Millä yläluomen leikkausviillot

piiloon?

Eli nyt tarttis hyviä vinkkejä siitä, miten peitän yläluomiin jääneet viiltojen arvet, jotka siis ovat näkyvissä, kun saan tikit pois muutaman päivän päästä. Ei niitä tartte välttämättä samana päivänä peittää, mutta kun menen töihin ja muuten, niin haluaisin häivyttää ne mahdollisimman näkymättömiin. Olen hyvin vaaleaihoinen. Eli antakaa nimiä tai merkkejä tai muita vinkkejä minulle. Ja saako mahdollisesti itiksestä?! Kiitos!

16

2845

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin!

Mistä päättelet että arvet näkyvät. Eikös niissä ole vielä teipit päällä. Ainakin minulla heti ompeleiden poiston jälkeen ei ulkopuolinen pystynyt havaitsemaan että yläluomet oli leikattu. Arpi piiloutui pieneen poimuun kokonaan.

Jos arpi pitää peittää jotenkin, minulla riitti aivan tavalliset silmämeikit.

• piiloon?

mulla on leikattu luomet niin että kumpikin arpi on vaon yläpuolella selvästi. En tiedä johtuuko se siitä, että mulla on tosi kapea luomi ennen sitä vakoa ja toiselta puolen riippui niin pahasti että jouduttiin ottamaan enemmän, eli arpi on vielä ylempänäkin. Eikä se oikeastaan mua haittaa koska mulla on lasit ja toiseks ne arvet häviää aika nopeesti. Mutta siis todellakin, ne viillot ei ole "vaossa".
        Teippejä ei haavojen päällä ole vaan vain loppulankojen, joista vetämällä sitten tikit poistetaan.

• reijaliisu

Älä vielä hermostu arvista. Kerroit, että muutaman pvä.n päästä saat ompeleet pois. No, tuossa vaiheessa minulla oli ainakin vielä niin paljon turvotusta, että arpi näkyi, vaikka myöhemmin se painui täysin piiloon luomivakoon. Tietysti sivuilla oli lyhyet arven pätkät, jotka vaalenee nopeasti.

• kokemusta myös

Mielestäni yksi parhaista (peittävimmistä) on Joe Blascon peitevoide. Joe Blascon meikkivoidekin on ihan ok, mutta jos tarvitsee peittää vähän enemmän (mustelmaa, voimakasta punoitusta) suosittelen dermaceal-peiteväriä. Sitten varoitus: jos sen päälle tököttää hirveästi puuteria, väri voi muuttua. Kannattaa siis käyttää väritöntä puuteria ja sitäkin hyvin kohtuullisesti.

• näkyä

Edelliset ovat antaneet hyviä vinkkejä peitetuotteista. Arvet voivat silti paljastua, kun katsot alaviistoon tai suljet luomesi. Sen verran kohollaan ne ovat vielä joitakin viikkoja. Itse käytin Kelocote-silikonigeeliä (apteekista), joka edesauttaa arpikudoksen paranemista. Sen päälle voi myös meikata. Älä käytä kovin tummaa luomiväriä, sillä se saattaa "tatuoida" tuoreen arpikudoksen, olen kuullut kerrottavan.

• piiloon?

Mutta mä en kyllä meikkaa ollenkaan, oon niin vanha jo (>50), siks mä tarttenkin jotain peiteväriä. Ongelmaa ei oikeesti varmaan oliskaan jos mä käyttäisin meikkejä, mutta kun ei... Pitää varmaan ens viikolla mennä kattelee näitten vinkkien myötä kemppariin, minkälainen valinta pitäis tehdä, jotta noi punaset viivat sais ees työpäivän ajaks piiloon. Tosin ONNEKS mulla on vielä pari viikkoa lomaa, että ehkä ne on jo silloin "paremmat". Miten kauan teillä muuten kesti luomien turvotus? Mulla on ehkä vielä yläluomen ulkosyrjä hieman mutta alaluomet pullottaa aika paljon edelleen ja leikkaus on suoritettu jo viikko sitten...

• 50 v
        piiloon? kirjoitti:

Mutta mä en kyllä meikkaa ollenkaan, oon niin vanha jo (>50), siks mä tarttenkin jotain peiteväriä. Ongelmaa ei oikeesti varmaan oliskaan jos mä käyttäisin meikkejä, mutta kun ei... Pitää varmaan ens viikolla mennä kattelee näitten vinkkien myötä kemppariin, minkälainen valinta pitäis tehdä, jotta noi punaset viivat sais ees työpäivän ajaks piiloon. Tosin ONNEKS mulla on vielä pari viikkoa lomaa, että ehkä ne on jo silloin "paremmat". Miten kauan teillä muuten kesti luomien turvotus? Mulla on ehkä vielä yläluomen ulkosyrjä hieman mutta alaluomet pullottaa aika paljon edelleen ja leikkaus on suoritettu jo viikko sitten...

Yläluomileikkauksesta reilu viikko ja hyvin on turvotus jo laskenut. Sitä on enää vain leikkausarven yläpuolella, siis luomen yläosassa heti kulmakarvojen alla. Toivottavasti se tulee häviämään ajan myötä. Muutoin parantuminen tapahtunut todella nopeasti eikä leikkaushaavaa juurikaan huomaa. Ihmettelen, että miksi sinulla ei ollut teippejä? Mielestäni ne ovat oleellinen osa parantumisen ja hyvän jäljen kannalta.
        Hyvillä meikeillä saat arvet kyllä piiloon ja suosittelen Joe Blascon tuotteita.

• kommenttini
        piiloon? kirjoitti:

Minulla silmäluomien turvotus oli hävinnyt viikossa. Poskipäissä oli vielä pientä pullotusta ja ne hävisivät hiljalleen ajan kanssa. Ehkäpä nuo turvotukset ovat yksilöllisiä ja tietenkin myös leikkaustekniikastakin johtuvia.

Olen 60 ja silloinhan sitä meikkausta tarvitaankin! :D Täyttä meikkiä en kylläkään laita kuin juhliin tai muuten tärkeisiin tilanteisiin, mutta sen verran laitan esimerkiksi luomiväriä että arvet kyllä katoaa hyvin. Eihän ne kyllä näykään kovin hyvin, esimerkiksi eilen meikkausoppilas ei edes huomannut arpia vaikka sanoin niistä. Vasta tarkemmalla katsomisella löysi ne kun sanoin mistä etsiä.

• piiloon?
        50 v kirjoitti:

Yläluomileikkauksesta reilu viikko ja hyvin on turvotus jo laskenut. Sitä on enää vain leikkausarven yläpuolella, siis luomen yläosassa heti kulmakarvojen alla. Toivottavasti se tulee häviämään ajan myötä. Muutoin parantuminen tapahtunut todella nopeasti eikä leikkaushaavaa juurikaan huomaa. Ihmettelen, että miksi sinulla ei ollut teippejä? Mielestäni ne ovat oleellinen osa parantumisen ja hyvän jäljen kannalta.
        Hyvillä meikeillä saat arvet kyllä piiloon ja suosittelen Joe Blascon tuotteita.

kunnallisella puolella lääketieteellisistä syistä, ehkä se ei siellä ole niin tarkkaa noi teipit ym... En siis ole käynyt millään yksityisellä plastiikakirurgilla.

• teippejä
        piiloon? kirjoitti:

Minulta leikattiin alaluomet 47-vuotiaana ja silloinen plastiikkakirurgi laittoi teipit. Nyt 50-vuotiaana leikkautin yläluomet eikä niihin laitettu teippejä. Leikkauksen teki kokenut plastiikkakirurgi molemmilla kerroilla, joten teippien käyttö lienee tapauskohtaista. Paranemiseen sillä ei ole merkitystä.

