Auto Virosta

asasaspoasdgf

Moi,

Olis tuolla Viron puolella niin paljon halvempia autoja että tuntuu jotenkin tyhmältä ostaa sitä täältä Suomesta. Joten, jos ostan auton yksityiseltä myyjältä, ja saan sen tuomaan sen Suomeen, mitä kaikkea tässä kannattaa ottaa huomioon? Tullissa autoon siirtokilvet kiinni ja vakuutus heti? Eli mun pitäis olla heti tullissa vastassa tuota myyjää? Onnistuisko näin kätevästi?

Jos nyt ei onnistuisi tuo että myyjä sen tuo Suomeen pienellä lisähinnalla niin täytyisi sitten itse lähteä Tallinnaan. Paljonko tuo lippu Tallinnaan maksaa jos sattuisi että tulee tyhjin käsin kotiin, tuskin montaa kymppiä? Ja miten noi Viron autokaupat on auki? Niin ja jos sieltä on tuomassa autoa niin kuinkas jos se on Viron kilvissä, jätetäänkö kilvet tulliin kun otetaan siirtokilvet vai kuinka? Monimutkaista näin aluksi...

5

1367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turisti2006

Lähtisitkö itse näyttämään autosi Tallinaan?
      Näin kun mietit niin ehkäpä on viisainta mennä itse katsomaan autoa paikan päälle.

Liikkeet siirtää helposti auton satamaan eli siinä ei ole ongelmaa.

Itse kävin katsomassa pari viikkoa sitten Tallinan autoja ja ostamatta jäi.
      Autoja on kyllä paljon tarjolla,mutta minusta ei ainakaan katsomieni kunto vastannut hintaa.
      Tiestö on edelleen aika karmessa kunnossa joten jos auto on ollut käytössä Virossa niin alustassakin saattaa olla jo korjattavaa.
      Katselin myös Viroon tuotuja autoja jotka eivät olleet Viron rekisterissä. Joko Sveitsin tai Itävallan tai Italian rekisterissä ja huoltokirja hyvin puutteellinen (vaikka myynti-ilmoituksessa toista väitettiin)
      Ihmettelin miksi Viron poika myy näitä tuontiautoja Samalla hinnalla kuin mitä ne maksaa ostomaassa ? Missä bisness?
      Eli tutki tarkaan mitä olet ostamssa . Tarkista alustanumero sekä onko auto varastettu.
      Maalinpaksuusmittari on myös ehdoton varuste!

• fgffd

Taitaa jäädä auto sinne Viroon. :/ Mutta täytyyhän sieltä hyviäkin löytyä joukosta, pakko ainakin käydä katsomassa. Paperiasiat eivät vain oikein ole hallussa, en tiedä noista mitään kun ei ole kokemusta, joten voisiko joku selittää koko kuvion alusta loppuun, vai löytyisikö jotain valmista opasta tms.?

• puhelin........
        fgffd kirjoitti:

Taitaa jäädä auto sinne Viroon. :/ Mutta täytyyhän sieltä hyviäkin löytyä joukosta, pakko ainakin käydä katsomassa. Paperiasiat eivät vain oikein ole hallussa, en tiedä noista mitään kun ei ole kokemusta, joten voisiko joku selittää koko kuvion alusta loppuun, vai löytyisikö jotain valmista opasta tms.?

käteen ja soita Tulliin niin asiat selvii paremmin.Itse kävin pari vuotta sitten katsoo autoa Tallinnassa ja totesin että ei kannata niiltä ostaa,on nimittäin mittareita ruvattu.Ostin tosin saksasta viroon tuodun mutta hiukan kauempanta kuin tallinnasta.Tallinnaan tuodaan ne mitkä ei välille kelpaa.

• Virosta

Kaveriporukalla ollaan tuotu sieltä noin 10 kunta kpl autoja ja moottoripyöriä, itse olen tuonut 2 autoa, helppoa ja halpaa, autoliike tuo auton satamaan tai jos menee paikalliseen ARK sieltä saa transitto kilvet ja vakuutuus paikallisesta Ifistä hinta oli noin 153 euroa yhteensä

• kannattaa ostaa virosta sak...

kannattaa ostaa virosta saksasta tuotu auto, viron autot on alustostaan yleensä loppu, ja helmat kolhuilla. esim Tartun autotori siellä on tarjontaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe