvenneet julistamaan eksytyksiä esim. menestysteologiaa.Tämä saattaa hämätä joitakin hengellisiä oikeita tosi uskovia heidän tunnistaessaan Pyhän Hengen toiminnan valhesaarnaajan/eksyttäjän toimiessa esim.valhesaarnaajan/eksyttäjän rukoillessa sairaiden puolesta.Eli armolahjat toimivat valhesaarnaajan/eksyttäjän kautta mutta hänen saarnaamansa julistus/oppi on eksytystä.
- on!
totta puhut!
- rahasta Tuom.
osa ilmaiseksi, jotkut puoli-ilmaiseksi. Joillain on motiivina raha ja kuuluisuus, joillain vaan tietämättömyys raittiista hengellisyydestä. Osalla on huono omatunto ja pakenevat hengellisyyteen ja suurten joukkojen jumalalliseen ihailuun, millä keventävät omaatuntoaan. Mutta eivät koskaan tunnusta syntejään. Käyttävät jotain riittejä, kuten kaste, kaataminen, sairaiden parantaminen, joukkokaatamiset. Mutta koskaan eivät myönnä tehneensä mitään väärää, paitsi edellisessä elämässä, kuin malliksi.
Jotkut heittäytyvät tekohurskaiksi, kun aletaan niitä ARVIOIMAAN ja syyttävät Pyhän hengen pilkasta. Tämä on niitä viimeisiä epätoivoisia vetoja syyllistettäessä vilpitöntä kulkijaa. Ja merim.raimokin on valmis käymään lapsikasteen saaneiden kimppuun täydellä vihollisen voimalla ja pilkalla. Viittaan helluntaipalstaan mm.Jalon aloitukseen.
Helluntailaiset vainoavat myös niitä kristittyjä helluntailaisia, jotka ovat huomanneet valheen ja petoksen liikkeen sisällä, niinkuin Tauno Rantalan profetia esittää. Näyttää uskoontulo tekevän useista ihmmisistä pahempia, mitä olivat siviilissä. Kirkot ja liikkeet ovat instituutioita. Niistä Jumala varmaan seuloo ne harvat omansa, jotka ovat hiljaisia ja nöyriä. Veltavat sanan mukaisessa uhrautuvaisessa kuuliaisuudessa kestäen pilkkaa ja vainoa. Pakko kestää. Tämänkin jälkeen esiin astuu raateleva susi, joka ei pientäkään laumaa säästä. Hänellä on näppäimet valmiina syyttämään, koska saatana on syyttäjä. Hänellä on se tehtävä pukeutua lammasten marttyyrimäiseen kaapuun. - Saara
rahasta Tuom. kirjoitti:
osa ilmaiseksi, jotkut puoli-ilmaiseksi. Joillain on motiivina raha ja kuuluisuus, joillain vaan tietämättömyys raittiista hengellisyydestä. Osalla on huono omatunto ja pakenevat hengellisyyteen ja suurten joukkojen jumalalliseen ihailuun, millä keventävät omaatuntoaan. Mutta eivät koskaan tunnusta syntejään. Käyttävät jotain riittejä, kuten kaste, kaataminen, sairaiden parantaminen, joukkokaatamiset. Mutta koskaan eivät myönnä tehneensä mitään väärää, paitsi edellisessä elämässä, kuin malliksi.
Jotkut heittäytyvät tekohurskaiksi, kun aletaan niitä ARVIOIMAAN ja syyttävät Pyhän hengen pilkasta. Tämä on niitä viimeisiä epätoivoisia vetoja syyllistettäessä vilpitöntä kulkijaa. Ja merim.raimokin on valmis käymään lapsikasteen saaneiden kimppuun täydellä vihollisen voimalla ja pilkalla. Viittaan helluntaipalstaan mm.Jalon aloitukseen.
Helluntailaiset vainoavat myös niitä kristittyjä helluntailaisia, jotka ovat huomanneet valheen ja petoksen liikkeen sisällä, niinkuin Tauno Rantalan profetia esittää. Näyttää uskoontulo tekevän useista ihmmisistä pahempia, mitä olivat siviilissä. Kirkot ja liikkeet ovat instituutioita. Niistä Jumala varmaan seuloo ne harvat omansa, jotka ovat hiljaisia ja nöyriä. Veltavat sanan mukaisessa uhrautuvaisessa kuuliaisuudessa kestäen pilkkaa ja vainoa. Pakko kestää. Tämänkin jälkeen esiin astuu raateleva susi, joka ei pientäkään laumaa säästä. Hänellä on näppäimet valmiina syyttämään, koska saatana on syyttäjä. Hänellä on se tehtävä pukeutua lammasten marttyyrimäiseen kaapuun.kaatavan ketään! Niilonkin kokouksissa näkyi kuinka mummot pyörivät pitkin lattioita jne. Ei sellainen touhu tule Jumalasta tai jos tulee, Jumala saattoi rankaista näitä ihmisen perässä juoksijoita kaatamalla. Raamatusta kun ei löydy yhtään paikkaa jossa Jumala kaataisi siunatakseen!
- J.K.
rahasta Tuom. kirjoitti:
Helluntailaiset vainoavat myös niitä kristittyjä helluntailaisia, jotka ovat huomanneet valheen ja petoksen liikkeen sisällä, niinkuin Tauno Rantalan profetia esittää. Näyttää uskoontulo tekevän useista ihmmisistä pahempia, mitä olivat siviilissä. Kirkot ja liikkeet ovat instituutioita. Niistä Jumala varmaan seuloo ne harvat omansa, jotka ovat hiljaisia ja nöyriä. Veltavat sanan mukaisessa uhrautuvaisessa kuuliaisuudessa kestäen pilkkaa ja vainoa. Pakko kestää. Tämänkin jälkeen esiin astuu raateleva susi, joka ei pientäkään laumaa säästä. Hänellä on näppäimet valmiina syyttämään, koska saatana on syyttäjä. Hänellä on se tehtävä pukeutua lammasten marttyyrimäiseen kaapuun.On totta,että vetoaminen Pyhän Hengen pilkkaan tai toisten uskovien tuomitsemiseen on vain keino vaientaa harhaopettajia esim. Benny Hinn ja harhaoppeja esim. menestysteologia vastaan esitetty kritiikki.Saatana ei näet halua että harhaoppisuus tulisi seurakunnissa julki,vaan haluaa vaientaa kritiikin,että saisi jatkaa eksytystään ja syyttämistään tosi uskovien eksyttämiseksi ja seurakunnasta pois ajamiseksi.Siksi on tärkeää että harhaopit ja harhaopettajat tuodaan rohkeasti nimeltä julki.Milloin totuuden sanominen on ollut Pyhän Hengen pilkkaa tai toisten uskovien tuomitsemista?Raamatussa sanotaan 2.Tim.3:12-13>>Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne,jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina.Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle,eksyttäen muita ja eksyen itse>>.Ja 2.Tim.3:8-9 sanotaan:Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta,niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta.He ovat menettäneet järkensä,ja heidän uskonsa on kelvoton.Mutta kauan he eivät menesty,sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille,kuten noille kahdellekkin kävi.Ja vielä 1.Piet.5:8-10 sanotaan:Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa.Teidän vastustajanne saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii,kenet voisi niellä.Vastustakaa häntä,uskossa lujina!Tiedättehän,että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa.Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa,voimistaa,vahvistaa ja lujittaa teidät.Hänen on valta iankaikkisesti.Aamen.
- Tuom.
J.K. kirjoitti:
On totta,että vetoaminen Pyhän Hengen pilkkaan tai toisten uskovien tuomitsemiseen on vain keino vaientaa harhaopettajia esim. Benny Hinn ja harhaoppeja esim. menestysteologia vastaan esitetty kritiikki.Saatana ei näet halua että harhaoppisuus tulisi seurakunnissa julki,vaan haluaa vaientaa kritiikin,että saisi jatkaa eksytystään ja syyttämistään tosi uskovien eksyttämiseksi ja seurakunnasta pois ajamiseksi.Siksi on tärkeää että harhaopit ja harhaopettajat tuodaan rohkeasti nimeltä julki.Milloin totuuden sanominen on ollut Pyhän Hengen pilkkaa tai toisten uskovien tuomitsemista?Raamatussa sanotaan 2.Tim.3:12-13>>Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne,jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina.Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle,eksyttäen muita ja eksyen itse>>.Ja 2.Tim.3:8-9 sanotaan:Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta,niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta.He ovat menettäneet järkensä,ja heidän uskonsa on kelvoton.Mutta kauan he eivät menesty,sillä heidän järjettömyytensä paljastuu pian kaikille,kuten noille kahdellekkin kävi.Ja vielä 1.Piet.5:8-10 sanotaan:Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa.Teidän vastustajanne saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii,kenet voisi niellä.Vastustakaa häntä,uskossa lujina!Tiedättehän,että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa.Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa,voimistaa,vahvistaa ja lujittaa teidät.Hänen on valta iankaikkisesti.Aamen.
Ajankohtainen em. kommentti tähän kohtaan. Miten voisi itse tuoda niinkuin alapuolelta, uhrautuvasti vilpittömille uskiksille esille sen, että elämme syvän ja laajan eksytyksen kourissa.
Yritän todistaa omalta osaltani osallisuuteni kyseisiin vinoutuneisiin kristillisiin liikkeisiin hurahtaneisuuteni. Itsellä, kun hätäni, kuoleman pelkoineen oli suuri, niin turvauduin hengelliseen pika-apuun, menestysteologiaan. Sen lisäksi, että sairastin itseni työstä savustusten myötä pois raiteiltani yhteiskunnan ulkopuolelle velkoineni ym., sain myös uskovien tuomion ja koin lapsuuden hylkäämiset uudelleen.
Pika-apu oli ylikarismaattiset kokoukset, milloin lyseon salissa, milloin missäkin. Useat kaatojonot kiertäneenä ja viimeiset viiskytlappuset antaneena raahauduin yhä uudellleen ja uudellleen väsyneenä loppuun palaneena uskovien käsien alle saamaan edes jotain lohtua parannusta sielun ja ruumiin vammoihin.
Aina vaan luvattiin suurta ihmettä ja tehtävää ja kaikenkattavaa terveyttä. Ja iroonista, mutta pikaista maailman loppua ja miehitystä ym., noin 20-30-vuotta. Kun sairasvuoteelta en enää päässyt hurmakokouksiin, ja aloin lukemaan itse Raamatusta, mitä siellä sanotaan. Silloin vauhti vaan yltyi suomen kristikentässä; tuli torontoeksytys ja nokialiike. Jumala alkoikin puhumaan ja näytti, että kristinusko on aivan muuta. Olikin pakko heittäytyä sairauksineen "pelkän" Jeesuksen käsivarsille. Juuri kukaan uskova ei käynyt katsomassa ekä välittänyt. Ainoastaan tapasin muita kärsiviä sielunhoitajia puhelimen välityksellä.
Päähavainto oli yksinkertaisuudessaan, että "me olemme kristus, minä olen jumala."Saat nähdä suuria ihmeitä ja ennustuksia, uusia puolisoita jne. -Mutta kun Herra ilmestyi, niin Hän antoikin ymmärtää, että Hän on erilainen. Me ihmiset voimme vain rukoilla hänen tahtonsa mukaisia rukouksia Hengessä ja totuudessa!! Lähimmäisen rakkaus tarkoittaa usein enemmän sitä, että vaikka väkivalloin repäistään rakas ystävä rotkon reunalta, vaikka syytettäisiin hengen pilkasta. Mutta helppoa ei näytä olevan.
Itseni mitättömäksi tehty, antaa sijaa, että Kristus on kaikki ja kaikessa. Kun meidät on riisuttu, rikki revitty, tyhjennetty, niin Jeesus pääsee asumaan rakkauden ja totuutensa hengen kanssa sydämiimme, armahtavaisena ja pelastuksen luvanneena. Silloin kestää vainot ja vaivat. Aamen. - Sirppisiiri
Tuom. kirjoitti:
Ajankohtainen em. kommentti tähän kohtaan. Miten voisi itse tuoda niinkuin alapuolelta, uhrautuvasti vilpittömille uskiksille esille sen, että elämme syvän ja laajan eksytyksen kourissa.
Yritän todistaa omalta osaltani osallisuuteni kyseisiin vinoutuneisiin kristillisiin liikkeisiin hurahtaneisuuteni. Itsellä, kun hätäni, kuoleman pelkoineen oli suuri, niin turvauduin hengelliseen pika-apuun, menestysteologiaan. Sen lisäksi, että sairastin itseni työstä savustusten myötä pois raiteiltani yhteiskunnan ulkopuolelle velkoineni ym., sain myös uskovien tuomion ja koin lapsuuden hylkäämiset uudelleen.
Pika-apu oli ylikarismaattiset kokoukset, milloin lyseon salissa, milloin missäkin. Useat kaatojonot kiertäneenä ja viimeiset viiskytlappuset antaneena raahauduin yhä uudellleen ja uudellleen väsyneenä loppuun palaneena uskovien käsien alle saamaan edes jotain lohtua parannusta sielun ja ruumiin vammoihin.
Aina vaan luvattiin suurta ihmettä ja tehtävää ja kaikenkattavaa terveyttä. Ja iroonista, mutta pikaista maailman loppua ja miehitystä ym., noin 20-30-vuotta. Kun sairasvuoteelta en enää päässyt hurmakokouksiin, ja aloin lukemaan itse Raamatusta, mitä siellä sanotaan. Silloin vauhti vaan yltyi suomen kristikentässä; tuli torontoeksytys ja nokialiike. Jumala alkoikin puhumaan ja näytti, että kristinusko on aivan muuta. Olikin pakko heittäytyä sairauksineen "pelkän" Jeesuksen käsivarsille. Juuri kukaan uskova ei käynyt katsomassa ekä välittänyt. Ainoastaan tapasin muita kärsiviä sielunhoitajia puhelimen välityksellä.
Päähavainto oli yksinkertaisuudessaan, että "me olemme kristus, minä olen jumala."Saat nähdä suuria ihmeitä ja ennustuksia, uusia puolisoita jne. -Mutta kun Herra ilmestyi, niin Hän antoikin ymmärtää, että Hän on erilainen. Me ihmiset voimme vain rukoilla hänen tahtonsa mukaisia rukouksia Hengessä ja totuudessa!! Lähimmäisen rakkaus tarkoittaa usein enemmän sitä, että vaikka väkivalloin repäistään rakas ystävä rotkon reunalta, vaikka syytettäisiin hengen pilkasta. Mutta helppoa ei näytä olevan.
Itseni mitättömäksi tehty, antaa sijaa, että Kristus on kaikki ja kaikessa. Kun meidät on riisuttu, rikki revitty, tyhjennetty, niin Jeesus pääsee asumaan rakkauden ja totuutensa hengen kanssa sydämiimme, armahtavaisena ja pelastuksen luvanneena. Silloin kestää vainot ja vaivat. Aamen.sanottu! Kalliin aarteen (Jeesus Kristus)löytääkin useimmiten hädissään,sairaana, hyljättynä, vainottuna omassa pienessä kammiossaan rukoillen ja tutkien Raamattua. Oikea Kristitty (lähimmäinen)paljastuukin näissä tilanteissa kun joku on heikoilla; "kun minä olin outo, kun minä sairastin..ette käyneet minua katsomassa"..ja näitä kristittyjä ei ole paljon!
- kerppulintu
josta kaikki saavat ravintonsa. Siihen on ajan myötä haarautunut paljon oksia. Se Puu on Kristuksen ruumis, jossa on erilaisia jäseniä. Jäsenien ei pidä riitautua toisiaan vastaan. Olen ev.lut., mutta tiedän helluntaikirkon olevan hyvin suuri ja nopeasti laajeneva maailmalla. Eiköhän helluntailaisia ole toiseksi eniten roomalaiskatolisten jälkeen, tällainen käsitys minulla on. Kaikissa kirkoissa on niitä, jotka pelastuvat ja niitä, jotka eivät. Rikkavilja kasvaa yhdessä aidon viljan kanssa loppuun asti.
Mutta tulee myös eksytyksiä ja on jo tullut. Yksi niistä on menestyksen teologia. 'Tutkikaa siis tarkkaan ja koetelkaa henget ovatko ne Jumalasta'- teologia
Mitä se on ?
Aina vaan jatkuvan kymmenysten, lahjojen ja uhrien maksamisen perusteella ja seurauksena tulevaa taloudellista siunausta antajallleen-ko ?
What's the clue / problem here ?
Ei 10 % kenenkään tuloista ketään vielä kaada, mutta siunaukset voivat olla huikeammat kuin osaa edes kuvitellakaan.
Kyllä nähdäkseni esim. Hinn rohkeasti kerjää toki, mutta suurempi ongelma tuntuukin olevan kuulijalle se maksaminen kun "liha niin kovin huutaa vastaan". Jeesuksestahan mies myös puhuu oikein ja Raamattua siteeraten.
Oikeasti uudestisyntyneenä ylhäältä Pyhästä Hengestä ja oksastettuna et päässe ohi tuon kohdan; Malakia 3:3. - teologia oikeasti
teologia kirjoitti:
Mitä se on ?
Aina vaan jatkuvan kymmenysten, lahjojen ja uhrien maksamisen perusteella ja seurauksena tulevaa taloudellista siunausta antajallleen-ko ?
What's the clue / problem here ?
Ei 10 % kenenkään tuloista ketään vielä kaada, mutta siunaukset voivat olla huikeammat kuin osaa edes kuvitellakaan.
Kyllä nähdäkseni esim. Hinn rohkeasti kerjää toki, mutta suurempi ongelma tuntuukin olevan kuulijalle se maksaminen kun "liha niin kovin huutaa vastaan". Jeesuksestahan mies myös puhuu oikein ja Raamattua siteeraten.
Oikeasti uudestisyntyneenä ylhäältä Pyhästä Hengestä ja oksastettuna et päässe ohi tuon kohdan; Malakia 3:3.tarkoittaa ?
Eikö löydy yhtään viisasta ? - kerppulintu
teologia oikeasti kirjoitti:
tarkoittaa ?
Eikö löydy yhtään viisasta ?tarkempi määritelmä. Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että menestyksen teologia opettaa uskon tuovan menestystä, terveyttä ja kaikkea maallista hyvää. Voihan se tuodakin, mutta he opettavat sairauden ja kärsimyksen olevan synnin seurausta. Kristinusko on kuitenkin alun perinkin ollut enemmänkin kärsimyksen ja köyhyyden teologiaa.
- kerppulintu
kerppulintu kirjoitti:
tarkempi määritelmä. Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että menestyksen teologia opettaa uskon tuovan menestystä, terveyttä ja kaikkea maallista hyvää. Voihan se tuodakin, mutta he opettavat sairauden ja kärsimyksen olevan synnin seurausta. Kristinusko on kuitenkin alun perinkin ollut enemmänkin kärsimyksen ja köyhyyden teologiaa.
määritelmän menestyksen teologiasta:
"Suomessa vaikuttaa myös uudempia vapaisiin suuntiin kuuluvia liikkeitä. Ns. menestyksen teologia korostaa sitä vanhatestamentillista periaatetta, että Jumalan omia seuraa siunaus ja menestys. Kokoukset ovat vauhdikkaita ja laulujen musiikki yleensä rock-musiikkia tai tunnevaltaista ylistysmusiikkia. Jumalan ylistäminen tanssien on tavallista. Liike on korostuksiltaan lähellä helluntaiherätystä"
Tässä hyvä yhteenveto helluntailaisuuden oudosta historiasta baptistien silmin. Kyllä se lopunajan eksytystä on.
http://www.sunpoint.net/~patato/yhteenveto.doc
Tämä linkki löytyy Pasi Toivosen Lukijan lähettämiä suomennoksia -alihakemistosivulta.- erityisesti
J.K osasit kuvata tämän ristiriidan hyvin, kun julistaja puhuu pääosin evankeliumia, ja Pyhä Henki toimii voimallisesti, silti menestysteologiset (välillä jopa okkultistiset?) ainekset hämäävät.
Jalovaarakin saanut voitelunsa John Wimberiltä, ja Koivisto Benny Hinniltä. Hyviä ovat puhumaan ja Jeesusta korottamaan, silti..
Olen löytänyt toistaiseksi itselleni parhaiten sopivat yhteisön OneWay Missioni! Se vaan sijaitsee suht-kaukana, eikä tarjoa lapsiperheille mitään. Sen takia oman paikkakuntani helluntaisrk olisi parempi vaihtoehto, käymme toki ev.lut kirkon tuomasmessuissa ja muissa tapahtumissa, mutta tavallinen jp-meno hiukan "puuduttaa", ja tietysti se liberaali linja tänä päivänä. Tosin tiedän itsekin että ev-lut kirkossa on uskovia ihmisiä paljon töissä ja monilla aitoja armolahjoja, heitä vaan ei paljoa arvosteta kirkossa (oma kokemus entisenä kirkon työntekijänä).
Mutta:kiitokset kaikille, jatketaan keskustelua.
Eksytyksiä on paljon liikkeellä, tänään luin jostain ruotsalaisesta parantajasta, joka kiertää nyt maaliskuussa Suomessa (Bennison?), mikä mahtaa olla miehiään?
Tehdään kaikki Herran kunniaksi!
t,ap - en tiedä miten luotettavaa
erityisesti kirjoitti:
J.K osasit kuvata tämän ristiriidan hyvin, kun julistaja puhuu pääosin evankeliumia, ja Pyhä Henki toimii voimallisesti, silti menestysteologiset (välillä jopa okkultistiset?) ainekset hämäävät.
Jalovaarakin saanut voitelunsa John Wimberiltä, ja Koivisto Benny Hinniltä. Hyviä ovat puhumaan ja Jeesusta korottamaan, silti..
Olen löytänyt toistaiseksi itselleni parhaiten sopivat yhteisön OneWay Missioni! Se vaan sijaitsee suht-kaukana, eikä tarjoa lapsiperheille mitään. Sen takia oman paikkakuntani helluntaisrk olisi parempi vaihtoehto, käymme toki ev.lut kirkon tuomasmessuissa ja muissa tapahtumissa, mutta tavallinen jp-meno hiukan "puuduttaa", ja tietysti se liberaali linja tänä päivänä. Tosin tiedän itsekin että ev-lut kirkossa on uskovia ihmisiä paljon töissä ja monilla aitoja armolahjoja, heitä vaan ei paljoa arvosteta kirkossa (oma kokemus entisenä kirkon työntekijänä).
Mutta:kiitokset kaikille, jatketaan keskustelua.
Eksytyksiä on paljon liikkeellä, tänään luin jostain ruotsalaisesta parantajasta, joka kiertää nyt maaliskuussa Suomessa (Bennison?), mikä mahtaa olla miehiään?
Tehdään kaikki Herran kunniaksi!
t,apkritiikkiä.itse olen tutustunut paikkakuntani baptistiseurakuntaan,ja siellä on kyllä todella villiä menoa: painostetaan rukoiltavaksi, kokouksissa kieriskellään hurmoksessa lattialla ym, pelotellaan pirunkuvilla..
että vois ottaa rikan pois omasta silmästä ensin ja sit tuomita helluntailaisuuden. - Tuom.
helluntailaiset tulisi paketoitua samoihin harhoihin. Liikkeeseen kuuluu raittiita, teologisestikin pitkälle oppineita, kuten Matti Pyykkönen (Me olemme kristus), Olavi Kokkonen (Profetoimisen lahja) ja monia muita pitkän hengellisen elämänyön tehneitä hengellisiä kärkimiehiä Suomessa. Luultavasti he kärsivät näistä eksytyksistä, niin kuin luterilaisuudessa raittiit uskovat.
Mutta jotka pitävät eksytysten lisäksi kiinni lahko- tai kirkkojen harhaopeista ovat mielestäni ulkona kristuksen perussanomasta. en tiedä miten luotettavaa kirjoitti:
kritiikkiä.itse olen tutustunut paikkakuntani baptistiseurakuntaan,ja siellä on kyllä todella villiä menoa: painostetaan rukoiltavaksi, kokouksissa kieriskellään hurmoksessa lattialla ym, pelotellaan pirunkuvilla..
että vois ottaa rikan pois omasta silmästä ensin ja sit tuomita helluntailaisuuden.Tämän artikkelin kirjoittaja David W. Cloud on arvostetun ajan hermolla olevan Way of Life -palvelujärjestön johtaja. Ministeriön kirjoitukset ovat raittiita ja paljastavia. Hän on niitä fundamentalistibaptisteja, joihin mm. Cutting Edgen porukka lukeutuu. He eivät ole karismaattisia.
http://www.wayoflife.org
Jo miehen kuvasta näkee että häneen voi luottaa, toisin kuin useisiin karismaattisiin pelleihin, jotka jo olemuksellaan viestittävät valheellisuutta ja vilppiä. Baptistit eroavat toisistaan paljon, ja täällä Suomessa baptistiseurakunnat ovat pääosin karismaattisia ja Jumalan Sanaa kieroon vääntäviä.
Cloud on myös kirjoittanut vapaamuurari Billy Grahamista Cutting Edgen ohella.
http://www.heinola.org/~patato/cef2208.htmlTuom. kirjoitti:
helluntailaiset tulisi paketoitua samoihin harhoihin. Liikkeeseen kuuluu raittiita, teologisestikin pitkälle oppineita, kuten Matti Pyykkönen (Me olemme kristus), Olavi Kokkonen (Profetoimisen lahja) ja monia muita pitkän hengellisen elämänyön tehneitä hengellisiä kärkimiehiä Suomessa. Luultavasti he kärsivät näistä eksytyksistä, niin kuin luterilaisuudessa raittiit uskovat.
Mutta jotka pitävät eksytysten lisäksi kiinni lahko- tai kirkkojen harhaopeista ovat mielestäni ulkona kristuksen perussanomasta.Olet aivan oikeassa. Kaikki helluntailaisiksi itseään kutsuvat eivät ole harhoissa, mutta he eivät perustakaan oppiaan Azusa-kadun kokemuksiin, kuten Kristityn Foorumi ja Juhani Aitomaa täällä Suomessa. Kaikkihan me Uuden Liiton kristityt olemme itse asiassa helluntailaisia, koska Kristuksen maailmanlaajuinen seurakunta syntyi helluntaipäivänä 10 päivää Jeesuksen taivaaseenastumisen jälkeen. Sen jälkeen on ollut eksytystä sisältäviä valeherätyksiä sekä vähemmän huomioituja oikeita herätyksiä, joiden mukaan herätysliikkeet on synnytetty.
- Tuom.
Olli-R kirjoitti:
Olet aivan oikeassa. Kaikki helluntailaisiksi itseään kutsuvat eivät ole harhoissa, mutta he eivät perustakaan oppiaan Azusa-kadun kokemuksiin, kuten Kristityn Foorumi ja Juhani Aitomaa täällä Suomessa. Kaikkihan me Uuden Liiton kristityt olemme itse asiassa helluntailaisia, koska Kristuksen maailmanlaajuinen seurakunta syntyi helluntaipäivänä 10 päivää Jeesuksen taivaaseenastumisen jälkeen. Sen jälkeen on ollut eksytystä sisältäviä valeherätyksiä sekä vähemmän huomioituja oikeita herätyksiä, joiden mukaan herätysliikkeet on synnytetty.
hyvä, että vinkkasit noihin helluntailaisten historiaan. Kun monesti miettii, että mistähän tuokin vinouma johtuu, niin siinä voi havaita jo historian alkujuurista jotain!?
Minua onkin itseasiassa jonkin suunnan Babtistit valistaneet ihan asiallisilla tutkituilla kirjoituksilla helluntailaisten hist. harhoista. Mutta sitä olen ihmetellyt, että ne taas väittävät, että mm. korinttolaiskirjeet olisivatkin tarkoitettu kurittomille siihen aikaan. Joten armolahjat eivät koskisikaan meitä? tuntuu joskus, että uudestisyntyneistäkin suurin osa on reippaasti harhassa.
Omiin harhoihini olen aina valmis ottamaan opikseni, ja sitähän tässä yritetään tehdä ja valistua koko ajan. Loukkaava syyttely ja "nakkelu" nyt onkin typerää. Mutta valistuneet kykenevät asettumaan useisiin eri näkökulmiin saadakseen totuudesta kiihkottomasti kiinni.
Kaikkien (?) suuntien valistuneita täytyy yhdistää kuitenkin sama kallio, mistä ovat juoneet samaa hengellistä vettä. Mutta termi, valitut, saattaa pitää kuitenkin sisällään harvojen pelastumisen, mikä sinänsä on traagista, ja epäsopivaa antaa ymmärtää, että tekin olisitte harhassa.
- Ja paljon
(Hinn ja NokiaMissio ovat keränneet valtavan määrän ihmisiä taivastielle ja taivaaseen ja ymmärrän hyvin että kadotukseen menevät sielut heitä vihaavat.
Itse muistan Ylivainion ajan ja helluntailiike kuten monet muutkin ovat hyvin paljon maallistuneet näinä vuosina.
Melkeinpä liike kuin liike ja Hinniä ja NokiaMissiota unohtamatta ja eteenkää Saaraa, niin kyllä on sanottava heille ja meille kaikille uskoville tehkää parannus synneistänne.
Niin kauan kun uskovat parjaavat toisiaan niin on turhaa odottaa mitään herätystä.- Tuom.
lupaa eksytystä ennen Jeesuksen tuloa. Nämä "voidelluthan" sanan mukaisesti eivät edusta raamatullista kristillisyyttä. Sitäkin on paljon, mutta kun ei tuppaudu tulemaan esille, kun on niin nöyrää.
jeesus varoitti: "Älkää menkö perässä!" Etkö ole kuuliainen sanalle. sinulle käy huonosti niinkkuin Saulille, joka ei totellut Jumalaa ja syyllistyi hengen pilkkaa. Sauli niinkuin Eesaukuin pyysivät peruutusta vaikka itkien pyysi. Voi kuvitella sitä tuskaa, mitä eksynyt jumalan sanasta livenneenä joutuu ikuisesti kokemaan. Lue Saulin kohtalosta Raamatusta ja kommentoi itse haluatko sinä sitä samaa evankeliumia. Se on sitä toista Jeesusta , mitä harhautuneet julistaa. Lue sanaa! äläkä mene perässä:"Täällä on Kristus tai täällä!" Tämä on Jeesuksen tulon merkki, minkä Hän itse antoi. Jos olet väärällä tiellä, niin usko ainakin sanaan-lähimmäiseni. - Jeesuksen opetuslapsi
Tuom. kirjoitti:
lupaa eksytystä ennen Jeesuksen tuloa. Nämä "voidelluthan" sanan mukaisesti eivät edusta raamatullista kristillisyyttä. Sitäkin on paljon, mutta kun ei tuppaudu tulemaan esille, kun on niin nöyrää.
jeesus varoitti: "Älkää menkö perässä!" Etkö ole kuuliainen sanalle. sinulle käy huonosti niinkkuin Saulille, joka ei totellut Jumalaa ja syyllistyi hengen pilkkaa. Sauli niinkuin Eesaukuin pyysivät peruutusta vaikka itkien pyysi. Voi kuvitella sitä tuskaa, mitä eksynyt jumalan sanasta livenneenä joutuu ikuisesti kokemaan. Lue Saulin kohtalosta Raamatusta ja kommentoi itse haluatko sinä sitä samaa evankeliumia. Se on sitä toista Jeesusta , mitä harhautuneet julistaa. Lue sanaa! äläkä mene perässä:"Täällä on Kristus tai täällä!" Tämä on Jeesuksen tulon merkki, minkä Hän itse antoi. Jos olet väärällä tiellä, niin usko ainakin sanaan-lähimmäiseni.Voidellut edustavat juuri Raamatun kristillisyyttä ja Raamatusta heidät tunnetaan Jeesuksen 12 opetuslapsena.
Ramattu lupaa myöskin viimeisinä päivinä Jeesuksen seuraajien tekevän suurempia töitä kuin mitä Jeesus itse teki maan päällä.
Eli Pyhä Henki tekee suurempia ihmeitä Jeesukseen uskovien kautta.
Sekin on totta että vihollinen koittaa myöskin jäljitellä uskovien töitä, mutta rakastamista vihollinen ei kykene matkimaan.
Tämä Rakkaus on silmin nähden kadonnut tämän päivän uskovien sydänmistä ja on vain halua olla oikeassa.
Olen lukenut sanaa yli 50 vuotta muuta sanan lukemistakin tärkeämpää on että meillä ei ole kivisydäntä vaan rakastamaan kykenevä liha sydän.
Olen huomannut sen tosiasian että jotka ovat nopeita toisten tuomitsijoita, niin heidän oma elämänsä ei kestä lainkaan päivänvaloa.
Eli nämä oikeaoppisuudesta vouhkaavat eivät itse ole useimmiten tulleet lainkaan synnin tuntoon. - olet Tuom.
Jeesuksen opetuslapsi kirjoitti:
Voidellut edustavat juuri Raamatun kristillisyyttä ja Raamatusta heidät tunnetaan Jeesuksen 12 opetuslapsena.
Ramattu lupaa myöskin viimeisinä päivinä Jeesuksen seuraajien tekevän suurempia töitä kuin mitä Jeesus itse teki maan päällä.
Eli Pyhä Henki tekee suurempia ihmeitä Jeesukseen uskovien kautta.
Sekin on totta että vihollinen koittaa myöskin jäljitellä uskovien töitä, mutta rakastamista vihollinen ei kykene matkimaan.
Tämä Rakkaus on silmin nähden kadonnut tämän päivän uskovien sydänmistä ja on vain halua olla oikeassa.
Olen lukenut sanaa yli 50 vuotta muuta sanan lukemistakin tärkeämpää on että meillä ei ole kivisydäntä vaan rakastamaan kykenevä liha sydän.
Olen huomannut sen tosiasian että jotka ovat nopeita toisten tuomitsijoita, niin heidän oma elämänsä ei kestä lainkaan päivänvaloa.
Eli nämä oikeaoppisuudesta vouhkaavat eivät itse ole useimmiten tulleet lainkaan synnin tuntoon.lukenut tuota sanaa niin voisitko ystävällisesti osoittaa em. raamatun paikat jotenkin rakkaudettomiksi tai paräti harhaoppisiksi. Jos raamattu puhuukin jotain toista, niin itse ainakin otan siitä opikseni. Luulisi sinunkin rakastavan sitä totuutta, mikä sanassa on, niin voisit sielusikin pelastaa lukujesi myötä. Niin kuin kaksi iloa; totuus ja pelastus.
- Jeesuksen opetuslapsi
olet Tuom. kirjoitti:
lukenut tuota sanaa niin voisitko ystävällisesti osoittaa em. raamatun paikat jotenkin rakkaudettomiksi tai paräti harhaoppisiksi. Jos raamattu puhuukin jotain toista, niin itse ainakin otan siitä opikseni. Luulisi sinunkin rakastavan sitä totuutta, mikä sanassa on, niin voisit sielusikin pelastaa lukujesi myötä. Niin kuin kaksi iloa; totuus ja pelastus.
Raamattu on mahtava kokonaisuus ja hyvin järjestelmällinen ja aina sieltä löytää uutta opittavaa itse kukin.
Sieluni olen pelastanut jo vuosikymmeniä sitten antamalla elämäni Jeesukselle eli tulemalla uskoon.
Kovin olet nopia nimimerki Tuom. laittamaan ihmisiä helvetin tuleen, no onneksi Jeesus ei ollut sinun kaltaisesi.
Itse pirukin lukee mielellään Raamattua ottamalla sieltä muutaman kohdan ja unohtamalla 90 prosenttia muita kohtia.
Väittely ei rakenna edes sinua nimimerkki Tuom. , vaan parempi olisi että käyttäisit enenmän aikaasi evankeliointiin ja hädän alaisessa tilassa olevien ihmisten auttamiseen esim. ruokaapua ja muuta vähäosaisten ihmisten auttamista. - Tuom.
Raamattu on mahtava kokonaisuus ja hyvin järjestelmällinen ja aina sieltä löytää uutta opittavaa itse kukin.
Sieluni olen pelastanut jo vuosikymmeniä sitten antamalla elämäni Jeesukselle eli tulemalla uskoon.
Kovin olet nopia nimimerki Tuom. laittamaan ihmisiä helvetin tuleen, no onneksi Jeesus ei ollut sinun kaltaisesi.
Itse pirukin lukee mielellään Raamattua ottamalla sieltä muutaman kohdan ja unohtamalla 90 prosenttia muita kohtia.
Väittely ei rakenna edes sinua nimimerkki Tuom. , vaan parempi olisi että käyttäisit enenmän aikaasi evankeliointiin ja hädän alaisessa tilassa olevien ihmisten auttamiseen esim. ruokaapua ja muuta vähäosaisten ihmisten auttamista.ketään ollut helvettiinn tuomitsemassa. Se on varmaan se vihollinen siellä teidän osastolla, joka "tuomitsee". Niitä pilkkoja olenki myös Saaran kanssa saanut maistaa. Teillä on vajheet aseenanne ja se ei tiedä hyvää noiden kuumien paikkojen lähestyessä.
- Jeesuksen opetuslapsi
Tuom. kirjoitti:
ketään ollut helvettiinn tuomitsemassa. Se on varmaan se vihollinen siellä teidän osastolla, joka "tuomitsee". Niitä pilkkoja olenki myös Saaran kanssa saanut maistaa. Teillä on vajheet aseenanne ja se ei tiedä hyvää noiden kuumien paikkojen lähestyessä.
Ajattelusi ristiriitaista nimimerkki Tuom.
Kirjoitat että et tuomitse ketään helvetin tuleen ja perään että teillä on valheet aseena ja kuumat paikat lähestyy. - Raamattua
Ajattelusi ristiriitaista nimimerkki Tuom.
Kirjoitat että et tuomitse ketään helvetin tuleen ja perään että teillä on valheet aseena ja kuumat paikat lähestyy.ja kirjoita mitä mieltä olet? Totuus ei ole nyt mukanasi. raamattu kyllä tuomitsee. ja olen varoittanut sinua. Ei se sen kummempaa ole. Voi olla, että sinulla on paha olla, koska näytät olevan luopion tiellä ja yrität saada "tuomionn ansaan. ja sekös sinua pelottaa. Ota toinen mieli niin pääset pelostasi. vai onko ylpeytesi käynyt lankeemukseksesi?Vai etkö todellaymmärrämmissä suossa olet? Uskomattomat ihmisetkin käsittävät, ettei tuollainen touhu ole jumalasta. Olen varoittanut ja vastuu on itselläsi. Mutta on kait tyypillistä, kun sanan totuudesta aletaan puhumaan, niin nousee syyttävä ja tuomitseva vastustus. Mutta Raamattuun uskova et ole. Ei edes yhtään sanaa kirjasta. Ei silloin paljon voi keskustella!
- Ja pian
Raamattua kirjoitti:
ja kirjoita mitä mieltä olet? Totuus ei ole nyt mukanasi. raamattu kyllä tuomitsee. ja olen varoittanut sinua. Ei se sen kummempaa ole. Voi olla, että sinulla on paha olla, koska näytät olevan luopion tiellä ja yrität saada "tuomionn ansaan. ja sekös sinua pelottaa. Ota toinen mieli niin pääset pelostasi. vai onko ylpeytesi käynyt lankeemukseksesi?Vai etkö todellaymmärrämmissä suossa olet? Uskomattomat ihmisetkin käsittävät, ettei tuollainen touhu ole jumalasta. Olen varoittanut ja vastuu on itselläsi. Mutta on kait tyypillistä, kun sanan totuudesta aletaan puhumaan, niin nousee syyttävä ja tuomitseva vastustus. Mutta Raamattuun uskova et ole. Ei edes yhtään sanaa kirjasta. Ei silloin paljon voi keskustella!
Sinähän melkoinen sekoilija olet ja olen seurakunnan työntekijänä törmännyt muihinkin kaltaisiisi toisten ohjailijoihin ja tuomitsijoihin. Olet todellakin lain alla ja ellei sydänmessä ole Rakkautta, niin kirjaviisaudella voidaan tehdä ja tehdään paljon vahinkoa.
Paha olo on todennäköisesti itselläsi eikä toisten ojentelu sitä paranna.
Sielunhoitajana haluaisin rukoilla puolestasi ja voisit vapautua lain hengestä ja pahasta olostasi.
Muistimme sinua tämän illan seurakunnan tilaisuudessamme ja ei muuta kuin odotellaan Jeesuksen luo pääsyä. - Sirppisiiri
Ja pian kirjoitti:
Sinähän melkoinen sekoilija olet ja olen seurakunnan työntekijänä törmännyt muihinkin kaltaisiisi toisten ohjailijoihin ja tuomitsijoihin. Olet todellakin lain alla ja ellei sydänmessä ole Rakkautta, niin kirjaviisaudella voidaan tehdä ja tehdään paljon vahinkoa.
Paha olo on todennäköisesti itselläsi eikä toisten ojentelu sitä paranna.
Sielunhoitajana haluaisin rukoilla puolestasi ja voisit vapautua lain hengestä ja pahasta olostasi.
Muistimme sinua tämän illan seurakunnan tilaisuudessamme ja ei muuta kuin odotellaan Jeesuksen luo pääsyä.ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa! Voisitko Jumalan sanalla perustella kirjoituksiasi? Näennäisellä "rakkaudella" ei pitkälle uskonkysymyksissä pötkitä, nim. ei ole rakkautta ilman totuutta!! Ja sielunhoitaja et voi olla, jos et ole Jumalan Hengessä ja totuudessa vaeltava kristitty!
- Oletko uskonnollinen?
Väittely ei rakenna edes sinua nimimerkki Tuom. , vaan parempi olisi että käyttäisit enenmän aikaasi evankeliointiin ja hädän alaisessa tilassa olevien ihmisten auttamiseen esim. ruokaapua ja muuta vähäosaisten ihmisten auttamista.omituista tekstiä!! Tuomitsija näyttää olevan harvoja hengellisiä ihmisiä näillä palstoilla. Sinä tarvitsisit rukousta että tulisit totuuden tuntoon. Sinä et ole hengellinen. Rukoile Jeesusuta näyttämään sinulle että jos tiesi on vaivaan vievä, niin hän sen näyttäisi. Rukoile ja lue raamattua.
- Saara
Oletko uskonnollinen? kirjoitti:
omituista tekstiä!! Tuomitsija näyttää olevan harvoja hengellisiä ihmisiä näillä palstoilla. Sinä tarvitsisit rukousta että tulisit totuuden tuntoon. Sinä et ole hengellinen. Rukoile Jeesusuta näyttämään sinulle että jos tiesi on vaivaan vievä, niin hän sen näyttäisi. Rukoile ja lue raamattua.
Tuomitsija on puhdassydäminen ja totuudenmukainen Jeesuksen seuraaja, joka on omakohtaisen kokemuksen kautta päässyt selville näistä eksyttävistä hengistä!
- Saara
Sirppisiiri kirjoitti:
ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa! Voisitko Jumalan sanalla perustella kirjoituksiasi? Näennäisellä "rakkaudella" ei pitkälle uskonkysymyksissä pötkitä, nim. ei ole rakkautta ilman totuutta!! Ja sielunhoitaja et voi olla, jos et ole Jumalan Hengessä ja totuudessa vaeltava kristitty!
se on valitettavasti selvästi nähtävissä! Kun ei koetella henkiä vaan otetaan vastaan kaikki mitä Jeesuksen nimessä tuputetaan, pääsee sielunvihollisen sokeuttamaan nämä ihmiset ja kietomaan siteisiinsä!
- Ylösottoon
Oletko uskonnollinen? kirjoitti:
omituista tekstiä!! Tuomitsija näyttää olevan harvoja hengellisiä ihmisiä näillä palstoilla. Sinä tarvitsisit rukousta että tulisit totuuden tuntoon. Sinä et ole hengellinen. Rukoile Jeesusuta näyttämään sinulle että jos tiesi on vaivaan vievä, niin hän sen näyttäisi. Rukoile ja lue raamattua.
Sivusta lukeneena on kylläkin mielestäni omituista kun Tuomitsija pitää omituisena ruokaavun viemistä vähäosaisillimme.
Muistakaa teoista me tunnemme Jeesuksen omat ja harvoin he lähtevät Raamattupaikka väittelyyn.
Tähän Vaikuttanee Tuomitsijan henkilökohtainen loukkaantuminen Jeesuksen pelastamiin ihmisiin ja näillä kirjoituksillaan hän purkaa vihaansa esim. vähäosaisten auttajiin.
Tosi asia on myöskin kenttätyössä että Raamattu viisaudella ei voi korvata lähimmäis Rakkautta.
En tarkoita sitä etteikö syntiä saisi sanoa synniksi esim. homoutta, tupakointia ja vääriä puheita.
Kokonaistilanteena olen huolissani maamme hengellisestä tilasta ja tästä halusta pysyä oman seurakunnan seinien sisällä.
Itselläni on myöskin käsitys että vain harva pääsee edessä olevaan ylösottoon ja moni joutuu olemaan loppuun asti juuri puheidensa ja sydänmen kylmyydensä takia. - Pieni paimen
Saara kirjoitti:
Tuomitsija on puhdassydäminen ja totuudenmukainen Jeesuksen seuraaja, joka on omakohtaisen kokemuksen kautta päässyt selville näistä eksyttävistä hengistä!
Juuri näin ei Raamatun mukaan ole Saara.
Kukaan ei meistä ole täydellinen ja kaikki me tarvitsemme syntisinä armoa.
Nämä omasta mielestään itseään puhdassydänmisinä pitävät Jeesuksenkin vangitsivat ja ristille ripustivat.
Lain alle jääneet ihmiset eivät pysty näkemään mitään vajavaisuutta omassa toimissaan ja pitävät itseään ainoina oikeina puhdassydänmisinä.
Heiltä puuttuu synnintuntoon tulo jolloin Jeesus olisi päässyt pesemään sydänmen ja he olisivat päässeeet syntymään uudesti ylhäältä. - valehtelun
Ylösottoon kirjoitti:
Sivusta lukeneena on kylläkin mielestäni omituista kun Tuomitsija pitää omituisena ruokaavun viemistä vähäosaisillimme.
Muistakaa teoista me tunnemme Jeesuksen omat ja harvoin he lähtevät Raamattupaikka väittelyyn.
Tähän Vaikuttanee Tuomitsijan henkilökohtainen loukkaantuminen Jeesuksen pelastamiin ihmisiin ja näillä kirjoituksillaan hän purkaa vihaansa esim. vähäosaisten auttajiin.
Tosi asia on myöskin kenttätyössä että Raamattu viisaudella ei voi korvata lähimmäis Rakkautta.
En tarkoita sitä etteikö syntiä saisi sanoa synniksi esim. homoutta, tupakointia ja vääriä puheita.
Kokonaistilanteena olen huolissani maamme hengellisestä tilasta ja tästä halusta pysyä oman seurakunnan seinien sisällä.
Itselläni on myöskin käsitys että vain harva pääsee edessä olevaan ylösottoon ja moni joutuu olemaan loppuun asti juuri puheidensa ja sydänmen kylmyydensä takia.katsoisin olevan jo niin raskauttavan synnin, etten kyllä sillä perusteella voi pitää em. henkilöitä kelpaavaisina keskustelemaan kristillisesti. Puhukaa totta toinen toisillenne, kehoittaa Jumalan sana, ettette häpeään joudu. Käsittääkseni ette ole Jumalan hengestä syntyneitä uudestisyntyneitä kristittyjä, joidenka kanssa voisimme odottaa Häntä, joka tulee totuudessa. Ja ennen kaikkea tuomitsee oikein. Älkääkä rukoilko meidän totuuden hengen saaneiden puolesta, koska teillä on valhe jeesus. Teillä ei ole edes toista evankeliumia, mistä voitaisiin edes asiallisella tasolla keskustella. Te vainoatte Jeesuksen omia ja tulette saamaan rangaistuksenne, mikäli ette tee parannusta murhistanne ja velhouksistanne.
Jumalan sana on kuin vasara, mikä kallionkin murtaa, mutta eksyneiden ja paatuneiden sydämestä ei hopea sula. Joskus eksymys menee niin syvälle, ettei sieltä paluuta ole. Niille vielä jotka totuuden Henkeä etsivät. Armahda heitä. Tuom. Jeesuksen nimessä. Amen - Tarvitaan
valehtelun kirjoitti:
katsoisin olevan jo niin raskauttavan synnin, etten kyllä sillä perusteella voi pitää em. henkilöitä kelpaavaisina keskustelemaan kristillisesti. Puhukaa totta toinen toisillenne, kehoittaa Jumalan sana, ettette häpeään joudu. Käsittääkseni ette ole Jumalan hengestä syntyneitä uudestisyntyneitä kristittyjä, joidenka kanssa voisimme odottaa Häntä, joka tulee totuudessa. Ja ennen kaikkea tuomitsee oikein. Älkääkä rukoilko meidän totuuden hengen saaneiden puolesta, koska teillä on valhe jeesus. Teillä ei ole edes toista evankeliumia, mistä voitaisiin edes asiallisella tasolla keskustella. Te vainoatte Jeesuksen omia ja tulette saamaan rangaistuksenne, mikäli ette tee parannusta murhistanne ja velhouksistanne.
Jumalan sana on kuin vasara, mikä kallionkin murtaa, mutta eksyneiden ja paatuneiden sydämestä ei hopea sula. Joskus eksymys menee niin syvälle, ettei sieltä paluuta ole. Niille vielä jotka totuuden Henkeä etsivät. Armahda heitä. Tuom. Jeesuksen nimessä. AmenJotenkin lause pomppasi silmiini ja nyt on kyllä jotain outoa jos haluaa kieltää Jeesuksen omia rukoilemasta.
Sillä Rukousta ei ole koskaan liikaa meillä Jeesuksen omilla. - Sirppisiiri
Saara kirjoitti:
se on valitettavasti selvästi nähtävissä! Kun ei koetella henkiä vaan otetaan vastaan kaikki mitä Jeesuksen nimessä tuputetaan, pääsee sielunvihollisen sokeuttamaan nämä ihmiset ja kietomaan siteisiinsä!
on paljon! Totuutta ei rakasteta, korvasyyhy voittaa ja eksyttää lukemattomat määrät uskoviksi itseään luokittelevaisia.
- Sirppisiiri
Saara kirjoitti:
Totuudenpuhuja on monelle kauhistus. Lopunaikana lihauskovaiset vainoavat hengellisiä uskovaisia.
- Sirppisiiri
Pieni paimen kirjoitti:
Nämä omasta mielestään itseään puhdassydänmisinä pitävät Jeesuksenkin vangitsivat ja ristille ripustivat.
Lain alle jääneet ihmiset eivät pysty näkemään mitään vajavaisuutta omassa toimissaan ja pitävät itseään ainoina oikeina puhdassydänmisinä.
Heiltä puuttuu synnintuntoon tulo jolloin Jeesus olisi päässyt pesemään sydänmen ja he olisivat päässeeet syntymään uudesti ylhäältä.hengellisyydestä yhtään mitään! Tuo on saatanan suurta valhetta mitä kirjoitat. Tiedätkö mitä tarkoitaa sydämen ympärileikkaus hengessä? Tiedätkö mitä tarkoittaa farisealaisuus? Farisealaiset olivat kirjanoppineita, mutta heiltä puuttui Jumalan Henki. Jumalan Hengessä vaeltaville Jumala avaa sanansa Hengessä. Raamattu kehoittaa pyrkimään täydellisyyteen, sekä totuudelle ei saa antaa YHTÄÄN myöten. EI 000,01%:aan vertaa!!! Ei Saara, eikä Tuomitsija ole omissa kirjoituksissaan omaa puhdassydämisyyttään (itseään)tuoneet esille, vaan Jumalan sanaa täydellisenä ja puhtaana esille, niinkuin PITÄÄKIN (Kristusta korottaen). Toinen hengellinen ihminen (ym. vilpittömät, puhdassydämiset),sekä JUMALA näkee heidän puhdassydämisyytensä.
- Saara
Pieni paimen kirjoitti:
Heiltä puuttuu synnintuntoon tulo jolloin Jeesus olisi päässyt pesemään sydänmen ja he olisivat päässeeet syntymään uudesti ylhäältä.En missään tapauksessa ole lakihenkinen, enkä lain alle jäänyt, vaan olen päässyt Jumalan armosta, itsessäni täysin syntisenä, omistamaan lahjavanhurskauden jonka rakas Jeesus Kristus on ristinkuolemallaan meille ostanut ja lahjaksi antanut!
- Saara
Tarvitaan kirjoitti:
Jotenkin lause pomppasi silmiini ja nyt on kyllä jotain outoa jos haluaa kieltää Jeesuksen omia rukoilemasta.
Sillä Rukousta ei ole koskaan liikaa meillä Jeesuksen omilla.ehdottomasti rukouksen ihminen, sen tiedän! Huomaatko, että hän sanoi niille joilla on valhe jeesus, ettei niiden tarvitse valhe jeesustaan rukoilla Jeesuksen todellisten seuraajien puolesta?
- Vaari vain
Saara kirjoitti:
ehdottomasti rukouksen ihminen, sen tiedän! Huomaatko, että hän sanoi niille joilla on valhe jeesus, ettei niiden tarvitse valhe jeesustaan rukoilla Jeesuksen todellisten seuraajien puolesta?
Raamatusta en muista lukeneeni kuin yhdestä Jeesuksesta Jumalan pojasta joka tuli luoksemme ristiinnaulittiin ja kolmantena päivänä nousi kuolleista.
Tosin olen yksinkertainen vaari enkä ole teidän murrosikäisten kaikista hömpötyksisitä selvillä. - Ammatti auttaja
Saara kirjoitti:
ehdottomasti rukouksen ihminen, sen tiedän! Huomaatko, että hän sanoi niille joilla on valhe jeesus, ettei niiden tarvitse valhe jeesustaan rukoilla Jeesuksen todellisten seuraajien puolesta?
Hei Saara
Sivullisena olen pistänyt merkille että näet näitä piruja joka puolella kuten vanha juoppo tai ylikierroksilla käyvä uskova.
Ei millään pahalla mutta työssäni hoidan sinun kaltaisiasi kun he ovat palaneet loppuun haukkuessaan toisia uskovia ja heille on tullut syyllisyyden tunto puheistaan. - muitakin Tuom.
Ammatti auttaja kirjoitti:
Hei Saara
Sivullisena olen pistänyt merkille että näet näitä piruja joka puolella kuten vanha juoppo tai ylikierroksilla käyvä uskova.
Ei millään pahalla mutta työssäni hoidan sinun kaltaisiasi kun he ovat palaneet loppuun haukkuessaan toisia uskovia ja heille on tullut syyllisyyden tunto puheistaan.ammattiauttajia ja sielunhoitajia täällä lukemassa harhoista toivoen vapautuvia. Ja se onkin kaikkein suurin mielenterveyden ongelma kun erilaisista lahkoista ja amerikkalaisperäisestä rahastususkosta ihmisen silmät avautuvat. "Enkö minä ollutkaan oikeassa uskossa, oliko kaikki vain vaihetta?"
Tilatkaa vaikka Päivi Clayn Kristityn foorumista (en ole foorumilainen) kasetilta saatava puheenvuoro, miten hänellä aukesivat silmät valheessa. Moni moni muu. Onpa riivaajiakin ajettu ulos. Ja lopun aikana tuleekin tätä työtä riittämään.
Myös helluntaiuskosta suosittelisin Matti Pyykösen kirjaa (Me olemme kristus). Hän on toiminut Kanadan Torontossa helluntaiseurakunnassa pastorina läheltä seurannut toronto-eksytystä.
Hän kertoo erittäin suurella asiantuntemuksella, miten valhejeesus toimii.
"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat VILLITSEVIÄ henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on POLTINRAUDALLA merkitty "(1 Tim. 4:1,2). Tämä on profetiaa ja Jumalan pyhää sanaa. Ja enkeli joka ilmestyi minulle, sanoi:" Tätä käske ja opeta!1 Tim.4:)-niin kauan kuin elät!" Tätä ennen enkeli vaati minulta todistuksen, mikä tuli hengessä tilaamatta: "Jeesus on kuollut Golgatan keskimmäisellä ristillä ja sovittanut syntimme ristin verellään."
Tämän todistuksen jälkeen enkeli erkani luotani keskellä kirkasta päivää kaupan edessä. Tätä Jeesusta minä pelotta ja ilolla julistan ja totuuden henkeä puolustan kuolinpäivään saakkaa, tehtäväksi pyhältä Jumalalta saaneena.Enkelit ovat palvelevia henkiä, ja ovat lähetetyt niitä varten, jotka saavat autuuden periä. - Oomme kaikki
Sirppisiiri kirjoitti:
hengellisyydestä yhtään mitään! Tuo on saatanan suurta valhetta mitä kirjoitat. Tiedätkö mitä tarkoitaa sydämen ympärileikkaus hengessä? Tiedätkö mitä tarkoittaa farisealaisuus? Farisealaiset olivat kirjanoppineita, mutta heiltä puuttui Jumalan Henki. Jumalan Hengessä vaeltaville Jumala avaa sanansa Hengessä. Raamattu kehoittaa pyrkimään täydellisyyteen, sekä totuudelle ei saa antaa YHTÄÄN myöten. EI 000,01%:aan vertaa!!! Ei Saara, eikä Tuomitsija ole omissa kirjoituksissaan omaa puhdassydämisyyttään (itseään)tuoneet esille, vaan Jumalan sanaa täydellisenä ja puhtaana esille, niinkuin PITÄÄKIN (Kristusta korottaen). Toinen hengellinen ihminen (ym. vilpittömät, puhdassydämiset),sekä JUMALA näkee heidän puhdassydämisyytensä.
Jumalan sana on täydellistä kun sitä luetaan suoraan Raamatusta, mutta kun me ihmiset opetamme tai selitämme niin aina olemme vajavaisia opettajia.
Tämä täydellisenä itseään tai jotain toista uskovaa pitäminen on täydellistä epärealismia tai oikeammin syntiä.
Ainoastaan Jeesus eli ilman syntiä, eli hänen voidaan sanoa olleen täydellinen, mutta minä kuten sinäkin ja Saara olemme kylläkin hyvin vajavaisia ja teemme myöskin syntiä päivittäin.
Kun me oman vajavaisuutemme oivallamme ja sen että tarvitsemme Jeesusta myöskin omana vapahtajanamme, niin vasta tämän jälkeen voimme palvella toisia.
Lauseesi. vaan Jumalan sanaa täydellisenä ja puhtaana esille. On suoranainen synti Jumalan edessä, sillä meidän ei tule koroittaa ihmistä vaan JEESUSTA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954