Molemmissa leikkauksissa turvotus hävisi muutamassa päivässä. Alaluomileikkauksesta sain kunnon mustelmat, mutta yläluomien kanssa ei mustelmia tullut oikeastaan ollenkaan. Arvet punoittivat alaluomissa lähes 4 kk ja sain ne hyvin peiteaineilla piiloon. Yläluomien arvet oli mielestäni vaikeampi piilottaa, muttei mahdotonta. Ne punoittivat parisen kuukautta. Kelocote-silikonigeeliä kannattaa käyttää tuoreeseen arpikudokseen.

PS. Minäkin olen kohta 51 v., mutta meikkaan lähes päivittäin. Ja nyt kun silmäluomet ovat taas kuin kaksikymppisenä, niin meikkaaminen on erityisen palkitsevaa. Suosittelen ikään katsomatta!

• luometar
        kommenttini kirjoitti:

Minulla silmäluomien turvotus oli hävinnyt viikossa. Poskipäissä oli vielä pientä pullotusta ja ne hävisivät hiljalleen ajan kanssa. Ehkäpä nuo turvotukset ovat yksilöllisiä ja tietenkin myös leikkaustekniikastakin johtuvia.

Olen 60 ja silloinhan sitä meikkausta tarvitaankin! :D Täyttä meikkiä en kylläkään laita kuin juhliin tai muuten tärkeisiin tilanteisiin, mutta sen verran laitan esimerkiksi luomiväriä että arvet kyllä katoaa hyvin. Eihän ne kyllä näykään kovin hyvin, esimerkiksi eilen meikkausoppilas ei edes huomannut arpia vaikka sanoin niistä. Vasta tarkemmalla katsomisella löysi ne kun sanoin mistä etsiä.

jos leikkauttaa niin arinkolaseja kannattaa pitää sillä arpi ruskettuu ja sitä ei taida millään meikillä pystyä peittämään

• piiloon?
        teippejä kirjoitti:

Minulta leikattiin alaluomet 47-vuotiaana ja silloinen plastiikkakirurgi laittoi teipit. Nyt 50-vuotiaana leikkautin yläluomet eikä niihin laitettu teippejä. Leikkauksen teki kokenut plastiikkakirurgi molemmilla kerroilla, joten teippien käyttö lienee tapauskohtaista. Paranemiseen sillä ei ole merkitystä.

Molemmissa leikkauksissa turvotus hävisi muutamassa päivässä. Alaluomileikkauksesta sain kunnon mustelmat, mutta yläluomien kanssa ei mustelmia tullut oikeastaan ollenkaan. Arvet punoittivat alaluomissa lähes 4 kk ja sain ne hyvin peiteaineilla piiloon. Yläluomien arvet oli mielestäni vaikeampi piilottaa, muttei mahdotonta. Ne punoittivat parisen kuukautta. Kelocote-silikonigeeliä kannattaa käyttää tuoreeseen arpikudokseen.

PS. Minäkin olen kohta 51 v., mutta meikkaan lähes päivittäin. Ja nyt kun silmäluomet ovat taas kuin kaksikymppisenä, niin meikkaaminen on erityisen palkitsevaa. Suosittelen ikään katsomatta!

että nyt kun on 10 pv leikkauksesta kulunut,niin silmät alkaa näyttää jo ihan toisenlaisilta ja kyllä on ihanaa, kun ei enää tartte nostaa kulmia nähdäkseen kunnolla! Vaikka välillä huomaa, että korottaa vanhasta tottumuksesta. Menihän sitä harrastaessa jo monta kymmentä vuotta. Ja mikä on ihaninta niin se, että nykyään näkyy todella noi luomet! Mä oon kyllä tosi tyytyväinen...
        Ens viikolla menen ostaa Joe Plascon peitevärin, jotta saan noi yläluomen arvet piiloon ja kuulemma valokynällä pystyy häivyttää hieman edes noita alaluomien pullotuksia, jotka mulla on luonnostaan. Huvittaa kun on osa naamasta nyt korjattu, niin kiinnittää eritavalla heti huomiota muihinkin epäkohtiin. ;)
        Kiitti muuten kun kerroit tosta "teipittömyydestäsi", ajattelin jo vaikka mitä itsekseni.
        Mulla tehtiin samalla asentokorjaus alaluomeen ja sen arpi on jo aivan väritön, että parani tosi nopeesti, mutta nuo yläluomet punottaa vielä.

• ja Emla puudutusta?
        piiloon? kirjoitti:

että nyt kun on 10 pv leikkauksesta kulunut,niin silmät alkaa näyttää jo ihan toisenlaisilta ja kyllä on ihanaa, kun ei enää tartte nostaa kulmia nähdäkseen kunnolla! Vaikka välillä huomaa, että korottaa vanhasta tottumuksesta. Menihän sitä harrastaessa jo monta kymmentä vuotta. Ja mikä on ihaninta niin se, että nykyään näkyy todella noi luomet! Mä oon kyllä tosi tyytyväinen...
        Ens viikolla menen ostaa Joe Plascon peitevärin, jotta saan noi yläluomen arvet piiloon ja kuulemma valokynällä pystyy häivyttää hieman edes noita alaluomien pullotuksia, jotka mulla on luonnostaan. Huvittaa kun on osa naamasta nyt korjattu, niin kiinnittää eritavalla heti huomiota muihinkin epäkohtiin. ;)
        Kiitti muuten kun kerroit tosta "teipittömyydestäsi", ajattelin jo vaikka mitä itsekseni.
        Mulla tehtiin samalla asentokorjaus alaluomeen ja sen arpi on jo aivan väritön, että parani tosi nopeesti, mutta nuo yläluomet punottaa vielä.

Olen varannut ajan plastiikkakirurgisesta sairaalasta, yläluomileikkaus on vain 890€ ei mitään etukäteen käyntiä ja 2tunnin päästä ulos, vähän jänistää. Onko kenelläkään kokemusta paikasta? Onko muuten jollain epäonnistunut leikkaus, minua terveyskeskuslääkäri peloitteli, että silmät jää selälleen.

• homma!
        ja Emla puudutusta? kirjoitti:

Olen varannut ajan plastiikkakirurgisesta sairaalasta, yläluomileikkaus on vain 890€ ei mitään etukäteen käyntiä ja 2tunnin päästä ulos, vähän jänistää. Onko kenelläkään kokemusta paikasta? Onko muuten jollain epäonnistunut leikkaus, minua terveyskeskuslääkäri peloitteli, että silmät jää selälleen.

Vastasinkin jo tuohon toiseen viestiisi että terveyskeskuslääkäri oli ihan harhateillä.

Minä kävin reilu vuosi sitten vielä siellä vanhassa paikassa Töölössä. Leikkaus oli helppo ja nopea. Emlaa ensin silmäluomiin ettei puudutuspiikit satu mahdottomia. Silti ne tuntui hiukan, mutta sieti hyvin. Itse radiotaajuusveitsellä leikkaaminen ei tuntunut lainkaan. Mustelmia ei tullut lainkaan, mutta turvotusta oli paljon alussa, vaikka käytinkin ahkerasti kylmägeelisilmälappuja. Ostin nuo kylmägeelisilmälaput Anttilasta, aivan tavallisia kauneudenhoitoon tarkoitettuja. Toiset olivat jääkaapissa jäähtymässä kun käytin toisia. Siisti tulos tuli ja arvetkin katosivat aika nopeasti näkymättömiin. Tulos on ainakin tämän 16 kk säilynyt hyvin.

• - ? -

Onko aiheesta kokemusta omaavilla tietoa toimenpiteen tuloksen pysyvyydestä.

Onko mahdollista, että myöhemmin tarvitsi tehdä sama korjausleikkaus uudestaan ja mikäli kyllä, niin sillon leikkausjäkeä olisi vaikeampi saada yhtä huomaamattomaksi, sillä mitä ilmeisemmin leikkaus tulisi tehdä välittömästi edellisen jäljen vierestä.

Onko jollakin lähipiirissä henkilöä jolle olisi jo toinen kierros tehtynä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe