Raamatussa Jumalan lailla tarkoitetaan aina kymmentä käskyä = rakkauden lakia = rakkauden kaksoiskäskyä.
Joillekin tämä ei mene jakeluun koska heillä on pääkopassa sahajauhoa.
Raamatussa on myös monia muita lakeja. Osa niistä ei ole enää voimassa, mm uhrilait sillä Jeesuksen uhrikuolema poisti ne varjoina tulevasta.
Kymmenestä käskystä Jeesus taas sanoo ettei ole sitä kumoamaan vaan täyttämään eikä siitä katoa piirtoakaan koksaan.
Jumalan laki = 10 käskyä
7
116
Vastaukset
- satua...
Myös profeetat kuuluvat kymmeniin käskyihin, niin jeesus ihan itse sanoi
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. - käsky
ovatko ne yksi ja sama asia? Mielestäni tässä on kyse paljon laajemmasta kokonaisuudesta, joka oli alunperin tarkoitettu juutalaisille. Ennen Jeesuksen ristinkuolemaa laki ja käskyt olivat ainoa tie pelastukseen. Jeesus lunasti kertakaikkisesti kuolemassaan kaikki lait ja käskyt; näin Hänestä tuli ainoa tie pelastukseen.
- IDENEB
3. Moos. 19:18
Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä
yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta
lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.
[5. Moos. 32:35; Room. 12:19 | Mark. 12:31]
Juu - tuo ei mitenkään vastaa Jeesuksen antamaa
uutta uuden liiton käskyä lähimmäisen rakastamista
koskien, mutta .. sanokaapa missä kohdin Mooseksen
lakia (316 säädöstä) se on.
Ai jaa .. etsikää toki ensin 10 käskyn kivitauluista.- Rakkauskäskystä
Rakasta omiasi, oman uuden israelin jäsentä.
Ja vihaa vihollista eli ei-adventistia.
Nyt ymmärrämme, miksi advarit ei tahdo tietää
uuden liiton aivan uusista käskyistä, jotka
käskyt kyllä lyövät laudalta vanhan liiton
käskyt.
Huomannut*
- kysyväinen
"Raamatussa Jumalan lailla tarkoitetaan aina kymmentä käskyä = rakkauden lakia = rakkauden kaksoiskäskyä."
Kymmeneen käskyyn ei sisälly käskyä Jumalan EIKÄ lähimmäisen rakastamisesta. Siihen sisältyy vain kieltoja ja muistutus.
Väitteesi on naurettava ja osoittaa joko syvää tietämättömyyttä Raamatun totuuksista tai syvää uppoutumista adventismin valheeseen.
"Kymmenestä käskystä Jeesus taas sanoo ettei ole sitä kumoamaan vaan täyttämään eikä siitä katoa piirtoakaan koksaan."
Jos kerran väität että "laki" tarkoittaa AINA Raamatuss 10 käskyä, niin sittenhän LAKI on kumottu:
Luuk. 16:16 "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."- 10 käskyssä
Kymmeneen käskyyn ei sisälly käskyä Jumalan EIKÄ lähimmäisen rakastamisesta.
Eipä löydy hakemallakaan, ei!
Ehkä se on lisätty EGWn raamattuun?
Mutta me joilla ei egw.raamattua (suuri taistelu)
ole, me siirrymme Uuteen Testamenttiin ja
lähimmäisenrakkauteen.
Vaikka sitten ylifariseukset ja unafortunat
syyttelisivät tähtien palvonansta.
Nimittäin sekin että Mars Uranusta lähenee ...
sekin kuulemma tarkoittaa rakkauteen siirtymsitä.
- Tarkk_osuva
Henk.koht. koskettavia käskyt olkoot!
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000042755040
Apuuva! Se vanha vainooja, se vanah laki,
se osui minuun!
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle
kuolemaksi.
Ei auta kuin uuden käskyn alle ryömiä turvaan
kriisin keskeltä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "904219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293203No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10939
- 134931
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770