_Citalopram_

susannnnnnna

Kyseistä lääkettä syöty jo 28 päivää. Vielä tuntuisi olevan alkuoireita: vatsa on vähän löysälla ja täytyy käydä useammin WC:ssä kuin aiemmin. Hikoilu ja päänsärkykin on lisääntynyt. Tuntuu myös väsyttävän päivisin, ja ilmeisesti sen vuoksi oon saanut paremmin nukuttuakin(aiemmin kärsin unettomuudesta).
En ole kokenut, että lääke olisi vielä ruvennu täysin positiivisesti vaikuttamaan. Tuntuu, että mulla mieliala vaihtelee kokoajan: välillä olen ihan pirteä,ja sitten taas lamaantunut ja masentunut. Oon ajatellut useammin itsetuhoisia juttuja, ja en oikein kykene edes itkemään.
Onkohan nämä enää normaaleja alkuoireita? Ja voiko siinä tosiaan mennä enemmän kuin 4 viikkoa ennen kuin nuo alkaisivat vaikuttaa?

5

358

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viikon

jos mielialojen vaihtelut ovat tulleet lääkeestä niin se ei ole lääkkeen tarkoitus. ota yhteys lääkäriin, etkö ole tavannut lääkäriä 4vkn aikana vaikka lääkitys aloitettu? soita ihmeessä ja varaa aika niin pääset puhumaan oireista ja saat tietää onko oireet ok vai vaihdetaanko lääke.

• lääkkeistähän

kaikki ei hyödy, joten jos ne auttaa yhtä, toisen oireet taas voi pahentua.
        Psykiatri kertoi minulle, että osa ihmisistä ei saa masennuslääkkeestä apua ja minä kuuluin heihin.
        Kyllä neljän viikon käyttö olisi olotilaa kohentanut, jos se olisi Sinulle sopiva.

• oireesi....

Kyllä helpottaa ajan oloon kokeile nostoa tai laskua sopivan annoksen löytämiseen.

• krooninen

kymmenen vuotta käyttäneenä välillä ilman nykyisin lääkitys cipralex hyvä mutta kallis,itsellä ainakin on vaikutus alkanut tuntua kahden viikon kuluessa alkuoireet olisi pitänyt jo vähetä onko annos liian pieni yleensä käytetään 20mg aamuisin tai ei sovi sinulle lääkäriin yhteys.

• Sri SSRI

Parin viikon kuluttua aloitusoireiden olisi pitänyt jo hävitä. Olen sellaista näkemystä kuullut että 2 kk käytön jälkeen voi olla varma onko lääkkeistä apua vai ei. Mutta ei tuo oikein hyvältä kuulosta että mieliala viipottaa kokoajan, lienee tosiaan syytä keskustella lääkärin kanssa onko oikea lääke tai annostus.

Psykiatrilta olen mutkan kautta kuullut että 20 % masentuneista ei saa mielialalääkkeistä apua, ja tätä pidetään ilmeisesti siedettävänä epäonnistumisprosenttina alan piireissä...

Yksi syy jolloin masennuslääke ei auta on kuulema ahdistus. Ja sitten tietenkin voi olla myöskin bipolaarisuus joka heittää mielialoja, bipossahan ilmeisesti masennuslääkkeestä voi olla haittaakin. Mutta se pitää lääkärin selvittää onko jotain muutakin kuin masennusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe