Ducato savuttaa

Hemmetin Himmeli

Mulla on -91 Ducato 2,5 TD. Ajettu 280tkm. Se savuttaa sinistä tyhjäkäynnillä ja kun ryntäyttää. Mutta kun antaa kierroksia vähän pidempään niin näkyvä savutus vähenee. Onkohan kone harva vai olsko ventiilin ohjarit loppu vai mikä lie? Mitähän tommosen korjaaminen kustantaa noin suunnilleen.

5

4119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noilla

kilometreillä kone harvaksi kerennyt jos öljyt muistettu vaihtaa. Vaihda ensin ohjurit, jos sen jälkeen vielä savuttelee sinistä niin turbo huoltoon.
      V70 tdi:stä hävisi siniset käynnistyssavut ohjurien vaihdolla, ja siniset vedätyssavut turbohuollolla.

• Onko jakohihna vaihdettu milloin, jos savutus alkoi yllättäen esim käynnistyksen jälkeen niin hihna on saattanut pompata yhdellä hampaalla pumpun rattaalla. oireet on samanlaiset.

Suuttimet saattaa "kusta" pienillä kierroksilla.

noilla kilometreillä ei väljyys ongelmia, yli 500 000km ajetuissa on vielä hoonijäjetkin nähtävissä.

• Hemmetin himmeli

Suuttimet kusi. Teetin suutinremontin ja jakoremmen vaihdon samalla. Savutus päättyi siihen. Kiitos vinkistä.

• kulahtanut?

Ei kannata turhan kauaa arvuutella. Esimerkkinä heitän Saksa-tuonti-Mondeon ml. 260 000, turbon laakeri väsähtänyt. Ehkä liikaa motariajoa, huonoja öljyjä, vähennettyjä kilsoja, vailla tyhjäkäyntiä raskaan ajon jälkeen ja välijäähdytin rasittamassa lisää. Lopputulos joka tapauksessa se, että turbo on entinen.

ÄLÄ ODOTA vaan KORJAUTA tai korjaa. Olisiko Italian iibeillä tarvikehintoja, löytyneekö Fiat-koneeseen turboa Biltemasta (kuten Fordiin ja VW:hen). Pahimmillaan ongelma johtaa siihen, että kone käy pelkällä öljyllä.

• kuuteen hunttiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6850
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4328
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3176
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      179
      3047
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1998
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1568
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1510
    Aihe